pipa

Mutsy

1017 posts in this topic

Miten muilla on toiminut vaunukopan sadesuoja? Me siis ostettiin koppa ja siihen Mutsyn oma sadesuoja, ja vasta kotona huomasin, että siinähän on iso aukko, josta ainakin mun logiikan mukaan sataa sisään, kun se pinta on vino eikä pystysuora. :girl_impossible:

 

Ostettiin myös se Lascalin seisomalauta, mutta vielä ei ole ehditty kokeilla sitä käytössä (käytetään enimmäkseen tuplia). Ainakin asennus onnistui hyvin, vaikka myyjä sitä epäilikin, tai siis ei tiennyt, mihin kohtaan runkoa lauta kiinnitetään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eikö duoseat käy 4 ridereihin myös? ainakin se sarah jessica parkerin kuva, joka kiertää netissä on 4 ridereista ja niissä hällä on duoseat. :D samanlainen kiinnityshän noissa on...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teknisesti käy kyllä, mutta eurooppalaisten turvallisuussäädösten perusteella sitä ei suositella, yhdistelmä on kai sen verran epävakaa. Eli omalla vastuulla ken uskaltaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kaipaisin kokemuksia Transportereista. Alunperin mulla oli tarkoituksena hankkia Urban Riderit, mutta kun kävin niitä Lastenturvassa kokeilemassa, niin tuntuivat kauhean raskailta. Muut mallit eivät niin miellyttäneet silmää, mutta sitten bongasin ne Transporterit ja nyt olisi tarkoituksena hankkia ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eikö duoseat käy 4 ridereihin myös? ainakin se sarah jessica parkerin kuva, joka kiertää netissä on 4 ridereista ja niissä hällä on duoseat. :D samanlainen kiinnityshän noissa on...

 

 

Millasta hintaa siitä pyytäisit? Js ei kamalasti ole niin voisin sen ottaa kokeiluun ainakin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpas mukava huomata, että täältä löytyy monia mutsy-faneja. Itselläni on myös mutsyn urban riderit ratasistuimella sekä duoseatila. Käytössä ovat olleet noin 9kk. Tyytyväinen olen ollut mutta nyt on alkanut kova vaunukuume, tällä kertaa kohteena Phil&teds. Saas nähdä teenkö mahdollisesti oikean ratkaisun. Ensin täytyisi kuitenkin löytää mutsyille uusi omistaja, joten jos hyväkuntoiset mutsyt kiinnostaisivat duoseatilla, käyttämättömällä seisomalaudalla, boothcoverilla ja duoseatin takaosan pussilla niin täällä olisi mahdollisesti myynnissä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpas mukava huomata, että täältä löytyy monia mutsy-faneja. Itselläni on myös mutsyn urban riderit ratasistuimella sekä duoseatila. Käytössä ovat olleet noin 9kk. Tyytyväinen olen ollut mutta nyt on alkanut kova vaunukuume, tällä kertaa kohteena Phil&teds. Saas nähdä teenkö mahdollisesti oikean ratkaisun. Ensin täytyisi kuitenkin löytää mutsyille uusi omistaja, joten jos hyväkuntoiset mutsyt kiinnostaisivat duoseatilla, käyttämättömällä seisomalaudalla, boothcoverilla ja duoseatin takaosan pussilla niin täällä olisi mahdollisesti myynnissä. :)

 

 

Minua saattaisi kiinnostaa. Laitatko s-postia osoitteeseen anu.vanni(a)gmail.com.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttakaa vauva toisessa kainalossa -nettisurffaajaa! Miten Transporterit eroaa 4Riderista? Pystyykö noissa kääntää ratasosan myös selkä menosuuntaan?

4 Ridereissa siis pystyy kääntämään ratasosan selkämenosuuntaan mutta Transportereissa ei pysty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millasta hintaa siitä pyytäisit? Js ei kamalasti ole niin voisin sen ottaa kokeiluun ainakin biggrin.gif

 

 

olin 150e ajatellut, jos nyt kauppoihin noista kärryistä pääsen. :) siinä on siis tosiaan kaksi lämpöpussia mukana.

 

laita vaikka yksityisviestiä, jos kiinnostaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 Ridereissa siis pystyy kääntämään ratasosan selkämenosuuntaan mutta Transportereissa ei pysty.

 

ja transportereissa on nappisäätöinen aisa, 4 ridereissa teleskooppi (korkeussäätö siis). ja onhan noi muutenkin aika erilaiset rattaat imo...

 

transportereissa ei ole kovin iso istuintila, siksi mä nyt sitten kuitenkin hylkäsin ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tutkimassa tarkemmin noita transportereita ja kyllä ne ihan näppäriltä vaikutti. Eturenkaiden koossa en huomannut mitään eroa 4rideriin. Transporterissa tulee aina automaattisesti kennopyörät kun 4riderissa voi valita kennojen ja ilmakumien välillä. Aisan säätö on tosiaan erilainen eikä istuinta voi kääntää työntäjään päin, kuten jo aiemmin täällä mainittiin. Ratasosan kankaat on (ainakin osittain) rungossa kiinni, joten irrottaminen ei ole yhtä näppärää kuin 4riderissa. Mutta toisaalta sitten kun sen ratasosan ottaa käyttöön niin miksipä sitä pitäisikään irrotella?

