Helea

Matkarattaat

1030 posts in this topic

Prue, et sattuis missään lähistöllä asustelemaan?

 

Taidan silti uskaltaa tilata nuo kiesit ihan näkemättäkin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porista meille on noin 1 h 20min ajomatkaa. Tottakai saa tulla katsomaan. Eikös siellä Porissa ole Muksumassi -niminen lastentarvikeliike, heidän nettisivuillaan mainostetaan tuota merkkiä joten voi olla että pääsisit sielläkin testailemaan (?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Missähän liikkeessä noihin PEG PEREGOIHIN pääsis tutustumaan?

Olisin kiinnostunut myös GESSLEIN BABYBUGGYstä.

 

Kuinka pientä lasta niissä voi kuljettaa?

 

Meillä on nuo Gessleinin Babybuggyt ja niissä saa muistaakseni selkänojan ihan makuuasentoon eli kyllä siellä voi ihan pientäkin jo kuljettaa, varsinkin jos hankkii sinne jonkun kantokassin. Meidän kääpiö taisi olla tosin jo yli puolivuotias, kun noissa ekoja kertoja istuskeli, eikä meillä ole niihin mitään kantokassia, mutta voisin harkita ostavani sellaisen, jos meille joskus tulee toinen. Ilman mitään kassia nuo ovat kyllä aika avoimet pienelle vauvalle.

 

Alkuun meillä oli nuo ihan shoppailukäytössä ja varsin ketterästi ne liikkuu vaikka melko isokokoiset ovatkin. Niissä on myös todella hyvä nukkua isommankin lapsen, sillä tilaa on minun mielestäni ihan kivasti ja jalkatuenkin saa vaaka-asentoon. Lisäksi olemme käyttäneet niitä ulkomaan reissuilla, sillä niissä on tavallisia matkarataspyöriä isommat renkaat (meillä takana vain kaksi isoa pyörää), joten niillä pääse vähän huonommassakin maastossa ja tarvittaessa pieni matkoja jopa hiekkarannalla.

 

Painavat ne tosiaan ovat eli ei niitä ihan huvikseen nostele esim. autoon ja pois, mutta ilmeisesti tästä painosta johtuen ne on varsin tukevat. Kasaus vaatii vähän opettelua, mutta ei siinä kuitenkaan mikään insinööri tarvitse olla :rolleyes: Nykyään käytetään shoppailureissuilla MacLareneita, kun poika ei enää juurikaan kärryissä nuku ja ne kyllä aivan ehdottomat ketteryydessään ja keveydessään.

Edited by Maissi

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Ei myy Muksumassi ainakaan enää Peg Peregoa.

Pystyiskö ostamaan näkemättä ja kokeilematta?

 

 

 

^ Meillä on Gessleinin yhdistelmävaunut. Aivan parhaat :D

Edited by piiu78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aion täältä saatujen kokemusten perusteella ostaa nuo ihanaiset Peg peregon Pliko 3 matkikset, mutta mietin vielä väriä.

 

Prue: Jos luet tätä niin kerro minkälainen tuo väri Ice on, onko se aivan musta-valkoinen?

 

Myös väri Camelia (musta-vaalenapunainen) kiinnostaa, onko kokeumuksia siitä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olisin halunnut sen Bubbles Green, mutta ei sitä enää ole näkyvissä tuolla bimbomarketin sivuilla.

Laitoin siitä kyllä kyselyn...

 

Tällä hetkellä väreistä kiinnostaa Bamboo, Bubbles Black ja Ice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin itse tosiaan värin ice, koska olen mustavalkoisen ystävä. No, tuo valkoinen osoittautuikin vaalean harmaaksi. Mutta ei ollenkaan hassummat noinkaan. Meillä vauva vasta kuukauden ikäinen, ja kun kohtapuolin lähetään reissuun, käännetään tuo kuomu toiselle puolelle jotta nähdään vauva kärrytellessä. Meillä siis tuo completo malli johon kuului myös jalkapeite, joten rattaista tulee näin ollen kuin pienet vaunut :) Vaikka toisaalta pieniksi ei voi sanoa, kun tilaa rattaiden siällä on enemmän mitä meidän pienissä vaunuissa.

<mieskin testasi rattaita ja totesi että liikkuu tosi hyvin. Itse testailin carenoita ym muita merkkejä liikkeessä, ja olivat mielestäni huteramman oloisia kun nämä plikot. Ja näinhän sen täytyykin mennä, onhan nämä arvokkaammat joten rahalle täytyy tulla vastinetta. Ja mun mielestä ehdottomasti tulee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin tänään pitkän pohdinnan jälkeen Graco citisportit matkarattaiksi. Monia pyörittelin ja nämä tuntuivat näppärimmiltä. Aika pienethän nuo ovat, mutta reissussa hyvät kun menevät pieneen tilaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ole -Heidi-, mutta vastaan kuitenkin. Tietääkseni (korjatkaa sitten, jos olen väärässä) Maclaren Techno XLR:iä ei myy mikään muu liike Suomessa kuin Muksutalli Tampereella. Muistaakseni nuo Maclarenit maksoivat 279 euroa. Netistä en löytänyt mitään paikkaa, missä noita olisi myyty edullisemmin.

