Monka

Emmaljunga

957 posts in this topic

Ei kellään ole ylimääräisenä nitroja tai ozoneja myytävänä? Olisin halukas ostaa, etenkin sen rungon!

Laittakaa yv:tä!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos jälleen! Jalkapeite me sitten tilataan ja katsotaan sitten ensi syksynä, minkälaisen makuupussin sitä hankkisi kaveriksi... Eisbärchen ja Ticket on ainakin lämpöisiksi todettu aiempien lasten kanssa ihan yksistäänkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

menin sitten ja korvasin meidän vihreät ozonet harmailla samanlaisilla. nyt kuitenkn sitten tajusin oikeasti himoitsemissani rattaissa olevan ominaisuuden, jota en tiennyt olevan ja näinpä nämä sitten saavat lähteä, jos joku ostaa pois...

 

kiinnostaisko ketään kerran kärrytellyt (kauppareissu) ja kerran nukutut tummanharmaat ozonet? ostettu perjantaina lastentarvikkeesta, tätä väriä ei ole enää saatavana, olivat vikat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sikkaralla voisitko kertoa mitkä mahtaa olla nuo oikeasti himoitsemasi rataat ja mikä on se ominaisuus?

Alkoi heti kiinnostaa kun meillä on Nitro Cityt ja ajattelin vaihtaa kuppimallisiin..

Että onko olemassa Ozoneja vielä parempi vaihtoehto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

halvin tapa on ostaa huutiksesta city jetit, niitlä lähtee jotain satasen pintaan ;) tai on siellä niitä istuinosiakin pelkästään myynnissä.. koska nitroissa ja ozonessa on sama runko =) niin sitten vaan myy tai vie mökille tms jos se cityjetin runko jää ylimääräseksi.. musta ozonea parempi vaihtoehto on tuo cerox 360; siinä rungossa on heittoaisa ja koko on sama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allutar ei ole kuppi-istuinta noissa himoitsemissani, eli easywalkereissa. ja se ominaisuus, jota en tiennyt noissa olevan, on säädettävä jalkatuki. ;)

 

muuten nuo ozonet on loistavat ja hyvät ja kaikkea, mutta edelleenkin mulla on ongelma elää emmaljunguuden kanssa. :D

 

eli tuosta joutavat, tule hakemaan pois, sopuhintaan! ;)

 

ja jos nyt olisin ihan vaan ton kuppi-istuimen perusteella jotain ostamassa, niin ostaisin bugaboot. ehdottomasti. ne on melkein mun ratas-zen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkistä kirppu.

 

Sinäpä sen sanoit sikkaralla, mulla on myös ongelma emmaljunguuden kanssa :girl_haha:

Jotenkin arvasin, että Bugaboita ehdotetaan.

Oon kyllä itsekin miettinyt jo pitkään, että onko ne oikeesti niiiin hyvät kärryt.

Voiko Emmaljungalainen tottua Bugaboihin :rolleyes:

Mietityttää kuomun koko ja onko ne eturenkaatkin jotenkin pienemmät kun Nitrossa/Ozonessa?

Täytynee käydä Bugaboo-ketjussa etsimässä totuutta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Ei voi tottua, tai voi jos ei haittaa että aisa heiluu, pyöriä ei saa lukittua täysin suoraan(ainoastaan niin ettei mene ympäri asti) ym.

Mä tykkään ihan hirveesti bugista, meillä ollutkin ainakin viidet cameleonit ja kahdet bee:t mutta ei, mä haluan että mun rattaat tuntuu jämäkiltä ja että niillä uskaltaa oikeesti mennä tuolla metsäpoluillakin yms.

Mutta nää on maku juttuja joten kenenkään ei kannata vetää hernettä nenään ;) Tämä oli vain MUN mielipide ja emmaljunga on sitä mä mä haluan ja itse olen aina saanut hinnalle vastineen toisin kuin bugissa :(

Erilaisia emmaljungia ollut 15-20 6-vuoden aikana(ja muita merkkejä 20-30) , rakastan vaunuja :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Miten niin ei Bugabooissa pyörät lukitu suoraan? :blink: Mä aina lukitsen Cameleonien etupyörät paikalleen, jos nousen bussiin ja siis ei ne kyllä milliäkään käänny sivulle lukittuina :huh: Bee +:ssahan taas on ollut oikeasti valmistusvikaa pyörissä viime aikoina, mutta niihinkin on nyt tulossa korjaus.

