Monka

Emmaljunga

957 posts in this topic

Muille merkeille oli jo omia keskusteluja, joten tässä Emmaljungalle oma keskustelunsa. :)

 

Kokemuksia erityisesti City Crossista:

- ilmakennopyörät talvikeleillä - toimiiko vai tökkiikö?

- tavarakorin käyttö, onko hankalaa?

- kannattaako hankkia jalkapussi erikseen?

 

Onko kukaan hankkinut Quadrolift-kantokassia? Tämä kiinnostaisi erityisesti ja jos on vielä kokemuksia lämpöpussikäytöstä, niin niitä kiitos! :)

Edited by Monka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli city crossit ja voin ainoastaan kehua vaunuj!

 

Ilmakennot ovat noissa todella hyvät ja muutenkin renkaat ovat todella hyvät kun ei kivet jää helposti kennoihin kiinni niin kuin joissakin vaunumerkeissä.

 

Säilytyskori on ihan normaali eli on tilava ja sinne mahtuu laittamaan isotkin ostokset.

Jousitus mainio ei liian löysä tai jäykkä

 

Se mistä tykkäsin kovasti vaunuissa myös oli hyttysverkko joka oli vauinissa kiinni ja se peitti just ne oleellisemmat paikat.

 

Mulla oli muistaakseni kantokoppana duolift ja siitä sai sitten myöhemmin sen jalkapussin isommalle vauvalle. Koppakin oli just hyvä mutta ellen väärin muista taisi olla hieman kapea. Se ei nyt hirveesti haittaa kun vauva on niin pieni. Mullakin oli siinä äp-pussi ja haalari päällä, mahtui oikein hyvin.

 

Mun mielestä oikein mainiot perusvaunut!!! Suosittelen lämpimästi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti Pipa! :)

 

Onko sulla ne pyörät, missä pinnavälit on pienet? Mietin vaan, et tarttuuko niihin sohjoa/lunta kuinka helposti mukaan?

Ilmakumeissa ja Duo Edgessä on erilaiset pinnat pyörissä, paljon harvemmat.

 

Kaikkea mäkin mietin... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko City Crosseissa samanlaiset pyörät kuin Ceroxeissä? Mun kaverilla on Ceroxit ja niissä olevat ilmakennopyörät keräs suojalunta jossain tietyssä lämpötilassa :rolleyes: Ne alkoivat kasvaa niin kuin lumipallo maassa pyöritettäessä. Mene ja tiedä mikä oli syy, mutta ärsyttävää se oli. Tämä siis tapahtui vaan silloin tällöin, ilmeisesti kyse jostain olosuhde muutujista tai jostain!? Meillä on Emmaljungan Classic duot (mondial duo) ja niissä ilmakumi renkaat. Ne ei ole ikinä keränneet lunta mukaansa. Niissä taas miinus puoli että voivat puhjeta ( niin kuin meillä kävi tällä viikolla), mutta ovat taas kevyemmät työntää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä oli ekana talvena Emmaljungan EC Sportit ja niissä renkaat joskus keräs lumet silleen paakuksi renkaan ympärille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri noita renkaita tarkoitan. Ne vaan näytti siltä, et keräävät lumipallot mukaansa. :P

 

Lisäys: City Crosseihin ei saa muita pyöriä (esim. ilmakumi), koska jarru on erilainen kuin Duo/Classic-malleissa.

 

Onko muita malleja, joista kokemuksia?

Etsin lähinnä ratas+pehmeä kantokoppa-yhdistelmää. Tämä sen vuoksi, et asumme kerrostalossa, ei hissiä ja mukana myös koira. City-koppa ei mahdu parvekkeelle tuleviin matkiksiin. Ja pehmeä koppa muuntuu lämpöpussiksi kevättalvelle.

