Sparkles

Kuinka kauan avautumisvaiheesi kesti?

45 posts in this topic

Rv 40+0 kontrollikäynnillä oli kohdunkaula hävinnyt kokonaan ja kohdunsuu auki 2 cm. Synnytys käynnistyi samana päivänä epäsäännöllisillä supistuksilla ja muuttuivat säännöllisiksi klo 17, josta katsottiin synnytyksen alkaneen. Avautumis vaihe kesti minulla 6 tuntia ja 20 minuuttia. Esikoisen siis synnytin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synnytys laskettiin käynnistyneeksi, kun olin auki 5cm ja avautumisvaiheen kestoksi tuli 5h 50min. Kohdunsuu oli siis auennut pikku hiljaa muutaman viikon aikana 3 senttiin, joka oli siis tilanne muutama päivä ennen synnytystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin 5cm auki kun ekaa kertaa katsoivat aamulla(kaksi kätilöä tarkisti, kun eka ei meinannut uskoa todeksi), supistukset olivat alkaneet ihan yhtäkkiä n.10min aikaisemmin, sairaalaan olin tullut muutamia tunteja sitä ennen koska vedet olivat menneet edellisenä iltana. Siitä suoraan saliin ja epiduraali tunnin ajan vaikutti ja sitten olikin jo tunnin päästä täysin auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torstaiaamuna alettiin käynnistellä, avautuminen ja supistukset alkoivat kymmenen aikaan aamulla. Lapsi syntyi perjantai-iltana kymmenen aikaan. Eli aikas kauan kesti avautuminen...:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ekalla kertaa meni 0-10cm ihan vasta synnytyksessä ja avautuminen kesti silloin 3,5h

 

toisesta oli sormelle auki monta viikkoa, muta kun synnytys käynnistyi meni 2-10cm avautumiseen n 4h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 tuntia 55 minuuttia - ponnistusvaihe tähän perään 20 minuuttia. Eli yllättävänkin nopeasti tuli esikoinen maailmaan. Epiduraali vauhditti mulla tuota avautumista, vaikka tehot sitten loppuikin juuri ennen ponnistusvaihetta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virallisesti 22h, mutta supistukset alkoi kyllä jo puoltoista vuorokautta aikaisemmin. Rv 40+6 heräsin klo 4 siihen, että jotain holahti ja se olikin limatulppa. Puol tuntia myöhemmin alkoi supistukset ja niitä tuli heti 5-10min välein. Päivällä väli piteni välillä jonnekkin 20 minuuttiin ja illalla puol seitsemän aikaan ne alkoi kipeytymään lisää ja tulemaan tiheämmin ja siitä laskettu toi 22h. Vauva syntyi seuraavana päivänä rv 41+0 klo 15:38.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin viikkoa ennen sormelle auki, ja kanava oli kokonaan lyhentynyt.

Synnytyksen käynnistyttyä avautumisvaihe kesti 4h 20min, josta tunti oltiin kotona.

Synnärille päästessä olin 2 cm auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tunnin kesti tässä viimeisessä, edellisistä ei enää mitään muistikuvaa. Aika nopeita olleet kaikki kolme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avautuminen kesti 30h... Ensimmaiset 2cm kesti 15h, jonka jalkeen sain epiduraalin hormoonitippaa varten. Heti kun sain epiduraalin, alkoikin kohdunkaula aueta itsestaan, eika tippaa tarvittu. Viralliseksi ajaksi laskettiin 13h eli siita lahtien kun on 4cm auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika lailla tasan 6 tuntia, ensisynnyttäjä. Helpolla pääsin siinä suhteessa. :)

 

Ekat 6-7 senttiä meni menkkamaisilla jomotuksilla, en edes tajunnut synnytyksen lähteneen tosissaan käyntiin. :rolleyes:

Edited by Claudia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin rv 37 lääkärin tutkimuksessa 2cm auki. Rv 40+1 iltana synnytys käynnistyi ja olin 3cm auki. Siitä 6 tuntia niin poika oli jo syntynyt. Eli 7cm avautui 6:ssa tunnissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen lähti tuleeman aivan yhtäkkiä ja aukesin tunnissa 3sentistä 8 senttiin kunnes sain epiduraalin ja hidasti touhua..avautuminen kesti 4h15min

 

Tokassa kesti 3h30min

 

Kolmannessa 2h 40min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monta päivää. Vedet meni keskiviikko aamuna 6.30 ja poika syntyi sunnuntaina 12.41 ja ponnistusta oli joku n.40min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viimisimmässä raskaudessa olin sairaalaan tullessa 2cm auki, ei kanavaa.

(paria päivää aikaisemmin 1cm auki ja kanavaa sentti jäljellä)

 

Auvautumisvaiheeseen merkattu ajaksi 1h24min. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supistukset alkoivat puoliltaöin, ja ponnistamaan pääsin puoli neljältä aamuyöllä. Sairaalaan päästiin puoli kolmen aikaan, jolloin olin auki 6-7 cm, ja tunnin päästä siitä siis kokonaan auki. Eli kaikkinensa 3 h 30 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now