Sign in to follow this  
Followers 0
Rouva Vee

Lontoo lasten kanssa

54 posts in this topic

^Pidettiin eilen kaveriperheen kans palaveria reissusta ja tultiin siihen tulokseen, että rattaat mukaan molemmille naperoille. :P 10€/suunta maksaa rattaiden vieminen Ryanairilla, joten eiköhän ne kannata ottaa mukaan.

 

Tuosta leikkipuistosta oltiin jotain kuultukin, mutta toi oli hyvä vinkki!! :) Osaatko muuten sanoa London Zoosta, että liikutaanko siellä ihan vaan itte kävellen? Entäs onko Se Life samaa tasoa kuin Helsingin vai kenties hieman näyttävämpi?? :girl_sigh:

 

 

Muoks. häröt pois.

Edited by ennu

Share this post


Link to post
Share on other sites

^London Zoo oli meille pikkuinen pettymys, oli aivan sikakallis (19 puntaa per aikuinen) ja alueena tosi pieni. Siellä liikuttiin kävellen, ja on alueena siis myös paaaljon pienempi kuin esim. Korkeasaari.

 

Lontoossa ei tosiaan metroon kannata yrittääkään rattaiden kanssa, asemat joilla on hissi tai edes liukuportaat voi laskea varmaan yhden käden sormin ja metroliputkin ovat aika kalliita. Portaita taas on joka asemalla ja monet peräkkäin. Metrossa itsessäänkin on ahdasta rattaiden kanssa, metro nykii ja heiluu niin että saa ihan tosissaan pitää rattaita paikoillaan ja ihmiset painaa rattaiden päälle. Ennemmin kannattaa hypätä taksiin, takseihin mahtuu nostamaan rattaat sisälle kasaamatta. Myös busseilla pääsee hyvin kulkemaan rattaiden kanssa. Me olimme Lontoossa 1,5 viikkoa ja liikuimme pääasiassa kävellen ja sitten kun väsyi niin taksilla.

 

Suosittelen ehdottomasti menemään British Natural History -museoon, siellä on hienot näyttelyt, esim. iso dinosauruksen luuranko, upea dinosaurusnäyttely liikkuvine dinosauruksineen ym.

 

Harrodsilla oli muuten kiva lemmikkieläinosasto kissan- ja koiranpentuineen, kannattaa viedä muksut katsomaan.

 

Meidän hotelli oli Sussex Gardens -kadulla Paddingtonin metroaseman ja Hyde Parkin välissä ja oli kyllä aivan loistava sijainniltaan. Ko. alueella on paljon hotelleja. Kävellen pääsi Harrdosille, Oxford Streetille, Hyde Parkkiin. Jos on rattaiden kanssa liikenteessä kannattaa ehdottomasti ottaa hotelli kävelyetäisyydeltä tai vaihtoehtoisesti hyvän bussireitin varrelta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, nyt oon kuullu jo kahdelta Lontoon matkalaiselta, että Zoo oli pettymys. :/ Harmi! Me yritettiin saada hotellia tuolta alueelta, muttei ollu enää kahta huonetta vapaana heinäkuun alussa. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun viime London Zoo visiitista on joku kahdeksan vuotta, silloin se kylla oli musta tosi kiva. Paasyliput vaan ovat nykyaan torkean hintaisia. Sen sijaan voisin suositella Battersea Parkissa olevaa pienelaintarhaa, siella on lahinna kotielaimia mutta jonkun verran jotain eksoottisiakin kuten apinoita ja meercats (mitahan ne olikaan suomeksi taas.. mahtoiko olla mangusti?). Joidenkin aitausten sisaan paasee konttaamalla tunnelin lapi girl_wink.gif Se on aika pieni paikka mutta sympaattinen ja kiva kohde lapsiperheelle.

