Sign in to follow this  
Followers 0
Maasa

Kirjakerhot

44 posts in this topic

Millaisia kokemuksia teillä on kirjakerhoista? Mitä niitä kaikkia on olemassa? Itse en jaksaisi kirjakaupoissa kuljailla ja poikakin tuntuu kiinnostuneen kirjoista enemmän ja enemmän ja onhan tuo toinen lukijakin matkalla, joten miksei liittyisi. Mutta en tiedä eri kirjakerhoista mitään :( Miten niiden käytännöt eroaa toisistaan, millaisia kirjat ovat? Kerro kokemuksesi! Nytkin tuli ihan kiva tarjous Lasten omasta kirjakerhosta, mutta en uskalla liittyä, jos joku toinen koetaankin yleisesti paremmaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kirjoja Lasten omasta kirjakerhosta (LOK) ja Lasten parhaat kirjat-kerhosta. Käytäntö on molemmissa sama.. Kuukauden kirja(t) + kerholehti tipahtaa postiluukusta ellei sitä peru postitse, soittamalla tai netissä.

 

Itse olen enemmän tykännyt lasten omasta kirjakerhosta. Kirjat sopivat omasta omilestä pienemmillekkin ja nyt he tekivät vielä jaottelun vauvojen/taaperoiden kirjoihin ja sitten vähän vanhemmille tarkoitettuihin kerhopaketteihin. Lisksi mun mielestä hinta ei päätä huimaa ja bonuksa kertyy mukavasti.

 

Lasten parhaat kirjat on mun mielestä suunnattu enemmän +3 ylöspäin ja on hyvin paljon keskittynyt muumeihin kun taas LOK on enemmän disney-painotteinen.

 

EDIT: Itse meinaan erota tuosta Lasten parhaat kirjat kerhosta

Edited by blue.eyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasten oma kirjakerho on se, mihin ajattelin liittyä (tai muksut liittyvät ;) ). Itse olen saanut pienenä juuri tuon kirjakerhon Disney-kirjoja, jotka ovat vieläkin tallella mummon ja papan luona luettaviksi.

 

Toinen harkitsemisen arvoinen voisi olla Uppo-Nallen kirjakerho... Onko siitä kenelläkään kokemuksia? Löytyykö kirjoja ihan pienillekin?

Edited by Isabelleza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on myös kokemusta vain tuosta Lasten Omasta Kirjakerhosta. Oon kyllä tykännyt tuosta kovasti ja tytsikin tykkää tuolta tulleista kirjoista paljon. Voin siis suositella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kokemusta Lasten Omasta Kirjakerhosta, Suuresta Suomalaisesta Lastenkerhosta ja Vau-kirjakerhosta. Mun mielestä Lasten Omassa on kirjat suunnattu vähän isommille lapsille, tosin nyt kun tuli se uusi jaottelu, tilanne vähän parani. Kuitenkin paperisivuiset kirjat eivät ole parasta luettavaa puolivuotiaalle (mun mielestä) ja kaikki kirjat ovat Disney-kirjoja, joten jatkuvat nallepuhit käy puuduttamaan pitemmän päälle. Suuressa suomalaisessa taas kirjavalikoima on laidasta laitaan, välillä on satuja ja välillä sanakirjoja, ja siinä kerhossa ollaan oltukin nyt kaksi vuotta. Lasten Omassa oltiin hetki aikaa esikoisen synnyttyä ja nyt taas liityttiin, jos niitä disney-hahmoja taas hetken jaksaisi. Vau-kirjakerhosta taas saa mun mielestä parhaat kirjat pikkuiselle, siis tommoselle alle yksivuotiaalle, kun on pehmeitä kirjoja, paksuja pahvisivuja ja muuta pienille sopivaa. Hinta taitaa vaan olla kaikista kovin, mutta on ne kirjatkin kyllä hyviä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kuulutaan Uppo-Nallen kirjakerhoon. Kyllä sieltä ainakin jonkin verran löytyy kirjoja ihan pienillekin. Mie tosin olen hankkinu sieltä enimmäkseen sellaisia "klassikkokirjoja" tulevaisuutta ajatellen (Uppo-Nallea, Muumeja, Hanhiemoa, Marjatta Kurenniemen kirjoja jne.), sillä mummu ostelee tytölle niin paljon kuvakirjoja ja kurkistuskirjoja, ettei niitä itse tarvi hankkia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan myöskin Lasten Omassa Kirjakerhossa ja ollaan oltu tyytyväisiä.

