Helea

Matkarattaat

1030 posts in this topic

monalisa, kävin eilen ilmoittautumassa listalle. Vielä tosin ei ollut tullut s-postiin uutiskirjettä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ meilläkin on noi basson lunat (musta-vihreät) kakkosauton perässä ja ne on kyllä hyvät. vauvan kanssa ollaan käytetty nyt niitä kun quinnyihin ei vielä voi laittaa. hyvät ja halvat kärryt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
monalisa, kävin eilen ilmoittautumassa listalle. Vielä tosin ei ollut tullut s-postiin uutiskirjettä..

 

Mulle tuli tänään -30% kaikista Neo Baby tuotteista. Aika tiuhaan tuntuu tota postia tulevan, että eiköhän sullekkin joku hyvä tarjous kolahda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ei mulle ole vieläkään tullut mitään... Kävin jo antamassa toisen s-postiosoitteen sinne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te jotka omistatte quinnyn buzzit (lähinnä kai monalisa :lol: )...missä vaiheessa ootte uskaltanut laittaa vauvan siihen ratas-osaan? sehän ei ihan puhtaasti makuuasennossa ole mutta ei vauva siinä kyllä istukaan...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
te jotka omistatte quinnyn buzzit (lähinnä kai monalisa :lol: )...missä vaiheessa ootte uskaltanut laittaa vauvan siihen ratas-osaan? sehän ei ihan puhtaasti makuuasennossa ole mutta ei vauva siinä kyllä istukaan...?

 

Nyt sä varmaan kauhistut :rolleyes: Meillä on ensimmäiset ulkoilut työnettiin Buzzin ratasosassa. Meillä oli sellainen ongelma että tämä mamma oli valinnut sellaisen värin meidän Emmaljungiin että niiden toimitus venyi ja venyi (5kk) ja poitsu ennätti syntyä. Joten me laitettiin Buzzit makuu asentoon ja laitoin peiton vauvan alle ja vauva untuvapussiin. Se menee niin makuu asentoon, että en näe siinä mitään ongelmaa. Vaikka onkin kuppi istuin niin selkähän siinä on joka tapauksessa suorana. Musta tuntuu että se 6kk raja on enemmänkin sen takia ettei joku ajattelematon jenkki äiti laita lastaan siihen 2kk ikäisenä istuvaan asentoon ;) Sen alun jälkeen kun otettiin se istuin uudelleen käyttöön, niin poitsu oli varmaan joku 7kk. Kun ei enää viihtynyt maxi-cosissa puolimakuulla. Ihan kunnon pystyasentoa buzzissa alettin käyttämään 8kk ikäisenä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

siilis: Tämä vastaus tulee nyt tosi myöhään kun en ole vähään aikaan käynyt lukemassa tätä ketjua, joten vasta nyt huomasin kysymyksesi.

Eli meillä tuo väri Ice, ja kangas ei ole liukasta. Se on vaikea selittää, että millasta, mutta ehkä karhea olisi sopiva sana :) Tosi kivan tuntuinen kangas on, ja muutenkin loistavat matkikset. Ainut miinus mikä tulee mieleen, että makuuasento ei ole ihan 100% makuuasento, mutta vähän fiksaamalla esim peittojen tms kanssa siinä pystyy pienikin vauva makoilemaan. Oon kyllä tyytyväinen että tilasin nuo sieltä bimbomarketista. Käyttö niille on vielä ollut melko vähäistä kun vauva vielä pieni, mutta kunhan oppii istumaan niin nämä lähtevät ehdottomasti matkaan ostosreissuille tms. Ovat nyt jo välillä olleet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä siis vastasin tuon ylläolevan, mutta en ollut huomannut kirjautua, ja olin jo ehtinyt kirjottaa tuon tekstin eikä kirjautuminen enää siinä vaiheessa onnistunut :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

monalisa :lol: en kauhistu :lol: mä eilen laitoin täälä kotona ton meidän melkein 4kk jötkäleen niihin ja kattelin että ei se kyllä niissä istu. vastaava asento on kaukalossa ja sitterissäkin oikeastaan. eihän se paino tule selkärangalle kuten istuessa.

 

me ollaan lähdössä helsinkiin vaukkaritapaamiseen ja noi olis vaan paremmat kärryt kun meidän perusmatkikset kun noissa vauvan saa käännettyä muhun päin. siks tekis mieli lähteä niillä...

Share this post


Link to post
Share on other sites
monalisa :lol: en kauhistu :lol: mä eilen laitoin täälä kotona ton meidän melkein 4kk jötkäleen niihin ja kattelin että ei se kyllä niissä istu. vastaava asento on kaukalossa ja sitterissäkin oikeastaan. eihän se paino tule selkärangalle kuten istuessa.

 

me ollaan lähdössä helsinkiin vaukkaritapaamiseen ja noi olis vaan paremmat kärryt kun meidän perusmatkikset kun noissa vauvan saa käännettyä muhun päin. siks tekis mieli lähteä niillä...

