pipa

Mutsy

1017 posts in this topic

Ruskea on kyllä todella hyvä väri, mutta mulla on nyt käytössä ruskeat Briot, niin haluaisin uutta väriä (ja musta on hiljttain tullut vihreän fani). Minäkö liian turhamainenn...Eeeennnn grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

No sen takia olenkin vaunuja myymässä kun haluisin eri väriset mutsyt :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi, mä ajattelin avoimin mielin suhtautua kaikkiin vaunuihin ennen kuin pääsen koeajamaan kunnolla, mutta nämä Urban riderithan on aivan kuin tehty meidän tarpeisiin! Isot pyörät, hyvät lumikeleillä ja maastossa, kuitenkin saa kasaan hyvin ja näyttääkin todella hyvältä.

 

Ainut ongelma vaan näyttää olevan, että kukaan ei myy näitä käytettynä...eli jos joku haluaa luopua omistaan, niin täällä olis ostaja :girl_wink: Ebayssa oli joitain, mutta harva toimittaa suomeen ja sieltä en nyt bongannut mitään liikettä, joka olisi toimittanut erityisen edullisesti. Ja kun asuu täällä pohjoisessa, niin Viro on yhtä kaukana kuin Saksa lähteä niitä vaunuja hakemaan. Tai jos jonkun vaunukoppa on jäänyt käyttämättömäksi lasten kasvun myötä niin sellaisen pelkästäänkin voisin ostaa.

 

Kuinka hyvissä ajoin olette tuolta nettikaupoista (ilmeisesti lähinnä Saksasta) omat Mutsynne tilanneet? Mietin tässä, että kauanko haikailen noiden käytettyjen perään ennen kuin alan uusista haaveilla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan meneekö noihin Mutsyn adaptereihin kiinni muita kuin Maxi-Cosin CabrioFix ja Pebble -kaukalot? Turvaistuin-keskustelussa kun tuli ilmi, että esim Citi SPS menee ainakin muissa merkeissä niihin samoihin adaptereihin...eli toisinsanoen, haluan Mutsyihin sellaisen kaukalon, johon saa telakan, niin onko nuo kaksi ainoita vaihtoehtoja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tohon vielä menee toI maxi-cosi city mutta noiden lisäksi ei mene ilmeisesti muita kaukalomalleja.

Toi city taitaa olla juuri toi citi sps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa!

 

Oon jonkun tovin seuraillut palstalla käytyä Mutsy-keskustelua ja kovasti kiinnostunut merkin yhdistelmävaunuista.

 

Meille on syntymässä esikoinen kesäkuussa, joten vaunuhankinta alkaa olla pikkuhiljaa ajankohtainen. Asustellaan Pohjois-Suomessa ja täältä ei jälleenmyyjää taida löytyä, joten ei päästä "hypistämään" vaunuja ennen varsinaista hankintaa ihan livenä. Todennäkösesti tullaan tilaamaan vaunut Lastenturvasta. Tuttaville on tulossa Transporter-malli, jota varmaan päästään koeajamaan. Ite ollaan kinnostuttu tuosta Urban Riderista, josta oon täältä lukenu paljon positiivisia kommentteja. Vaikuttaa erittäin näppärältä peliltä kaikin puolin!

 

Muutama kysymys on kuitenki herännyt, joihin toivoin teiltä kokeneemmat apua ja neuvoa. Muutamissa kirjoituksissa mainittiinkin jo noiden turvakaukaloiden ja rattaiden yhdistämismahdollisuudesta adapterien avulla. Oon ymmärtäny niin, että MaxiCosin muutama turvakaukalomalli sopii Mutsyjen kanssa yhteen, mutta mistä te ootte hommannu ne adapterit ja minkä hintasia ne on? En ainakaan LAstenturvan sivuilta onnistunu semmosia löytämään.

