Monka

Emmaljunga

957 posts in this topic

Miten noita Emmaljungan jarruja pitää huoltaa? Harkitsen Nitro Cityjä käytettynä, myyjä kertoi että jarruja täytyy säännöllisesti pestä ja öljytä niin toimii hyvin. Onko jarrujen kanssa sitten paljon ongelmia? Nuo käytetyt olisi 2010 mallia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No siis periaatteessa vaunujahan pitää muutenkin pestä ja öljytä säännöllisesti. :) Lastentarvikkeesta saa ostaa parilla kympillä sellaisen huoltoainepaketin (varmaan halvemmallakin niitä saa jostain, mutta mä en ole niin kiinnostunut öljyistä, vaseliineista ym. että viitsisin alkaa selvittämään tätä) ja ohjeet, mihin kohtaan pitää mitäkin ainetta laittaa.

 

Meidän citycrosseista ainakin huomaa, jos jarruja ei ole pesty ja huollettu vähään aikaan. Väliin menee kiviä ja jarru on tosi jäykkä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillei taas ole jarrut jäykät, vaan ne jää pohjaan tai sitten vain toinen puoli toimii.. Minulla on mielikuva että monen merkin ohjekirjassa puhutaan kerran kuussa huoltamisesta.

Itse putsailen vasta kun jotain ongelmaa tulee, ehkä 3 krt vuodessa?

Mies hoitaa öljyämisen, en tiedä millä koska lastentarvikkeesta ei olla mitään huoltokittiä tms hankittu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niitä jarruja sekä renkaita pitää tosissaan huoltaa noin kerran kuussa, talviaikoina jopa useammin.

 

Eli jarruihin tarvii lisätä valkovaseliinia, sellaista ruiskutettavaa versiota sinne sen liikkuvan osan molemmille puolille. Kyllä se sieltä valuu oikeisiin kohtiin huoltamaan ja samalla se puhdistaa, jos sinne jotain likaa tms. on mennyt. Likaa menee tosi helposti jarruihin, koska maavara noissa suht matala, joten tollaset jarrut ei ole mitenkään huoltovapaat.

 

Ja sitten pitää muistaa ihan yhtä usein laittaa vaseliinia akseleiden päähän (vaikka Tummelia,Vitalista) jotta renkaat pyörii jatkossakin hyvin eikä laakerit jumiudu. Muutenkin ihmettelen kun kaikki ei öljyä kitiseviä vaunujaan ollenkaan, mua ainakin häiritsee kaikki ylimääräiset äänet. Kalliit kärryt joten kyllä niitä kannattaa huoltaa, että ne pysyy hyvänä! Näin meille ainakin ohjeistettiin Lastentarvikkeessa ja ostettiin sieltä just huoltosetti uusiinkin kärryihin! Vanhat pysyi kolme vuotta erinomaisina noilla huolto-ohjeilla, nyt haettiin ihan uudet Emmaljungat uudelle tulokkaalle :girl_pinkglassesf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan mikä on toimitusaika jos Vauvatalo Johannasta tilaa Emmaljungan yhdistelmät?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haamu: se riippuu ihan miten on toimitukset ja saako tehtaalta juuri sitä, mitä tilaatte kuinka nopeasti. Meillä oli 5vk toimitusaika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Okei, kiitos! Täytyy kysellä liikkeistä!

 

Mitäs eroa on 2012-malliston Mondial Duoilla 2013 mallistoon?

Edited by Haamu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Nitro Cityjen talvipyöristä? Saako ne vahdettua itse ja onko se monimutkaista? Minkä hintaiset pyörät ovat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaan itselleni soitettuani liikkeeseen: hintaa on n. 80 euroa ja niiden asentamiseen tarvitaan jotain erityistyökaluja - ei siis voi vaihtaa kotikonstein.

 

Harmi juttu, koska me ei ainakaan vaivauduta liikkeeseen vain renkaita vaihtamaan. Kyllä tällaisten pitäisi mun mielestä toimia ihan ruuvarilla tai kuusiokoloavaimella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on mielikuva katkaisusta kuusiokulma-avaimesta.

Kesällä oli yhdet nitrot huutiksessa ja ruotsista ostetut talvirenkaat ja se työkalu niihin. En vaan muista mikä se oli..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nitrot ja ei noita nyt edes näillä pk-seudun lumipyryillä ole ollut hankala työntää, raskaampi toki kuin kuivalla maalla, mutta kyllä ne eteenpäin menee. Varmaan sellainen loska on sitten tosi veemäistä, mutta se nyt on veemäistä millä tahansa rattailla. Ei ainakaan näillä näkymin olla siis vaihtamassa talvirenkaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomasin että noin puoli vuotta sitten ostetut city crossit lonksuu. Tai siis se ratas osa. Onko kukaan muu törmännyt tälläiseen?

 

Ja toinen asia. Quadrolift on kovin ahdas. Leveyshän siinä pitäisi olla sisäpuolella 33cm mutta vaikka kuinka mittailen niin en tuota mittaa saa. Eipä älytty ostotilanteessa tälläisiä juttuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilläkin lonksuu siitä easy fix-kohdasta, on kaksikin erimallin runkoa keikkunut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei te kaikki joilla se quadrolift. Onko se teillä 33cm leveä sisältä? Ja miten kauan vauva on mahtunut siihen toppakamppeissa.