 

Väärässä olin, pk-seudulla noita rattaita myydään Vaunuaitassa. Vein lennolla rikkoutuneet rattaat Vaunuaittaan arvioitavaksi ja sain uudet. Kommentoin heille, ettei heidän nettisivuillaan ole Techno XLR:iä ollenkaan ja että sen vuoksi itse ostin omani Tampereelta hääreissun yhteydessä - seuraavana päivänä oli laitettu XLR:ien kuva nettisivuille. Palaute meni perille, ja toiminta oli nopeata. :)

Edited by Galaxy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myös väri Camelia (musta-vaalenapunainen) kiinnostaa, onko kokeumuksia siitä?

 

Meillä on musta-vaaleanpunaiset Plikot ja ne on aivan ihanat! ;) Miehen mielestä ne ei kuitenkaan enää käy jos saadaan seuraavaksi poika vaan pitää laittaa ne vaihtoon. Pojalle valitsisin varmaankin ne lime-mustat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilasin Italiasta nuo pliko p3 completo -kärryt hintaan 239e + pk 35e. Suomessa nuo samat maksaa 399e joten aikamoinen säästö. Noihan muuten samat ku perus pliko p3:set mutta lisäksi varusteissa myös jalkapeite ja sadesuoja.

www.newbabyland.com

 

Tuol on kans vaunuja/rattaita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin lähti Pliko3 tilaus ja kovasti odotan menopelejä... Ihastuin niihin heti kaupassa. Olivat kokoon nähden yllättävän kevyet ja helpot käyttää, kun muut pikkuvauvalle soveltuvat olivat matkiksiksi todella raskaita. Se, että kuomun saa käännettyä "vaunuiksi" oli myös todella kätevää näin alkuun. Toivottavasti ovat myös käytössä hyvät.

 

Kiitos Prue tuosta linkkivinkistä!! Toivottavasti meidänkin tilaus sujuu mutkattomasti.

Edited by Sitrus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen taas ihastunut uusiin matkiksiin :rolleyes: Bugaboo Bee, ne on aivan ihanat. Ekan kerran kun näin ne, ne oli mun mielestä aivan kauheet. Mutta nyt kun olen nähnyt ne livenä, niin on ne aivan mielettömän ihanat!! Niissä on tosi hyvä kuomu, istuimen voi kääntää kummin päin vaan ja työntökahvassa on portaaton säätö.

 

Bee_Stroller_forward.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

^noi on ihanat..mä ihastuin niihin kun joku vauvalehti esitteli ne kesän keväällä :) muksu näyttäs olevan ihanassa kolossa noissa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin pari päivää sitten vihdoin matkarattaat, ja päädyttiin Gessleinin swifteihin, ja ollaan kyllä oltu kovasti tyytyväisiä. Pääkriteerinä meillä oli se, että rattaat menee pieneen tilaan ja selkänojan saa makuuasentoon, ja nämä kriteerit täyttyy hyvin. Muutenkin nämä kärryt liikkuu tosi näppärästi. Suosittelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PegPerego Pliko3:set tuli perjantaina, eli 5 arkipäivää meni tilauksen toimituksessa Bimbomarketista tilattaessa. Rattaat on nyt ollut koekäytössä Korkeasaaressa ja hyvin pelittää! Avaaminen ja sulkeminen on muutaman harjoituskerran jälkeen helppoa. Kulkevat vaivattomasti, myös hiekalla. Kevyet ja näppärät työntää, kuitenkin vankaan ja vakaan oloiset. Ja mikä parasta, meidän Brion kova kantokoppa sopii rattaisiin makuuasennossa, joten vauva saa vielä jonkin aikaa mennä omassa kantokopassaan myös matkarattaissa. Olen kyllä todella tyytyväinen näin alkuun, kunhan vielä kestävät hyvin pidemmän päälle käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoa Sitrus että kärryt pelittää :) Me ei oikeastaan vielä kunnolla päästy testaamaan. Mutta lupaavilta vaikuttavat, ja just sellasilta kun halusinkin!

Minkäs värisinä te tilasitte? Ihan kiinnostaa vaan :)

Edited by Prue

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidänkin tilauksen toimitus kesti 5 päivää. Maanantaina lähtivät Italiasta ja tulivat perjantaina perille.

Koeajettu lauantaina ja todella hyvin pelittivät. Ja soralla tosiaan kevyt työntää. :D

 

Bambun väriset on meidän Plikot. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hienoa Sitrus että kärryt pelittää :) Me ei oikeastaan vielä kunnolla päästy testaamaan. Mutta lupaavilta vaikuttavat, ja just sellasilta kun halusinkin!

Minkäs värisinä te tilasitte? Ihan kiinnostaa vaan :)

 

Bubbles Black on meidän kuosi. Vaikea oli kyllä valita, kun useampi vaihtoehto miellytti. Mies sitten teki ratkaisun, kun annoin ensin vaihtoehdot... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.