 

Elämme jännittäviä aikoja... Hurjasti täytyy tehdä kaikenmoisia ratkaisuja! Huh...:huh:

 

Mutta tuhannet kiitokset jo etukäteen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi adapterit eivät kovin hintavia pitäisi olla. Veikkaisin niide olevan 20€ tai alle. Eiköhän jokaisesta mutsyn jälleemyyjiltä löydy myös se adapteri valikoimista, eivät vain ilmota siitä netissä. Kannattaa kuitenkin soittaa liikkeeseen ja varmistaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Brie.

 

No niinhän noita adaptereita näyttää löytyvän ku vaan osaa kattoa, ei ole ilmeisesti ollut hoksottimet aivan kohdillaan... Mutta kiitoksia kuitenkin nopeasta vastauksestasi! Kysymyksiä varmaan tulee täältä suunnalta lisää - huippua huomata, että apuja löytyy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kävin viikonloppuna testaamassa Mutsyja, ja tykkäsin tosi paljon 4Riderista. Siinä on vain yksi tosi iso miinus: työntöaisa on liian korkea mullegirl_sad.gif. Eli oikea korkeus olisi se, jos aisan työntää aivan alimpaan asentoon. Silloin aisa miltei koskettaa vaunukoppaa, ja työntäjä tulee liian lähelle ratasosaa eli potkii rattaita. En usko että tuota asentoa on työntämiseen tarkoitettukaan, vaan pieneen tilaan mahtumiseen. Siitä yksi taso ylöspäin on mulle jo liian korkea (olisiko noin 10 cm ylempänä tuohon toiseen asentoon verrattuna), käsivarret joutuvat olemaan kulmassa yläviistoon kyynärpäihin nähden. Olin aika ylllättynyt tästä, olen kyllä lyhyt mutta en mitenkään superlyhyt (160 cm). Muiden merkkien kanssa ei vastaavaa ongelmaa ole tullut.

Tämän vuoksi meille ei varmaan Mutsyja hankitakaan, koska kärsin muutenkin niska-hartiovaivoista. Liian korkea työntöasento ei niitä varmaankaan helpottaisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä olen myöskin 160cm pitkä ja työnnän meidän 4ridereitä aisan kakkostasolla. En oo havainnut niskan kipeytymistä, mun mielestä nää on olleet parhaat vaunut työntää ikinä, asennon ja kaiken muun puolesta. Meillä edelliset vaunut oli semmoset, missä aisaa sai säädettyä enemmän, mutta jotenkin vaan niissä mulla työntöasento oli huomattavasti huonompi.

Ja oon kyllä työntänyt välillä sillä alimmallakin tasolla, ei oo ottanut jalat vaunuihin kiinni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiva kuulla Tintturella samanmittaisen äidin positiivisista kokemuksistagirl_smile.gif. Jääkö sulla kyynärvarren kulma yli 90 asteen (=eli ranteet ylempänä kuin kyynärpää) sillä kakkostasolla? Ja miten jos sun täytyy nostaa vaunuja vaikka bussiin tai katukivetyksen reunan yli, kuinka helppoa se on? Musta tuntui että mun täytyy suorastaan siirtää koko vartaloni vaunukopan päälle, jotta saan etupyörät ilmaan (eli jotenkin se aisa "vipuvartena" osoittaa kai myös että se on mulle liian korkealla tuolla kakkostasolla). Onko teillä ilmakumi- vai ilmakennoypörät? Me haluttaisiin ne ilmakumipyörät, ja ne näyttävät vähän isommille kuin ilmakennopyörät kaupassa vetailun perusteella - joten sekin tuo vaunuihin hiukan korkeutta lisää. Kamalan vaikea yrittää miettiä että aiheuttaisiko tuo käytännössä mulle ongelmia, kun ei oo noita vaunuja aiemmin tullut pahemmin työnneltyägirl_haha.gif! Kaupassa kun sen muutaman metrin aikana ei hirveästi ehdi työntöasentoja testailla.

