pipa

Mutsy

1017 posts in this topic

Ja yks, mikä noissa kääntyvissä eturenkaissa haittaa, kun ne pitää lukita sieltä edestä renkaiden tyköä melkein kärryissä kyin kärryissä. UR:n taka-akselin kun saa lukittua jalalla takaa, ei tartte kyykistellä ja voi vaikka minuutin välein lukita ja avata. Ihan parasta.

 

Komppaus tälle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raahauduin sitten kuitenkin paikanpäälle kokeilemaan eri runkoja ja päädyinkin 4rider single spokeihin (ilmakumirenkailla) vaahtomuoviaisalla (en tykännyt yhtään tuosta nahkaversiosta!) Team Caribbean värisenä, vaikka olin ollut suht varma siitä, että urbanit haluan - onneksi kävin testaamassa! Syyt olivat seuraavat:

- Urbanit tuntuivat kääntyviin pikkupyöriin ja viispennisen päällä kääntyviiin rattaisiin tottuneelle aika tönköiltä ja hyökkäysvaunumaisilta. Olivat toki sujuvasti kääntyvät ja kaikin puolin kivat, tukevat, joustavat ja mainiot, mutta se todellinen näppäryys ja ahtaassa paikassa yhdellä kädellä ympärikääntymisen mahdollisuus, johon olen itse nykyisillä Brevi Ovoilla tottunut, puuttui.

- työntöaisa oli hitusen korkeampi

- "sulavampi" ulkonäkö (toissijainen)

 

Toki Urbanit kulkisivat vaikka läpi harmaan kiven, mutta uskon että noilla 4riderinkin suht isoilla ilmakumietupyörilläkin pääsee tarpeeksi hyvin eteenpäin lumessa ja sohjossa. Minulle tärkeämpi ominaisuus oli sittenkin se näppärä ohjattavuus ahtaissa tiloissa, sillä tiedän, että tuo UR:än sitkeys ja isohko "kääntymisalue" rupeaisi nopeasti ärsyttämään minua, vaikka hiekkatiellä kulkisi kuinka unelmamaisesti. UR:än pikkupikkupyörät vaikuttivat jo kaupan lattiallakin aika...noh...ei nyt pilipaleilta, mutta sellaisilta, että jäisivät kuitenkin aika vähälle käytölle, joten ne eivät kompensoineet sitä isojen pyörien tönkköyttä.

 

Tuo pyörien lukitseminen edesta ei haittaa minua yhtään, sillä nykyisissä pitää lukita molemmat itse pyörän kohdalta ja erikseen ja sekin on toiminut, joten 4riderissa tuo lukitussysteemi on kuitenkin huomattavasti näppärämpi.

 

Tilasin myös jalkapeitteen ja ison ostoskorin. Pitäisi tulla parin viikon sisään - en millään jaksaisi odottaa! :)

Edited by hNade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usein kuitenkin meinasin kaataa (!) vaunut jo ihan kotipihassa. Pihamme on mäkinen ja sorainen ja siinä kulkee sadevesikouruja väilllä ikävästi keskeltä kulkureittiä ja näihin meinasi matkanteko välillä tyssätä heti alkuunsa. No, eturenkaita nostamalla niistä selvittiin 4Ridereilla. Urbaneilla taas nämä sadevesikourut tuntuu vaan pienenä töyssynä, joten tästä piste Urbaneille, liikutaan paljon epätasaisessa maastossa vaunujen, vauvan ja koiran kanssa, joten vakaus on meille ehdottoman tärkeää.

 

4ridereita koskee sama kuin muitakin vaunuja, joiden etupyörät kääntyvät. Epätasaisessa maastossa/talvikelillä ulkona ne pitää ehdottomasti lukita. Jos meno tökkää, voi painopiste heittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Team Caribbean myös :girl_smile: Nyt kun vauva vielä syntyisi (2 viikkoa laskettuun) :girl_sigh:

 

