Helea

Matkarattaat

1030 posts in this topic

kun carenaa laadukkaampia työntää, tajuaa ettei ne ole parhaimmat :) meillä oli juuri viikon lainassa kaverilta carenan matkikset kun omista rattaistamme hajosi rengas ja uudessa kestää kuukausi!!! ennenkuin tulee. noh, ostin kuukaudeksi sitten käytyt scooterit, koska carenan työntöaisa oli liian korkea, makuutila liian lyhyt 1½vlle, kääntyvät etupyörät jumitti jne..

mutta tää on toki siis vain mun mielipide B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan onko noihin Carenan lieback luxeihin olemassa mitään yhteensopivaa turvakaukaloa, jonka saisi kiinnitettyä rattaisiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tietääkö kukaan onko noihin Carenan lieback luxeihin olemassa mitään yhteensopivaa turvakaukaloa, jonka saisi kiinnitettyä rattaisiin?

 

Ostettiin noi carenat eilen, ei niihin ymmärtääkseni saa kaukaloa kiinni. Vielä ei olla päästy koeajolle, mutta kaipa tässä kohtapuoliin. Olisin halunnut jotkut paremmat ja kevyemmät, mutta kun ei oikein ole tarvetta, nämä ovat vain satunnaiseen käyttöön sekä lisäksi toukokuun tulevaa ulkomaanmatkaa ajatellen. Kuitenkin täyttivät monta meidän kriteeriä, joten eiköhän me näillä pärjätä :)

Ei voinut jättää ostamatta kun olivat tarjouksessa 70 euroa :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liebackit näyttää olevan pari senttiä kapeammat kun Easyt eli en ole varma mahtuuko niihin mikään kaukalo, mutta ainakin esim. Easyihin ja Emma bmx:iin mahtuu Brion Primo kaukalo. Eli kaukalo on "upoksissa" rattaiden istuinosassa ja nojaa turvakaareen samalla tavalla kuin esim. Gracon rattaat ja kaukalot. Itse olen käyttänyt Brion Primo kaukaloa Emman bmx:ssä ja tosi tukevasti se siinä on kiinni, voihan sen halutessaan myös sitoa siihen kiinni mutta en ole kokenut sitä tarpeelliseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ainakin on pidetty nyt kaukaloa matkarattaissa, vaikka ei olekkaan kiinni millään adaptereilla. Leveimpiin matkiksiin (gragoihin, carenoihin, peg-peregoihin,..) mahtuu lähes kaikki kaukalot, ja jää aika tukevasti sen turvakaaren taakse... kuten Iguana tuossa edelläkin kertoi. Meillä on recaron kaukalo ja peg peregon plikot ja hyvin pysyy! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille kotiutui viikonloppuna turkoosi-harmaat Carenan Easyt. Vielä ei tosin ole käyttökokemuksia, kun sen verran sohjoa on tuo meidän piha ettei sinne viitsi matkisten kanssa lähteä. Mutta yhdet ulkopäikkärit meidän puolivuotias on niissä jo nukkunut ja ainakin siihen tarkoitukseen sopivat oikein hyvin, kun selkänojan saa makuuasentoon. Ostimme rattaisiin myös jalkapeitteen tuomaan lisäsuojaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tietääkö kukaan onko noihin Carenan lieback luxeihin olemassa mitään yhteensopivaa turvakaukaloa, jonka saisi kiinnitettyä rattaisiin?

Liebackeissa se turvakaari on pehmeä ja taipuisa, joten en usko että mikään kaukalo siihen sopii, ainakaan sillei kun ne yleensä loksahtaa paikoilleen.

 

Ja kyllähän se nyt on ihan loogista, että alle sadan euron Carenat eivät varmastikaan ole kaikista parhaimmat (väittikö joku niin..), mutta mulla ainakin matkarattaat ovat nimenomaan MATKArattaat eivätkä siis päivittäisessä käytössä lainkaan. Päivisin mennään erilaisilla Emmaljungilla, ja niitä ei ole vielä voittanutta. ;) Mäki oon pari kertaa ajellut siskon Gessleineilla, ja on muuten huonot vaunut Emmaljungiin verrattuna.. Tää oli sit vaan mun mielipide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on carenan tuplat...Eikä ne käytössä olekkaan niin hyvät mitä kokeilu hetkellä kaupassa...Mutta menee ne meillä sen hetken kun tarvitaan...Eli carenaa en ostais enään...Matkiksina meillä on graco spree ja ne on olleet kyllä todella hyvät meille :)

Edited by Emppu78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään käytiin pikku hurmurissa tesmaamassa Swiftejä, hyviltä vaikuttivat. Hintaa niillä oli n. 220€ ja Maxi-cosin adapterit oli 32€, eli tilataan netistä :rolleyes:

 

OT: mua kyllä välillä risoo noi lastentarvikeliikkeiden myyjät jotka ei oikeesti tiedä mitään!!!! Mä taidan itse ryhtyä kauppiaaksi niin multa sais ainakin täydellistä palvelua :PB)

Share this post


Link to post
Share on other sites
OT: mua kyllä välillä risoo noi lastentarvikeliikkeiden myyjät jotka ei oikeesti tiedä mitään!!!! Mä taidan itse ryhtyä kauppiaaksi niin multa sais ainakin täydellistä palvelua :PB)