 

Aiheeseen Emmaljunga vs. Bugaboo Cameleon sanoisin sen perusteella, mitä olen lukenut, että jos kulkee paljon maastossa niin Emmaljungat on paremmat. Maastoonhan voi bugiksillakin vaihtaa isot eturenkaat, mutta niissä ei ole jousitusta, vain pienissä eturenkaissa on jousitus. Pienet eturenkaathan on kai aika pitkälti käytössä samantuntuiset vaunuissa kuin vaunuissa, pois lukien se joku Brion malli, joissa kiinnitys on vähän erilainen eikä lumi pääse paakkuuntumaan eturenkaisiin. Kuomusta en osaa sanoa, meidän käyttöön on ollut ihan passeli, en ole isompaa kaivannut :) Kannattaa ihmeessä käydä kokeilemassa tuntumaa käytännössä Stokkalla tai Vaunuaitassa muksun kera!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä onko mun jokaisissa cameleoneissa ollut jotain vikaa mutta niitä ei kyllä saanut lukittua sillei ettei pääse liikkumaan yhtään, siis joko ne pyöri ihan täyden ympyrän tai sitten ne oli lukittu eteenpäin ja kääntyi vaan sen verran ettei ihan ympäri asti saanut menemään(vaikea selittää) :girl_sad:

 

Beessä kyllä lukittui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pienet eturenkaathan on kai aika pitkälti käytössä samantuntuiset vaunuissa kuin vaunuissa, pois lukien se joku Brion malli, joissa kiinnitys on vähän erilainen eikä lumi pääse paakkuuntumaan eturenkaisiin.

 

Tästä mä olen eri mieltä. Meillä on Nitro Cityt ja kääntyvät pikkupyörät toimivat kuin unelma (samoin kuin testaamissani bugiksissa) ja todellakin kääntyvät ketterästi siihen suuntaan kuin on tarkoitus. Kokeilin kaverin Gessleineja ja niissä pyörät tahtoivat elää omaa elämäänsä ja jumiutuivat yhteen suuntaan (hiekalla) ja niitä ei olisi voinut työntää yhdellä kädellä. Mutsy Urbanridereiden vaihdettavat pikkupyörät ovat myös tuollaiset jumittamaan taipuvaiset. Mä muuten en ikinä lukitse pyöriä bussiin noustessani...

Share this post


Link to post
Share on other sites

koetin kerran lukita renkaita kun työnsin, ja ne siitä näppäryydestä. en myöskään lukitse bussiin noustessa, tuplissa lukitsen bussissa kun niiden jarruihin en yksin luota kun on painavat jos on lapset kyydissä. mutta sekä noissa emmaljungissa että britaxin tuplissa se lukitus/avaus toimii kengällä eikä tarvii kumarrella.

 

ja ei ne kaikki kääntyvät etupyörät oo samalta tuntuvat, emmaljungissa on noissa city cerox 360 niin ohjattavuus parempi kuin city jeteissä, britaxin b-dualissa tai britaxin b-mobile matkiksissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emija: olethan varmasti lukinnut renkaat oikein eli niin, että valkoinen liukuva lukituskytkin uppoaa sinne vaunurungon sisälle? Kokeilin äsken mielenkiinnosta ja jos renkaita koittaa lukita väärään asentoon eli valkoinen lukituskytkin on rungon etupuolella eikä alapuolella, niin sitten ne ei lukitu. Tuolla spoilerissa on kuva, jos avaat sen :)

 

Pingu: Tjaa, mä olin ajatellut, että pienet kuin pienet mutta näköjään eroja on, oppia ikä kaikki :grin: Laitan tän OT:n bussijutuista nyt spoilerin taakse ettei tässä turhaan roiku näkyvillä:

