Monka

Emmaljunga

957 posts in this topic

^ Solkia ei voi Emmaljungassa säätää, mutta nykyisin heillä on myynnissä Minimizer istuinpehmuste, jossa kolot alempana, jolloin vyöt istuvat paremmin pienillä. Saman varmaan ajaa mikä tahansa muukin istuinpehmuste vyökoloilla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaatteko muuten sanoa, onko tuo emmaljungan sivuilla ilmoitettu "ulkomitat taitettuna pyörien kanssa" nimenomaan koko vaunun (koppa+runko) ulkomitat kasaan "taitettuna"? Sitä autoon sovittelua vaan edelleen mietin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta niistä uusista scooter s rattaista? Matkarattaiden tilalle sellaisia mietin, matkikset on niin kömpelöt, ei pysty kääntää kunnolla yhdellä kadellä yms. Olisikohan nuo scooter s:t kääntyvillä etupyörillä siksi paremmat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ei varmaan ole vaunukopan kanssa vaan ratasosan kanssa nuo mitat.

 

Sedan-mallisiin autoihin minkä vaan rungon tunkeminen voi olla hankalaa, kun se aukko on niin matala, vaikka muuten vaunu mahtuisikin sisätilaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Mä oon nyt n. kolmen viikon käytön jälkeen ihan rakastunut niihin! :girl_in_love:

 

Ne on todella ketterät, käännettävyys on hyvä ja helposti pystyy yhdellä kädellä ohjaamaan. Makuutila on erinomainen ja siellä pystyy hyvin nukkumaan suojassa.

Ja tosiaan tuo leveys on myös yksi iso plussa kun ovat vain 53cm leveät.

Tavarakoriin saa hyvin mahtumaan ostoksia ja on yllättävän tilava.

 

Sanoisin, että helposti pärjää matkarattaille. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mitähän eroa scooter c ja nitroilla sitten on käytännössä , 4cm leveyseroa mutta muuten nitrot sopii vauvalle, niihin saa kaukalon ja käännettyä ratasosan.. painokin on sama noissa, alle 1kg eroa. ja nitroissa enempi värejä =)

eli siis tyytyväisesti työntelen city cerox 360 ja en edes haaveile scooter s:stä kun erot on mitättömät

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä en olisi IKINÄ uskonut, että tulisin emmaljungia kehumaan, mutta niin vaan teen. :D eli mä ostin meille hetki sitten ozone cityt ja ne on kyllä ihan loistavat! herra reilu 2v. matkustaa niissä helposti, vaikka on jo about metrin mittainen. lisäksi isosiskolle on ruhtinaallisesti tilaa seisomalaudalla. ovat kevyet ja ketterät.

 

meillä oli hetken aikaa scooterit ja mä VIHASIN niitä alusta saakka. ja olen muutenkin ollut äärimmäisen emmaljunga-vastainen. mutta nin vaan tuli hyvät ja tukevat kärryt vastaan meidän isojen lasten kuskaukseen.

 

plussaa noissa annan vielä reilun kokoiselle tavarakorille ja pienille ulkomitoille sekä kuppi-istuimelle, jossa meidän jätkä viihtyy paremmin kuin suorassa nukkuessa (eli hää siis nukkuu vielä päikkärit ulkona).

 

ainoa vika meidän kärryissä on väri, joka on lime. :D ottaisin mieluummin neutraalimmat, mutta kun halvalla sain, niin oli pakko ostaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sikkaralla aika samoja syitä, en käsitä miten muka scooterit on ylivoimaset on nuo <3 meillä on siis sama runko mutta heittoaisalla.. ja kahdella istuinosalla, kuppimallisella ja normilla x) hups!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaipaisin kokemuksia City Cross ja Nitro City -vaunuista! En osaa päättää, kummat olisivat paremmat...

 

Onko muuten kellään mitään tuntumaa siitä, mitä City-koppa maksaa erikseen uutena vrt. Quaddro Lift -kantokassi? Entäpä istuinosa? Netistä en ainakaan itse onnistunut löytämään minkäänlaista hinnastoa...

