Monka

Emmaljunga

957 posts in this topic

Anya, miellä on Duo Edget classic-rungolla ja ollaan oltu tyytyväisiä. Asutaan tällä hetkellä Helsingissä kerrostalossa, mutta tarkoitus olisi muuttaa jossain vaiheessa ihan maalle-maalle, joten haluttiin vaunut, jossa hyvät renkaat myös huonompaan maastoon. Bussissa ja junassa ollaan ihan hyvin pystytty vaunuilla liikkumaan. Tossa classic-rungossa saa työntökahvan nostettua ihan pystyasentoon, jolloin mahtuu hyvin bussien välikköön niin, että viereen mahtuisi veilä toisetkin samankokoiset vaunut.

 

Vaunun kopan saa irroitettua todella helposti ja olenkin usein vaunukävelyn jälkeen irroittanut kopan ja kantanut nukkuvan vauvan siinä parvekkeelle jatkamaan unia. Vaunujen kangas on todella hyvää ja kestäväntuntuista materiaalia - pitää hyvin vettä - vaikka mukana tulee lisäksi ihan sadesuojakangaskin.

 

Vaunuissa arvostan niiden tukevuutta. Toisaalta ehkä juuri tuon tukevan ja jämäkän rakenteen kustannuksella tietynlainen näppäryys voi kärsiä, mutta uskoisin näiden vaunujen säilyvän laadukkaina vielä useammankin vauvan käyttöön kun eivät ole mitään köykäistä tekoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään tietoa/kokemusta voiko city cross -rattaista irrottaa kuomun ja käykö se johonkin suoraan toiseen (emmaljungan) vaunukoppaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta voiko city cross -rattaista irrottaa kuomun ja käykö se johonkin suoraan toiseen (emmaljungan) vaunukoppaan?

 

Kyllä pitäis käydä. Huutiksessa on ollut myynnissä selleiset Edget jossa oli erikseen ostettu Ceroxin kuomu. Eli uskon että CC:n kuomu käy myös.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pilkun viilaja iskee :P Tossa kuvassa kovankantokassin kanssa on Ceroxit ;)

 

 

niinpäs olikin :D Noh, sentään molempien merkki on emmaljunga :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään tietoa mahtuuko edge duo combit ns. vanhoihin ratikoihin?

Pitäisi mahtua vaunujen kanssa ratikalla liikkumaan, eikä aina jaksaisi odottaa "uutta" ratikkaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

blush, tarkoititko Duo Edgeä? Ainakin itse olen kerran matkustanut vanhan mallisessa ratikassa Due Edgejen kanssa. Mahtuivat kyllä sisään, mutta ainakin ratikan keskiosassa, missä itse matkustin, vaununi rajoittivat hieman muiden matkustajien liikkumista. Myöskin koska vanhan mallisissa ratikoissa on portaat niin ei niissä kyllä näppärästi matkustele omasta mielestäni minkäänlaisten vaunujen kanssa.. tai tietysti jos pyytää jotain kanssamatkustajaa auttamaan vaunujen nostamisessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oisko lisää kokemuksia City Cerox 360 -rattaista? Ollaan harkitsemassa niiden hankintaa ja lisäksi sitten joku pehmeä kantokassi että kävisivät heti vauvalle. Käykö siihen siis ihan mikä vaan kantokassi, esim brion? Onko se käsijarru hyvä vai onko sen kanssa ollut ongelmia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloitetaanpa narina, -07 ostetut rattaat. nyt sitten on hajoassa käsiin tuon ratasosan kiinnitys, se toisen puolen lukko.. hohoo, kohta voi sanoa että olipa sitten meidän viimeiset emmaljungat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kenelläkään tietoa mahtuuko edge duo combit ns. vanhoihin ratikoihin?