Sitä ennen oltiin Vau-kirjakerhossa, ihan kivoja ne alkuun oli mut sit tuli tosi samantyylisiä kirjoja.Kirjojen värit ei mitään kovin kirkkeita joten eihän pieni vauva niitä varmaan nähnyt. Luukkukirjat meni todella helposti rikki ja paketeista puuttui monesti jotain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kuulutaan Lasten omaan kirjakerhoon, mutta en ois liittynyt, jos oisin tajunnut että sielä tosiaan kaikki kirjat on Disneytä. :huh: Itekin kuuluin siihen lapsena ja sillon oli kyllä vielä muitakin kuin Disney-hahmoja. Nyt pitäis vielä kerran sieltä tilata että saadaan erota. Muistaakseni Uppo-Nallen kirjakerhon mainoksessa oli paljon erilaisia vaihtoehtoja, joten se taitaa olla seuraava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me liityttiin Mauri Kunnaksen kirjakerhoon. Tosin ipana ei niistä kirjoista vielä muutamaan vuoteen perusta, eikä saa niitä kyllä käyttöönsä. Mutta käyn muutenkin kirjakaupoissa, joten sieltä sitten tarttuu mukaan paremmin ipanalle sopivia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan Lasten Parhaat Kirjat -kirjakerhossa. Vertasin jossain vaiheessa kaikki kirjakerhot ja mielestäni se oli monipuolisin valikoimiltaan. Niillä on monia eri satuhahmoja kirjoissaan ja paljon myös ihan mihinkään "teemaan" kuulumattomia kirjoja. Niiltä tulee mm. muumikirjoja, Richard Scarryn satuja, Franklin kirjoja, Rasmus Nalle, Mimmi lehmä, jne. Aiheena voi olla esim. kellon opettelu, Itämeren suojelu, nukkumaanmeno, erilaiset ihmiset, jne. Yleensä kerho pakettisisältää 1-2 kirjaa ja lisäksi esim. DVD:n, CD:n, puuhavihon, tms. Ainut "huonopuoli" on mielestäni se, että soveltuu ehkä parhaiten 3+ vuotiaille, pienille on hyvin vähän lukemista varsinkaan varsinaisissa kerhopaketeissa.

 

Mauri Kunnaksen kirjakerho kiinnostaisi aiheeltaan kovasti. Kunnaksen kirjoja on kuitenkin tullut haalittua jo niin paljon kirja-aleista ja vielä on aikaa ennen kuin poika saa ne kirjat käsiinsä, joten sen vuoksi jäi ainakin vielä toistaiseksi liittymättä.

 

Lasten Oma Kirjakerho on mielestäni käytännössä Disney -kirjakerho. Disney hahmoissa ei mielestäni ole mitään vikaa, mutta omaan makuun halusin vähän monipuolisemmin erilaisia kirjoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaisi kovasti tuo Suuri Suomalainen Lastenkerho juurikin monipuolisen valikoiman takia :) Lähinnä kiinnostaisi tietää minkä hintaisia kuukauden kirjat noin suunnilleen ovat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kuullutaan Uppo-Nallen,vau'kirjan ja lasten omaan kirjakerhoon :) Mä tykkään noistaa

kaikista :) Kuhan vaan muistaa aina perua kuukauden paketin jos sitä ei halua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan oltu vau-kirjassa, mikä oli ihan ok pienelle lapselle. Erottiin siis, kun esikoinen oli reilu vuoden ikäinen, koska mun mielestä oli jo tarpeeksi niitä ihan pienille suunnattuja pehmokirjoja.

 

Seuraavaksi liityttiin Uppo-Nallen kirjakerhoon, johon ollaan nyt kuuluttu reilu 3 vuotta. Tämähän on WSOY:n kerho, joten suurin osa kerhon valikoimasta on WSOY:n. Toki valikoimaan kuuluu parhaita kirjoja muiltakin kustantajilta. Ainakin uppiksen kerhossa on mahdollinen myös jäsenyys, jossa kuukaudenkirja ei tule lainkaan kotiin, vaan sen voi käydä noutamassa WSOY:n omasta kirjakaupasta jäsenhintaan halutessaan. Kerhon jäsenenä saa kaikesta WSOY:n valikoimasta 30 prosentin alennuksen ja siellä kaupassa on myös usein todella hyviä tarjouksia. Tähän kerhoon ollaan siis oltu äärimmäisen tyytyväisiä.