 

Istuinosan jalkatuki ei säädy, eli ei saa suoraksi. Lisäksi istuinosan selkänoja säätyy sellaisella kiristysremmillä, eli on ehkä hankalampi kuin 4riderin säätö. Mulla ei ole aiempaa kokemusta mistään rattaista/vaunuista joten en tiedä kuinka olennaisia eroja nämä jalkaosan & selkänojan säädöt ovat. Transporterissa on valmiiksi iso tavarakori, kun taas 4rideriin kyllä hankkisin erikseen vielä isomman. Se mukana tuleva on todella matala.

 

Me ollaan nyt eniten kallellaan juuri noihin transportereihin, lähinnä hinta-laatusuhteen vuoksi. Joten kertokaapa mulle ollaanko tekemässä ihan väärää valintaa. 300€ on kuitenkin mun mielestä aika paljon lisää siitä, että istuimen saa käännttyä ja jalkatuen nostettua. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Okei, no siinä tapauksessa 300€ on aika paljon siitä, että istuimen saa käännettyä ;)

Se myyjä ei kyllä oikein tuntunut tuntevan transportereiden ominaisuuksia, joten täytyy tässä joku päivä mennä oikein ajan kanssa testaamaan. Toki lisää kommentteja/vertailuja transportereista ja 4riderista otetaan vastaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ kyllä se transportereiden jalkatuki säätyy, useampaankiin asentoon...

 

Miten ton jalkatuen saa säädettyä?

Käytiin eilen taas testailemassa, mutta myyjä oli niin kiireinen ettei jaksettu jäädä odottelemaan häneltä apuja säätöjen kanssa. Jalkatuen kankaathan on neppareilla rungossa kiinni, eikä siinä kankaan alla ole mitään mikä tukisi jalkaosaa ylöspäin.

 

Kirjoitit tuonne aiemmin, että transporterit ja 4riderit on aika erilaiset rattaat. Mitä muita huomattavia eroja näissä on kuin tuo istuimen kääntö-/säätömahdollisuus? Mulla kun ei ole näistä kokemusta kuin kahden hypistelykerran verran. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäpä koitan vastailla muutamiin juttuihin. Meillä on 4riderit ilmakumirenkailla ja ystävällä transporterit. Molemmat ovat omiinsa tyytyväisiä, mutta tarpeetkin on erilaiset. Me haluttiin jämäkät vaunut, jotka kulkee helposti niin talvella kuin kesälläkin. Ovat vakaat ryppyisemmälläkin tiellä, mutta vastaavasti äärettömän ketterät sisätiloissa, kaupungilla jne.

 

Transporterit ovat lähempänä matkaratasta kin 4riderit. Menevät siis läjättynä pienempään (=lyhyempään) tilaan. Vastaavasti se, että transportereissa liitoksia on paljon ja paino on minimoitu, tekee 4ridereista kuulemma transporteria tukevammat. Ne vastaavat kuitenkin tukevuudeltaan tavallisia isoja vaunuja, vaikka pyörät voikin tarvittaessa vapauttaa kääntymään. 4ridereihin saa ison tavarakorin lisävarusteena, mutta sitä ei voi käyttää silloin kun käytössä on ratasosa kasvot työntäjään päin. Koppa- ja myöhemmässä ratasvaiheessa kyllä, ja sinne meneekin helposti isompikin kassi, ostokset tms. Transportereiden eturenkaat kuulemma kuluvat käytössä (niihin jää jälkiä), 4ridereissa ei ilmakumeilla tätä ongelmaa ole.

 

Me ei enää uskallettu pitää lasta kopassa kesällä puolen vuoden jälkeen, mutta voi olla että talvikamppeissa (toppapussi, haalari) siirto olisi pitänyt tehdä jo aiemmin. Mä en osaisi laittaa lasta kasvot menosuuntaan noin pienenä. Riderien istuimessa on hyvää myös se, että kuomu yltää tosi pitkälle ja halutessaan sen voi laittaa lapsen istuessa pystymmässä turvakaarelle tarkoitettuun koloon (valjaat käytössä, kaari ei) jolloin varjoa tulee vielä enemmän.

 

Aisan erilainen säädettävyys on lähinnä makuasia.