En nyt muista, onko rungoissa eroa, mutta meillä on sport-rungolla eikä kyllä mahduttu vanhaan ratikkaan (siis ei siihen ihan kaikista vanhimpaan malliin kuitenkaan). Vaunut piti nostaa ratikkaan sen käsikaiteen yli käytännössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anya, meillä on City Crossit ja olemme olleet valintaamme enemmän kuin tyytyväisiä. Ostimme ne esikoiselle v. 2006, jolloin ostokriteereistä tärkein vaunujen laadun ohella oli se, että niiden piti mahtua minikokoisen automme (Renault Clio) peräkonttiin. City Crossit mahtuivat. Nyt rattaat ovat käytössä pikkuveljellä. Ne ovat edelleen kuin uudet, mitään vikoja ei ole ollut.

 

Meillä on useammat vaunut/rattaat, kun sekä Suomessa että toisessa kotimaassa on omansa. City Crossit ovat niistä parhaat. Niitä on kevyt työntää, liikkuvat maastossa kuin maastossa (hiekkarannalla, metsässä jne.) ja ne on helppo laittaa kasaan ja takaisin kokoon. Jaksan hyvin nostaa vaunut auton takakonttiin ja sieltä pois. Miinusta tulee tavarakorista (tykkäisin enemmän tukevammasta metallisesta).

Share this post


Link to post
Share on other sites
En nyt muista, onko rungoissa eroa, mutta meillä on sport-rungolla eikä kyllä mahduttu vanhaan ratikkaan (siis ei siihen ihan kaikista vanhimpaan malliin kuitenkaan). Vaunut piti nostaa ratikkaan sen käsikaiteen yli käytännössä.

 

Classic runko on kapeampi kuin sport runko. Classic on 59cm sport useemman sentin leveempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Monalisa! Mä eilen jo mietin, et pitääks haudata haaveet noista Calssic Sporteista ja tyytyä City Crossiin (en jaksanut mennä kattoon Emmaljungan sivuilta noita leveyksiä). Mut noi varmaan mahtuu ratikoihinkin.. Aika satunnaista toi ratikkamatkailu kyllä on mut silti ois harmitanut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jalkapeitettä tarkoitus käyttää vain ratasosan kanssa eli ilman kantokoppaa?

Ostettiin Ceroxit ja mun mielestä jalkapeitettä on tosi hankala laittaa kiinni, jos vaunuissa on quadrolift. Ohjeen mukaan käsinojan kuomun puoleiset nepparit pitää avata ja kiinnittää jalkapeite niihin. Vaunukäytössä ainakin quadroliftin kanssa tuo on kyllä tosi hankalaa, kun jalkapeitettä pitää tosissaan kiskoa jotta ylettäisi noihin neppareihin. Ratasasennossa eli ilman quadroliftiä ylettää kyllä paremmin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei ole välttämättä, eihän koko jalkapeite nyt ihan niin yleinen ole kun voisi kuvitella. paitsi suomessa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietimme täällä ostoa city crossin ja classic sport -rattaiden välillä. Osaisko joku kertoa tai onko kokemuksia noiden välillä, mitä eroa? City crossit ilmeisesti vähän kevyemmät, pyörät ja tavarakori erilaiset, toisessa keskiö- toisessa pyöräjarru. Jos eroavaisuudet ovat suunnilleen tuossa (+hinta), kummanlaiset pyörät esim. soveltuvat paremmin hiekkateillä kulkemiseen ja lumisille teille? Onko jarrujen käytössä tai toimivuudessa eroa? Kaikenlaiset kokemukset ja kommentit ovat tervetulleita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jonska: Meillä on noi samat vaihtoehdot harkinnassa. Tällä hetkellä ehkä ykkösenä kuitneki Classic Sport, kun käytiin liikkeessä katsomassa. Noissaon parempi tavarakori ja mun mielestä suojaavampi kuomu. Painoa ja kokoa taas on vähän enemmän, mut käsittääkseni kaverilla on (eri malliset) Emmaljungat tolla rungolla ja tosi kevyet työntää. Väri vaihtoehtoja nois City Crosseissa ois enemmän, mut taidetaan ottaa mustat kuitenki, joten ei sillä juuri oo merkitystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään mitään tietoa paljon maksaa emmaljungan seisomalauta classic runkoon? Ajattelin ostaa käytettynä, mutta olis kiva tietää mitä kannattaa maksaa.