Mä olen 180 pitkä ja mies kymmenisen senttiä pidempi, niin 4Rider oli meille jo siksikin se ainoa vaihtoehto :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin tänään katsomassa vaunuja ja valittiin Mutsy Urban riderit. Tilataan ne varmaan tammikuussa kun meillä on vauva syntymässä vasta toukokuussa. Kääntyvä taka-akseli tuntui vähän oudolta mut luotetaan siihen et se on tottumiskysymys. Otetaan niihin isot ilmakumipyörät mutta on kiva että se runko tuntuu silti sirolta. On tukevat ja jämäkät, mutta heijattavat. Tykättiin myös ajatuksesta et etupyörät voi vaihtaa kaupungille lähtiessä pikkuisiin kääntyviin pyöriin jolloin vaunuja voi kääntää 360 astetta vaikka yhdellä kädellä. Kokonaisuuteen kuuluu puolikova koppa, ratasistuinosa, iso ostoskori, sadesuojat sekä maxi cosin turvakaukalo vaunun runkoon kiinnitettävällä adapterilla. Otetaan vaaleanharmaa vaunukoppa (viileä kesällä) ja sellainen ihana tumma turkoosi ratasosa, värivaihtoehtoja oli tosi runsaasti. Saatiin Lastenturvasta myös ihan kilpailukykyinen tarjous, tuskinpa kannattaa lähteä netistä tilailemaan etenkin kun huollot ja takuukorjaus hoituu sitten aikanaan kätevästi jos jotain sattuu. Aivan mieletön setti, oon ihan fiiliksissä niistä vaunuista! Mieskin pääsi koeajamaan ja tykkäs kovasti. Iso homma se oli vertailla ja valita mutta nää on meille just täydelliset vaunut!

 

Kiitos kaikille taustatiedoista, oon kahlannut nettiä ja tätä palstaa jo viikon verran ja tästä on ollut isosti apua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin, mä vaihdoin mun 4riderit takaisin Urban Ridereihin ja olen todella tyytyväinen päätökseeni!

4riderit olivat todella painavat työntää kaikkialla muualla paitsi kauppakeskuksissa ja jos laitto seisomalaudan ja leikki-ikäisen vielä siihen kylkiäiseksi niin mun voimat loppuivat täysin siihen. Pieni lumikerros haittasi ratkaisevasti 4riderin työnnettävyytenn ja pelkällä asfaltilla olivat painavammat työnntää kuin Urbaneita ( kokeilin vaunuja eri maastoissa vieretysten).

 

4ridereiden plussat olivat lopuksi vaan ketteryys ja ulkonäkö,kaikessa muussa Urban riderit veivät helposti voiton.

Mutta 4riderit ovat niin kauan hyvät ja nätit vaunut kunhan ei ole koskaan kokeillut Urbaneita kunnolla. Jos valitsisin ekaa kertaa itselleni vanuja vanuliikkeessä niin 4riderit veisivät voiton, koska ovat niin helpot ja ketterät käyttää. Urbanit ovat ensikertalaiselle hankalamman tuntuiset ja sen takia jäävät helposti kauppaan. Mutta olen noita Urbaneita käyttänyt menestyneesti reilu 2v ja on vaan uskottava, että nuo on meille ne täydellisimmät vaunut ja mun täydellisten vaunujen etsintä on loppunut, blaah :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Munkin mielestä URt Ovat niin lähellä täydellisiä vaunuja SuOmen OlOsuhteissa kuin mahdOllista, ihan parhaat varsinkin talvella! :lipsrsealed:

 

(sOri mun näppis On rikki ja kirjOttelee tyhmästi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikilla on kovasti kokemuksia 4ridereista ja Urbaneista, mutta mites Sliderit?

Itse oon menossa vaunut ostamaan ja jäin pähkäilemään 4ridereiden ja Slidereiden välillä, apujaa !!

Sliderit saisin tarjouksesta halvemmalla pakettihinnalla vaikka niiden oikea hinta on korkeampi, mutta jäin miettimään lähinnä sitä surullisen pienen näköistä tavara"koria", kellään kokemusta sen riittävyydestä? En välttämättä haluiaisi maksaa ehdoin tahdoin pelkän tavarakorin takia 4ridereista melkein 100e enempää :s Niihin saisi myös ison tavarakorin lisäosana, MUTTA sekin maksaa lisää !

