Monka

Emmaljunga

957 posts in this topic

Taas on sadekelien aika. Ärsyttääkö ketään muuta Emmaljungien jättikokoiset sadesuojat, jotka tuulessa muuttavat vaunut ilmapallon näköiseksi? Meidän sadesuoja katosi ja ostin marketista Brion sadesuojan tilalle. Sopii täydellisesti City-kopan päälle ja vetoketjukin on paljon näppärämmässä paikassa. Suosittelen muillekin city crossien omistajille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

täällä ollaan ostamassa city cross vaunuja, väri vielä hakusessa... odottelen, että nähdään vielä 2012 värejä luonnossa. Tällä hetkellä suosikin paikkaa pitää Charleston, jossa valkoista nahkaa ja ruskeaa kangasta.

 

Onko joku jo nähnyt uusia värejä livenä? Kiinnostaa erityisesti Capre creme, myyjä sanoin meille että niissä olisi nahkaa beiget osat myös... ? En vaan ole löytänyt mistään netistä varmuutta, että ne olisi nahkaa...

 

Käyttökokemuksia myös nahkavaunuista saa laittaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös harkinnassa City Crossit, kiinnostaisi kuulla kokemuksia noista. Ilmeisesti ne ovat aika mukavat työntää erilaisissa maastoissa? Onko heittoaisan puute ja pyörien kääntymättömyys haitannut? Kuinka helppo istuinosa on kääntää ja irrottaa, pystyykö kääntämään tarvittaessa kesken lenkin vai onko liian hankalaa touhua? Meillä istuinosa pitäisi varmaankin nostaa aina sisälle ja jättää runko ulos katokseen, kestääkö runko hyvin pakkasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on city crossit, enkä löydä niistä mitään huonoa sanottavaa. Menevät maastossa kuin maastossa. Minusta renkaiden kääntymättömyys on ulkoillessa vain plussaa. Kauppareissuillla yms. käytössä meillä on erikseen matkarattaat, joissa on kääntyvät etupyörät. Sisätiloissa city crossit on aika kankeat.

 

 

Meillä ei koskaan ole ollut rattaita, joissa on heittoaisa, enkä sellaista ole kaivannut. Istuinosa on helppo kääntää ympäri, mutta on aika raskasta touhua, kun lapsi istuu kyydissä.

 

Meillä ensimmäisissä rattaissa runko oli kesät-talvet ulkona ja istuinosa nostettiin sisälle. Mielestäni runkoon ei tullut mitään vaurioita. Tavarakorin puinen pohja oli vähän värjääntynyt eli oli varmaan ottanut kosteasta kankaasta väriä itseensä. Ja yksi kirkasta metallia oleva kohta oli hieman ruostunut. Ruostetäplät lähtivät kuitenkin helposti ruosteenpoistoaineella. Nykyisissä city crosseissa ei taida enää olla tuota kirkasta metallia, joka ruostuu mattametallia helpommin. Nykyiset rattaat säilytän kyllä aina sisällä, kun ne nykyiseen asuntoon mahtuvat kokonaisina. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin olen ollut tosi tyytyväinen city crosseihin. Toimii hyvin joka kelissä. Istuinosa on helppo irrottaa, mutta eipä sitä tule käänneltyä kesken vaunulenkin. Ehkä se onnistuisi nyt city-kopan kanssa, kun vauva on vielä kevyt, mutta eipä sen kääntelylle ole juuri tarvetta. Meidän vaunun runko on ollut nyt 2 ½ vuotta käytännössä koko ajan ulkona, eikä siinä näy mitään vaurioita. Ollaan nostettu aina pelkkä koppa/ratasosa sisälle. City crossit ovat olleet loistava hankinta juuri sen takia, että on helppo jättää pelkkä runko ulos, eikä tarvitse tuoda likaisia vaunuja sisälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Tulinkin jo ostaneeksi City Crossit vm. 2009 vähän käytettynä, ja oikein hyviltä vaikuttavat! :girl_smile: Väri on vaalea beige+ruskea (suunnilleen sama kuin khaki nykyisissä väreissä), pysynyt vaaleudesta huolimatta tosi siistinä, ja pesun jälkeen kankaat näyttävät olevan lähes uudenveroiset. Quadrolift-kopan kankaita en vielä uskaltanut heittää koneeseen, jalkopäädystä ei taida saada muovikoviketta pois, voiko silti pestä koneessa? Ja mitä harmaa tekokarvapehmuste tykkää pesusta? Ohjeiden mukaanhan pitäisi pestä käsin, mutta hyvin näyttävät kestävän konepesua. Mitenköhän kuomun pesu onnistuu parhaiten, siitä ei kai saa kankaita irti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa, mukava kuulla hyvää vaunuista.. :)