 

Sitten vielä käytännön vinkki Edge duo, Classic duo ja Mondial duo vaunujen omistajille. Itse inhoan harsoviritelmiä häikäisysuojana joten piti keksiä jotain muuta kätevää. Kopassa on taka/ala reunassa vetoketjun alla se kuomun muotolaskos. Kun sen ottaa sieltä esiin ja laittaa reunan kauniisti sinne kopan reunan/pehmusteen väliin voi kuomun vetää tosi alas eteen. Ja kuomu on helppo vetää takasin paikalleen eikä muotolaskos jää repsottamaan. Jos joku edes ymmärtää mitä yritän selittää :rolleyes::P

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Käytiin jokin aika sitten ostamassa uusi seisomalauta. Laudan hinta oli jotain 45 €, se on siis käsittääkseni sama kaikkiin malleihin. Adapteri tulee siihen lisäksi, ja sen hinta oli 12 € sport-runkoon. Ja se lautahärpäkkä on ihan surkea, mä voisin myydä tuon suosiolla pois. Ehkä se tulee classicissa vähän fiksummin, kun laudan voi ilmeisesti laittaa suoraan siihen metalliseen tavarakoriin kiinni, mutta tuossa sportissa adapterin kanssa se lauta tulee niin kauas, ettei siinä pysty itse kävelemään. Classic-runkoon olisi voinut laittaa (halvemman?) tarvikelaudan just niihin metallisiin kiinnikkeisiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmaljungan oma lauta ei sovi mihinkään Emmaljungan ratas/vaunurunkoon ilman tuota adapteria. Tai näin mulle ainakin sanottiin paikallisessa vaunuja myyvässä liikkeessä, kun Emmaljungan lautaa kyselin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monalisa, kiitos tuosta vinkistä! En ollut edes tajunnut, että siellä kuomun takana on joku muotolaskos vetskarin takana!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cityjeteissä tätä ei ole, pitäisiköhän laittaa.. aika harvoin koko kuomua tarvitsee enää taaperolla kiskoa eteen, mutta se olisi sitä näppärämpi. meillä ei siis ole ollut nää käytössä kun kuukaudenpäivät tms, vauvalla sitä olisin kaivannut =)

Share this post


Link to post
Share on other sites
miten edget teleskooppiaisalla toimivat lyhyelle työntäjälle?

 

*nimim. 160cm :rolleyes:

 

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta koska olen 177cm :rolleyes: , mutta mun kaveri joka on huomattavasti lyhyempi katuu sport rungon valintaa. Kuulemma hartiat kipeytyivät aluksi tosi helposti, nyt varmaan tottunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, vähän kiroan minäkin.. En kyllä emmaljungia nyt :lol: En ole ihan lyhyimmästä päästä (168cm), mutta saatiin lainarattaiksi Emman matkikset kun ne cityjetit on huollossa. Niin se työntöaisa on heti epämiellyttävän korkealla, särkee ranteet kun työntää.

Cityjeteissä mulla on nappiaisa vaakasuorassa, ja esim brion teleskooppi ihan alimmillaan hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan käynyt viimeaikoina katselemassa tämän vuoden poistuvia värejä ja kysellyt hintoja? Meillä harkinnassa City Crossit viime vuoden värillä, mutta quadrolift ja jalkapeite tulevan 2010 vuoden mallistosta (sama väri) ja ollaan saatu tarjous 675e. Hintaeroa tuleviin 2010 väreihin tulisi satasen verran. Mietin, että kannattaako vielä soitella liikkeitä lähikaupungeista läpi ja kysellä mitä värejä ja hintoja on muualla. Taitavat olla tämän vuoden värit jo melko lopussa kaikkialla. Tulisihan siinä kuitenkin hakemisen vaiva ja kustannuksetkin, jos lähtisi kauempaa noutamaan. Ilmeisesti Joy on ainakin saanut jo huhtikuussa tosi edullisesti paketin (vielä city-kopalla), vaikka eikai tuolloin mitään poistovärejä varmaan ollutkaan enää/vielä myynnissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now