Helea

Matkarattaat

1030 posts in this topic

Niin, ja siis etukäteen olin kovasti hinkunut juuri noita Quinny Zappeja bongattuani ne netistä, mutta hinku loppui kun pääsin niitä hypistelemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suositelkaa sadan euron tai alle matkarattaita:

 

-Mahtuu pieneen tilaan

-Saa auki ja kiinni yhdellä kädellä tai ainakin muuten nopeesti ja näppärästi

-Selkänojan kallistus

-Suht hyvä jousitus ja pyörät, ettei nyt aivan hajoo jos ei aina oo asvalttia alla

-Kevyet (tai no en tiedä tästä, tosi harvoinhan niitä suorastaan kantaa tarvii? Nostella vaan kyytiin ja pois?)

-Plussaa kivat värit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle sais suositella matkarattaita seuraavin ominaisuuksin:

- käyvät hyvin päiväunien nukkumiseen eli saa suojat sadetta ja kylmyyttä vastaankin

- toimivat hyvin myös lumessa

- plussaa tietty että sopivat mahdollisimman pieneen tilaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kokemuksia Gracon Mosaic -rattaista?

 

Hyvät perusrattaat. On toimineet oikein hyvin ja on mukavat työntää ja käyttää. Menevät aika pieneen tilaan ja ovat hyvän näköiset. Meillä vaan toi kasausmekanismi ei tahdo pelittää, pitäs viedä huoltoon vielä kun takuu on voimassa. Jos nyt ostaisin, niin hankkisin varmaan jotkut joissa on kunnon jousitus renkaissa (millä tänkin sitten pystyis kaupassa testaan :rolleyes: ). Noilla ei meinaan hiekotetulla asfaltilla oo nautinto lykkiä.

 

Mutmut. Matkarattaathan on periaatteessa vain kesä ja sisäkäyttöä varten. Lastentarvikkeessa ainakin sitä painotettiin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Herquleksen Rallyt ja olen kyllä ollut niihin ihan tyytyväinen. Rattaat ovat todella näppärät ja kevyet työntää. Selkänojan saa makuuasentoon, joten niitä on voinut käyttää jo ihan pienelläkin vauvalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kattonut mm. Carenan matkiksia. On edulliset ja kuulemma hyvät. Easy -mallia ainakin mainostetaan että saa yhdellä kädellä helposti kokoon. Mun kaveri on niitä kyllä kehunut. Hobby Hallissa on muutamaa mallia tarjolla ja väristä riippuen tuo Easy -malli on 89-109€.

Kattelin tässä myös Babyshop.fi -sivuilla esim. Jovi Io matkiksia 99€ sisältäen ilmaisen kotiinkuljetuksen. Ja samanhintaiset myöskin Hauckin matkikset joissa kääntyvä työntöaisa.

Matkikset tarvitaan oikeastaan vaan silloin jos oon menossa autolla pojan kanssa kaupunkiin yms. ja pitää ottaa rattaat mukaan. Ei myöhemmin ison mahan kanssa viitti Brion Kombeja takaluukusta nostella niin matkikset olis kätevät :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on ollut käytössä Gracon Mosaic -rattaat nyt vähän aikaa. Kovasti ollaan tykätty, ne on kevyet lykkiä ja menevät säilytyksessä pieneen tilaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Britaxin Yanikset ja ostettiin sen takia, että kaukalo menee rattaisiin kiinni eli ne on nk. travel system. Tosi näppärät reissuilla...

Yanis_s.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaupassa kokeilin noita Espritin alu-king-rattaita ja ne vaikutti aikas ihanilta, mut 199 € ei sopinut meijän budjettiin... Niin sitä vaan et huomasin niiden olevan vauvatar-nettikaupassa tarjouksessa 139€. Winkwink ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suositelkaa sadan euron tai alle matkarattaita:

 

-Mahtuu pieneen tilaan

-Saa auki ja kiinni yhdellä kädellä tai ainakin muuten nopeesti ja näppärästi

-Selkänojan kallistus

-Suht hyvä jousitus ja pyörät, ettei nyt aivan hajoo jos ei aina oo asvalttia alla

-Kevyet (tai no en tiedä tästä, tosi harvoinhan niitä suorastaan kantaa tarvii? Nostella vaan kyytiin ja pois?)