 

Onko kellään vaaleita nahkaisia city crosseja ? Kokemuksia niistä kaipailisin ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin pikaisesti käyttökokemuksia Emmaljungan Duolift pussista!! Se on vanhempi malli Quadroliftistä. Lähinnä mietityttää kun vauva syntyy tammikuussa, että onko Duolift tarpeeksi lämmin ja tarpeeksi iso (on kuullema pienempi kuin quadrolift), että mahtuu toppavaatetta ja peittoa? Saisin nyt käytettynä tuon Duoliftin mukavaan hintaan... Mulla on Emmaljungan City Cerox 360 rattaat ja niihin ostan sisaristumen esikoiselle siksi tarvitsen pehmeän kantokopan vauvalle, koska olemassa olevaa Citykoppaa ei pysty käyttämään sisaristuimen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esteri: En osaa sanoa duoliftista, mutta meillä oli vastaavassa tilanteessa viime talvena vauvalla eisbärchenin makuupussi ja alla lampaantalja. Päälle pujotettuna vielä jalkapeite, niin oikein lämpimänä vauva pysyi sisaristuimen alla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan käynyt katselemassa tän vuoden rattaiden hintoja? Ovatko vielä alennuksessa tai tulevatkohan ollenkaan aleen?

Olen ajatellut hankkia joko City Crossit tai Classic Sportit... En tykännyt vuoden 2012 väreistä (paljon mustaa eri värisillä heijastin nauhoilla), joten tän vuoden rattaat yritän hankkia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos joku suunnittelee hankkivansa Duo Edget ihanassa Charleston värissä, niin täältä saisi lähestulkoon uudenveroisena, mutta halvemmalla hinnalla ;) Takuutakin vielä 1,5v jäljellä... Laitoin tonne myyntipuolellekin ilmon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten tuo Quadrolift käytännössä toimii jalkapeitteenä? Jäi askarruttamaan, että jätetäänkö sivujen muovikovikkeet paikoilleen (pohjalevyn ja päätylevyn poistin)? Entä miten se muksu vaunuihin sujautetaan, jos kerta turvakaari pitää jättää paikoilleen, eikä Quadron kansi pääse näin ollen avautumaan kunnolla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Katsoin oikein käyttöohjeesta, ja siitäkään ei selvinnyt otetaanko sivujen kovikkeet pois. Kokemusta ei vielä ole, mutta luulisin että voi poistaa? Turvakaari jää tosiaan paikoilleen, ja kuvan mukaan kansi kääntyy kaaren päälle niin että lapsen mahtuu kyllä laittamaan rattaisiin, en tosin tiedä kuinka kätevästi.

 

Quadrolift-kopan kankaita en vielä uskaltanut heittää koneeseen, jalkopäädystä ei taida saada muovikoviketta pois, voiko silti pestä koneessa? Ja mitä harmaa tekokarvapehmuste tykkää pesusta? Ohjeiden mukaanhan pitäisi pestä käsin, mutta hyvin näyttävät kestävän konepesua. Mitenköhän kuomun pesu onnistuu parhaiten, siitä ei kai saa kankaita irti?

 

Vastailen itselleni, jos joku muukin pähkäilee pesun kanssa. Sekoilin jalkopäädyn kovikkeesta, tarkoitin siis irrotettavaa pääpäätyä. Pesin senkin kovikkeineen koneessa 40 asteessa, hyvänä pysyi. Ekalla kerralla jäi kuivuessa vähän valumajälkiä, joten pesin vielä toisenkin kerran vähän isommalla linkouksella. Myös fleece ja karva pysyivät hyvinä. Karvaa irtosi jonkin verran, mutta kuivuttuaan on taas oikein hyvä ja pehmeä. Fleecen pehmeys ehkä ihan vähän kärsi.