 

Mä olen niin samaa mieltä ja miettinyt, että olisin tosi hyvä hommassa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä olen niin samaa mieltä ja miettinyt, että olisin tosi hyvä hommassa :D

 

Perustetaan me oma liike :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ja sitten kaikki kävisi kyselemässä oikeita tietoja rattaista, saisi tosi hyvää palvelua ja tilaisi sitten ne Saksasta :P

 

nimimerkillä odottaa kuumeisesti Swiftien tuloa Pingpongista B)

Edited by Sadette

Share this post


Link to post
Share on other sites
nimimerkillä odottaa kuumeisesti Swiftien tuloa Pingpongista B)

 

Joko on tulleet? Mitä ne lupas toimitus ajaksi? Miten sä merkkasit sen väri toiveen? Nimim. taitaa kohta tehdä saman tilauksen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joko on tulleet? Mitä ne lupas toimitus ajaksi? Miten sä merkkasit sen väri toiveen? Nimim. taitaa kohta tehdä saman tilauksen B)

 

Mä tilasin myös niitä Teutonian lisätarvikkeita, joissa ilmeisesti vähän kestää ja ne laittaa kaikki samassa paketissa tulemaan, 4 viikkoa oli toimitusaika-arvio eli ensi viikolla pitäisi tulla.

 

Mä valitsin tosiaan siihen ostoskoriin ihan sen mustan ja kirjoitin lisätietoihin: Gesslein Swift Buggy, colour turquoise (Farbe 917000 from Gesslein webpage). Katsotaan mitä sieltä sitten tulee, jännittävää :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ääh, tää on ihan teidän vikanne mutta mäkin taidan olla päätymässä noihin Gessun Swift Buggeihin :rolleyes: Mies ei ole vielä kovin vakuuttunut mutta kertookaan nyt miten hyvät ne on, että saisin miehenkin vakuutettua.

 

Ja mulle voitte kertoa sitten ne huonommat puolet.

 

Oltaisiin miehen kanssa haluttu Mutsy Spiderit mutta kolme huonoa arvostelua riitti siihen, että ne unohdetaan vaikka ne on kyllä ihan sairaan makeen näköiset...Nyyh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaahas, mieli muuttu nopeasti. Tarkemmin luin netistä noista Mutsy Spider rattaista ja monet tuntuvat tykkäävään rattaistaan ja mieskin on enemmän niiden kannalta vaikka jotain negatiivisia palautetta olikin saanut.

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietäiskö joku, myykö mikään ulkomainen nettikauppa Gracon matkiksia Suomeen (Suomen hintoja halvemmalla)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^pipa, millaista palautetta ne on saaneet? Mä oon alkanut kanssa miettii niitä (vaikka ei oo ihan ajankohtaista vielä matkisten hankinta meille, mut mietinpähän jo :D ). Onkohan ne tukevat vai kaatuukohan ne helposti? Se oli sellanen asia joka ekana tuli mieleen kun näin ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille kotiutui tänään Peg Peregon Pliko P3, moka väriltään. Ensivaikutelmaltaan tosi kätevät menopelit ja helppo kasata. Meidän piti tilata ne ulkomailta, mutta olivat Stockmannin kanta-asiakastarjouksessa 250 €, joten sieltähän ne sitten mukaan lähtivät. :)

 

Testailin jo, että Teutonian Prestigen sadesuoja ja jalkapeite on kuin just tuohon suunniteltu (myös värit menivät nappiin), joten onneksi ei ostettu completo-mallia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään lähti tilaukseen Peg Peregon Pliko Switch matkikset. Onkos kenelläkään noista kokemusta?

Edited by Ella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan tilannut MacLaren Techno XLR-matkiksia ulkomailta? Saako mistään muualta kuin Ping Pongista ja Baby Paradisesta? Jälkimmäisessä oli kalliit ja isot postikulut. Ping Pongiin laitoin sähköpostilla vähän kysymyksiä, vastauksia odotellessa... Suomesta noita rattaita ei kai saa edelleenkään muualta kuin Muksutallista Tampereelta??

 

Meillä oli tytöllä MacLaren Quest Sportit ja tykättiin tosi paljon, olivat just sellaiset mitä haluttiin etelän matkoille ja yhtä hyvin toimi täällä kotimaassakin nimenomaan matkarataskäytössä (superkevyet, pienet ja nopeat kasata). Myytiin ne pois kun tulokas tiettävästi on poika ja meillä oli kovin vaaleanpunavoittoiset noi kärryt.. :rolleyes: No..nyt mä sitten olen saanut päähänpinttymän että tarvitaan me jo nyt uudelle tulokkaalle matkikset (ruoka)kauppareissuja varten, ja kun noihin XLR:iin saisi Recaron kaukalon kiinni ja muutenkin sopivat jo vastasyntyneelle (pääntuki jne.)..

 

Onko kellään kokemuksia MacLaren Techno xlr + Recaron turvakaukalo -yhdistelmästä??

Edited by Lilly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me joskus käytettiin ilman sitä adapteria lhyitä matkoja, koska recaron kaukalo meni niin syvälle matkiksiin, että oli tukevasti ilman adapteriakin..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.