Edited by eevi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ole Mutsyja, mutta tuohon eevin vikaan lauseeseen on pakko kommentoida sen verran, että kyllä tuolla työntöaisan erilaisella säädöllä on ihan käytännön merkitystäkin ja se vaikuttaa aika paljon työntömukavuuteen. Useinhan esim. pitkille ihmisille suositellaan teleskooppia sillä mitä korkeammalle niiden aisan nostaa niin samalla jalkatila kasvaa. Minä taas (suht lyhyenä, mutta kai vähän pidempijalkaisena) olen kokenut, että nappisäätöinen sopisi mulle paremmin: teleskoopeissa kun on mulla vaihtoehtona joko se, että aisa on hyvällä korkeudella mutta potkin rattaiden alareunaa kävellessäni tai sitten jaloille on tilaa kävellessä, mutta työntöaisa on vastaavasti liian korkealla ja niskat jumissa. :girl_sigh: Mä en itse tajunnut tätä eroa ennen vaunujen hankintaa vaan vasta nyt käytännössä ja harmittaa kovasti kun en saa oikein ergonomista työntöasentoa. Suosittelisin siis lämpimästi jo ostovaiheessa lykkimään kumpiakin vaunuja ihan vauhdilla ja pitkiä askelia ottaen ja katsomaan josko toinen sopisi tässä(kin) mielessä paremmin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo tuossa mielessä joo pituus voi vaikuttaa, mutta meidän vaunuja on työntäneet huomattavasti mua ja miestä lyhyemmätkin ilman ongelmia. Mutta ihan oikeassa olet, että kannattaa testata miten itselle sopii :) Mä (keskimääräistä ehkä hitusen pidempänä) käytän kaikkia korkeuksia väliltä 1-4 tilanteesta riippuen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko täällä kukaan kokeillut käytännössä sitä duoseatia 4ridereihin? Onko ihan turhan kiikkerä? Onko siis edes harkitsemisen arvoista vai ei? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mullahan ei ole asiasta mitään kokemusta grin.gif Mutta Mutsyn sivuilla Duoseat oli ainakin yhdistetty 4rideriin, klik. Muoks. Toi sivusto ei tosin ilmeisesti ole Mutsyn eurooppalaisilla sivuilla, joten ei taida auttaa mitään. Olisi kyllä kiva tietää toi duoseatin soveltuvuus noihin 4ridereihin, onko tosiaan vain jenkkimalleissa saatavilla.

Edited by rimma

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No sitä just mietin että jos nyt ostaisi sen duoseatin niin menisik noihin hyvin vai onko noi sitten jenkeissä jotenkin erilaisia... VOisi luulla että ne ainakin olisi samanlaiset jenkeissä kun Euroopassakin.. :) Ainakin tossa kuvassa näyttäää kyllä ihan samalta.

Edited by Pallero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen lähes 100 % varma, että duoseat kyllä teknisesti sopii 4Ridereihin myös Suomessa. Yhdistelmä ei kuitenkaan ole riittävän vakaa eurooppalaisiin turvallisuusstandardeihin, joten siksi sitä ei missään eurooppalaisilla sivuilla näe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä uskon myös, että duoseat varmasti teknisesti kiinnittyy 4rideriin, sillä duoeseatin kiinnitys on ihan sama kuin ratasosan tai kopan (duoeseat kiinnittyy vain keskeltä). Voihan siinä olla pieni kiikkeryysriski, kun paino duoseatissa on vähän enemmän takana kuin edessä. Riippuu varmasti aika paljon lasten painosta tuo kiikkeryys eli jos vauva on iso ja taapero pieni, niin silloin voisin kuvitella olevan riskiä kiikkeryyteen. Mutta kyllä mä vähän epäilen tuota riskia, kun Urban Riderien kanssa oli todella vakaa yhdistelmä.

Edited by Citronella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vähän ongelmaa Mutsyjen kanssa ja ajattelin kysyä miten te muut olette tässä tilanteessa toimineet. Meillä on siis UrbanRiderit.

 

Puolivuotias siirtyi vaunukopasta ratasosaan. Aikaisemmissa vaunuissa (Gesslein, Hartan) oli tässä tilanteessa jatkoperä, joten vauva laitettiin ratasosaan äp-pussissa ihan samaan tapaan kuin vaunukoppaankin. Mutsyissa on kuitenkin pääpuoli vähän pystyssä, liukkaat kankaat eikä jatkoperää ilmeisesti ole saatavana. Onko mun sitten vaan joka kerta päikkäreille kiinnitettävä vauva valjaisiin? En millään jaksaisi näperrellä niitä. :girl_sigh: Vai miten muut olette tässä tilanteessa toimineet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan se pakko laittaa valjaisiin. Sehän kierähtää muuten ulos sieltä tai nousee konttausasentoon keikkumaan. Vaikka olisikin pussin sisällä, niin en kyllä luottaisi että pysyy paikoillaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Täällä ollaan toivottomasti ihastuttu Mutsy Urban Ridereihin, mutta mietityttää kun niitä ei pääse itse näkemään (asutaan pohjoisessa) ja kokeileen, lisäksi hintaa niiltä löytyy kuitenkin. Ja ulkomailta tuli juurikin sitten tilattua. Miehellä on vaikeita kysymyksiä, joihin en osaa suoraan vastata.

 

Mutta nyt ainakin kysyisin teiltä kokeneemmilta, että kauanko se lapsi mahtuu siihen vaunukoppaan? Pitääkö kovastikin "topata" lasta, onko kovin "kylmä" koppa? Menee isommassakin hangessa? Siis mitä jalkakäytävällä voisi olla. Muita huomioon otettavia hyviä ja huonoja ominaisuuksia Urban ridereissa. Eli tosiaan asutaan tällä Lapissa, nii onko ne liian heppoiset koviin pakkasiin ja kinoksiin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.