 

Ja sitten vielä kyssäri, onko kenelläkään valkoisia vaunuja? Mua kiehtoisi City-koppa White Leatherette -kuosilla ja ratasosa Charleston -kuosilla, mutta onkohan nuo miten vaikeat pitää puhtaana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei kellään olisi tarvetta ozoneille...? ei meillä kuitenkaan ole noille käyttöä niin, että ne kannattaisi pitää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaipaisin kokemuksia City Cross ja Nitro City -vaunuista! En osaa päättää, kummat olisivat paremmat...

 

Onko muuten kellään mitään tuntumaa siitä, mitä City-koppa maksaa erikseen uutena vrt. Quaddro Lift -kantokassi? Entäpä istuinosa? Netistä en ainakaan itse onnistunut löytämään minkäänlaista hinnastoa...

 

Ja sitten vielä kyssäri, onko kenelläkään valkoisia vaunuja? Mua kiehtoisi City-koppa White Leatherette -kuosilla ja ratasosa Charleston -kuosilla, mutta onkohan nuo miten vaikeat pitää puhtaana?

 

 

Meillähän on kensington kuosiset jungat c_big719665.jpg, eikä noissa näy lika sen enempää kun mustissakaan. Niissä taitaa itseasiassa näkyä enempi :grin: Silloin kun tarttee pestä, niin on sitten safkattu ihan urakalla vaunuissa ja kaik lähtee puhtaaksi sappisaippualla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muoks: Sikkarallan ozonet olis kiinnostanut, mutta tajusinkin ettei toi kuppimalli sovi näin pienelle vauvalle... Toivottavasti saat vaunut myytyä! :)

Edited by kkarpalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on City Crossit ja olen ollut tosi tyytyväinen. Pyörät on supertukevat ja tosiaan puhkeamattomat, ei tarvii pelätä että hajoaa jossain keskellä metsää... Kuitenkin vaunut on mielestäni näppärät ja kevyet työntää, yhdelläkin kädellä saa ihan hyvin työnneltyä esim. kaupassa käydessä. Lisäksi vaunujen koko on hyvä, keskikokoinen, ja painoa sen verran että jaksan nostaa esim. auton takakonttiin. Suurin miinus tähän asti on heittoaisan puute, joka tietysti haittaa lähinnä bussissa matkustaessa. Jonkin verran auttaa aisan yläosan kääntäminen ihan yläasentoon, jolloin aisa vie vähemmän tilaa. Toinen miinus on ahtaahko tavarakori: City Crossithan on melko matalat, joten tilaa kauppakassien laittamiseen on aika vähän. Matalalla oleva kankainen kori myös kerää tehokkaasti lehtiä ja muuta roskaa matkaansa.

 

Meillä on Quadrolift ja muistaakseni sen hinta oli Lastentarvikkeessa 235 €, tai jotain sinnepäin. Vaunujen hinta oli suunnilleen 650 €, joten ilmaisethan ne ei tosiaan ole... City-kopan hintaa en tiedä. Quadrolift on kyllä ollut tosi hyvä, vauvaa on helppo kanniskella siinä kun asutaan hissittömän kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Ja vauva nukkuu yöunensakin tällä hetkellä kopassa.

 

Nitroista en tiedä sen enempää, mutta itse en haluaisi missään nimessä kääntyväetupyöräisiä vaunuja peruskäyttöön, voin vain kuvitella miten hankalaa niillä on maastossa tai esim. lumessa. Tehdään siis pitkiä kävelylenkkejä vaunujen kanssa. Mutta mielipiteitä on varmaan muitakin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muoks: Sikkarallan ozonet olis kiinnostanut, mutta tajusinkin ettei toi kuppimalli sovi näin pienelle vauvalle... Toivottavasti saat vaunut myytyä! smile.gif

 

näihinhän saa helposti city-kopan kiinni. :) eli jos sellaisetn jostain nappaat edullisesti, niin sullahan on loistovaunut pitkäksi aikaa!