 

Meidän toiset suosikit on Gessleinin Visionit, joten niiden ja 4Ridereitten välillä tässä mietitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Urban Riderit, joten runko on erilainen, mutta kerronpa silti. :grin: Mä olen myös 160 cm pitkä, ja kyllä se työntökorkeus on aika maksimi mitä voi olla. Työntöaisa jää vähän kyynerpäätason alapuolelle, mutta ei kyllä kovin paljoa. Meillä matkustetaan tällä hetkellä ratasosassa kasvot työntäjään päin, ja tuossa moodissa etupyörien keventäminen on aika raskasta kun painopiste jää niin etupyörien päälle. Jahka tuon ratasosan saa käännettyä kasvt menosuuntaan, helpottuu tuo keventäminenkin oikein huomattavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt Mutsyt! :girl_dance: Vauvaa ei tosin vielä ole, mutta ehkä sitten kesällä saadaan noihin matkustajakin :girl_haha:

 

Pari ensimmäistä kommenttia Urban Ridereista:

- näyttävät livenä vieläkin paremmalta

- kevyet työntää huolimatta jykevästä rakenteesta, taka-akselin kääntyvyydestä pidän PALJON enemmän kuin kääntyvistä etupyöristä, yllättävän pienessäkin tilassa liikkuu ilman "keventämistä"

- renkaat juuri niin isot kuin luvattiin ja ainakin täällä pohjoisessa tämä on pelkkää plussaa

- renkaat todella helppo irottaa, rungon kasaaminen helppoa (vaati tosin ensin hieman kärsivällisyyttä, että saatiin se kasaan ja tajuttiin tekniikka hyvistä ohjeista huolimatta)

 

Itse olen lyhyt 158cm mutta mulla kyllä tuossa kakkostasolla tuo aisa on aivan hyvä. Vasta kolmostasolla tulee kyynärvarren ja olkavarren kulmaksi alle se 90 astetta. Niihin ystävien vaunuihin, joihin voin verrata kun olen kummilapsia hoidellut, niin työntökorkeus samaa luokkaa, en huomaa oikeastaan eroa. Itse olettaisin, että kun on tuo kääntyvä taka-akseli niin sitä keventämistarvetta on kuitenkin vähemmän kuin ilman sitä. Varmaan on juuri kuten alannee sanoi, raskainta on keventää silloin kun lapsi on istuimessa kasvot työntäjään päin, kopan kanssa tai istuimen kanssa muuten tuskin haittaa. Itse hankin Mutsyt juuri sen takia että olivat ainoat nelirattaiset vaunut, joissa oikeasti oli isot (äitini mielestä valtavat) pyörät ja kääntyvä taka-akseli/kääntyvät etupyörät. Kaikki nuo kääntyvät etupyörät olivat yleensä niin pieniä/kapeita, että meidän käytössä eivät olisi toimineet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiina: jos asut tai kuljet Oulussa päin, niin meille voi nyt tulla kokeilemaan noita Urban Ridereita :girl_in_love: (en pystyny pistään yv:tä kun sulla oli noin vähän kirjoitettuja viestejä)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en muista keventäneeni (siis painaneeni aisaa alas) oikeastaan koskaan noissa Urban Ridereissa. Ne menee kanttien yli isojen pyöriensä ansioista ilman keventämistä ja kääntämiseenhän tarvitsee vain ohjata aisasta, kun ne pyörät kääntyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kevennän siis ovesta sisään kun on korkea kynnys, ja bussiin. :grin: Että en nyt missään rotvallin reunoissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole koskaan nähnyt Mutsyjä livenä ja mä niiiin rakastan noita meidän city crosseja. Mutta, mutta silti mä aina palaan tähän ketjuun lueskelemaan kokemuksia Mutsy Urban Ridereistagirl_crazy.gif Ja nyt on pakko hieman kysellä itsekin. Pystyykö Mutsyjä "vetämään perässä" paria porrasta kun siinä on se liikkuva akseli? Entä onko Mutsyihin saatavilla hyvää seisomalautaa? Entäpä pystyykö seisomalautaa käyttämään duoseatin kanssa? Oliko nyt niin ettei rattaita saa kasaan duoseatin kanssa? Entäpä saako sitä kasaan muiden vaihtoehtojen kanssa (vaunukoppa, ratasosa)? Mikä ero on funseatilla sekä tavallisella ratasistuimella? Onko Mutsyt yhtä hyvät kuin city crossit? Vai paremmat? Vai huonommat?

