Sparkles

Kuinka monena päivänä sait supistuksia ennen synnytystä?

112 posts in this topic

Esikoisesta alkoi supistukset jatkuvina muttei säännöllisinä maanantai-iltana, syntyi sektiolla juuri ja juuri perjantain puolella.

 

Kuopuksesta meni vedet aamulla, supistukset alkoivat siitä parin tunnin päästä ja muutamaa tuntia myöhemmin vauva syntyi.

 

Molemmista harkkasupistuksia tuli kyllä, varsinkin kuopuksesta ihan reilustikin, mutta aiempia kipeitä ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahankovettumisia taisi olla jo viikkoja ennen synnytystä, mutta varsinaiset supistukset alkoivat paria päivää ennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta supistuksia alkoi tulla pari päivää ennen syntymää, ihan säännöllisest hetii. Toinen synnytys alkoi supistuksilla myös, mutta poika tuli maailmaan 6h niiden alkamisesta. Kivuliaita kunnon suppareita ei ollut lainkaan ennen näitä kummassakaan raskaudessa, mitä nyt välillä vatsa kovettui ja kiristeli vähän (täysin kivuttomasti). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harjoitussupistuksia oli jo viikkoja ennen synnytystä. Kipeät supistukset alkoi lauantaiaamuna, poika syntyi maanantaina iltapäivällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta supistuksesta meni 19 h ja poika oli sylissä (40+2). En tuntenut/huomannut aiemmin mitään supistuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa ei tullut ollenkaan kipeitä supistuksia ennakkoon, vaan ekasta kipeästä supistuksesta lapsi oli maailmassa 10h päästä.

Toisessa raskaudessa kipeitä supistuksia tuli kahtena päivänä. Tyttö syntyi tiistaina, ja edellisenä päivänä maanantaina tuli ennakoivia supistuksia noin 30min ajan, ja tuona tiistaina ennakoivia supistuksia tuli harvakseltaan muutama tunti ennen kuin ne muuttuivat synnytyssupistuksiksi.

Molemmissa raskauksissa harjoitussupistuksia (mahan kovettumisia) tuli rv15 asti päivittäin ja paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa alkoi supistella vasta kun vedet meni. Toisella kierroksella ne alkoikin jo reilu viikko ennen synnytystä, tosin ei päivittäin. Sahasivat eestaas, muutaman tunnin säännöllisinä ja taas harvenivat. Olisko yht. 3-4 yötä tullut valvottua niiden parissa ja aamuksi aina lopahtivat. Synnytyspäivän aamuna ne ei sitten loppuneetkaan, harvenivat kylläkin, mutta iltapäivällä muuttuivat sitten vielä kipeämmiksi ja Säännöllisiksi synnytyssupistuksiksi. Montaa tuntia ei sitten enää mennytkään kun tyttö oli maailmassa eli hyvin oli kypsynyt paikat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekasta raskaudesta ensimmäiset supistukset tuntuivat vasta 3h vesien menon jälkeen. Sitä ennen koko raskauden aikana ei ainuttakaan kipeää supistusta, pelkästään harjoitussupistuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiset supistukset tuli useita tunteja spontaanin lapsivedemenon jälkeen, lapsi syntyi seuraavana päivänä oksitosiinin vauhditettua synnytystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa ja tokassa ei mitään ennakoivia. Ekoista kunnon suppareista synnytykset käyntiin. Tämän kolmosen kanssa näyttää olevan kokonaan toinen meininki. Supistellut on jo parisen viikkoa on ja off, erityisesti yöaikaan. Nyt ollaan menossa 39+5, joten jospa hän kohta tulisi maailmaan. Alan olla aika kypsä jo, toivottavasti myös kohdunkaula pikkuhiljaa :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahtena yönä ennen synnytystä tuli kipeitä supistuksia, mutta aamuksi lopahtivat.