 

Kuomun pesu olikin hankalampaa. Yläosa ja sisäpuoli on tosi siistit, joten yritin jättää ne kastelematta ja pesin alaosaa leveässä lavuaarissa. Vielä en ole kuitenkaan tulokseen ihan tyytyväinen. Myös yläosa tietysti kastui jonkin verran, ja siihen näytti jäävän helposti valumajälkiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten tuo Quadrolift käytännössä toimii jalkapeitteenä?

 

Mäkin vastailen itselleni, jos joku sattuu samojen asioiden kanssa pähkäilemään. Kysyin liikkeestä noista turvakaarista ja kovikkeista, kun meidän pojalla yritin tuota ohjeen mukaan kasattua lämpöpussia käyttää, eikä se mun mielestä kyllä toiminut kovinkaan näppärästi... Ensinnäkin jos ne sivukovikkeet jättää paikalleen, niin Quadron saa tunkea melko lunttuun sinne turvakaaren alle. Jos turvakaari on paikallaan, niin muksun laittaminen lämpöpussiin on kyllä melko taiteilemista, eikä sitä Quadron kantta saa auki.

 

No, myyjän kanssa kun asiaa pähkäiltiin, niin hän oli sitä mieltä, että mikään ei estä sitä turvakaarta irrottamasta. Lämpöpussi on kuitenkin kiinni vaunuissa useilla soljilla ja vauva on kiinni turvavöissä. Eli me tehtiin se valinta, että irrotettiin turvakaari ja jätettiin Quadron reunakovike paikalleen ja nyt vauva on helppo pujauttaa rattaisiin. Etuna tässä on myös se, että jos esim. kaupassa tulee liian kuuma, niin saa pussin nopeasti auki ja ylimääräisiä lämmikkeitä pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Lumielle asian selvittelystä! Taidankin kasata meidän quadron lämpöpussiksi käyttöön, nyt olen fiksuna käyttänyt pelkkää fleecepatjaa ja laittanut jalkojen päälle fleeceviltin + jalkasuojapussin, mut quadrolift taitaa toimia paljon fiksumpana systeeminä samaan tarkoitukseen kun sellainen kerran on hankittuna.

Edited by Hermione

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

täällä pähkäillään city-kopan quadroliftin välillä ? Kertokaa kokemuksia, kumpi parempi ? Vauva syntyy Tammikuussa...

Olisin kiitollinen kaikista kommenteista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaapa kokemuksianne Mondial tai Edge duo combeista? Hinta vähän hirvittää, mutta ominaisuudet tuntuvat hyviltä meille (isot pyörät, adapterimahdollisuus kaukaloon.. ja KAUNIIT). Olen yrittänyt haeskella mutta taitavat olla harvinaisempia malleja sitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Emmaljungan Duo Edget ja olemme olleet tyytyväisiä. Ostimme ne lokakuussa kun vauva syntyi tammikuun alussa. Ostamamme malli oli jotain edellisvuoden väriä/kuosia ja taisi vieläpä olla viimeinen kappale, joten saimme ne hieman edullisemmin (maksoimme yhdistelmistä tasan 700 euroa - en ole viime aikoina hintoja seuraillut, joten en tiedä, mitä nykyään upouudet vastaavat maksavat). Runko meillä on se Classic-malli eli metallinen tavarakori, ei heittoaisaa ja työntöaisassa nappisäätö (ei teleskooppi-).

 

Lainaan itseäni tuolta toisesta vaunuaiheisesta ketjusta kun sinne kerran pitkät pätkät aiheesta kirjoitin.

 

Tähän mennessä huomattuja hyviä ja huonoja puolia:

 

+ Hyvät pyörät: neljä isohkoa ilmakumipyörää. Tukeva työntää eikä vaihtelevat keliolosuhteet ole vielä hankaloittaneet menoa mitenkään. \\ Edit. Pakko vielä antaa konkreettinen esimerkki kun huomasin tällä viikolla, että näillä kieseillä pääsee etenemään jopa hiekassa. Ei siis hiekkatiellä tms. vaan ihan sellaisessa "löysässä" hiekassa, kuten uimarannalla. :girl_haha:

+ Tilava vaununkoppa. Talvella sinne mahtui hyvin lämmikettä ja kesällä ilma kiertää. Kuomun takaosassa on tuuletusluukku, jonka auki ollessa ilma kiertää vielä paremmin.

+ Vaununkoppaa voi käyttää reissussa tai yökylässä ollessa vauvan matkasänkynä (ja olemme menestyksekkäästi käyttäneetkin).

