Monka

Emmaljunga

957 posts in this topic

^ Olette kyllä halvalla saaneet! Mä tingin minkä pystyin, mutta hinnoissa eivät kuulemma tule vastaan. Erinomaiseen hintaan olette kyllä saaneet! Ja se jalkapeitto kannattaa kyllä ostaa, niin saa samaa sävyä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noissa hinnoissa vaikuttaa paljon myös värit! Viime vuoden värejä saa varmasti halvemmalla ja samoin sellassia värejä jotka ei ole massoja kiinnostaneet ;) . Sellasset värit jotka viedään käsistä ihan ilman alennuksia niin pysyy siinä ovh:ssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostin muutama viikko sitten Emmaljungan Scooter rattaat ja todella tyytyväinen olen ollut!

-Kevyet työntää leveillä renkailla, niin asfaltilla kuin sorateilläkin

-kulkee myös loskassa

-menee pieneen tilaan ja mahtuu hyvin autoon

-helppo säätää selkänojaa

-kevyet kääntää

-menee hyvin kynnysten ja rotvallien yli, ei töksähdä reunoihin

-kahvan korkeussäätö

-kevyet nostella auton kyytiin (Briot painoi 17kg)

 

ainoa miinus tällä hetkellä on onnettoman pieni tavarakori... kun tottui Brion isoon alakoriin johon mahtui iso ruokakassi... tuohon ei...

 

Suosittelen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin viime vuonna heinäkuussa Emmaljunga city crossit, citykoppa ja delux-jalkapeite. Hintaa tuli joku 600 e muistaakseni. Ainakin lastentarvikeliikkeessä aloittavat siis "vanhojen" poiston jo kesällä. Koppa oli 100 e, jalkapeite 20e ja loput jäi ratasosalle... Satuttiin saamaan vielä ne värit mitkä haluttiinkin. :)

 

Meillä oli koppa käytössä ekat 3kk, nyt siirryttiin ratasosaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on käytettynä ostetut scooterit, ei käytönjälkeä juuri näy ja ovat uudehkot. mutta selkänojaa ei ole niin helppoa säätää, liekö vielä uutuuden kankea :D en muutenkaan kyllä tykkää että siitä selkänojasta vedetään, jokin toinen systeemi olisi mieluisempi minulle :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jos haluaa hoitolaukun jotain tiettyä väriä niin kannattaa heti vaan tilata! Lisävarusteet loppuu heti varsinkin suosituista väreistä. Jos kyseessä on joku perus musta sitten ei ole kiirettä ;) Emmaljunga alkaa kesällä työstämään jo 2010 värejä vanhojen valmistus loppuu.

Ääk! Onko ne vaan tietyt trendivärit jotka mallistossa vaihtuu vai onko "tavallisetkin" värit uhattuna? Olen umpirakastunut Emmaljungan Mondial Duo Combiin Cremen värisenä enkä ole vielä edes raskaana... :huh:

 

Olisiko noista Mondial Duo Combeista muuten kokemuksia? Ja joku oli täällä aiemmin ja kysellyt kokemuksia siitä Leatherette-kankaasta, niistä olisin myös kiinnostunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ääk! Onko ne vaan tietyt trendivärit jotka mallistossa vaihtuu vai onko "tavallisetkin" värit uhattuna? Olen umpirakastunut Emmaljungan Mondial Duo Combiin Cremen värisenä enkä ole vielä edes raskaana... :huh:

 

Olisiko noista Mondial Duo Combeista muuten kokemuksia? Ja joku oli täällä aiemmin ja kysellyt kokemuksia siitä Leatherette-kankaasta, niistä olisin myös kiinnostunut.

 

Kyllä ne perus värit pysyy mallistossa (musta, navy ym.). Toiset suositummat värit on useamman vuoden, mutta niitäkin vaihtelevat. Sitten on jotain tosi suosittuja mitkä ei ole kuin sen yhden kauden!? Toi Creamen Leatherette on ollut mallistossa nyt ainakin 2008 ja 2009. 2007 oli vastaava, mutta en ole aivan varma oliko keinonahkaa, valkoinen se ainakin oli.