Edited by Monka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo Emmaljungissa ei oikeen voi noita pyöriä erikseen valita, ne tulee rungon mukana. Meillä on tosiaan noi Classic Duot ja ne on olleet aivan mahtavat kairan kanssa ulkoillessa. Niissä on kunnon jousitus, jossa kolme eri "kovuutta". Me ollaan menty niillä leveillä metsäpoluilla koiran kanssa. Noista Duoista on myös olemassa Classic Sport malli ilam kovaa koppaa, johon voi ostaa lisävarusteeksi ton kantokassin. Ovat kevyet työntää vaikka painokin alkaa olla jo aika iso :rolleyes:

 

Parilla kaverilla on tosiaan noi Ceroxit ja ovat niistä kovasti tykänneet. Ne on taas painavammat työntää kuin Classicit, mutta on niissä heittoaisan takia enemmän ruonkoakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceroxit ja Classicit painoi selkeästi enemmän liikkeessä testatessa. Ceroxin rungosta löytyy monta negatiivista keskustelua, joten se jää laskuista pois. Enkä koe heittoaisaa tarpeelliseksi. Onko se? Classic Sporttiin olin alunperin kalleellaan, mut turhamaisena ihmisenä tajusin etten kestä katsella kiiltävää runkoa...... :rolleyes: Tilalle olisi saanut kyllä maalatun metallin, mutta mietin vaan sen kestävyyttä.

 

Lisää vaan kokemuksia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä heittoaisa on osoittautunut välttämättömäksi, koska taloyhtiön hissi on turvaovensa kanssa niin pieni etteivät vaunut mahdu sinne ilman että aisan kääntää pois tieltä. Myös bussissa on kätevää kun aisan saa nostettua ylös niin ettei ihmisten tartte vetää mahaa sisään ohikulkiessaan. :) Mutta kyllä ilman sitä olisi voinut pärjätä, sattui vaan olemaan tuossa haluamassamme rungossa (sportissa) ominaisuutena, runko valittiin teleskooppisäädön vuoksi (ollaan huomattavan eri mittaisia miehen kanssa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös City Crossit ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu näin viiden kuukauden käyttökokemuksella. Meillä on juuri tuo ratas+pehmeä kantokoppayhdistelmä. Myös jalkapeite hommattiin, koska sillä saa vähän suojattua vaunun aukko-osaa vaikka sen reuna ei nouse todennäköisesti yhtä korkealle kuin kovassa kantokopassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Sä oot ehtinyt loskakelilläkin varmaan niitä työnnellä - meneekö suhteellisen kevyesti loska- tai nuoskalumi-kelillä?

 

Juurikin tuota pakettia olen miettinyt ja nimeenomaan sillä Quadrolift-kopalla. Vaunut vaikuttaa myös aika matalalta maavaran suhteen. Jos on lunta enemmän, niin ottaako tavarakori kiinni?

Mä joudun näitä selvittelemään ja jankkaamaan, kun talvella täytyy koiran vuoksi vaunutella kelillä kuin kelillä. Jos vaunut on hankalat työntää tulee harmistus! Muuten ottaisin nuo City Crossit heti, mut mietityttää tuo pyöräasia.

Edited by Monka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on City Crossit ja oon ollut niihin tyytyväinen :). Meillä on city-koppa, pehmeä kantokassi, josta saa lämpöpussin sekä jalkapeitto.

 

Pyörät on noi ilmakennopyörät, eivätkä ne mun mielestä ole lunta/loskaa keränneet. Ovat ihan ok työntää, vaikka lunta olisi hieman enemmänkin. Tavarakoriin saa tavarat ihan mukavasti, toki city-kopan kanssa paremmin kuin ratasosan, koska tilaa on silloin enemmän. Tavarakori ei myöskään jää kiinni lumeen, vaikka sitä olisi enemmänkin. Toki se nyt "kolaa" lunta edellään, jos lunta on niin paljon, että maavara ei riitä, mutta se ei mun mielestä tee vaunuista/rattaista raskaampia työntää. Jos tavarakorissa ei oo mitään painoa, niin lumi ostaa sitä ilmaan pois tieltä, mutta painon kanssa niin ei tietenlään käy. Tavarakorin voi myös niiden nepparien kanssa irroittaa, en tosin tiedä kuinka näppärästi se käy, en oo koskaan kokeillut.