 

Kuulumme myös Suureen Suomalaiseen Lastenkirjakerhoon. Tähän liityin lähinnä siksi, että silloin sattui olemaan juuri haluamiani kirjoja liittymistarjouksena 1 eur/kpl, ja muutenkin hyvä aloituspaketti. Olen ollut hieman pettynyt sekä kuukaudenkirjoihin että niiden hintaan. Mielestäni ovat paljon kalliimpia kuin uppis-kerhossa, ja ero kaupan hintaan on usein mitätön. Lisäksi tarjouksiakin on ollut huonosti. Harkitsen eroamista kerhosta näistä syistä, koska mulla kuitenkin hieman liian usein jää se kuukauden tuote peruuttamatta.

 

Lisäksi kuulumme Tammen Luen itse-kirjakerhoon, joka on aika uusi. Siinä oli niin järjettömän hyvä tarjous, että oli aivan pakko liittyä. Tämä ei ehkä vielä ole kuitenkaan ihan ajankohtainen, joten yritän muistaa perua kuukauden tuotteen, jollei se ole jokin erityisen hyvä kirja. Pitää vielä katsoa, mitä tämän kanssa tulevaisuudessa tehdään.

 

Mä pistän Lasten Oman Kirjakerhon esitteet aina suoraan paperinkeräykseen, koska mulle on pienestä pitäen opetettu, että niiden kirjat eivät ole laadukkaita... Lapsena siis kinusin aina Disney-kirjoja, ja mulle vastattiin noin. :rolleyes: Mallioppimisen lisäksi mua näin aikuisena häiritsee se, että kirjoissa esiintyy lähes yksinomaan Disney-hahmoja.

 

Kumman moneen kirjakerhoon mäkin kyllä kuulun, kun yksi mun mielipuuhista on kirjakaupoissa kiertely, uusien kirjojen bongailu, selailu ja valitettavan usein myös ostaminen... :lol:

Edited by Miaka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä pistän Lasten Oman Kirjakerhon esitteet aina suoraan paperinkeräykseen, koska mulle on pienestä pitäen opetettu, että niiden kirjat eivät ole laadukkaita...

Sama täällä. Meille ei koskaan ostettu pienenä Disney tms kirjoja (samaisesta syystä) ja jotenkin en itsekään ole tullut niitä omalle lapselle ostaneeksi. Näin nämä asenteet siirtyvät sukupolvelta toiselle.

 

Sori OT.

Edited by Glenda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kuulutaan Vau'Kirjaan, Lasten Parhaat Kirjat -kirjakerhoon ja Uppo-Nallen kirjakerhoon. Viimeksi mainittu on paras ja sitä voin suositella kaikille. Valikoima on laaja ja usein löytyy hyviä tarjouksia. Poika on nyt kaksivuotias, joten Vau'Kirjasta ollaan ajateltu erota, vaikka kirjoissa ei sinänsä valittamista olekaan.

 

Lasten Omaa Kirjakerhoa olen vältellyt (vaikka sitä aktiivisesti kaupataankin), koska siellä tuntuu olevan vain Disneyn kirjoja. Disneyn massatuotantoon ehtii kyllä tutustua myöhemminkin! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin vastustan Disneytä, ehkä siksi että siellä se nalle on just se Puh, eikä joku randomnalle jolle lapsi voi itse keksiä luonteen ja tarinan. Ja massatuotantoahan se on. Muutenkin tuntuu että Disney omistaa koko maailman. En oo vielä löytänyt uutta kirjakerhoa kun eipähän oo tullut mainoksiakaan vähään aikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musta Vau-kirjat on loistava kirjakerho. Meidän lapset on aikanaan kuulunut Vau-kirjaan, Lasten Omaan Kirjakerhoon ja Lasten Parhaisiin Kirjoihin. Jos lasten suosikkia kysyy, niin se on ehdottomasti tuo Vau-kirjat. Niitten kirjoja on luettu kaikkein eniten ja niistä lapset on eniten tykännyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole mitenkään Disney-vastainen, mutta jos kirjakerho tarjoaa käytännössä vain ko. aiheista kirjallisuutta, niin ei kyllä saa meiltä pennosia. Meillä on poika kova Tikru-fani, mutta siihen käy tiikeri kuin tiikeri ;). Ei tarvitse olla SE hahmo.