 

Meillä on noi Mondial Duot tai 2007 ne oli vielä Classic duo nimellä, mutta samat kärryt. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä noihin. Kankaana meillä on 2007 sand eli tosi vaalea beige, mutta ei siis keinonahkaa. Keinonahkan hyvä puoli on varmaan sen puhdistettavuus ja huono puoli taas hengittämättömyys, mutta en usko että se on ongelma. Eihän ne vaunut mitään umpioita ole. Emmaljungallahan oli paljon keinonahkaisia vaunuja 90-luvun puolivälissä, ja ne olivat suosittuja. Muutenkin noi Mondialit ei poikkea Edge Duosta muuten kuin rungoltaan. Edgeistä löytyy paljon enemmän palautetta, kun vaan muistaa olla lukematta runko kritiikkiä :rolleyes:

Edited by Monalisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos kommenteista Monalisa. Voin taas hengittää. :P

 

Muoks: niin ja kiitos vinkistä, tutustun Edge-palautteeseen.

Edited by Jaimee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moni tuntuu tässä ketjussa hehkuttavan City Crosseja. Miten ne eroavat Ceroxeista?

Ceroxeissa on ainakin heittoaisa, mutta onko City Crosseissa sitten jotain Ceroxia parempaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ meille ratkaisevaa oli koko kasattuna. City crossit mahtui autoon sekä pystyyn että vaakaan, Ceroxit ei olisi menneet kuin vaakatasoon. Meillä kulkee auton takaosassa vaunujen lisäksi myös kaksi koiraa, niin sen vuoksi kuljetettavuus oli tärkeää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole Emmaljungia, mutta niitä katselleena: mielestäni City crosseissa on ehdottomasti parempi jousitus (voi heijata ja ei "rynkytä"). Lisäksi ne ovat sirommat ja keveämmät kuin Ceroxit. Meidän sukulaisten Ceroxit (tosin parin vuoden takaa) olivat hurjan raskaat työntää. Jos olisin ostamassa Emmaljungat, valitsisin näistä syistä City crossit, itse en omissa vaunuissa ole heittoaisaa kaivannut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

City Crosseista lähtee ratasosa irti, Ceroxeissa taas ei. Tää voi olla ratkaiseva asia, kun rattaita tunkee auton takaluukkuun ;). City Crosseissa voi siis kääntää rataosan toiseen suuntaan, Ceroxeissa tuo kääntö tapahtuu heittoaisan avulla. Se kummista tykkää enemmän on varmaan täysin makuasia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olin ihan ekaks ajatellut, että meille tulis twin city cross. Mutta kaupassa vaunuja testaillessa ja katsellessa päädytäänkin EHKÄ twin ceroxeihin. Vaikka tiedän, et otan pienoisen riskin talvea ajatellen, kun Ceroxeissa on pienet etupyörät. Niin silti ne tuntu kätevämmille työntää juurikin liikkuvien etupyöriensä ansiosta. Ja koska edessä on pienet pyörät, niin menevät kokoon taitettuna pienempään tilaan kuin Crossit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ meille ratkaisevaa oli koko kasattuna. City crossit mahtui autoon sekä pystyyn että vaakaan, Ceroxit ei olisi menneet kuin vaakatasoon. Meillä kulkee auton takaosassa vaunujen lisäksi myös kaksi koiraa, niin sen vuoksi kuljetettavuus oli tärkeää.

Joy, saako kysyä mikä auto teillä on? Meillä on auton vaihto edessä vielä kesän aikana ja pohdiskellaan nyt vaihtoehtoja kun vaunujakaan ei ole vielä hankittu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Sainkin tähän vastauksen jo toisaalla :)

 

Kyselen täällä vielä samaa kuin tuolla yleisessä vaunukeskustelussa johon kysymykseni ensin lykkäsin... Eli harkinnassa/hankinnassa Emmaljunga City Cross tai Cerox, lähinnä nyt ero näiden välillä tulee siitä, että City Crosseihin saisi City-kopan (johon olen tykästynyt) mutta toisaalta Ceroxeissa olisi heittoaisa jota myyjä kehui maasta taivaisiin.

 

Asumme hissittömän kerrostalon kolmannessa kerroksessa, ja vaunuja tullaan luultavasti säilyttämään alhaalla pyörävarastossa - kuinka tärkeää mielestänne on se, että kopan saisi kätevästi kannettua ylös asuntoon? Vai kannanko vauvan jotenkin muuten (ilman koppaa) ylös? City-koppa näyttäisi painavan 3,9kg, normaalista kovasta tai pehmeästä kopasta en löytänyt painotietoja, en tiedä onko paljon eroa tuohon City-koppaan?