 

Meillä jalkapeite ostettiin myöhemmin, koska tyttö ei toisena talvena (ikää 1 v molemmin puolin) enää mahtunut tuohon lämpöpussiin ja meen toinen lämpöpussi tuntui aika avonaiselta yläosastaan (Lodger Bunker, muuten tosi lämmin, mutta jäi tosi avoinaiseksi rinnasta ylöspäin, johtuen tytön pituudesta). Tyttö nukkui pääsääntöisesti päikkärit ulkona 1v 2kk ikään, joten meille jalkapeitteellä oli tarvetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voisin kysästä yhtä asiaa myös....

 

Mikä olisi noihin city crosseihin sopiva seisomalauta? Tää nyt selviäisi, kun jaksaisi käydä liikkeessä kysymässä, mutta aattelin, jos joku tietäisi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä voisin kysästä yhtä asiaa myös....

 

Mikä olisi noihin city crosseihin sopiva seisomalauta? Tää nyt selviäisi, kun jaksaisi käydä liikkeessä kysymässä, mutta aattelin, jos joku tietäisi...

 

Emmaljungalla on oma seisomalauta johon saa ostettua adapterit erilaisille rungoille. Sitä en tiedä meneekö jokin erimerkkinen lauta niihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Sä oot ehtinyt loskakelilläkin varmaan niitä työnnellä - meneekö suhteellisen kevyesti loska- tai nuoskalumi-kelillä?

 

Mielestäni kulkee kevyesti. Just tänään käytiin vaunulenkillä ja ihan pikkuisen pyöriin tarttuu lunta/loskaa, joka lähtee irti kun on työntänyt vaunuja vähän matkaa eteen päin.

 

Täällä kaupungissa pyöräteillä työnnellessä ei kyllä ole tavarakoppa ottanut hankeen kiinni vaikka aika matalalla onkin. Olen irrottanut tavarakopan monta kertaa irti, kun olen putsannut sen kangasta. Sinne kun tahtoo roiskua loskaa ja lennellä pikkukiviä. Tosi helposti sen saa irti ja takaisin paikoilleen neppareiden avulla. Lisäksi sen kopan pohjalla on vahvikkeena vaneri, jonka saa pois paikoiltaan jos kangasta tarvitsee pestä vähän runsaammalla vedellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos käytännön kokemuksesta. :)

 

Kävin liikkeessä uudemman kerran (sama ketju, toinen myymälä ja huomattavasti parempi palvelu). Nyt myyjä kertoi vaunuista paaaljon tarkemmin. Hän sanoi, että renkaan metalli reagoi nopeasti ulkona olevaan lämpötilaan eikä sen vuoksi kerää lunta mukaansa. Kuulosti fiksulta.

Muutenkin tarkempi esittely ominaisuuksista nosti nää vaunut kyllä meillä suosikiksi ja ens viikolla pitäis käydä maksamassa käsiraha.

 

Tuosta tavarakorista olen kuullut monilta samaa, että kerää tosiaan risut ja hiekat mukaansa. Mutta metallinen kori on niin matala, että siellä taas ei mikään pysyis (siis mun tavaroista). Täytyy vaan asennoitua siihen, että sitä pitää putsailla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt kaipaisin kommentteja Emmaljungan Citykopasta. Sehän on 4 cm lyhyempi kuin Emmaljungan "tavalliset" kopat. Lyhentääkö se kovasti kopan käyttöikää? Esitteessä sitä suositellaan 0-6kk. Tuntuu aika lyhyeltä ajalta, eikö vauvat yleensä nuku kopassa hieman pidempään. Kopassa ei myöskään ole selkänojaa, jolla vauvan voisi välillä nostaa hieman pystynpään...

 

Ihastuttiin kuitenkin todella kevyeen kokonaisuuteen, johon tulisi City Cerox 360 runko/ratasosa (pienet kääntyvät pyörät edessä, heittoaisa), ja erillinen Citykoppa.

 

Onkohan noi pienet pyörät lumessa ja hiekkatiellä hankalat?

Heittoaisan ansiosta pystyy kyllä nopeasti muuttaamaan niin, että isot pyörät tulevatkin eteen... Mutta kumminkin kokemuksia kaivataan kipeästi.