-Plussaa kivat värit :)

 

Emman BMX -rattaat. Meillä on ainakin mun mielestä ihan päheen väriset, musta/limet. Makso 69 euroa. Näillä on nyt menty jo Lontoo ja Pariisi, sekä talvella aika paljon käytin ihan ulkoilussa kun olivat helpommin otettavissa kuin yhdistelmät. Mahtuu suht pieneen tilaan, saan ne nostamalla automme takaluukkuun (samalla yhdellä käden liikkeellä taitan vaunut, joten ei tarvii sen kanssa sählätä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kanssa Emman BMXät ja ollaan tykätty kovasti.

Meillä on vihree-oranssi ja tykkään kovasti väristä. Maksoi muistaakseni 69€.

Helpot kasata ja kallistus on ihan makuuasentoon.

Näissä on vähän isommat pyörät kun monissa muissa malleissa, mitä kaupoissa kattelin, joten meno on aika iisiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jovi Io-matkikset. Ihanien vaunujemme jälkeen ne tuntui ensin tosi kömpelöltä eikä niitä ollut yhtä hyvä työntää, mutta ne ovat tukevat eivätkä kovin painavat, minäkin selkäkipuisena saan ne nostettua auton takakonttiin.

 

Olimme ekan kerran nyt liikenteessä Espritin sateenvarjorattaidemme kanssa ja kyllä tuli matkiksia ikävä, eron huomasi työntäessä ja juuri tuossa tukevuudessa.

No eipä nuo Espritit olekaan tarkoitettu kuin hyvin satunnaiseen käyttöön esim. reissussa.

 

Noissa Jovi io-rattaissa ei kyllä ainakaan omastamielestäni ole paljon värivaihtoehtoja, omasta kokemuksesta voin sanoa että beige ei ole hyvä väri käytännössä vaikka kaupassa näyttäiskin kivalta <_<

Tavarakori on myös ihan tilava, minun on kyllä vaikea ottaa sieltä tavaroita, en osaa kyllä verrata muihin matkiksiin onko eroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin lastentarvikkeen sivuilla näkyy olevan. Myös netanttilasta löytyy hintaan 99 €.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Carena easyt ja oon tykännyt. Mulla tärkeenä kriteerinä oli tavarakorin tilavuus ja helppo kasattavuus. Lisäksi sen saa makuuasentoon ja on tukevan oloinen. Kivana extrana on pikkutarjotin /mukiteline äitin tavaroille. Pääasiassa oon käyttänyt matkiksia kauppareissuilla sekä muutamalla ulkomaan reissulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on graco spree merkkiset matkikset...Mä tykkään niistä kun on niin kevyeet työntää ja kääntyy kepeästi :)

 

 

SpreeEarthMother.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli aikaisemmin Graco Aerosport -matkikset. Kyllähän niillä tasaisella alustalla (kauppakeskuksissa) työnsi, mutta vähän möykkyisemmällä/lumisemmalla puolsivat ihan jonkun verran + pienten renkaitten takia työntäminen (hiekka)tiellä raskasta.

 

Pari kuukautta sitten luovuimme yhdistelmistämme, ja hankimme matkarattaiden ja yhdistelmien "välimuodon"; Emmaljungan Scooterit. Matkikset lähtivät mummolaan vararattaiksi. Scooterit menevät lähes yhtä pieneen tilaan kuin matkiksetkin, painoa on hieman enemmän mutta työntömukavuus hakkaa Gracot mennen tullen. Lisäksi Scootereihin saa seisomalaudan kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostettiin lauantaina reissussa ollessa Carenan Easyt. On kyllä helppo laittaa kasaan ja samoin myös koota uudestaan. Tykkään myös kun on yhtenäinen työntöaisa. Ostettiin ne Oulusta Baby Style liikkeestä ja hintaa oli vuoden 2007 mallilla 89€. Uudemmassa mallissa on huonompi tuo kasaus/kokoamissysteemi ja sillä on hintaa 139€. Kuosi on vähän erilainen.

