Monka

Emmaljunga

957 posts in this topic

Varoituksen sana teille, joilla on keinonahkaa rattaissa. Älkää jättäkö rattaita kovaan pakkaseen! Meidän keinonahka meni viime yönä ihan piloille kun olivat ulkovarastossa. Ollaan kyläreissulla ja rattaat pidetty poikkeuksellisesti ulkovarastossa, muuten aina sisällä olleet.

 

Niin harmittaa, jälleen myyntiarvo putosi roimasti. Polar performance, hah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Oho :girl_impossible: , kannattaa ottaa pikaisesti yhteyttä myyjään? No oot varmaan ottanutkin. :blush:  Voihan noissakin olla jotain maanantaiversioita kait..? :blink:  Kerrotko mitä sanovat tai mikä on heidän kanta? Mua ainakin kiinnostais, kun ei todella ole mitkään halvat vaunut kyseessä..

 

Mä olen toistaiseksi todella tyytyväinen meidän vaunuihin. :girl_in_love:  Ozonet citykopalla toimii ainakin näillä lumimäärillä vielä normirenkailla. Mutta noi kääntyvätrenkaat taitaa olla hieman isommat kuin ennen. Ja työntöaisan korkeussäädöt riittää hyvin alle 160 senttiselle että tolle 190 senttiselle. Meillä on kans osioita tota keinonahkaa, mut säilytetään niitä lämpösessä, tarvii siis ite muistaa ettei jätä niitä kylmään. Mut mä kyllä valittaisin jos menis pakkasessa piloille. Luulis noiden kestävän tälläset normi pakkaset mitä on ollu. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näissä mun rattaissa on ollut vikaa ihan tarpeekseen. En jaksa enää valittaa (ei ne siel Lastentarvikkeessa kuitenkaan rahoja takas anna). Näillä kärryillä mennään, enää noin 2v ratasikää jäljellä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo jos niitä on yhtään käytetty niin se on voivoi :D lastentarvike piiiiiiip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia emmaljungan mondial/edge duo combista classic-rungolla? Ihastuttiin juurikin edellä kauhisteltuihin tekonahkaisiin mondialeihin, mutta hinta vähän hirvittää jos vaunuista menee heti pinta rikki. Enemmän on nyt löytynyt negatiivista palautetta, mutta liikkeessä kun käytiin ko. vaunuja kokeilemassa ne vaikuttivat ihan päteviltä. Ja tuossa classic-rungossa vaikutti olevan mahdollisimman vähän osia, jotka voi mennä rikki. Eli ei siis mitkään supermodernit käsijarrulliset mallit kiinnosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on classic rungolla Edge Duot  (kangaskuosi) ja ei voi muuta kuin kehua! Vaunut ollut nyt käytösä 1.5 vuotta, ensin esikoisella ja nyt viimeisen 3kk taas kuopuksella. On kulettu lumella, loskalla, soralla jne..eikä koskaan kyllä ole jouduttu vaunujen takia kääntymään takaisin. Runko on kyllä todella tukeva, kerran olemme puhdistanut ja laittaneet öljyt (silikoni tai jotain) kun hieman nitisi, mutta siten olikin taas kuin uudet. Se nuissa onkin hyvä kun muoviosia on niin vähän ettei tosiaan rikkoontuvia osia ole paljoa. Tavarakori on myös iso plussa classic rungossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kannata kyllä jättää MITÄÄN vaunuja pakkaseen yöksi! Eikä tietenkään mistään vaunuista saa rahojaan takaisin, oli käytetyt tai ei jos kauppa on tehty. Ne joko korjataan tai vaihdetaan uusiin, tämähän on pelin henki kaupan alalla. En usko, että tuossa yllä mainitussa tapauksessa jossa White leatherette kangas on pakkasesta murtunut saa kovinkaan kummoisia korvauksia :/ Se mainitaan niin suurella käyttöohjeessa, että rattaat tulee säilyttää sisätiloissa ja meille ainakin mainittiin erikseen vielä tuon kankaan kohdalla että kovalla pakkasella kankaan tulee antaa lämmetä ennen kuin esim. kuomun räväyttää auki tms.

 