 

Vauva tulossa syyskuussa, joten koppa olisi kovassa käytössä talvikuukausina...

 

 

Muut täydennelkööt, mut itsekin harkitsin tuota koppaa. Sehän on todella kevyt - yllätti kun testasi. Mut päädyin pehmeään koppaan sen vuoksi, että yleensä 5 kk iässä halutaan jo kammeta vähän pystympään. Kun kopasta ottaa pohjalevyn pois, voi ratasosasta nostaa pykälän ylemmäs (ei istuvaan asentoon). Ilmat on kuitenkin vielä tuossa maaliskuussa sen verran viileät, et lämpöpussi on varmasti kätevä. Ja sille tulee kuitenkin taas seuraavana syksynä käyttöä.

 

Miksei tuota koppaa voisi käyttää niin kauan, kun vauva siihen mahtuu, jos vaan viihtyy? Kesää kohti vaatetus kuitenkin vähenee, niin koppaan tulee lisää tilaa. Ellei siinä ole jotain painorajaa. Tuo ikäsuositus voi olla senkin takia, että siihen asti yleensä viihdytään makuullaan.

 

Spekuloin homman niin, että säästän parisataa kun en osta tuota City-koppaa vaan pelkän Quadroliftin ja käyttöikä pitenee. Voi olla, et olisi joutunut kuitenkin jonkin lämpöpussin hankkimaan keväämmällä. Tuo aika vaunukopassa on kuitenkin suhteellisen lyhyt.

 

Toivottavasti näistä oli jotain apua.

 

Noista pyöristä en osaa sanoa muuta kuin, että uskoisin niiden soveltuvan enemmän urbaaniin elämään kuin tänne taajamaan. Olen niitä nähnyt lykittävän lumessa eikä se niin kevyeltä näyttänyt. Käyttökokemukset muakin kiinnostais!

 

Mut hienon kokonaisuuden olette valitsemassa! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kaipaisin kommentteja Emmaljungan Citykopasta ja City Cerox rungosta. Koppahan on 4 cm lyhyempi kuin Emmaljungan "tavalliset" kopat. Lyhentääkö se kovasti kopan käyttöikää? Esitteessä sitä suositellaan 0-6kk. Tuntuu aika lyhyeltä ajalta, eikö vauvat yleensä nuku kopassa hieman pidempään. Kopassa ei myöskään ole selkänojaa, jolla vauvan voisi välillä nostaa hieman pystynpään, tuleekohan sellaista kaipaamaan?

 

Ihastuttiin kuitenkin todella kevyeeseen kokonaisuuteen, johon tulisi City Cerox 360 runko/ratasosa (pienet kääntyvät pyörät edessä, heittoaisa), ja erillinen Citykoppa.

 

Onkohan noi pienet pyörät lumessa ja hiekkatiellä hankalat?

Heittoaisan ansiosta pystyy kyllä nopeasti muuttaamaan niin, että isot pyörät tulevatkin eteen... Mutta kumminkin kokemuksia kaivataan kipeästi.

 

Vauva tulossa syyskuussa, joten vaunut olisi kovassa käytössä talvikuukausina.

 

 

 

 

"Spekuloin homman niin, että säästän parisataa kun en osta tuota City-koppaa vaan pelkän Quadroliftin ja käyttöikä pitenee. Voi olla, et olisi joutunut kuitenkin jonkin lämpöpussin hankkimaan keväämmällä. Tuo aika vaunukopassa on kuitenkin suhteellisen lyhyt.

 

Toivottavasti näistä oli jotain apua.

 

Noista pyöristä en osaa sanoa muuta kuin, että uskoisin niiden soveltuvan enemmän urbaaniin elämään kuin tänne taajamaan. Olen niitä nähnyt lykittävän lumessa eikä se niin kevyeltä näyttänyt. Käyttökokemukset muakin kiinnostais!

 

Mut hienon kokonaisuuden olette valitsemassa! :) "

 

 

Kiitos vastauksesta Monka ja tottakai tästä oli apua :)

Lisää kokemuksia kaivataan...

