Monka

Emmaljunga

957 posts in this topic

No siis mun äidillä on volvo. Ja meillä on cerox 360+kuppimallinen istuinosa.

Istuinosa irti ja takarenkaat. Jo tässä vaiheessa mummi sanoi oho :D Renkaat tavarakoriin ja runko kasattuna etupenkille. Istuinosa sen päälle-tadaa, ei ollut yhtään näkyvyyden edessä ees. Tuli toinen oho :D

Mummi haki meidät perhekerhosta ja sillä oli takakontti täynnä.. Eli siis voi ne täyskokoiset rattaatkin mennä pieneksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menee meidän citycrossitkin pieneen tilaan tarvittaessa, mutta jos purkaisin ne atomeiksi aina autoon pakattaessa (siis kun tarviisin matkarattaita) mun lapsen ekat sanat olis ihan varmasti kirosanoja. :D Me käytetään travelsystemiä niin paljon, että jos oltaisiin valittu adapterit emmaljungaan, olisin hankkinut toisen rungon takakonttiin. Tuo olisi ollut kuitenkin tyhmää, lähes kaikki matkikset maksaa vähemmän ja menee pienempään tilaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En minäkään noita jokapäivä pakkaa noin :D :D

mutta silloin jos takakontti on extratäysi niin joo, menee pieneksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä neiti 4,5 kk ja 7 kg enkä oo edelleenkään keksiny mihin olisin adapteria ja erillisiä matkarattaita tarvinnu. Autolla kuljetaan kuitenkin paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, kiitos vinkeistä. Matkarattaat saankin näemmä tuttavalta ilmaiseksi, joten ne onkin tulossa :) Kaupungilla tuskin kauhean usein kuljeskellaan eli voipi olla, että turvakaukalo-ratas yhdistelmää tulee käytettyä aika harvoin loppupelissä.. Mutta matkarattaille saattaa jossain tilanteissa kyllä käyttöä olla, varsinkin tosiaan sitten, kun muksu painaa enemmän. Yhdistelmät painaa jo itsessään melko paljon (vaikkakin nämä ceroxit onkin kevyimmästä päästä Emmaljungista ja tosiaan pitäis mennä pienimpään kasaan mitä muut mallit.. Meillä ainkin mahtui helposti auton perään, tilaakin jäi vaikka kuinka) ja joihinkin paikkoihin on ehkä helpompi kulkea rattaiden kanssa. Kunhan tässä mietiskelen ja pyörittelen eri vaihtoehtoja, todellisuuden ja sen mitä oikeasti tarvitsee näkee sit maaliskuussa :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menee vaan rungon päälle eli ei citykopan.

Mua ahdistaisi suojattomuus, talvella tuuli ja räntä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaverilla on tuo sisaristuin. Ei ole ollut hirmu tyytyväinen ratkaisuun. Vaunuista tulee sen kanssa aika epävakaat, eikä niistä voi irrottaa hetkeksikään jos istuin on käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää emmaljungan integroitu hyönteisverkko. Joko en osaa laittaa sitä oikein tai sitten sen on joku idiootti suunnitellut, mutta sivuihin (heti siihen vetoketjun alapuolelle) jää oravan mentävät aukot jos ei sitä verkkoa oikein asettelemalla asettele tiiviiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä on sama homma, mutta oon sitten vetäny anopilla sivut pyykkipojilla kiinni kuomun reunaan. Meillä ei niin paljon ötököitä kesällä ollu, että olis tarttenu, mutta maalla oli. Ja mä tykkään integroidusta muuten, niin ei tartte aina miettiä, että mihin väliin sen tunkee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo se on kyl kätevä kun on aina mukana, mut ehkä sen ois voinu suunnitella tiiiviiksikin samalla vaivalla..

insinöörit ollu asialla taas kuitenkin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän 2010 vuoden citycrosseissa tuo integroitu hyttysverkko on kyllä tiivis ilman mitään asettelua. Olen siihen enemmän kuin tyytyväinen.

 

Sisaristuimesta haalin kokemuksia kesällä ja sain paljon erittäin hyviä kokemuksia sen käytöstä. Olin itse sitä hankkimassa ja tarkoitus oli jättää tuplat hankkimatta, mutta sisaristuimen painoraja 15kg sai sitten toisiin ajatuksiin ja hankittiin tuplat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lähes kaikissa tuplissakin on 15kg per istuin, samoin esim niissä city crosseissa :D

 

ja OT:

jos rattaiden painoraja on 15kg (cc) ja miten siihen päälle voi vielä laittaa 15kg lisää? ja joo, tiedän että ne testataan tupla/triplapainolla tehtaalla, mutta puhuuko ne itsensä pussiin.. samalla tavallahan se runko sitten kestäisi yhtä 30kg lasta.

tiedän muutamia perheitä joissa cc on vaihdettu pois kun lapselle on tullut painoa 15kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pöh, varmaan melkein ainoa Hulliksilla oikeasti edullisempi tuote on meidän Edget vieläpä oikean värisinä. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pöh, varmaan melkein ainoa Hulliksilla oikeasti edullisempi tuote on meidän Edget vieläpä oikean värisinä. :D

 

Kuinka paljon ne maksaa siellä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pystyykö city crossien kuomua säätämään tiukemmalle? On vähän löystynyt ja lerpattaa ärsyttävästi. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Vie liikkeeseen, niin kiristävät. Minä käytin omani ja tuli parempi kuin on koskaan ollut. Ja meni takuuhuoltona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pöh, varmaan melkein ainoa Hulliksilla oikeasti edullisempi tuote on meidän Edget vieläpä oikean värisinä. :D

 

Kuinka paljon ne maksaa siellä?

 

Alle 700e muistaakseni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kiitos! En eilen päässyt noille Hullujen Päivien sivuille (ilmeisesti sinne ei vieläkään pääse ilman suoraa linkkiä). Harmi, että runko on tuo, meille tulisi kyseeseen ilmeisesti vain Sport-runko. No, onhan tuo kuitenkin hyvä tarjous jollekin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Vie liikkeeseen, niin kiristävät. Minä käytin omani ja tuli parempi kuin on koskaan ollut. Ja meni takuuhuoltona.

 

Eli ei pysty ite korjaamaan? Vaunut on käytettynä ostetut, vuosimallia ehkä -09 niin takuusta en tiiä.. Enkä sitä mihin liikkeeseen veisin..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä oli tuo sama ongelma City Crosseissa. Mies niitä itse kiristi. Älä kysy miten. :D Mutta hyvä tuli ja siis itse pystyi tekemään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NeNNNi, Lastentarvike ainakin myy ja huoltaa Emmaljungaa. Ehkä etelässä on muitakin liikkeitä.

 

Mulla ne ei kyselly liikkeessä mitään takuukuitteja, kun menin kuomua huollattamaan. Joissain malleissa on tyyppivikana kuomun löystyminen ja ne on Emmaljungalla kai myöntänyt tämän ja vaihtavat kiinnikkeet, jos ne löystyy liikaa. Kannattaa ainakin käydä näyttämässä, jos vaikka vaihtaisivat kiinnikkeet ilman mitään takuulappuja ja jos ko. malli on juuri näitä viallisia. :)

 

Meillä ne yritti ensiksi "naputella" vasaralla (?) kuomun kiinnikkeitä tiukemmiksi, joten voihan tuotakin kokeilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oukei, täytyypäs perehtyä ensin ite ja jos ei tuota tulosta niin vaikka sitten viedä näytille. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now