Ja mun ymmärtääkseni Emmaljungan tuplarattaisiin oli kyllä myynnissä niitä edullisempia Duolifteja, eikä kaikkiin malleihin edes mahtuisi kahta kalliimpaa quadroliftia rinnakkain. Kaipa niihin kaikkiin rattaisiin voi laittaa minkä merkkisen kantokassin vaan, poikkeuksena just noi white leatherette värit. Toisaalta kun ohjekirjassa sanotaan että käytä vain Emmaljungan kantokassia, joten saakohan myyjä edes suositella mitään muuta niihin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käykö emmaljungiin minkään muun merkkinen istuinpehmuste minimizer tarkoitukseen että sais vöitä alemmas puol vuotiaalle muksulle? Emmaljungan omissa tällä hetkellä aika tylsät värit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä erimerkkiset vaunut, mutta keinonahka ei ole mennyt mikskään tän talven aikana. Toki siis säilytetään vaunut sisällä. Mun kokemuksen mukaan se keinonahkakin kestää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollakin ozonessa/nitrossa talvipyöriä? Onko ne oikeesti pakko vaihdattaa liikkeessä? Vai onnistuisiko se itse? Millainen se mekanismi on miten ne kiinnitetään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku minkä hintaiset on uudet Emmaljunga Monkey double-vaunut? Siis Monkey-runko, vaunukoppa ja istuinosa. Oon googlaillut ja googlaillut, mutta en löydä miltään verkkosivuilta noiden hintaa. (Vika on varmaan minussa, mutta auttakee pöljää...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ainakin ruotsista löysin hinnan 7200kr = 830€, mutta en tiedä pitääkö tuo yhtä suomen kanssa. Yleensä kai Ruotsissa on nyt vähän kalliimpaa, eli voisi kuvitella, että pari kymppiä olis Suomen hinnoissa alennusta. Mutta siis johonkin 800€ kieppeille veikkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs Emmaljungat toimii kaupunkikäytössä? Meinaten siis esim. Helsingin keskustassa jos käy kaupoilla, niin onko hankalat käyttää siellä, vai ihan kevyet pyöritellä myös siellä? Käsittääkseni Emmaljungat on pääasiassa olleet aika hyviä vaihtelevissa maastoissa. Itse vähän ihastuin noihin City crosseihin, joista saa antaa vielä erityisesti mielipiteitä.

 

Onkos Emmaljungat muuten kevyet työntää? Mitään hirmu painavia vaunuja kun en kuitenkaan tahtoisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monkeyn hintaa en muista, mutta vähemmän ne maksoi kuin bugaboon donkeyt samalla kokoonpanolla

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä on city crossit ja olen ollu tyytyväinen. Pääasiallinen käyttötarkotus on lenkkeily vaihtelevasti asvaltilla/hiekkatiellä ja aina on ollu hyvä lykkiä. Tokikaan ei muista vaunuista ole kokemusta mut en koe noita raskaiksi työntää. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monkeyt maksaa alle 900e Lastentarvikkeessa, yllätyin kun olivat kuitenkin noinkin edulliset.

 

City crossit on tosi kevyet työntää ja nostaa tarvittaessa, mutta jos vaunujen suurin käyttötarkoitus on kaupungilla kiertely ja asuu paikassa, jossa aurauspalvelut toimii, niin kannattaa harkita Nitroja kääntyvien etupyörien vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletko sä nähnyt nuo monkeyt livenä? :o Niissä on aika pienennäköiset istuimet. Mun mielestä nuo näytti ahtaalta, vaikka tytöllä on kokoa n.80cm/10kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne monkeyt on kyllä ihan kokoa nukke. Jopa liikkeen myyjä sanoi ettei niihin mahdu. Tai ehkä sitten jos lasten ikäero on todella pieni. Mutta ei siihen istuimeen mahdu kolmevuotias normaalikokoinen lapsi. Ei millään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mitenkäs Emmaljungat toimii kaupunkikäytössä? Meinaten siis esim. Helsingin keskustassa jos käy kaupoilla, niin onko hankalat käyttää siellä, vai ihan kevyet pyöritellä myös siellä? Käsittääkseni Emmaljungat on pääasiassa olleet aika hyviä vaihtelevissa maastoissa. Itse vähän ihastuin noihin City crosseihin, joista saa antaa vielä erityisesti mielipiteitä.

 

Onkos Emmaljungat muuten kevyet työntää? Mitään hirmu painavia vaunuja kun en kuitenkaan tahtoisi.

Itse en missään nimessä suosittele kaupunkirattaiksi City Crosseja ( ainakaan HKI keskustaan ), liian kömpelöt pyöritellä kauppojen ahtaista ovista ja tuulikaapeista. Hermot vaan menee, jos joku ei ole auttamassa ja availemassa ovia. Eikä ole näppärimmät ahtaissa hyllyväleissäkään. Jos olet Emmaljungaan tykästynyt, niin harkitse malleja joissa kääntyvät etupyörät.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin kanssa katsomassa noita monkeyn sisarusrattaita, ja en kyllä ymmärrä kelle ne on tehty. Niiden istumatila on aivan onnettoman pieni, meidän 1 v poika mahtui niihin nyt juuri ja juuri talvikammppeissa ja on pienikokoinen, 77 cm ja 9 kg, joten kovin paljon isommalla tila loppuisi totaalisesti. Hinta oli juurikin siinä 900€ huiteilla kahdella istuinosalla ja yhdellä kopalla. Näppärän oloiset ne oli kyllä pyöritellä, mutta ei sovi meille. Mua harmittaa ihan älyttömästi ettei Emmaljungalla ole enää kunnollisia sisarusrattaita isoilla kääntyvillä etupyörillä. Olen nimittäin kovin tykästynyt esikoisella käytettyihin Emmaljungiin, että noitten muiden kalliidenkin siarusrattaiden kankaatkin tuntuu jo niin luokattoman huonoilta, esim. noissa Monkeyssa oli ihan eri luokkaa kaikki kankaat. Yritänkin meille metsästää käyttetyinä jostain Twin cangaroot, toivottavasti löytyy.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitokset vastauksista! Kauheen vaikea päättää, ollaan nyt päätymässä Emmaljungiin tai Teutonioihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now