Sparkles

Kuinka kauan avautumisvaiheesi kesti?

45 posts in this topic

Itse sain tänään kuulla, että paikat on 1 cm auki. Lääkäri arvio vauvan saapuvan viimeistään maanantaina (4 pv päästä), mutta kyseessä on tietty vaan arvaus. Kauanko teillä muilla meni avautumisvaiheeseen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli paikat auki n. 2 cm about kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa! Joten tuo ei kyllä kauheasti kerro välttämättä. Laskettuna aikana alkoi säännölliset supistukset aamulla yhdeksän maissa, kovenivat iltapäivällä kolmen hujakoilla, kympiltä lähdettiin sairaalaan ja olin n. 4 cm auki. Aamukuudelta olin auki about 6-7cm ja siihen se sitten lakkasikin. Vauva oli väärässä asennossa ja ei päässyyt laskeutuun. Sydänäänet heikkeni ja kiireellinen sektio tehtiin puoli kymmenen aikaan aamulla.

Edited by Agatha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensisynnytyksessä virallinen avautumisvaihe oli 7 h ja toisessa 3 h. Parille sormelle olin auki jo useita viikkoja ennen synnytystä, joten ei se tosiaan välttämättä mitään tarkoita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ensisynnytyksessä virallinen avautumisvaihe oli 7 h ja toisessa 3 h. Parille sormelle olin auki jo useita viikkoja ennen synnytystä, joten ei se tosiaan välttämättä mitään tarkoita.

 

Näin myös mulla sillä poikkeuksella, että meillä on vasta yksi lapsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parille sormelle olin auki jo useita viikkoja ennen synnytystä, joten ei se tosiaan välttämättä mitään tarkoita.

 

Kuin myös. Supistuksiakin tuli, mutta ne ei hirveesti tilannetta edistäny. Parille sormelle paikat oli auki pitkään.

 

Sit kun synnytys tosissaan käynnistyi, eka 1cm aukesi tunnissa, loput 7cm 20 minuutissa.

Edited by HelmiQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalaan saapuessa olin 2 cm auki ja kahden tunnin päästä vauva syntyi. Edellisellä viikolla neuvolassa kanava oli lyhentynyt ja yhdelle sormelle auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3h 30min. Kiinniolevasta kohdunsuusta kymmeneen senttiin.

 

Näin mullakin. :lol: Yöllä oli alkanut supistaa, ja kun kymmenen aikaan aamulla oltiin sairaalassa, kohdunsuu oli täysin kiinni, kanava oli kai sentään vähän lyhentynyt. Vauvan pää oli kuulema niin alhaalla, että kätilö arvioi, että supistukset, jotka siis sairaalamatkalla loppuivat :rolleyes: , ennakoivat kuitenkin sitä, että synnytys käynnistyisi vielä samana päivänä. Niinhän supistukset tulivatkin takaisin iltapäivällä (ooteltiin muuten lepohuonessa), ja vauva syntyi iltakuudelta samana päivänä.

 

Kakkosen ja kolmosen kohdalla ei ainakaan vielä vikassa lääkärineuvolassa kohdunsuulla ole tapahtunut mitään, eli kiinteä, kiinni ja 3cm lukee neuvolakortissa. Koska mulla ei ole ollut ennakoivia supistuksia, todennäköisesti kohdunsuulla ei ole edistystä ennen synnytyksen käynnistymistä tapahtunutkaan. Synnyttämään mennessä kakkosen kohdalla olin 6 cm auki ja kolmosen kohdalla 8-9 cm. Jälkimmäisissä synnytyksissä avautuminen on kestänyt noin 2 tuntia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin sormelle auki jo 5vko ennen synnytystä...

 

Avautumisvaihe kesti synnäriltä saatujen papereiden mukaan 5h30min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekassa raskaudessa ei yhtään auki etukäteen (36+6), avautumisvaihe muutamia tunteja (?), koko synnytyksen kesto 3 h 50 min

 

Tokassa raskaudessa vajaa 2 cm auki (päivää ennen LA), avautumisvaihe n. 2 h, koko synnytyksen kesto 2,5 h. Synnytys käynnistetty Cytotecilla suun kautta...