 

Ennu, sun tickerista paatellen olette tulossa parin paivan paasta tanne. Varoituksen sana etta helletta on luvattu koko viikonlopuksi ja se tarkoittaa sita etta Lontoo on silloin tosi tukala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me tykättiin myös London Zoosta kovasti, niin aikuiset kuin poikakin. Oli aivan ihmeissään kirahvista ja pingviineistä. :) Musta se oli kivan kompakti aluekin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lontoossa ei tosiaan metroon kannata yrittääkään rattaiden kanssa, asemat joilla on hissi tai edes liukuportaat voi laskea varmaan yhden käden sormin ja metroliputkin ovat aika kalliita. Portaita taas on joka asemalla ja monet peräkkäin. Metrossa itsessäänkin on ahdasta rattaiden kanssa, metro nykii ja heiluu niin että saa ihan tosissaan pitää rattaita paikoillaan ja ihmiset painaa rattaiden päälle.

 

Meidän kokemus oli kyllä ihan toisenlainen! Eihän niitä hissejä tosiaan monella asemalla ollut, mutta tosi helposti sai matkarattaat kannettua kaksistaan portaissa. Kaks päivää suhattiin metrolla melkoisen paljon ja maksettiin niistä matkoista kaikkiaan n. 12 puntaa per aikuinen. Ei kovin kallis mun mielestä... Yksittäinen lippuhan on ihan ryöstöhintainen. Oyster Cardilla se on kuitenki edullista. Metroon mahtui mun mielestä rattaiden kanssa ihan hyvin, vaikka meillä oli mukana samassa porukassa kahdet rattaat. Ihmiset antoi hienosti tilaa, kun oltiin tulossa tai menossa.

 

London Zoo:ssa käytiin myös ja se oli ihan mukava kokemus! :) Ainoa miinus oli ruokapaikat, jotka oli tosi kalliita, eikä niitä ollut kovin montaa.

 

Hamleysin lelukauppaa on pakko myös hehkuttaa! Siellä meillä kului aikaa tuntikaupalla, kun oli niin paljon nähtävää. Lapsetkin oli ihan innoissaan, kun joka kerroksessa sai kokeilla jotain lelua. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mulla on myös pelkkää hyvää sanottavaa rattaiden kanssa metrolla liikkumisesta. Kaksin sai kannettua portaat ja aina joku tarjosi apua kantamisessa. Tilaa sai ja kanssamatkustajat olivat tosi huomaavaisia ahtaammissa tilanteissa. Ja voi sitä muiden matkustajien vauvalle lepertelyä täydessä metrossa :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku suositella jotain oikeasti kivaa hotellia tai b&b:tä Lontoossa? Lontooseen olisi tarkoitus lähteä syksymmällä, kun vauva on noin 4-5 kuukautta vanha. Toiveissa olisi "keskeinen sijainti" (kukin määritelköön niin kuin tykkää! :P), riittävän iso huone lastenvaunuille, hissi tai muuten kulku lastenvaunuilla huoneeseen ok, kiva kylppäri ja bonustoiveena oikea takka hotellin yleisissä tiloissa. Ja mielellään vielä oikea "englantilainen" sisustus - siis jotain muuta kuin pelkkää kansainvälistä standardihotellikamaa...

 

Vancouver Studios Bayswaterissa olisi muuten kiva, mut lastenvaunuilla tositosi hankala ja ahdas. En sitten tiedä, onko noita mun toiveita vastaavaa hotellia ylipäätään mahdollista löytää... Tietääkö kukaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kans kiinnostaisi tietää majapaikoista Lontoosta, erityisesti Chelsean alueelta. Meillä on matkan aikaan n. 1-vuotias tytär, joka ei syö kirveelläkään kaupan ruokia, joten olisi ehdoton plussa, jos majapaikassa olisi kokkausvalmiudet. Tietysti mitä edullisempi, sen parempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostais äitiysvaatekaupat. Osaatteko suositella jotain vai löytyykö niitä ihan Debenhamista etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista myykö Debenhams äitiysvaatteita, mutta ainakin Mamas&Papas, Seraphine ja Mothercare ovat ihan alan liikkeitä. Myös monet High Street-ketjut kuten Dorothy Perkins ja New Look myyvät omaa äitiysvaatemallistoansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ & ^^ kannattaa tsekata myos Next ja Top Shop joissa molemmissa aitiysvaatemallistot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kans kiinnostaisi tietää majapaikoista Lontoosta, erityisesti Chelsean alueelta. Meillä on matkan aikaan n. 1-vuotias tytär, joka ei syö kirveelläkään kaupan ruokia, joten olisi ehdoton plussa, jos majapaikassa olisi kokkausvalmiudet. Tietysti mitä edullisempi, sen parempi.