 

Siinäpä niitä olikin. Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vaivautuagirl_dance.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutseja ei kyllä voi vertailla city crosseihin koska ovat teknisesti niinerillaiset rattaat. Mutta koska mulla oli city crossit niin se voi kertoa jo aika paljon, että mulla ei niitä ole ja mutsyt omistan tällä hetkellä ( tosin ne on rikkinäiset tällä hetkellä). Valitsisin aina mutsyt ja mullahan on nyt vaihdettu uusiin mutseihin ja edelliset myin pois.

 

Vaunuja vooi vetää perässään kunhan lukitsee taka-akselin.

Mutseilla on yksi oma seisomalauta, joka ei minusta ole se kaikkein parhain mutta toimivat silti hyvin ja tekevät siis hommansa. En vaan tykkää, että siinä on yksi rengas keskellä ja sen takia pakko kävellä vaunujen sivuilla ettei jalat osu renkaaseen. Duoseatin kanssa pystyy laittamaan mutsyn oman seisomalaudalla, kunhan sen seisomalaudan pidentää. Lapsi jää silloin aisan ulkopuolelle, ei sisäpuolelle, eli luultavasti hankalaa. Mutseihin sopii kuitenkin muitakin mallisia seisomalautoja.

Mutseja ei voi laittaa kasaan, kun on duoseat tai vaunukoppa kiinni mutta ratasistuimen kanssa voi, kunhan se tuoli on menosuuntaan.

Funseat on taaperon tuoli jossa on ratti eli enemmänkin sellainen leikkituoli ja lapsi ehkä viihtyy siinä paremmin. Mutta nukkua siinä ei voi. Mustyt on peremmat kuin city crossit :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suuri kiitos Briegirl_dance.gif

 

Vielä sellainen juttu, että kun luin tuota uusinta Vauva-lehteä niin siellä oli laitettu vakiovarusteeksi ratasistuin (sekä vaunukoppa) ja sitten lisävarusteeksi käännettävä istuinosa niin ovatko nuo istuimet nyt eri asia sitten? Eli siis tuota vakioratasosaako ei saa käännettyä? Minä haluan ehdottomasti sellaisen käännettävän istuinosan, missä lapsen saa kasvot työntäjään päin myös ratasosan kanssa. Ja sitten oliko nyt niin ettei tuota lisävarusteena olevaa ostoskoria voi käyttää vaunukopan kanssa? Mites jos lapsi on kasvot työntäjään päin niin voiko sitä silloin käyttää? Viekö tuo duoseat paljon tilaa autossa? Saako sitä siis mitenkään kasaan? Entäpä onko tuossa ratasistuimessa kuinka pitkä makuutila? Voiko siinä siis nukkua taaperokin päiväunia? Meillä alkoi käymään city crossit ahtaaksi, koska niissä on se safe frame pään päällä. Onko mutsyissa samanlaista?

 

Varmaan pakko päästä katsomaan livenä mutsyjä kyllä. Niitä vaan myydään aika kaukana niin jos löydän niistä jotain "vikaa" niin ei viitsi sitten nähdä vaivaa mennä niitä katsomaangirl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istuimen saa käännettyä sekä kasvot että selkä menosuuntaan. Ostoskoria voi käyttää ihan hyvin vaunukopan kanssa, mutta silloin kun istuinosa on selkä menosuuntaan päin, se ei sovi. Duoseat vie kai aika paljon tilaa just siksi kun sitä ei saa juuri mitenkään kasaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ratasistuimen makuutila on tosi pitkä. Meidän 2,5 vuotias poika (96cm) mahtuu ainakin vielä nukkumaan niissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.