Edited by esteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä on meidän kärryt:

Vaunut.jpg

 

eli City Cerox 360. Otimme vaunuihin Emman pehmeän kopan, se kun oli noin satasen halvempi kuin Emmaljungan oma koppa, ja me asumme hissittömän talon kolmannessa kerroksessa, joten vauvaa tulee kannettua siinä lähes päivittäin. Vaunuja säilytetään pyörävarastossa.

 

Vaunut ovat olleet käytössä reilun neljä kuukautta ja tässä olisi joitain plussia ja miinuksia, mitä näin talvikuukausina on huomattu:

 

- Pienet pyörät ovat ihan toivottomat vähänkään pehmeässä lumessa tai loskassa. Ne menevät hetkessä jumiin ja tekevät työntämisestä raskasta. Etupyörät ovat sisempänä kuin isot pyörät, joten renkaat tekevät neljä uraa, minkä kyllä lumessa työntäessään tuntee.

 

- Heittoaisakaan, joka on sinänsä tosi näppärä, ei helpota tuota ongelmaa pehmeällä alustalla, kun renkaat tekevät joka tapauksessa sen neljä erillistä uraa. Lisäksi väärinpäin työnnettäessä jousitus ei tietenkään toimi normaaliin tapaan, ja edessä ollessaan isot pyörät tökkäävät todella inhottavasti pieniinkin töyssyihin, ja lisäksi työntäjän askeltila on aika mitätön.

 

- Tavarakoriin on hankala laittaa mitään tai ottaa mitään pois, kun väli on niin ahdas

 

- Runko on aika matala

 

+ Vaunut ovat aivan mahtavat kaupungilla ja ahtaissa paikoissa

 

+ Ne toimivat ihan loistavasti tasaisella alustalla ja ovat todella kevyet ja ketterät työntää

 

+ Ne menevät kasattuna todella pieneen tilaan. Tämä oli meillä tärkeä kriteeri, koska halusimme vaunut, jotka mahtuvat pikkufarmarimme takaluukkuun menosuuntaan, jolloin koiralle jää vielä puolet takaluukun tilasta. Noiden runko on siis todella lyhyt kasattuna.

 

+ Neljän pyörän ansioista vaunut ovat paaljon tukevamman tuntuiset kuin kolmipyöräiset, joita myös mietittiin

 

+ Oikein päin työnnettäessä askeltila on todella reilu, ja muutenkin käännettävä työntöaisa on näppärä

 

Verrokkeina meillä oli Brion Joyt ja Gessleinin F6-malli. Nuo Emmaljungat olivat meistä ehdottomasti tukevimmän ja muutekin laadukkaimman tuntuiset, tosin kaverimme joilla nuo vaunut ovat, ovat olleet niihinkin oikein tyytyväisiä. Jos nyt olisi vaunuja ostamassa, en kyllä todellakaan osaa sanoa, päätyisinkö enää noihin. Plussia on kyllä enemmän kuin miinuksia, mutta tuo huono työnnettävyys lumessa on kyllä mielestäni aika iso puute. Sitä lumi- ja sohjokeliä kun Suomessa piisaa. Mutta toisaalta tuo ketteryys ja keveys on taas iso plussa!

 

Ja tuo pehmeä koppa on ollut hyvä ratkaisu meillä. Nyt kun ilma on vähän lämmennyt ja poika (tällä hetkellä vähän yli 4 kk) ei aina enää vaunuissa ollessaan nuku, en ole enää käyttänyt pehmeää koppaa vaan olen laittanut pojan äp-makuupussiin ja pojan pussissa siihen ratasosan päälle, ja alle lampaantaljan. Se on ollut ihan riittävän lämmin yhdistelmä varsinkin kun otimme vaunuihin jalkapeitteen, ja poikaa on helppo nostaa hieman pystympään asentoon, jolloin hän näkee vähän ympärilleen.

 

Pitkällä ihmisellä tuo rungon mataluus voi olla ongelma, mutta meitä se ei ole haitannut yhtään vaikkemme ihan tappeja kumpikaan ole (minä 171 ja mies 176).