 

Mä kyllä ehdottomasti lähtisin Buzzeilla :lol: (mä oon kyllä ehkä vähän puolueellinen :rolleyes: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin uudet matkikset ja voin hehkuttaa I'coon rattaita (meillä on se iPod-systeemillä varustettu malli). Ovat tosi hyvät! Se, mikä tekee niistä mulle tosi mukavat käyttää, on se kun työntöaisan korkeutta pystyy säätämään. Mä olen tällainen lyhyt pätkä, niin meidän Carenojen työntöaisa on tuntunut vähän korkealta (vaikka siis ollaan niihin edelleen tyytyväisiä eikä sen vuoksi ostettu toisia rattaita :) Rouvan piti vain saada toiset rattaat... :D).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prue, kiitokset vastauksesta :) Vielä(kään) ei olla matkiksia tilattu :rolleyes: Mä toivon, et ton maxi-cosin kaukalon sais jotenkin järkättyä noihin Plikoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilasin nyt nuo PegPerego Plikot tuolta bimbomaretista. Siellä vaihtelee melkein päivittäin nyt tuo valikoima ja hinnat. Rattaat tulee Wave värisinä, eli turkoosina. Ei ollut meidän suosikki, mut ihan nätit kuitenkin. Hintaa 215€+postarit 35€.

2009 mallisto on tullut tuonne myyntiin, tosin vielä on toimitusaika 25vrk. Ja hintakin nousee, eli ne maksaa 259€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missä matkismallissa (edullisessa mieluiten) ois KUNNON aurinkolipa? Siis että sais vedettyä aika matalalle naaman eteen. Pysyis sadehuppukin paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suositelkaa matkarattaita, jotka täyttäisi seuraavat ehdot:

 

- isot renkaat

- menee kasattuna pieneen tilaan

- alla rittävästi säilytystilaa

- saa makuuasentoon (ei välttämätöntä, mutta...)

- hintaa mas. 200€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Citronella tuosta tiedosta. Me ostettiin halvat matkikset (carena lie-back-lux), muuten ne on ajaneet asiansa oikein hyvin, mutta tuo aurinkolippa niissä on aika onneton. Paitsi maksaakohan tuollainen teutonian lippa maltaita..?! :blink: (voisin kuvitella...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TEK, babystylessä tuo Teutonia aurinkolippa näytti maksavat 18e.

 

 

Me hommatiin tulevalle etelänmatkalle matkiksiin tämmöinen RayShade aurinkosuojus (Sannas.fi verkkokaupasta 22e+postikulut)

516YAH9CWAL_002E__SS400_.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suositelkaa matkarattaita, jotka täyttäisi seuraavat ehdot:

 

- isot renkaat

- menee kasattuna pieneen tilaan

- alla rittävästi säilytystilaa

- saa makuuasentoon (ei välttämätöntä, mutta...)

- hintaa mas. 200€

 

 

Kuinka isot renkaat täytyy olla? Meillä on matkiksina Britaxin Yanis- rattaat. Meillä on Britaxin kaukalo ja saadaan noista tehtyä travelsystem. Mutta pelkkinä rattainakin ollaan niistä tykätty. Menee todella pieneen kasaan ja säilytystilaa on ihan riittävästi meidän mielestä. Eihän niillä mitään viikon ruokaostoksia kotiin tuoda, mutta eipä varmaan muissakaan malleissa ;) Rattaat saa myös makuuasentoon ja niistä löytyy mm. valjaat. Ja norm. hintaa on muistaakseni 169e tai 179E mut me ostettiin keväällä ne Stoccan kanttiksella hintaan 135E.

Jos mulla on hoitolaukku mukana niin sitä säilytän rattaiden säilytystilassa ja vielä siihen muutakin mahtuu, joten jos tuo hieman kertoo sen "tilavuudesta". Hoitolaukkuna mulla on tavallinen Teutonian hoitolaukku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi Britax Yanis voisi kyllä kiinnostaa, kun meillä olisi siihen sopiva kaukalokin. Ei tosin käytössä enää kauan, mutta voisi sitten tulevaisuudessa hyödyntää, mikäli toinen lapsi joskus saadaan.

 

Mutta kulkeeko noi hyvin lumessa ja loskassa? Me tarvittasisiin tollaiset pienemmät rattaat jokapäiväiseen käyttöön tarhamatkalle (matkan kesto 10-15 min), kun aamulla pitäisi mennä tarhaan autolla ja illlalla tulla kotiin kävellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua viehättäis nämä: Mamas & Papas, Ziko

petit%20canari%20side.jpg

 

petit%20canari_iso.jpg

Tiedä sitten miten "järkevät" olis :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun on pakko nyt vähän marista noista Yaniksista.. Jos nyt olisin ostamassa rattaita, niin varmaan päätyisin johonkin toiseen vaihtoehtoon kuin Yaniksiin. Ainoa plussa niissä on se, että ne menee tarpeeksi pieniksi, kun ovat sateenvarjomallia.

 

Mun mielestä noi rattaat on huteran oloiset, jo muutaman käyttökerran jälkeen ne kitisee ja natisee, pyörät tuntuu kuin olisivat irtoamassa, jarrumekanismi ei toimi niinkuin pitäisi (tästä olisi varmaan voinut mennä myyjäliikkeeseen kysymään, takuuta olisi vielä), tavarakori on aika pieni ja sinne on jotenkin tosi hankala laittaa mitään... Mitäs vielä... Niin, työntökahvat tuntuu olevan mullekin liian matalat, vaikken ole kuin 168cm pitkä. Ja rattaat on tosi hankala kallistaa niin, että pääsee esim. reunakivetyksen yli.

 

Mulla on semmoinen kutina takamuksessa, että jos noilla joutuisi ulkona talvisäässä menemään, niin huonosti toimisivat. Meillä nuo on ollut ihan "ostoskärryinä", eli kauppaan otetaan mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.