+ Hyttysverkko, jalkapeite ja sadesuoja rattaisiin tulivat "vakiona". Edellistä on jo tarvittu (on kuomussa kiinni, joten ei mene minnekään hukkaan), jälkimmäisiä vielä ei kun ei ratasistuin tosiaan vielä käytössä ole ollut.

+ Classic-rungossa vaunujen alaosassa sijaitseva tavarakori on metallinen, ei kankainen kuten Sport-rungossa taitaa olla. Ei loska-/kurakeleilläkään mene ryönäisen näköiseksi.

+ Työntöaisan säätäminen on helppoa, jos tarttee saada työntöaisa esim. hississä ollessa linkkuun (jotta vaunut mahtuisivat hissiin) tai jos vaunujen työntäjät sattuisivat olemaan hyvin eri pituisia.

 

- Suurin miinus on vaununkopan suuri koko. Se on tilava juu, mutta tietenkin myös ulkomitoiltaan suuri. Vaunun runkoa + vaununkoppaa ei saa molempia mahtumaan meidän tavis-sedanin tavaratilaan, vaan joudutaan laittamaan runko takakonttiin ja vaununkoppa takapenkille, jossa se vie kaksi paikkaa. Jos siis halutaan lähteä koko perhe (vauva, mies ja minä) jonnekin ja ottaa vaunut mukaan, ei meidän kyytiin mahdu enää muita ihmisiä ja tavaroidenkin kanssa tekee vähän tiukkaa. Miehen kanssa on sitä naurettu et se auto tarttee oikeesti vaihtaa farmariin, jos tulee toinen lapsi ja halutaan vielä jonnekin joskus autolla lähteä.

- Kääntyviä etupyöriä kaipaa kaupoissa ollessa, koska kääntyillessä joutuu työntöaisasta painamalla nostamaan etupyörät ilmaan ja kääntämään takapyörien varassa eli mun mielestä nämä vaunut eivät ole kovin näppärästi ainakaan ahtaassa tilassa kääntyvät. Myös yhdellä kädellä työntely on aika haasteellista, olen muutaman kerran puhelimessa puhuessa ajanut päin betoniporsasta (vauhti onneksi hyvin rauhallinen). :girl_haha:

- Jarru on aika jäykkä ja äänekäs (jousitus).

 

Julkisilla en ole koskaan vaunujen kanssa liikkunut, joten siitä ei ole kokemuksia.

\\ Edit. Nyt kokeiltu pk-seudun julkisiakin. Metroon mahduttiin ihan heittämällä, ei mitään ongelmaa ja bussissakin matkustettiin toisten ns. hyökkäysvaunujen kanssa yhtäaikaa. Ratikkaa ei tullut kokeiltua tällä reissulla.

 

Eli meidän käyttötarkoituksiin Duo Edget on olleet loistavat. Nyt olemme hankkimassa rinnalle omia matkarattaita (meillä on ollut kesästä asti matkikset sukulaiselta lainassa ja ovat tosiaan hyvä lisä, mutta eivät tietenkään yksinään riittävät).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuhannet kiitokset Maria Corona!! Täytyypi vielä varmistaa tuo takakonttiin mahtuminen, antanevat liikkeessä sovitella. Saa kommentoida muutkin jos jotain sanottavaa on :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös noi Duo Edget. Ollaan ostettu käytettynä kavereilta, heillä olivat olleet kahdella lapsella käytössä ja mun mielestä olivat uudenveroiset kun ne saatiin. :) Maria Corona listasi erittäin hyvin hyviä ja huonoja puolia. Meillä taitaa olla eri runko tosin, koska meillä on heittoaisa ja öö, en ole ihan varma mikä on teloskooppisäätö mutta meillä on varmaankin se? Helposti sitäkin saa siis kylläkin säädettyä, mies aina säätää ihan eripituiseksi kuin minä.

 

Todellakin vaunukopan suurin miinus on tuo miten mahtuu autoon... Meillä aivan sama ongelma, ettei meidän pikkuautoon todellakaan mahdu runko-osa + koppa takakonttiin, vaan ollaan sitten kuljetettu koppaa etupenkillä. Mutta aika harvoin meidän sitä tarvitsi mukaan ottaa, kun sekä miehen että mun vanhemmilla on varavaunut. :D Ja matkarattaatkin meillä on olemassa. (Nuo mummolavaunut ovat kylläkin niin hienot kummissakin paikoissa, että olen aina ihan fiiliksissä kun niitä pääsee käyttämään, toiset ovat vanhat (70-luvulta?) Emmaljungat ja toiset vanhat (80-luvulta?) Teutoniat, tavallaan olisi ollut hienoa käyttää niitä ihan kotonakin, mutta toisaalta eivät kuitenkaan ole oikeasti niin käytännölliset kuin nuo uudet vaunut!)