 

Chelsean alueella on montakin apartment hotellia mutta ne on kaikki aika kalliita (en kyllakaan tieda teidan budjettia), hinnat alkaen noin 1000£ per viikko. Tassa yksi esimerkki: http://www.theapartments.co.uk/chelsea_serviced_apartments.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkohan Lontoossa jossain keskustan alueella lastentarvikeliikettä, josta saisi myös vaunuja? Me lennetään miehen kanssa eri aikaan sinne enkä haluaisi yksin vauvan kanssa tullessa ruveta sähläämään minkään matkiksien pakkaamisen kanssa, joten ajateltiin ostaa matkarattaat paikan päältä (etensäkin kun oletan siellä olevan vähän laajemman valikoiman kuin Suomessa :P). Mihinkään kovin kauas kaupungista meillä ei kuitenkaan ole aikaa tai halua lähteä kiesejä metsästämään, joten olisi kiva löytää joku helposti saavutettava kauppa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan lähdössä näillä näkymin kolmen viikon sisällä 4-5 päivän reissulle perheen kanssa eli mukana 1- ja 4-vuotiaat lapset :)

 

Majoitusta perheelle näyttää olevan kivasti tarjolla tähän aikaan vuodesta. Helsbelsin linkki oli hyvä myös, kiinnostava vaihtoehto!

 

Olen tässä yrittänyt pähkäillä mitä kaikkea puuhailla lasten(kin) kanssa ja ihan kivastihan tuolla puuhaa on. Ainakin Hyde Parkin Winter Wonderland on ihan must :) Hamley's lelukauppa pitänee tsekata. Onko kellään kokemusta London Aquariumista? Sitten mua kiinnostaisi tietää onko siellä jotain sisäleikkipuistoa kuten esim. täällä pk-seudulla on HopLopit? Jos on ihan surkea ilma, niin noissa olisi kiva käydä lasten päästelemässä höyryjä ;)

 

Onko Lontoon ravintoloissa/pubeissa hyvin lastenistuimia/syöttötuoleja?

Jos käyttää busseja niin mennäänkö rattaiden kanssa mistä ovesta sisään? :rolleyes:

Edited by Maasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solja niin keskustassa kun olla voi, Oxford Circucsessa on John Lewis-tavaratalo jossa on vaunuosasto (myös muuta lastentarviksesälää), varmasti löytyy matkiksiakin. Saman kadun, siis Oxford Streetin yläpäässä, Marble Archissa on myös Mothercare jossa on hyvät vaunu-ja ratasvalikoimat.

 

Maasa sisäleikkipuistoista en osaa sanoa. Syöttötuoleja löytyy kyllä perusravintoloista mutta pubeissa se ei ole mitenkään taattua että löytyy. Kantsii siis ottaa matkasyöttötuoli (sack n seat tms) mukaan jos sellainen löytyy. Rattailla mennään bussin takaovesta sisään ja on ilmaista kuten täälläkin :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maasa - Chelsean perukoilla on ainakin yksi sisaleikkipaikka, http://www.gambado.com/clubs/chelsea/

 

Jos saat sallii ja olette lahistolla niin Kensington Gardensissa oleva leikkipuisto on tosi kiva. Siella on mm. paljon mielenkiintoista tutkittavaa (pitaa vaan alyta kavella niita kaikkia pienia polkuja pitkin :girl_wink: ) pienille seka myos perinteiset keinut ja kiipeilylaitteet. Olen varmaan jo kehunut ko paikkaa tassa tai jossain muussa ketjussa mutta musta se on vaan niin kiva. http://www.royalparks.org.uk/parks/kensington_gardens/diana_playground.cfm

 

Noista busseista etta ma olen kylla aina mennyt etuovesta ja niin on kaikki muutkin :huh: Koska aikuisen pitaa kuitenkin maksaa, ainoastaan haitaribusseissa voi menna sisaan mista haluaa.