 

 

 

Mä en ennen lukinnut etupyöriä bussiin (enkä vieläkään ihan lyhkäisille matkoille), mutta nyt on osunut kohdalle niin paljon idioottikuskeja, jotka jättää just pahan matkan päähän pysäkistä/katukiveyksestä eivätkä tietenkään laske lattiaa milliäkään alas, niin lukitsemalla pyörät saan useamman sentin lisää pituutta etu- ja takarenkaiden väliin ja kyytiin nousu helpottuu. Bugabooissa kun ne renkaat lukittuu sinne vaunujen rungon eteen eikä alle, jossa ne vapaana työnnettäessä normaalisti pyörivät. Vasemmassa kuvassa renkaat siis lukittuna ja oikeassa vapaana:

 

9180894.jpg

 

/End of OT :D

 

 

 

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tossa se vika on sitten ollutkin :D Oon lukinnut ne aina sillei alle :D Mulle ei ole ikinä tullut edes mieleen että ne pitäisi eteenpäin lukita eikä ole tullut ohjekirjasta katsottua tuommoista asiaa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiva, että mun pohdinnat herätti keskustelua.

Kiitos kaikille kokemuksista.

Kärryt ois tulossa ihan kaupunkikäyttöön, en tarvi missään nimessä maastovaunuja.

Tuo Bugien aisan heiluminen mua mietityttää eniten..

Emmaljungissa on niin ihanan jämäkkä työntöaisa ja siihen saa niin helposti hoitolaukun roikkumaan.

Jos Ozonen istuinta sais kaupasta järkevään hintaan olisin ostanut sen jo aikaa sitten, mutta kun maksaa varaosina niin kohtuuttoman paljon.

Eikä siinä oo oikeen kivoja kuoseja..

Meillä on Nitroista kuosi Celebration Black, josta tykkään kovasti, mutta sitä ei enää saa enkä tiedä onko Ozone-istuimena ollutkaan.

Että jos jollain on Ozonet tuolla kuosilla niin mulle saa myydä!

Ei kai tässä auta muuta kun käydä testaamassa uudestaan Bugia, jos vaikka ne all blackit off whitella lämpöpussilla ja kuomulla :girl_in_love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emija: hupsis :D

 

Allutar: Ei se aisa koko aikaa holtittomasti heilu :D Itse en edes sitä huomaa ellei vaunut seiso paikallaan ja sitä jostain syystä alkaa räplätä ylös-alas. Aisaa alaspäin painaessa siis se heiluntavara ei tunnu, ainoastaan jos nostaa aisaa ylöspäin (ja miksi sitä haluaisi nostaa ylöspäin normaalisti?). Muutenkin se heilumavara on vaan pari senttiä ja se on tosiaan johtuu turvallisuustoiminnosta, joka estää ettei runko pysty menemään kasaan ratasistuimen/vaunukopan ollessa kiinni (tää selitettiin youtubessa jossain). Jos istuimen/kopan ottaa irti ja aisaa painaa alaspäin niin runko lähtee heti taittumaan kasaan. Istuimen/kopan ollessa paikoillaan, aisasta painamalla vaan nousee renkaat ilmaan eikä mene kasaan :) Varmaan tuon ois jotenkin muutenkin voinut rakentaa, mutta Bugaboolla ovat sitten päätyneet tuollaiseen ratkaisuun... Mut kokeile ja vertaile ihmeessä kaupassa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

huutiksessa oli just yksi city jetin istuinosa? sehän eroaa ozonen kanssa lähinä siinä että ei säädy jalkatuki; mutta eihän buggiksissakaan säädy. tosin kuosi oli kai camo grey.. oli siellä myös yhdet nitron rungolla+city jetnin racing red (harmaa pun) yhdistelmä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moikka!

 

Osaako teistä kukaan kertoa, että käykö vuoden 2003 tai 2004 classic rattaisiin vuoden 2010 kankaat? Vai onnko ratasosa ja kuomu muuttuneet?