 

Tällaiset menopelit siis meidän pikkuherralla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaipailisin mahdollisimman kevyitä ja pieniä matkiksia, joista saa selkänojan makuuasentoon. Useimmissa makuuasentoon menevissä menepeleissä on painoa 9kg ja ylikin, jolloin mun mielestä niistä menee vähän idea, kun rattaat olisi nimenomaa reissukäyttöön ja kauppakeskuksiin. Löytyykö muita kuin Maclarenin suht hintavia? Meillä kun on jo yhdet matkikset eikä toisiin viitsisi sijoittaa yli 200€.

 

Onko jollain kokemuksia Britaxin Vervestä turvakaukalon kanssa? (tai yleensäkin kokemusta ko. kieseistä?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä on vähän sama haaste edessä... En halua ihan sitä sateenvarjopilipalimallia, mutta en myöskään juuri tuota 9+ kg painoistakaan. Me käytettäisiin matkiksia lähinnä veneellä kun mennään kävelylle kaupunkiin ja silloin pitää olla tytöllä nukkumatilaa ja meille tavaratilaa, mutta koska rattaita pitää nostella paljon veneeseen ja takaisin ne ei todellakaan saa painaa tuota 9 kiloa tai ainekaan enempää..

 

Mä törmäsin Lastentarvikkeen sivuilla näihin kieseihin jotka painaa 6,6 kg Graco Citisport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin Lastentarvikkeessa ja Citymarketissa jossa oli Carena Easyt myynnissä. Ja matkaan tarttui lopulta Lastentarvikkeesta nämä Herqules Rallyt:

 

Herg_Rally_Lime802.jpg

 

Ei nyt sieltä kevyimmästä päästä, painoa about 9 kg, mutta oli kuitenkin jämäkät ja tosi hyvän tuntuiset. Lisäksi on turvavaijeri joka osaan, erittäin kätevät jarrut kahvassa, suht tilava tavarakori ja kaupan päälle kuului jalkapussi sekä sadesuoja. Hintaa kertyi 199 euroa -15% alennus.. Mutta ehkä noista saa hyvän hinnan huutiksessa! :rolleyes:

 

Gracot jotka yllä mainitsin on kyllä kevyet ja helpot kasata, mutta oli niin pilipalin tuntuiset kuten myös Carenat joista oli jo valmiiksi yksi pyörä rikki kaupassa..

Edited by Little Elf

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Meinasin juuri kysyä kokemuksia noista :)

 

Parin päivän huikealla käyttökokemuksella voin vain kehua! Onhan noissa tosi iso ero kun heittää auton perään verrattuna vaunuihin jotka ei meillä nekään olleet mitkään painavat. Tosi helpot kasata ja avata, lisäosat (aurinkolippa ja jalkapussi) toimii hyvin, plussaa oli valtava määrä pieniä taskuja ja kännykotelo (jotka on aurinkolipassa työntäjän puolella sekä jalkapussissa, ei näy tuossa kuvassa). Selkänojan säätö on tosi hyvä ja näppärä. Yksi huono puoli löytyi mikä voi kyllä olla kaikissa rattaissa että selkänojan ollessa makuuasennossa ei tavarakoriin saa laitettua yhtään mitään, mutta miksei sitä nyt siksi aikaa voisi nostaa vähän pystyyn. Huomasin vaan kaupassa kun tyttö nukahti ja olisi pitänyt saada tavaraa koriin. Ja oli myös tosi vakaat vaikka päällä oli paljon lastia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

LittleElf: Oliko nuo siis tarjouksessa vai tingittekö alen? Mistä Lastentarvikkeesta ostitte?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.