 

ps. Kokeilin myös edullisempia Transportereita. Tosi kivat nekin, mutta niissä tavarakori oli pelottavan matalalla (ottaa varmasti kiinni hankeen ym.) ja Slidereiden ja 4ridereiden ulkonäkö miellytti huomattavasti enemmän :)

 

Eli kokemuksia Slidereista ja 4ridereista, niiden eroista ?! Urbaneita ei meille tule, haluan juuri nuo pienemmän kääntyvät eturenkaat. Olen itsekin niin kaupunkilaisneiti etten eksy pois tasaiselta asfalttitieltä kuin vahingossa..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon päätynyt Mutsy Urban Ridereihin. Onko kukaan huomannut tarjouksia nyt Suomessa tai maailmalla? Myös käytetyistä saa vinkata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko tulla kertomaan, mutta mä en ole tässä kolmen kuukauden aikana keksinyt Urban Ridereistä pahemmin mitään huonoa sanottavaa. Ainut miinus tulee tällä hetkellä siitä korin pienuudesta, mutta senkin asian voisi korjata sillä lisävaruste-ostoskorilla. Kyllä meidän kauppakassi on toistaiseksi sinne mahtunut. Ja sinne missä se runko kääntyy, menee välillä niin paljon pikkukiviä, että se täytyy tyhjentää ennen kasaan laittoa. (Ja se nyt ei ole mikään ongelma. :D )

 

Mihin asti teillä muuten on vauvat mahtuneet olemaan tuossa kovassa kopassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt löytyi huuto.netistä vähän käytetty runko ja koppa osta heti-myynnillä! Ihanaa :) Kohta meilläkin on mutsyt, sitä vauvaa sitten vielä odotellessa :) Vielä pitäisi hankkia ostoskori ja ratasosa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihin asti teillä muuten on vauvat mahtuneet olemaan tuossa kovassa kopassa?

 

Pluskäyrillä kasvanut poika mahtui kovaan koppaan 6 kk, täydessä talvivarustuksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mihin asti teillä muuten on vauvat mahtuneet olemaan tuossa kovassa kopassa?

 

Meillä nollakäyrällä kasvava poika siirtyi juuri vähän vajaa kahdeksankuisena pois kopasta nukkumasta päiväunia. Kävelyillä ollaan käytetty viihtymisen takia ratasosaa jo pitkään mutta kaikki päiväunet on tähän saakka nukkunut kopassa Ticketin pussissa. Jalat eivät tainneet enää nyt lopussa mahtua ihan suoriksi mutta se ei unia haitannut.

 

edit. Oltaisiin vieläkin jatkettu kopassa nukuttamista ellei oltaisi saatu joululahjaksi matkiksia.

Edited by Avocado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakko tulla kertomaan, mutta mä en ole tässä kolmen kuukauden aikana keksinyt Urban Ridereistä pahemmin mitään huonoa sanottavaa. Ainut miinus tulee tällä hetkellä siitä korin pienuudesta, mutta senkin asian voisi korjata sillä lisävaruste-ostoskorilla. Kyllä meidän kauppakassi on toistaiseksi sinne mahtunut.

 

Pistaasin kanssa täysin samaa mieltä. Kahden ja puolen kuukauden käytön jälkeen olen äärettömän tyytyväinen vaunuihin. Muutama ensimmäinen kerta meni opetellessa, mutta nyt tuntuvat näppäriltä ja erittäin kevyiltä. Pari lumi/loskakeliäkin on jo takana ja yllättävän helposti Mutsyilla pääsee eteenpäin! Ihanat vaunut!

 

Ostoskori ollaan hommattu vaunuihin ja se on ihan hyvä. Vähän ärsyttää, että tavarat saa laitettua sinne vain vaunujen edestä tai nostamalla kori pois kokonaan. Mutta siihenkin on tottunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostoskori ollaan hommattu vaunuihin ja se on ihan hyvä. Vähän ärsyttää, että tavarat saa laitettua sinne vain vaunujen edestä tai nostamalla kori pois kokonaan. Mutta siihenkin on tottunut.