 

Bussissa liikkuminen sujuu noilla ihan hyvin, mun mielestä eivät ole leveyssuunnassa juurikaan isommat kuin monet muutkaan vaunut. Ihan hyvin siis mahtuu toisten samanlaisten kanssa vierekkäin.

 

Mekin ollaan menty noiden vaunujen kanssa mm. metsässä hieman pienempiä ja töyssyisempiäkin polkuja, pyörät ovat kyllä olleet tosi hyvät.

 

En ole vieläkään saanut aikaiseksi vaihdettua ratasosaan, kun tosiaan se vaunukoppa on niin tilava, että vauva (7kk) mahtuu vieläkin ihan hienosti siellä nukkumaan ja viihtyy hyvin. Ja useimmiten vaunuissa ollessaan siis nukkuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä taitaa olla eri runko tosin, koska meillä on heittoaisa ja öö, en ole ihan varma mikä on teloskooppisäätö mutta meillä on varmaankin se?

 

Oliskohan teillä sit se Sport-runko? Onko teidän vaunuissa kankainen se tavarakori? Toi teleskooppisäätö meinaa just sitä mitä teleskooppimekanismi yleensäkin (esiintyy myös esmes siivousvälineissä grin.gif) eli jos teleskooppisäätöisten vaunujen työntökorkeutta madalletaan niin osa siitä työntöaisasta menee sinne sisälle kun se lyhenee. Sit taas jos on toi nappisäätö niin se vain taittuu eri suuruiseen kulmaan se työntöaisa, mikä muuttaa työntökorkeutta. Huuh, olipas haastavaa selittää, en tiedä, ymmärsikö tuosta mitään. girl_haha.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ok, kiitos selvennyksestä! :) Kyllä meillä varmastikin sitten on se sport-runko, juurikin noin säädetään työntökorkeutta ja on kankainen tavarakori. Se on kieltämättä vähän tylsä se tavarakori, kivempi olisi jos olisi sellainen perinteinen. Vaikka yllättävän siistinä pysyykin, niin metallinen olisi mielestäni nätimpi. Mutta tosiaan, me ei kauheasti noihin vaunuasioihin perehdytty kun kavereilta tarjoutui nuo käytettynä. Ja tosi tyytyväisiä ollaan oltukin, tosin jos uutena oltaisiin vaunuja ostettu ei ehkä oltaisi noihin päädytty. Juurikin koska meillä on niin pieni auto...

 

Silloin kun olin raskaana oltiin miehen kanssa kumpikin ihan hämillämme noista vaunujutuista, oltiin vaan tosi tyytyväisiä kun ei tarvinnut lähteä kaupoille ja alkaa selvittelemään mitä kaikkia erilaisia ominaisuuksia on olemassa. Mä en edes ymmärtänyt, mitä eroa on pehmeällä ja kovalla vaunukopalla, kun kuvissa kaikki vaunut näytti mun mielestä ihan samanlaisille. :P Mutta ajattelen, että meillä kävi hyvä tuuri kun saatiin tästä huolimatta tosi hyvät yhdistelmävaunut ja päästiin myös erittäin halvalla kun ostettiin käytetyt (mutta kuitenkin hyväkuntoiset!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon kommenteistanne Edgeihin, olen niiden kannalla vielä vähän enemmän nyt kun olen kuullut positiivisia kommenttejanne :) Täytyy vielä tarkistaa tuo autoon mahtuminen, meillä on myös koira joten vaunujen täytyy kyllä kokonaisuudessaan mahtua takaluukkuun jos meinataan koko perheen voimin lähteä reissuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on nuo Duo Edget (2010) sport-rungolla eli teleskooppityöntöaisa ja kankainen tavarakori.