Kiitos jo etukäteen =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ainakin 2004 tms muuttui se istuinosankiinnitys, joissain 2004 on vanhanmallinen ja joissain se uudempi (nykyinen) easyFIX. en tiedä tuleeko siihen istuinosaan kankaat sitten erilailla kiinni..,

 

ja OT, 300e olis ne beebopit, selasin 42s läpi ranskalaista palstaa niistä :D niihin käy buggisten kankaat, saa maxi cosin/cybexin adapterit jne. Mitat on samat ja paino,., joten eiköhän ne tuu meille matkiksiksi auton perään :D joten jos ottaa mustana, niin voi vaihtaa vaikka pinkin buggisten kangassetin :give_heart: niihin saa myös isot etupyörät talveksi; jotain 40 oli hintaa pikkuhurmurissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

googlasin beebop maxi cosi adapters, löytyi liuta saksalaisia nettikauppoja. luultavasi myös ebay ja toki varmaan babytown/pikkuhurmuri mitkä suomessa myy noita-jossei hyllystä niin tilaamalla varmaan saisi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä löytyisi varmaan tietoa tästä ketjusta jo, mutta sori, olen nyt laiska enkä jaksa kahlata kaikkea läpi. Mietin noita Nitro Cityjä, tai no paremminkin sen mallin tuplia, mutta kuitenkin... Miten hyvin nuo etupyörät toimii lumessa? Mä jotenkin vierastan kääntyvillä pienillä pyörillä varustettuja vaunuja lumessa, eli meneekö edelleen ketterästi eikä kuten kivireki? Ajattelin jos ostaisin tuollaiset rattaat käytettynä lähinnä juuri tuohon lenkkeilyyn, ostan kyllä vamaan toiset peräkkäinistuttavat sitten ns. Kaupunkirattaiksi, kun ei noilla vierekkäinistuttavilla mahdu enää mihinkään sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on tavalliset Nitro Cityt ja mun mielestä kääntyvät etupyörät on kyllä ihan näppärät lumessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lainaan itseäni toisesta ketjusta :)

 

"me asutaan maalla, keskustaan on vajaat 20km. oikeasti tänävuonna on yksi päivä ollut, kun emmaljungan pikkupyöräiset vaunut ei ole kulkeneet-tai siis näytti siltä ja ei lähdetty omasta pihasta pois..

nyt on kuitenkin helmikuun alku, tuskin kovin montaa lumimyrskypäivää enää tulee.

olisin ostanut meille jonkun classicin/city crossin/ceroxin rungon huutiksesta, jos olisi ollut hullut kinokset jo marraskuun lopulta; ja käyttänyt meidän istuinosaa sen kanssa. mutta onneksi en tuhlannut rahojani siihen!

tarpeet on erilaiset: meillä on nyt 13. rattaat menossa ja kolmas lapsi, ja hyvin on pärjätty kahden kanssa jo pikkupyöräisillä rattailla.eka turussa ja nyt täällä 300km edempänä. tosin ei harrasteta talvella leikkipuistoja koska niitä ei pidetä aurattuina, vaan ulkoillaan omassa pihassa ja isommat päiväkodin pihassa pari kertaa viikossa. ja oman pihanhan saa niin tasaiseksi kuin haluaa (ok-talo). kauhukelillä on alle 500m bussipysäkille, sen vaikka vetäisi rattaita perässä. kerran oon myöskin lukinnut vasta renkaat, kun mentiin jotain polkua pitkin ja polku oli just eturenkaiden levyinen :D " ja vetänyt en siis ole perässä niitä vielä kertaakaan :) eiköhän ne tuplatkin, jossei oo pakko mennä hangessa, vaan voi lenkkeillä vaikka vasta aura-auton jälkeen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyselenpä nyt mitä mieltä oletteko sopiiko valkoiseen runkoon valkoinen citykoppa? Onko liian valkoista?

Käytettynä juuri ostettu siis valkorunkoinen city cross happy pinkissä, toiveissa oli valkoinen citykoppakin mutta pitäiskö kumminkin hankkia jonkin muun värinen... help :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now