 

minkä ikäinen vauva on? mun mielestä jo n. 4kk:n ikäisestä voi hyvin laittaa tohon kuppiin. :) se on kokemuksen mukaan monelle vauvalle muutenkin miellyttävämpi, kun saa vähän säädettyä ylöspäin ja näkeekin jotain. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä ei ole ollut citykoppaa ikinä ^^ ja siis tuo sama kuppimallin istuin meillä.. pieni sohvatyyny sinne alle, ja vauva makuupussiin, nukkui paremmin kun oli ihan myttynä siinä selkänojan päällä vaan vähän pystymmässä. ja saa sinne kyllä pehmeän kopan, mutta rattaat on tosi täydet. toisaalta jos vauva nukkuu vaan eikä ole hereillä rattaissa niin eikai se mitään haittaa. jalkapeitteen kanssa ei edes näy koko koppa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jatkan vielä. citykoppa on kai 250e luokkaa myös, mutta käytettynä niitä liikkuu noin 100e luokkaa ja voi valita laajemmasta värivalikoimasta kun on noita jo vanhojakin värejä =) nuo on tosi monesti ihan uuden veroisia, ainakaan kenenkään vauva meidän lähipiirissä ei ole enää 6kk ikäisenä viihtynyt kopassa makoilemassa vaan on pitänyt saada istua tai puolimakuulla tuijotella. istuinosia ei saa erikseen ostettua kaupasta, mutta huutis pelastaa.. :D meillä on siis kuppimallinen istuinosa jungle pink-kankailla ja kankaaton perusmallinen osa, koska en oo osannut vielä päättää minkälaiset kankaat ostaisi. uutena kankaat on satoja euroja, joten tuskin sitä kannattaa sijoittaa.. samoin tilasin just uuden turvakaaren ja 48 EUROA!!! ihan sikahintanen :D mutta melkein 8kk kirppu tuo vauva niin kai se oli ostettava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ joo ja varmaan emmalungan minimizerillakin saa aika hyvin tota pienemmäksi? mä olen itse kokenut tosiaan ainakin meidän lasten kohdalla ton kuppi-istuimen paremmin toimivaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Quadrolift ja muistaakseni sen hinta oli Lastentarvikkeessa 235 €, tai jotain sinnepäin.

 

Citykoppa maksoi Lastentarvikkeessa saman verran.

 

Meillä on Nitro Cityt ja ollaan oltu tyytyväisiä! On kevyet ja niitä on helppo käännellä yhdelläkin kädellä. Tavarakori on aika pieni. Citykopan kanssa sitä pystyi käyttämään melko hyvin, mutta ratasosan kanssa tungen sinne vain yksittäisiä ostoksia ja kannan loput olkapäällä/kädessä. Kääntyvät etupyörät on olleet näppärät. Vaunut otettiin keväällä käyttöön, joten en tiedä, miten näppärät ne ovat loska- tai lumikeleillä. Valittiin kuitenkin kääntyvät pyörät siksi, kun suurimman osan ajasta vaunuja käytetään asvaltilla tai sisätiloissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ hassua, ozoneissahan on sama runko kuin nitroissa ja mun mielestä taas se kori on TOSI reilun kokoinen. :D sehän on leveä kuin mikä ja ainakin ton meidän istuimen kanssa sinne jää allekin hyvin tilaa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo on se iso, mutta tosiaan jos on penkki makuuasennossa niin sinne ei oo helppoa tunkea mitään isoa. yksittäin sinne lappaa esim ostoskorillisen kamaa jos vaan viitsii! mutta kasvot työntäjään kohti ja selkänoja pystyssä sinne saa sieltä selkänojan puolelta kauppakassin. eipä oo sen helpompi tunkea mitään esim smart duon (kamala laivat :D ) alle, missä on iso metallikori-en saanut sinne täpötäyttä ostoskassia mitenkään ruokakaupassa tungettua ilman väkivaltasta tunkemista ja banaanit hajos :P meillä oli siis moiset lainassa kun omia rattaita huollettiin, ollut nyt kahdesti muutaman päivän käytössä. mutta niin vaikeat kun pyörät ei käänny, ja tavalliseen istuinosaan tosiaan tuo meidän kirppu hukkui kun ei ollut mitään makuupusseja toppauksina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä myös Duo Edget ja allekirjotan kaikki Maria Coronan kirjoittmat kohdat!

 

Lisäksi vielä:

 

Ison koon takia vauva mahtuu pitkään nukkumaan vaunukopassa. Esim. meidän 1v2kk (1v neuvolassa oli 75cm) tyttö nukkuu edelleen päiväunensa parvekkeella vaunukopassa. Koppa on meillä parvekkeen lattialla.