Toinen synnytys meni lyhyemmän kaavan mukaan, ensimmäisistä kipeistä supistuksista 8h vauva oli syntynyt. Oli kyllä iso ero omassa jaksamisessa kun ei ollut kahta valvottua yötä pohjilla jo synnyttämään mennessä. Tosin synnytys oli nopeampi muutenkin, mutta uskon tuollakin olleen osansa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi supistella tiistain ja keskiviikon välisenä yönä niin, että olin ehtinyt jotain 1-2 tuntia nukkua yöllä. Ensin luulin, että mulla on vatsa löysällä ja kokeilinkin vessassa käyntiä. Kun menin takaisin sänkyyn ja tajusin, että kipu tuli ja meni, niin aloin kellotella puhelimen sovelluksella supistuksia. Supistuksia tuli 10-4 minuutin välein. Kun olo alkoi käydä hiukan tukalaksi aamuyöstä, niin otin särkylääketät ja menin suihkuun. Siitä supistukset sitten rauhottui ja sain nukuttua aamulla vielä noin tunnin sohvalla. Nukahdin siihen telkkarin katselun lomassa.

 

Päivällä lähdettiin ostamaan miehelle kauluspaitaa tuleviin hautajaisiin ja syötiin samalla Raxissa. Välillä tuli supistus ja täytyi vähän itse pysähtyä odotteleen, että menee ohi. Nämä olivat kuitenkin kovin satunnaisia... Ke-to-yönä, en sitten nukkunut ollenkaan, kun illalla jo supistukset pikku hiljaa alkoivat. Vähän samalla tahdilla mentiin, että ensin väli oli sen noin 10 minuuttia ja välin tihentyessä ja olon ollessa tukalampi otin sen särkylääkkeen ja painuin suihkuun. Tulin kuitenkin melko pian pois, koska olo ei helpottanut ja kuuma suihku jotenkin ahdisti. Soittelin synnärille ja kysyin mielipidettä ja muistaakseni supistukset tuli noin 4-6 minuutin välein. He kehottivat minua kuuntelemaan sitä omaa tuntemusta ja tulemaan näytille, jos sellainen on olo.

 

Puoli viiden aikaan aamulla herätin miehen ja sanoin, että nyt mennään. Mies kysyi kauhuissaan, että ehtiikö vielä kahvia keittää ensin.  :girl_haha: Kahvia keitettiin ja oltiin synnärillä noin puoli kuudelta aamulla. Sille tielle jäätiin vaikka olin jotenkin ihan varma, että vielä lähettävät kotiin. Likka syntyi torstaina päivällä klo 12.31.

Tuo oli oikeastaan ihan mukavakin tapa synnytyksen käynnistyä. Sitä ehti itse vähän tunnusteleen sitä oloa ja varautumaan henkisesti, että nyt on h-hetki lähellä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli varmaan pari-kolme viikkoa ennen synnytystä muutama kipeähkö supistus päivässä, sitten synnytystä edeltävän yön supisteli koko yön lähestulkoon säännöllisesti, päivällä ja illalla satunnaisesti. Sain mentyä nukkumaan ja nukuin muutaman tunnin, noin 3.30 heräsin kipeisiin supistuksiin jotka olivat heti säännöllisiä ja synnytys alkoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei tullut ollenkaan kipeitä supistuksia ennakkoon, vaan ekasta kipeästä supistuksesta lapsi oli maailmassa 10h päästä.

Näin myös minulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ollut kipeitä supistuksia ennen kuin alkoi tosissaan tapahtua, ja silloinkin ne tulivat heti 10-5 minuutin välein.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/20/2014 at 8:21 PM, Retiisi said:

Mä tunsin ekat supistukset to-aamuna ja tyttö syntyi pe-aamuyöllä. Ennen tätä ei edes harjoitussuppareita.

Toisen kohdalla ekat supparit alkoi puolilta öin ja tyttö syntyi siitä viiden tunnin päästä. Ei muistaakseni supistellut  juurikaan ennen kuin synnytys käynnistyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta kipeitä supistuksia ei tullut yhtään ennen synnytyksen alkua. Synnytystä ennakoi loivat menkkajomot puolenyön aikaan, ja viiden maissa heräsin siihen, että jomot oli yltyneet, ja kehittyivät siinä aamun aikana kunnon supistuksiksi ja synnytys oli käynnissä. Edellisenä yönä oli ollut vastaavia lieviä menkkajomoja, mutta ei mitään muuta.

Edited by Murkelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ekat kivuliaat supistukset tuli esikoisesta vasta itse synnytyksessä eli sitten, kun se oli menoa. Ennakoivia ei tullut yhtään; ei kivuttomia harjoitussupistuksia eikä kivullisia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now