Uppis

Auton takapenkin peili

21 posts in this topic

Onko kellään kokemusta Sunshine Kidsin Easy view-peilistä? Lähinnä kiinnostaa, että saako ton säädettyä todellakin hyvin oikeaan asentoon? Ja kuinka helposti tuo menee väärään asentoon esim. matkan aikana? (tarpeellisuudesta en halua tietää, koska meil on täl hetkel peiliviritelmä, jonka säätäminen on hankalaa)

 

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=...products_id=415

Easy View -peilin avulla voit tarkkailla helposti takapenkillä olevaa lasta. Auton ajaminen helpottuu ja tarkkaavaisuus ei herpaannu kun peilin avulla näet takapenkillä olevan lapsen. Peili kiinnitetään helpolla tarrakiinnityksellä takapenkin niskatukeen. Peili kääntyy 360 astetta ja pallonivelen ansiosta sen saa helposti säädettyä oikeaan kulmaan. Peili ei estä näkyvyyttä takaikkunasta ja se on kolaritestattu. Peili on särkymätöntä materiaalia.

 

ssk10110.jpgeasyview2.jpg

 

 

Saa antaa kokemuksia muistakin peileistä ja linkkejä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tuollanen esikoisen vauva-aikana.

Mun mielestä sen asentaminen oli tosi helppoa, sai hyvin oikeaan asentoon, eikä se koskaan siitä sit ajon aikana liikkunu.

 

Mä tykkäsin, vaikka sinänsähän vauvaa ei tarvi kauheesti ajon aikana katella :rolleyes: huutaa, jos huuta ;) Mutta musta oli ihan hauska kattella ja seurailla, mitä vauveli puuhas ja toisaalta, näki vaikka, jos tutti oli pudonnut tms. Tilasin sen just tuolta Pikkupingviinistä. (heh, tää nyt oli just siitä tarpeellisuudesta...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä on nyt hiukan OT (anteeksi), mutta tuli mieleen, että eikö tuosta peilistä voi huonolla tuurilla aurinko paistaa tenavan silmiin? No, voihan se paistaa suoraan ikkunastakin, mutta tulipahan mieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Voi olla, että paistaakin. Tosin yleensä kait Suomessa aurinko paistaa matalalta talvisaikaan ja silloin aika lyhyesti. Ainakaan meidän nykyisestä peiliviritelmästä ei ole ollut tätä haittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä mietin aikanaan tuon hankkimista, mutta tulin siihen lopputulokseen, että kun en kuskin paikalta kuitenkaan voi tehdä yhtään mitään jos lasta harmittaa/tutti tippuu/puklu valuu suupielestä, niin ihan sama kun en taakse näe. Eipähän tarkkaavaisuus herpaannu niin helposti kun ei unohdu ihastelemaan lapsensa puuhia... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan suuniteltu joko tuon peilin tai sit sen toisen vastaavan hankkimista. Lähinnä siksi haluttaisiin, kun kiiinnostaa välillä tietää, onko takapenkin matkustaja nukahtanut tai rupeaako ohta mahdollisilta unilta heräilemään. Ja kyllä musta ois ihan kiva välillä nähdä, miitä se siellä räpeltää. Meillä oli kerran pienenä sellainen kypärämyssy kääntynyt väärinpäin pojan päässä. Tyyppi huusi täysillä vaan ja harvinaisen pitkään. Ihmettelin, miksei se hiljene, kun yleensä se saatto alkumatkasta tovin huutaa ja sitten rauhottua. Sillä kertaa ei. No jossain vaiheessa sit pysähdyin ja menin katsomaan, niin toinen ol "sälli" päässä. Otin pipon pois, niin toinen oli ihan hikinen ja punainen. Jos ois peili ollut, niin ois heti nähnyt, mikä huudatuttaa, niin oisin varmasti nopeemmin pysähtynyt. En mä tollonkaan nyt tuntikausia ajellut, mutta kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tossa isommassa on idea että katotaan oman peilin kautta. Mä meinasin ostaa tollassen, mutta en sitte jaksanut vaivautua hesaan sen takia. Meidän paikallisessa lastentarvikkeessa ne vaan tajosi sellasta tinyloven versiota jossa on myös virikkeitä lapselle katottavaksi. No se peili oli niin surkee, vääristi vaan kaiken sellanen hassulapeili, että jäi kauppaan.

 

muoks. sama idea on tossa ekassakin näköjään B)

Edited by Monalisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä haluaisin tämän autoon, muksulle hauskaa ja kuskille infoa takapenkiltä. Tätä ei kuitenkaan ole löytynyt mistään, vaikka esim. Vauvatalo Johannan sivuilla infotaan löytyvän Turun valikoimista

 

2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi on just mitä mulle tarjottiin lastentarvikkeesta. Muuten varmaan ihan kiva viihdyke, mutta peili oli aivan surkee!! Sellanen perus "vekkula"peili joka ei näyttänyt mitään kunnon kuvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Baby In-Sight -peili ja se oli todella hyvä silloin, kun vauva oli vielä turvakaukalossa. Musta oli kiva tietää, mitä takana oikein tapahtuu ja repsikan paikalla istunut saattoi ajon aikana esim. korjata lakin asentoa. Tosin kerran tämän peilin vuoksi meinasin parkkihallissa peruuttaa yhtä toista autoa kylkeen, kun ruudusta lähtiessäni katsoin taustapeilistä vauvaa enkä ajoväylän esteettömyyttä :rolleyes:

 

Nyt kun vauva on turvaistuimessa on peili jäänyt tarpeettomaksi, koska turvaisuin on niin korkea, ettei peiliin näe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ostin tänään Lastentarvikkeesta Be Safen peilin. Se oli ainut, mitä niillä siellä oli myynnissä lelupeilien lisäksi. Tossa oli vaan pyöreä peili ja remmi jolla laitetaan kiinni niskatukeen. Aikani virittelin ja ihan hyvin nyt näkyy turvaistuimen tapahtumat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan törmännyt sellaiseen peiliin, missä peili on pehmeän ja värikkään koiran tms. vatsan kohdalla. Tämä siis kiinnitetään myös niskatukeen ja on aika litteä, mutta jalat, kädet ja pää ovat muistaakseni hieman "ulkonevat". Ei ole siis kokonaan litteä niin kuin Sadetten kuvassa oleva peili. Näin tutulla tällaisen ja oli ostanut sen Turusta jostain vauvatarvikeliikkeesta jo pari vuotta sitten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin Baby Stylesta peruspeili taakse ja se on ollut nyt kyllä tarpeen kun itsekin istun nykyään edessä. Nyt näemme mitä vauva ja taapero takana puuhaavat, nukkuvatko jne. Peili oli kyllä hintava, 29e mutta hyvä ostos on ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisko joku kertoa miten pitkät tarrat tuossa ap peilissä on? Meillä ei ole niskatukea tai se on sellanen kohouma penkistä vaan. Mitenköhän siihen saisi peilin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin tuollainen peili ihan vaan Biltemasta, tuli melko paljon halvemmaksi kuin lastentarvikeliikkeissä.

 

Sellasia "eläin"peilejä olen ainakin nähnyt tampereella lastentarvikkeessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin eilen ostamassa Lastentarvikkeesta Be Safen peruspeilin, vaikutti ihan toimivalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now