 

Me kuljetettiin koppaa autossa etupenkillä jolloi se vei vain yhden ihmisen paikan :)

 

Meillä on myös Classic-runko ja olen tykännyt siitä todella paljon. Mielestäni tuo metallinen tavarakori on niin paras! Olen latonut siihen niin paljon ruokaosoksia kuin vaan olen saanut mahtumaan (ylitetty reilusti suositusten mukainen tavaran paino) ja eikä tavarakori oli kärsinyt lainkaan!

 

Vaunut säilyvät hyvin ehjänä laadukkatten materiaalien takia. Meillä Edget ovat nyt käytössä toisella lapsella eikä niissä ole juuri mitään kulumisen merkkejä (toisin kuin esim. meidän halvemmissa tuplarattaissa (Carenan Double Swing) jotka ovat olleet käytössä vain n. vuoden). Kangas on sellaista, joka ei ime likaa vaan lika ja roiskeet ovat helposti pyyhittävissä / pestävissä. Kangas myös kestää pientä sadetta eikä sateen tullen tarvitse heti rynnätä heittämään sadesuojaa päälle.

 

Jo pelkän merkin takia jälleenmyyntiarvo pysyy hyvänä, mutta myös sen takia, että vaunut kestävät niin hvyin käyttöä, että todellakin ovat hyvässä kunnossa useammallekin käyttäjälle. Vertailun vuoksi maksoin noista Carenoista 350€ uutena enkä todellakaan kehtaisi niistä pyytää enää kuin 50€ - niin huonoon kuntoon ovat menneet kun muoviosia on napsahdellut poikki, yksi ruuvi irronnut, Carena-teksti kulunut kokonaan pois...). Edgeissä on ainoaa kulumaa renkaissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille vastauksista! Päädyimme Classic Sportiin navyna ja City koppaan Charleston -kuosisena, lastentarvikeliikkeestä ilmeni, että Quadroliftin ja ja City-kopan hintaero oli vain 30e, joten valitsin mielummin jälkimmäisen, koska se on mielestäni kauniimpi. Totesin, etten sitten kuitenkaan tarvitse kääntyviä etupyöriä, koska toisina vaunuina on sitten Buzzit, joita käytetään kaupungissa/kaupoissa, joten Nitrot eivät sitten enää olleet niin tarpeelliset kuitenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokemuksia duopussi vs. deluxe-jalkapeite?

 

Ajavatko saman asian? Kumpi on käytännöllisempi? Entä nätimmän näköinen?

 

 

Kiva kuulla Mischa, että olette tykänneet tuosta Classic-rungosta, kun se noissa meillekin tulevissa Classiceissa on :girl_smile: Mulla valintaperusteissa oli nimenomaan yhtenä asiana tuo tavarakori (ja myös se, että siihen pääsee helposti käsiksi). Oletteko te käyttäneet tuota E.A.S.T.-jousitusta? Mun mielestä se kuulosti hyvältä, mutten sitten tiedä miten käytännössä... Mulla valinnassa oli myös Edget sekä Mondialit, mutta kun olisin joka tapauksessa valinnut tuon Classic-rungon, niin en sitten nähnyt, että hintaerolla olisin saanut jotain superekstraa ja päädyimme siksi Classiceihin. Kuulostaa kyllä hyvältä, miten tyytyväisiä itse olette Emmaljungan laatuun olleet, täytyy toivoa, että sama toteutuu myös noissa Classiceissa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jalkapeite on musta aina "viimmeistellymmän" näköinen. mutta ehdottomasta duopussi tai joku muu (esim ticketin, jääkarhun) pussi on sitä jalkapeitettä lämpöisempi. meillä onkin ticketin untuvalämpöpussi ja sen kaverina se perus ohkainen jalkapeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on jalkapeite ja lisäksi Basson Baby -lämpöpussi. Lueskelin Lämpöpussi-ketjua vähän aikaa sitten ja siellä sanottiin, että Duopussi on aika avonainen. Meidän lämpöpussissa sen sijaan saa kiristettyä suuaukkoa naruilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now