 

Olin itse pienenä (siis noin 30v sitten) kirjakerhon jäsen. Muistelen haikeudella kirjoja, jotka onneksi löytyvät vielä mummolasta: Saapasjalkakissa, Tuhma-Jussi, Poika joka söi kilpaa peikon kanssa jne. Olisiko Uppo-Nallen kirjakerho näistä se, josta saisi näitä perinteisiä satuja muistuttavia kirjoja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä kuuluttiin vau-kirjakerhoon kun poika oli alle vuosi, vanhemmille lapsille sielä ei tuntunut olevan mitään, joten erottiin. Tällä hetkellä kuulutaan sekä lasten parhaat,-että lasten omakirjakerhoon.

 

Pidän enemmän lasten parhaat kirjakerhosta kuin tuosta toisesta, tuntuu että sielä on kirjojen taso laskenut, enkä tykkää yhtään näistä jatkotuotetuista disneykirjoista.

Joten tästä varmaan erotaan kohta puoliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me liityttiin nyt aluksi Satusiivet-kerhoon. Vähän myöhemmin siirrytään varmaan Lasten Parhaat Kirjat -kerhoon. Mä en myöskään jaksa Disneyn hahmoja, ja haluan suosia ihan kotimaistakin lastenkirjallisuutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liityttiin just Uppo-Nallen kirjakerhoon. Monipuolisuus ja laadukkaan oloiset kirjat kiinnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kuulutaan lasten parhaisiin kirjoihin ja lasten omaan kirjakerhoon, lasten parhaat kirjat on parempi meidän mielestä ja meidän lapsille parempia paketteja on siellä.. ehkä vähän edullisempiakin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kuulutaan Lasten omaan kirjakerhoon, Lasten parhaisiin kirjoihin, Uppo-Nallen kirjakerhoon sekä Satusiivet-kerhoon. :rolleyes:

 

En ota läheskään joka kerta jokaisesta kerhosta kuukaudenpakettia, vaan hyvin valikoiden olen niitä ottanut. Esimerkiksi Lasten parhaista kirjoista keräilen lähinnä Muumi-aiheisia juttuja sekä kivoja laulu-cd-kirjoja. Satusiivet-kerhoon liityin oikeastaan kylkiäisten vuoksi ja siitä voisinkin erota, kunhan se puoli vuotta on tullut täyteen. Yhden kuukaudenkirjan olen sieltä ottanut. Uppo-Nallesta en ole tainnut ottaa vielä mitään, ja siinäkin liityin lähinnä hyvien liittymisetujen vuoksi. Lasten omasta kirjakerhosta en hirveästi tykkää, mutta olen kuitenkin vielä jäsen, koska kerholehdet on tytölle kivaa luettavaa ja eihän tuo jäsenyys mitään maksa. Eroan viimeistään sitten ja käytän kertyneet bonukset, kun lapset ovat kasvaneet kerhosta ulos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasten parhaat kirjat -kirjakerho houkutteli kivalla Myyrä-aiheisella tarjouksellaan, joten liitin meidän neidin jäseneksi. Liittymispaketissa tuli postikulujen hinnalla Myyrä-kirja, eräs toinen kirja, Myyrä-aiheinen puuhakirja (laitan jemmaan tuleviksi vuosiksi), Myyrä-dvd (ihana!) ja pieni puukori täynnä puisia hedelmiä, joita voi leikisti "leikata". Lisäksi se seikka, ettei kerhossa ole ostopakkoa, on mielestäni hyvä juttu. Kunhan muistan vain perua ne kuukauden kerhopaketit, joita en halua... Tarjonta vaikuttaa mielestäni monipuoliselta ja ns. perinteisiä satukirjojakin löytyy mukavasti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain kirjakerholla valikoimissa ruotsinkielisiä kirjoja? Tai onko jollain kokemuksia ruotsalaisista kirjakerhoista, lähettävätkö edes Suomeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0