Onkohan meille tullut maanantaikappale....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pääsääntöisesti kaikki pehmeät kopat on samankokoisia eli siinä 30cm eli se rattaiden istuinosan levyys. Meillä maattiin 5kk ja sitten kovikkeet pois ja istui lämpöpussissa 2v saakka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä otettiin kesällä 2kk ikäisenä päätykovike pois, kun ei kesällä pystynyt pitämään niin tiiviinä. Lisäksi otin kokonaan sen lisälämmikkeen pois alta. Otin sen pohjakovikkeen pois joskus 5kk kohdalla ja nyt 7kk ikäisenä mahtuu oikein hyvin toppatamineissa ja ÄP-makuupussissa olemaan lämpöpussissa. Talvella varsinkaan ei mun mielestä haittaa, että on niin tiivis, vaikka niin on kaikki kantokopat. Ihan sitten makuuvauvnun koppa on paljon isompi levelydeltään. Mun mielestä toi quadrilift on pidempi-ikäinen kuin mikään kova kantokoppa tai makuuvaunun koppa, kun pituudessa voi vähän pelata sillä, että irrottaa sen päätykovikkeen. Esim. nyt naapurilla käy jo pieneksi Emmaljungan makuuvaunun koppa 71cm pitkällä pojalla talvivaatteissa, mutta meidän quadroliftiin mahtuu hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu..ihmettelen vain kun meidän quadro on 25cm leveys sisäpuolelta. Tosi lämminhän se ja hyvä ku voi käyttää jatkossakin. Onkohan toi meidän oma jotenki kapeempi ku yleens. Ja siis syksyllä uutena ostettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoi häiritsemään, niin mittasin. Eli meillä kyllä sisämitoiksi tulee leveimmältä kohdalta se 32cm, minkä valmistaja ilmoittaa mitoiksi JOS oikein levittää, mutta muuten 30cm. Olet varmaan mitannut sen karvapehmusteen sisältä? Sillon minäkin saan löyhästi mitattuna25/26cm. Mutta idea onkin se, että kun oikein tunkee, niin saa mitoiksi sen 30cm ja ei suinkaan sen karvan kanssa. Ulkomitoiksi en kyllä millään saa 38cm, jos kahvat ei ole paikallaan, vaan jää johonkin 35cm + kahvat mittaan. Ei sinun Quadrolift ole mitenkään erityisen väärin mitoitettu :D

 

Mutta siis ota se pääpuolen kovike pois suosiolla, niin se koppa levenee aika paljon. Ja käsillä on silloin enemmän tilaa. Meillä ainakin nukkuu ihan hyvin, jos kädet ei vaan ole lintassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) pitää kokeilla päädyn irrotusta. Jos sillä konstilla saisi käsille enemmän tilaa. Tykkää nukkua kädet miten sattuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisikohan kukaan valaista minua seuraavanlaisessa dilemmassa. Meillä on käytettynä ostetut Emmaljungan twin city crossit (tai double city cross, onko sama asia?) vm. 2009. Nyt loppukeväästä syntyvälle pikkusisarukselle pitäisi ostaa koppa sinne sisälle. Emmaljungan sivuilla sanotaan että duolift kantokassi menee kyseisiiin kärryihin. Kuitenkin Lastentarvikkeessa myyjä sanoi että ei mahdu muuta kuin liikkeen kallein (199€) quadrolift kantokassi. Mitään muuta mallia ei kuulemaa saa laittaa eikä varsinkaan mitään muun merkkistä muuten lapsella on tukehtumisvaara. Kantokassi jäi toistaiseksi vielä kauppaan kun en viitsinyt maksaa kassista melkein samaa hintaa kuin vaunuista. Mutta onko todella näin, vai yritettiinkö minua vain saada ostamaan kaikkein kalleinta? Mielestäni tuo quadrolift tuntui karvoinensa hurjan lämpimältä kesää vasten ajateltuna.

 

Iso kiitos jos joku viitsii vastata!

 

-Aurora

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No siinä on kyllä myyjä höpötellyt ihan mitä sattuu :D Ostin meille ensimmäiset emmaljungat vuonna 2008 ja silloin ei edes ollut vielä markkinoilla kuin duolift :D Että kyllä se sinne menee. Ja tuohon tukehtumisvasraan niin höpö höpö. Kyllä sinne muutkin halvemmat kassit menee eikä niihin kukaan tukehdu jos maalaisjärkeä käyttää. Olet kyllä kummalliseen myyjään törmännyt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duoliftejä ei enää myydä uutena, joten myyjä ei sellaista voi sulle myydä. :) Ja tietenkään hän ei sano, että osta huutonetistä, kun voi yrittää myydä sulle kalliin kopan. Kyllä muunkin merkkiset käy, tosin mulle on tärkeetä, että kopan saa klipseillä kiinni rattaaseen, ettei se valu mm. bussiin noustessa. Kaikissa pehmeissä kopissa tätä ominaisuutta ei ole, ainakaan oikealla kohdalla cc kiinnikkeisiin nähden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now