 

Myyjän mielestä heittoaisa on ihan ehdoton esim. julkisilla liikkuessa että vaunut saa helposti bussiin/junaan ja pois sekä auringonpaisteessa, tuulessa ja tuiskussa käännettyä vauvan "suojaan". Eikö jälkimmäisessä tapauksessa ilman heittoaisaa tilanteesta selviä ihan jollain kankaalla/harsolla? Ja onko bussista pois jääminen aisa edellä vaunut "takaperin" kovin hankalaa (tai miten ikinä homma toimiikaan ilman heittoaisaa...)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja onko bussista pois jääminen aisa edellä vaunut "takaperin" kovin hankalaa (tai miten ikinä homma toimiikaan ilman heittoaisaa...)?

Meillä on Emmaljungat heittoaisalla ja kyllä minä poistun bussista aisa edellä eikä se ole mitenkään hankalaa. Ei ole tullut mieleenkään että tarvitsisin heittoasiaa bussiin noustessa/poistuessa. Heittoaisaa tuli käytettyä todella vähän lapsen ollessa ihan pieni, silloin kun vaunukoppa oli käytössä. Nyt se on kätevä, poika ei selvästikään aina jaksa katsella äitiään ja kääntyilee kovasti katsomaan menosuuntaan. Mutta vaunuihin nukuttaessa tykkään taas nähdä lapseni. Istuinta en taatusti saisi lennossa käännettyä niin että lapsi istuu siinä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Mun käsittääkseni heittoaisa on kätevä bussissa lähinnä siksi, että vaunut saa helposti kiinnitettyä kaiteen koukkuihin. Eli menet kasvot edellä bussiin sisään ja käännät aisan sitten sinne seinän puolelle.

Mun käsityksen mukaan city koppa on painavampi kuin katokoppa ja siksi tuota pehmeää/kovaa kantokoppaa suositellaan nimenomaan, jos vauvaa kannetaan kopassa portaita ylös.

 

Nämä siis mun näkemyksiä. Oma lapsi syntyy siis vasta syksyllä ja vaunujen etsiminen on vasta käynnissä. Itsekin pähkäilen kovasti City Crossin ja Ceroxin välillä... Kavereilla on kokemuksia molemmista (siis eri kavereilla) ja ovat tykänneet omasta valinnastaan. Haluaisin kovasti heittoaisan, mutta toisaalta City Crossia on kehuttu ketterämmäksi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkoittaako duolift samaa kuin nykyinen quadrolift?

Mulle on siis tarjottu muutaman vuoden vanhoja city crosseja, joissa pehmeänä kantokoppana duolift. Onko ihan vastaava kuin nykyinen quadrolift? Entä osaako kukaan sanoa eroavatko vuoden 2007 city crossit ominaisuuksiltaan jotenkin 2009 malleista?

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Sainkin tähän vastauksen jo toisaalla :)

Asumme hissittömän kerrostalon kolmannessa kerroksessa, ja vaunuja tullaan luultavasti säilyttämään alhaalla pyörävarastossa - kuinka tärkeää mielestänne on se, että kopan saisi kätevästi kannettua ylös asuntoon? Vai kannanko vauvan jotenkin muuten (ilman koppaa) ylös? City-koppa näyttäisi painavan 3,9kg, normaalista kovasta tai pehmeästä kopasta en löytänyt painotietoja, en tiedä onko paljon eroa tuohon City-koppaan?

 

Myyjän mielestä heittoaisa on ihan ehdoton esim. julkisilla liikkuessa että vaunut saa helposti bussiin/junaan ja pois sekä auringonpaisteessa, tuulessa ja tuiskussa käännettyä vauvan "suojaan". Eikö jälkimmäisessä tapauksessa ilman heittoaisaa tilanteesta selviä ihan jollain kankaalla/harsolla? Ja onko bussista pois jääminen aisa edellä vaunut "takaperin" kovin hankalaa (tai miten ikinä homma toimiikaan ilman heittoaisaa...)?

 

Minulla on city-koppa ja olen ollut siihen tyytyväinen. Sen saa nopeasti ja kätevästi irrotettua vaunusta, mutta sen kantaminen kolmanteen kerrokseen olisi kyllä hankalaa, kun siinä ei ole kantokahvoja. Sen takia suosittelisin sinulle mielummin pehmeää koppaa.