Edited by Lia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tuo city-koppa käytössä ekat 4 kuukautta, sitten vaihdettiin ratasosaan ja pehmeään kantokoppaan (tää ihan siksi, että tuli tuota kantokoppaakin käytettyä, city-koppaan olisi vielä mahtunut). Pehmeä kantokoppa oli meille aika ahdas, mutta sitä käytettiin ilman kovikkeita vielä jonkun aikaa. Sitten tuli kesä ja niin lämmin, että sitä ei voinut enää käyttää. Syksyllä meillä käytettiin sitten toisenlaista lämpöpussia. Meillä tyttö nukkui rattaissa yli 1v ikään päivittäin päikkärit ja ratasosassakin niitä nukkuu ihan hyvin :).

 

Mä en tuossa 4 kk kaivannut sitä mahdollisuutta, että olisi voinut nostaa tyttöä pystympään asentoon (eli selkänojaa). Tuossa city-kopassa ei myöskään oo mitään valjaita, joten lasta ei saa kiinni, mikä on hieman vanhemmalla muksulla ihan tarpeen. En muista tosin, että saako tuohon city-koppaan mahdollisesti lisävarusteena valjaat, meillä ei niille ollut tuossa iässä vielä tarvetta.

 

Mä myös vaihtelin tarpeen mukaan tuota city-koppaa ja ratasosaa, mikä sitten oli milloinkin kätevämpi. Esim. baby biossa mulla oli aluksi mukana ratasosa ja kantokassi, jolloin sain vauvan kannettua kantokassissa mukaan saliin (nukkuvana). Meillä tuo city-koppa toimi myös matkasängyn korvikkeena ekoilla reissuilla, kun normimatkasänky tuntui vielä aivan jättikokoiselta. Muistaakseni tossa city-kopassa on myös kantohihnat, joten sitäkin voi kantaa kuten kantokoppaa, jos haluaa.

 

********************************************************************************

 

Katselin tuota Emmaljungan seisomalautaa netissä ja täytyy sanoa, että se näytti aika heppoiselta. Kaverilla on Teutonian vaunut ja on juuri hankkinut niihin seisomalaudan. Siinä on kunnon kokoiset pyörät (ilmakennot tai ilmakumit valinnan mukaan) kun taas noi Emmaljungan pyörät näyttivät netissä aika pieniltä. Täytyy käydä liikkeessä kyselemässä tuosta lautaasiasta, jos löytyisi erilaisia vaihtoehtoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on pari vuotta vanhat City Crossit ja voin suositella niitä. Ne hankittiin, kun Teutonian Spirit S-3:t osoittautuivat liian hankaliksi lumisissa keleissä ja maastossa.

 

+ Todella vakaat työntää, kulkevat suoraan kuin juna

+ Kevyet työntää

+ Todella hyvä, pehmeä jousitus (jos Spiriteillä ajaa esim. toisella pyörällä kuopan päältä, vaunut heilahtavat ihan kunnolla, Emmaljugilla menee tosi pehmeästi ja vauvaa häiritsemättä).

+ Helppo kasata ja nostaa autoon (itse asiassa helpompi kuin Spiritit, vaikka ne painavat vähemmän)

 

Tässä suurimmat plussat, muitakin hyviä ominaisuuksia on. Kolmepyöräiset Spiritit meinaan kyllä ottaa kevään edetessä taas käyttöön, mutta maastolenkit teen varmaan Emmaljungilla kesän ajankin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

00121-0923_lim_full.jpg001631-0923_lim_full.jpg

Tämmöinen paketti käytiin äsken tilaamassa. :) Mies oli myös tyytyväinen. Testailtiin samalla Herqulekset, mutta pitäydyttiin kuitenkin etukäteisvalinnassa. Ja jalkapeitto kuuluu myös pakettiin.

Edited by pampam

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :) Meillä olohuoneen nurkassa täsmälleen sama paketti (värikin juuri kuvassa oleva)! ♥ Jalkapeittoa ei tosin otettu.. Mitä olette mieltä muuten, että onko tuollaisen paketin kanssa sille kovakin tarve, kun kesäkuussa vauvan pitäisi syntyä?! Näyttäishän ne enemmän vaunuilta, jos jalkapeitto kopan päällä olisi, mutta meneekö liian kuumaksi?

Edited by manski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now