Mun mielestä tuo tavarakori on ollut ihan näppärä, nimittäin se ei kolahtele niin ikävästi esim. kiviin tai katukivetyksiin kuin metallinen, jos siis kulkee paljon epätasaisessa maastossa. Ja on ollut kestävä, mahtuu hyvin pari kauppakassia ja vaippapaketti ym. kyytiin. Ja tokihan rapakeleillä tuo kankainen tavarakori saa osansa kurasta, mutta on ollut helppo siistiä ja yllättävän näppärä irrottaa (nappikiinnitys runkoon).

 

Teleskooppisäätö työntöaisassa on ollut meillä ihan hyvä, joskin sellaisissa tilanteissa, joissa joutuu vetämään vaunuja esim. rapun ylös tms. työntöaisasta, niin aisan lukitus ei pidä kovin hyvin, mutta ei ole kuitenkaan ollut varsinainen ongelma. Meillä mies on vajaa 20cm. pidempi kuin minä, joten säätomahdollisuus on tärkeä, että kummankin on hyvä työntää vaunuja pidempiäkin matkoja.

 

Vaunukoppa on tosiaan tilava ja siinä on hyvät tuuletusmahdollisuudet, mistä Maria Coronakin jo kirjoitti :girl_smile: Talvella oli tosi lämmin, kesällä sai kuitenkin hyvin viilennettyä. Ja matkasänkynä oikein toimiva. Meillä tyttö vasta nyt reilun 10kk:n ikäisenä on lopettanut vaunukopan käytön (pituutta 76cm. 10kk-neuvolassa) ja on siirrytty ratasosan käyttöön. Sisävaatteissa mahtuisi vielä vaunukoppaan, mutta ulkovaatteissa tekee tiukkaa. Vaunukoppaan saa kiinnitettyä valjaatkin, jos vauva on oppinut nousemaan istumaan tai muuten kova liikkumaan, mutta mahtuisi muuten vielä kokonsa puolesta koppaan. (Meillä ei tätä ongelmaa, kun tyttö ei osannut nousta istumaan, kun koppa oli käytössä.)

 

Sport-runko on muistaakseni hieman leveämpi kuin Classic-runko. Meillä on kaksi autoa, farmari ja tavallinen 5-ovinen hlöauto. Farmariin yhdistelmät menee näppärästi kokoontaitettuna niin vaunukopan kuin ratasosan kanssa, mutta tavalliseen hlöautoon runko mahtuu juuri ja juuri takakonttiin leveytensä puolesta ja tosiaan vaunukoppa/ratasistuin joutuu matkustamon puolelle. Ollaan myös törmätty siihen, että vaunujen runko ei meinannut millään mahtua äitini auton (Toyota Avensis) takakonttiin ja sen sinne saaminen ja pois ottaminen oli ihan työn ja tuskan takana, vaikka muuten onkin tilava 5-ovinen auto :girl_impossible:

 

Mitkään varsinaiset shoppailuvaunut nuo ei kokonsa puolesta ole, mutta kävelymatkoilla ihan ehdottomat, joten ollaan mekin niitä ostoskeskusreissuilla ja ruokakauppakäynneillä käytetty useaan otteeseen, jos on määränpäähän pitänyt kävellä. Matkarattaat on kevyet ja kapeat, joilla tehdään sitten ahtaiden pikkuliikkeiden shoppailut.

 

Heittoaisaa on tullut käytettyä varsinkin kesällä, kun aurinko paistoi suoraa koppaan, niin sai helpohkosti käännettyä työntösuuntaa. Tosin en hirveän nopeaksi tuota työntöaisan suunnan vaihdosta sanoisi... Varsinkin mieheltä vaati monta harjoituskertaa, että oppi :girl_haha: Luulen, että ratasosan kanssa tulee myös käytettyä varsinkin, kun lapsi alkaa viihtymään myös kasvot menosuuntaan päin.

 

Ratasosasta tuli sellanen mieleen, että olkavyöt on tosi korkealla ja aiemmin tytön ollessa noin 6kk.+ ratasosaa oli melkein mahdoton käyttää, kun tyttö heittelehti isohkossa ratasistuimessa aika holtittomasti välillä ja olisi kaivannut niitä olkaturvavöitä, mutta ne tulee niin korkealta ratasistuimen selkänojasta, että hihnat liukui aina kasvojen päälle :girl_sigh: Vasta nyt lähempänä vuoden ikää voidaan harkita vöiden käyttöönottoa. Ainakaan me ei miehen kanssa sokeina löydetty ohjekirjasta kohtaa, jossa noita olkavöitä voisi säätää eri korkeudelle :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now