 

Eli mulla ei koskaan sanottavaa avautumista etukäteen mutta kun rupeaa tapahtumaan, tapahtuu reippaaseen tahtiin. En silti ole kokenut kauhean kivuliaiksi, vaikka esim tuossa tokassa katsottiin yläkerrassa että on 4 cm auki ja kun päästiin alas ja kivunlievitystä kyselin niin olikin jo 6 cm ja tuli kiire sen lievityksen kanssa... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kesti avautumisvaihe n. 15-16 tuntia (en jaksa nyt etsiä niitä virallisia papereita), mutta klo 1 aloin kellottamaan supistuksia ja muistaakseni n. klo 16-17 olin kokonaan auki.

 

Muoks. Ennen tota klo yhtä oli supistuksia tullu epäsäännöllisesti koko edellisen päivän, mutta tossa vaiheessa ne oli mun mielestä säännöllisiä ja klo 3 soitin sit synnärille ja oltiin siellä n. klo 4 ja olin 3 senttiä auki.

Edited by höpöli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supistukset alkoivat neljältä aamulla, ja kun yhdeltätoista menin polille, olin sormelle auki. Illalla yhdeksän aikaan senttejä oli neljä, puolilta öin kuusi ja kokonaan paikat olivat auki vasta seitsemältä aamulla. :blink: Kanava oli alkutilanteessa kokonaan jäljellä ja paikat siis ihan ummessa. Eikä vauva ollut edes laskeutunut. Poika syntyi rv 40+5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kipeät supistukset alkoivat aamulla klo. 6 aikoihin. sairaalaan menimme kahden aikaan päivällä, joilloin olin juuri ja juuri yhdelle sormelle auki.

kipeitä supistuksia sain kärvistellä 18 tuntia, jonka jälkeen olin auki 3-4cm ja sain epiduraalin. täysin auki ja lupa ponnistaa tuli reilu 24 tuntia supistusten alkamisen (ja mitä ilmeisesti myös avautumisen alkamisen) jälkeen. vauva syntyi heti seitsemän jälkeen aamulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sairaalaan mennessä olin 4cm auki, tunnin päästä täysin auki. Supistukset alkoivat muutama tunti ennen sairaalaan lähtöä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiinniolevasta kohdunsuusta kymmeneen senttiin n. tunnissa ja 20 minuutissa (tämä myös supistusten kesto). Sairaalan tullessa olin 8cm auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla avautumisvaihe kesti n. 2 1/2 h. Ekan tunnin aikana kotona ollessa suoistukset ei olleet edes kovin kipeitä, olin odottanut niiden sattuvan paljon enemmän. Vasta vikan tunnin aikana tulleet supistukset oli niitä mihin olisin jotain kipulääkettä kaivannut.

Sairaalaan päästyäni olin auki 5 cm. ja kohdunsuu aukesi loppuun saakka alle 1/2 tunnissa. Kivunlievitys jäi sitten saamatta, kun synnytyssalissa vauvan sydämen sykettä ei saatu missään kohtaa piirtymään kunnolla. Vauvalle kehittyi ahdinkotila ja synnytys päättyi hätäsektioon. Synnytyslääkärin mukaan ahdingon aiheutti loppuvaiheen nopea ja raju supistelu, yhdessä sen kanssa, että napanuora kiersi henkselinä vauvan kainalon alta ja pään ympäriltä. Napanuora oli pusertunut supisteluissa aina kasaan vauvan pään vierellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

n. 4 ja puol tuntia. Sairaalaan mennessä olin 7cm auki(niin luki papereissa vaikka sanoivat siellä että olen 9cm auki).Supistukset alkoi 3 tuntia ennen ku oltiin sairaalassa. kaks tuntia kerettiin olla synnytyshuoneessa kunnes oli baby rinnalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kesti 26 tuntia. Olin auki n. 2-4 cm vaikka kuinka monta tuntia, eipä ollut hauskaa. Lopulta avautuminen alkoi etenemään, kun vedet menivät ja sain epiduraalin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sairaalaan mennessä olin 4cm auki, tunnin päästä täysin auki. Supistukset alkoivat muutama tunti ennen sairaalaan lähtöä.

 

Tokasta olin sairaalaan mennessä 3cm auki ja täysin auki vajaa tunnin päästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisesta:

Sormelle auki rv 35+6, rv 39 yöllä meni lapsivedet, supistukset alkoi ja lähdettiin sairaalaan, sairaalassa merkattu 1. vaiheen kestoksi 5h45min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siitä kun vedet meni sairaalassa meni vielä 18 tuntia ennenkun vauva oli maailmassa. Ennen vesien meno ( klo 04) oli jo illan supistellut jonkun verran. Tilanne junnasi pitkäääään 4-5 cm:ssä.

Edited by Ompukka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now