 

Niin ja olen kaynyt pojan kanssa London Aquariumissa kaksi kertaa taman syksyn aikana :P Se on tosi kiva paikka pienille ja se niiden on matkamuistomyymala on aivan liian ihana :ph34r: Sen kylla kiertaa noin tunnissa lapi mutta siita on hyva jatkaa kavelya South Bankia pitkin, ottaa esim kuvia Big Benista, London Eyesta, ihmetella katutaiteilijoita (niita on paljon) ja paatya vaikka lounaalle Giraffeen (lapsiystavallinen, syottotuoleja loytyy ja poytaan tuodaan kynat ja paperia ja usein myos ilmapallo). Tai sitten kannattaa jatkaa viela vahan eteenpain ja lounastaa Gabriel's Wharfilla (entinen pikkusatama jossa ravintoloita ja pikkukauppoja http://www.southbanklondon.co.uk/index.php?pid=3&aid=10) ja siita sit kannattaa viela poiketa hissilla Oxo Towerin ylimpaan kerrokseen katsomaan nakoalaa yleiselta parvekkeelta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mahtavia vinkkejä, kiitos :lipsrsealed:

Me ollaan tod. näk. majoittumassa Kensington/Earls Court akselille, joten tuo sisäleikkipaikka voisi hyvinkin tulla kyseeseen. Näyttää vaan kaikki hyvät majoitusvaihtoehdot karkaavan käsistä :girl_impossible: Mitä mieltä olet Earls Courtista sijaintimielessä? Nyt pitäisi viimeistään huomenna varata lennot ja huoneisto. Matkaan kun pitäisi lähteä jo vajaan kahden viikon päästä :girl_haha: Ollaan neljä kokonaista päivää perillä, kai siinä jotain ehtii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me varattiin Ryanairilta lennot Lontooseen 13.-17.12., eli päästään ihmettelemään Lontoon joulun odotusta :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noista busseista etta ma olen kylla aina mennyt etuovesta ja niin on kaikki muutkin :huh: Koska aikuisen pitaa kuitenkin maksaa, ainoastaan haitaribusseissa voi menna sisaan mista haluaa.

 

 

Siis muistanko mä niin väärin että jos menee rattaiden kanssa bussiin, piti kyydistä maksaa?

(raskaushormonit..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ muistat grin.gif pregger head!

 

Maasa, ihan hyva sijainti teilla wink.gif Siita on muuten lyhyt matka Westfieldin ostoskeskukseen kans jos niinkuin haluat niita ostoksia tehda ja sataa vaikka kaatamalla. Paikka on sikali hyvin suunniteltu etta kaikki varsinaiset lastenvaateliikkeet ovat yhtena ryppaana ja niiden keskella on pieni mutta ihan mukava leikkipaikka. Jata mies ja lapset siihen niin saat rauhassa kayda liikkeet lapi. Eri asia sitten jos haluatkin itsellesi jotain katsoa tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ai mahtavaa! Pitääpä tutkailla missä tuollainen paikka on. Mies (ja varmaan lapsetkin) olisi ihan innoissaan tuollaisesta, että ei tarttisi kahden lapsen kanssa laahustaa mamman perässä kaupasta toiseen. Ja muutenkin, sadepäivän varaksi loistoidea :)

 

Mä muuten jostain Lontoo-oppaasta löysin osoitteen www.childfriendly.org.uk. Täällä on koko Brittejä ajatellen lapsiperheille vinkkejä pubeista, ravintoloista, majoituksesta, ulkoaktiviteeteista ym. Voi tehdä erilaisia hakuja. Täältä itse asiassa bongasin meidän matkaohjelmaan ruokapubin Kensingtonissa, jossa ajateltiin käydä kun käymme Natural History museossa. The Anglesea Arms on paikan nimi. Sanooko kellekään mitään?

Edited by Maasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0