 

Tilanne paranee sitten kun käytössä on ratasosa (kasvot menosuuntaan päin). Useimmiten tämä on kuitenkin se moodi, jota käytetään pisimpään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin eilen tilaamassa oma setti. UR-runko nahka-aisalla, samppanjanvärinen koppa, suklaanruskea istuinosa ja ostoskori sisältyi meidän pakettiin. Haetaan kotiin sitten lähempänä laskettua aikaa. :give_heart: En malta odottaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin välipäivien aleista ostamassa AT-Lastenturvasta Mutsy 4Riderit (-15% hinnasta) ja kuvittelin, että niiden toimituksessa olisi kestänyt se useampi viikko mutta sainkin samantien kaikki osat matkaani. Single spoke, nahka-aisalla, harmaa koppa ja tummansininen istuinosa. Nyt ne odottaa tuolla lastenhuoneessa sitä, että pieni kyytiläinen saapuu maailmaan. :) Olin kyllä todella tyytyväinen saamaani palveluun ja muistaakseni vaunuille oli 24kk takuu (voin kyllä muistaa väärinkin mutten jaksa nyt kipittää kuitista kurkkaamaan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ostettiin myös Lastenturvan välipäiväalesta ihanat omat Mutsy 4riderit! Single Spoke, vaahtomuoviaisalle ja ilmakumirenkailla. Sekä koppa että ratasosa on mustat. Oon todella arka värien kanssa ja piristänkin tota Kurtisin turkoosilla vaunuverholla (joka on muuten mahtava!). Lisäksi ostettiin adapterit ja Cybex Aton-turvakaukalo. Kaiken muun sai mukaan heti, mutta turvakaukaloa odoteltiin muutama viikko. Sen haen tänään kotiin :) myöhemmin ostetaan varmasti ostoskori lisävarusteena.

 

Aivan mahtava paketti ja halvalla yhteishinnalla lähti. Oon varma et just toi 4rider on oikea valinta meille ku lähinnä kaupungissa liikutaan. Nyt pitäisi vaan malttaa pakata rattaat säilöön ku vaavi syntyy vasta toukokuussa, nyt niitä ihastellaan meiän olohuoneessa.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen niin onnellinen tällä hetkellä mun urbaneista! Aamuisin kun vien lapset tarhaan ei ole vielä aurattu teitä mutta meidän vaunut vaan menee eteenpäin ilman ongelmia tai ähkimistä. Kokeilin mun ex-4ridereita auratulla tiellä ja meniväthän nekin ilman ongelmaa mutta joutui kuitenkin työntämään enemmän kuin omia Urbaneita. Olisin tällä hetkellä ihan hukassa jos mulla olisi nyt 4riderit, koska tänäänkin lunta oli ihan hirveästi satanut yön aikana.

Kyllä mä esim. kauppakeskuksissa tunnen kaipuuta taas 4ridereita kohtaan mutta mielummin nyt kuitenkin näin päin. Mietin kyllä ihan vakavissani sen 4rider rungon hankkimista itselleni. Ehkä mä sit rauhotun kun on kumpaakin mallia saatavilla :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhmä kysymys: pitääkö kärryjä huoltaa säännöllisesti tms? Mitä niille kannattaa tehdä että pysyisivät hyvässä kuosissa mahdollisimman pitkään? Kolmisen kuukautta olen käyttänyt meidän 4ridereita, ja jotain nitinää kuuluu toiselta puolen renkaan kohdalta. Täältä bongasin että ruuveja voisi kiristää. Saatteko muuten Mutsyn omalla pumpulla renkaat hyvin ilmattua, vai käyttekö huoltsikalla? Musta tuntuu ettei vaunut rullaa yhtä kevyesti, ja käsipumppua ollaan käytetty. Tosin onhan siinä koko ajan enemmän painoakin kun lapsi kasvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten olette pesseet istuimen kuomun? Siitähän ei saa kankaita irti ja edes meidän isoon pesukoneeseen ei mahdu kokonainen kuomu. Samaten valjaiden haarapehmusteen pesu tuottaa harmaita hiuksia, kun ei sitä saa istuimesta irti. Vinkkejä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuomu irti rungosta, pingota auki ja kylppäriin. harja/sieni ja pesuainetta vaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkälaisena ootte kokeneet Mutsyn oman sadesuojan? Lähinnä koppaosalle oisin ostamassa. Näyttää toi läpinäkyvyys hauskalta, mutta onks hirveen muovinen todellisuudessa?

 

PS. Sovittelin just Cybexin turvakaukaloa tohon meidän Mutsyn runkoon, mahtavampaa ei kyllä autoilevalle oo !! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mutsyn sadesuojat on tosiaan aika muovisia, mutta kyllähän ne paremman näköisiä on kuin ne perusmustat säkit. Saa suht pieneen tilaankin, kunhan malttaa vähän taitella. Se sadesuojan oma suojapussi on näppärä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.