 

Bussilla ja junalla liikkuminen onnistuu kyllä hyvin city crosseilla. Heittoaisa tosiaan puuttuu, mutta aisan saa taitettua kätevästi, jolloin vaunut mahtuvat niille varattuun tilaan, eivätkä tuki käytävää. En ole tosin kiinnittänyt niitä koukkuihin. Koukkuja ei muutenkaan ole enää kovin monessa bussissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tarkoittaako duolift samaa kuin nykyinen quadrolift?

Mulle on siis tarjottu muutaman vuoden vanhoja city crosseja, joissa pehmeänä kantokoppana duolift. Onko ihan vastaava kuin nykyinen quadrolift? Entä osaako kukaan sanoa eroavatko vuoden 2007 city crossit ominaisuuksiltaan jotenkin 2009 malleista?

 

Se quadrolifit on paranneltu versio duoliftistä. Se on pidempi ja sitten siinä on jotain muita materiaali uutuuksia. Varsinaiseksi parannukseski laskisin tuon pituuden lisäämisen, muut ovat aika kosmeettisia juttuja. CC:t taas ei ole muuttuneet vm 07 muuta kuin väreissä. Emmaljungalla on aika loppuun hiotut noi mallit ja sitten vaihtuu yleensä nimikin jos muuttavat kovasti mallia. Korjatkaa toki jos olen väärässä!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minulla on city-koppa ja olen ollut siihen tyytyväinen. Sen saa nopeasti ja kätevästi irrotettua vaunusta, mutta sen kantaminen kolmanteen kerrokseen olisi kyllä hankalaa, kun siinä ei ole kantokahvoja.

Onko toi city-koppa muuttunut uudemmissa malleissa? Meillä on city-koppa vuosimallia 06 ja siinä on kyllä kantokahvat, niissä sivutaskuissa. Noiden kahvojen kanssa kopan sai kannettua näppärästi olkapäällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko toi city-koppa muuttunut uudemmissa malleissa? Meillä on city-koppa vuosimallia 06 ja siinä on kyllä kantokahvat, niissä sivutaskuissa. Noiden kahvojen kanssa kopan sai kannettua näppärästi olkapäällä.

 

Ainakin vm 2007 kaikista Emmaljungan kovista vaunukopista (city, edge ja classic) poistettiin kantokahvat kesken kauden jonkun EU-stantardi homman takia (en muista tarkkaan mitä se myyjä selitti). Mutta ainakin classiciin/mondialiin ne tulivat paranneltuna takaisin seuraavana vuonna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ahaa, hyvä tietää. Onkohan nuo aiemmat sitten olleet vajavaiset turvallisuudeltaan tai jotain? Noista EU-standardeista kun ei voi olla koskaan ihan varma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Ahaa, hyvä tietää. Onkohan nuo aiemmat sitten olleet vajavaiset turvallisuudeltaan tai jotain? Noista EU-standardeista kun ei voi olla koskaan ihan varma.

 

Turvallisuuteen se liittyi, mutta oli kyllä joku ihan dorka juttu (kuten noi yleensä). Se liittyi vissiin johonkin keikkaamis vaaraan kantaessa. Mutta muistan vaan että pyörittelin silmiäni kaupassa oli meinaan sellanen juttu jota osas varoa ihan maalais järjellä :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, on ne taas noitten turvallisuussäädöstensä kanssa.. :rolleyes: Meidän -06:ssa kovassa kopassa on kantokahvat, ja ne on tosi kätsät! Mä tulin tänne oikeesti valittamaan Emmaljungan käyttöohjeista. Ne on maailman surkeimmat varmaankin! Mä oon tässä nyt yli tunnin yrittänyt saada seisomalautaa meidän yksöisvaunuihin kiinni, ja hermo menee kun ohjeet ovat olemattomat. Sama on kyllä kaikkien muidenkin ohjekirjojen kanssa, ne ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, mä Duoliftiäkin purkaessa sain sata harmaata hiusta, kun ohjeissa ei sanottu aiheesta paljon mitään.. Oon laittanut Emmaljungalle palautettakin p**koista ohjeista, muttei ne mulle kyllä mitään vastannu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now