pipa

Mutsy

1017 posts in this topic

Ainakin tarvikkeissa Lastenturvan hinnat on erittäin kilpailukykyiset, eroa Saksan hintoihin on ollut mun hankinnoissa vain 2e. Itse ratasosien hintoja en oo vertaillut, mut kannattaa ehdottomasti kyllä katsoa tuo Lastenturva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän vaunut Saksassa 491 (Urban rider next-runko + vaunukoppa + maxi-cosi-adapterit + sadesuoja + ostoskori)

 

Lastenturvassa sama paketti 645 (+mahd pk n. 10€).

 

Me tilataan sitten myöhemmin istuinosa ihan suomen puolelta kunhan sen tarve on ajankohtainen joskus keväällä. Mekin aluksi pähkittiin että tilattaisiin koko paketti Suomesta, jotta säästytään odottamisajan stressiltä (voi ainakin suomeksi tiedustella miten tilaus etenee), mutta koska laskettuun aikaan oli tilaushetkellä vielä 4kk, päädyttiin kuitenkin tilaamaan paketti Saksasta ja säästämään 150€ kun vaunuilla ei kuitenkaan ollut mahdoton kiire. Ihme kyllä, luvattu toimitusaikataulu piti (vk 43) ja nyt paketti on Suomessa!

Edited by coconuttreez

Share this post


Link to post
Share on other sites

piiku78: Meidän vaunut tilattiin Saksan Ebaysta.

Kannattaa sieltä ainakin katsella, kunhan huomaa sen, että kaikki myyjät ei toimita Saksan ulkopuolelle.

Meidän paketti (Mutsy Urban Rider runko, koppa, ratasosa, Maxi-Cosin kaukalo, adapterit, sadesuoja, jalkasuoja) maksoi toimituksineen Suomeen 471 euroa. Kaikki osat oli tosi hyvässä kunnossa. Sama myyjä näyttää pistävän joka viikko tuonne aina samanmoisen paketin tai pari myyntiin (esim. tämä paketti vastaa meidän tilaamaamme http://tinyurl.com/373q3sv).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän vaunut Saksassa 491 (Urban rider next-runko + vaunukoppa + maxi-cosi-adapterit + sadesuoja + ostoskori)

 

Lastenturvassa sama paketti 645 (+mahd pk n. 10€).

 

Me tilataan sitten myöhemmin istuinosa ihan suomen puolelta kunhan sen tarve on ajankohtainen joskus keväällä. Mekin aluksi pähkittiin että tilattaisiin koko paketti Suomesta, jotta säästytään odottamisajan stressiltä (voi ainakin suomeksi tiedustella miten tilaus etenee), mutta koska laskettuun aikaan oli tilaushetkellä vielä 4kk, päädyttiin kuitenkin tilaamaan paketti Saksasta ja säästämään 150€ kun vaunuilla ei kuitenkaan ollut mahdoton kiire. Ihme kyllä, luvattu toimitusaikataulu piti (vk 43) ja nyt paketti on Suomessa!

 

 

Mistä kaupasta tilasitte?

 

Samoiten kysyisin unanna:lta mikä oli Saksan Ebayn myyjän nimi? Linkki kun ei toimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Toimiikos tää pitkä linkki?

 

http://cgi.ebay.de/MEGA-SET-Mutsy-Urban-Rider-Schwenkachse-ACTIVE-BLUE-/250717384673?pt=DE_AllesUmsKind_Baby_Kinderwagen_Buggies&hash=item3a5febafe1

 

Myyjän nimi on marpie2010.

Jos ei vieläkään meinaa löytyä, niin kokeile tuolla http://www.ebay.de/ laittaa hakukenttään sanat "mega set mutsy", niillä ainakin löytyy toi mun aiempi linkki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos unanna ja Coconuttreez tiedoista! Itsekin olen päättänyt tilata Mutsyt joskus vuoden vaihteessa ja miettinyt, että mistä ne kannattaisi hankkia. Lastenturvassa käyn varmastikin katsomassa niitä, mutta voipi olla, että Saksasta sitten teen tilauksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olivia-: Sorry, mä luulin maininneeni sen viestissäni. Siis Pingpongista (juuri siitä parjatusta) tilattiin. Ja tosiaan, mä en ainakaan tämän tilauksen perusteella voi haukkua (vielä) kun tavarat on kuitenkin toimitettu ajallaan. Saas nähdä, illalla pääsen avaamaan toisenkin lähetyksistä ja toivonpa kyllä että siellä on kaikki mitä tilasimmekin.

Edited by coconuttreez

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mä olen tuosta PingPongista lukenut niin paljon huonoja kokemuksia, joten hatunnosto teille että rohkenitte tilata.

 

Itse löysin tämän: http://www.babycare.nl , tuolta löytyi Mutsy Urban Riderit (koppa ja istuinosa) 517 euroa. Lisäksi klikkailin kokeilumielessä ostoskoriin Maxi Cosin Cabriofix-kaukalon, Easyfix-alustan ja kaukalopussin. Koko setille tulisi yhteishintaa 830 euroa. Mielestäni varsin edullinen.

 

 

Oletteko muuten minkälaisia jalkapeitteitä, lämpöpusseja ym. tilanneet Mutsyihin? Mielestäni Mutsyn footmuff on vähän onnettoman näköinen, minkälaisia vaihtoehtoja löytyy?

Edited by Olivia-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten tosta Saksan ebaysta voi tilata ja mistä tietää, että myykö ulkomaille? Mä tarvitse Mutsyn vauvankopan ja löysinkin kaksi.

Miten korotan ja miten koko homma toimii? Mä en todellakaan ymmärrä tota Saksaa, vaikka yli 5v sitä joskus opiskellut :girl_to_take_umbrage2:

 

Tässä muuten linkki siihen koppaan

Minun linkki

Edited by pipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

^pipa: Ensin sulla tarvii olla tunnukset tuonne Ebayhin, vähän samaan tapaan siis kuin Huuto.nettiinkin. Itselläni niitä ei ole, mutta miehelläni on. Mies siis tilasi vaunut, itse en osallistunut huutoon. (Miehellä oli lisäksi käytössä joku tarjousautomaatti, joka varmisti sen, että voitetaan huuto.)

Voit rekisteröityä Ebayhin vaikka Englannin Ebayssa, niin valikot ovat englanniksi. Samoja tunnuksia voit sitten käyttää Saksan Ebayssa.

 

Ja samalla tavalla toimii kuin Huuto.net. Kannattaa googlettaa vaikka "ebay ohje" niin löydät vähän toimintaperiaatteita suomeksi.

 

Toi sun laittama linkki ei näköjään ole Suomeen toimitettavissa, vaan näyttäisi toimittavan ainoastaan Saksaan. Aika monissa tuotteissa näin onkin tai sitten pelkästään nouto. Hinnan ("Preis") kohdalta voit valita toimitusmaaksi Suomen, niin näet, jos joku tuote toimitetaan Suomeen ja paljonko se maksaisi.

Siinä hinnan alapuolella voi siis lukea esim. "Nur Abholung" eli vain nouto tai "Keine Angaben zum Versand" jolloin ei toimiteta Suomeen. Mutta kannattaa katsoa jokaisen tuotteen kohdalla erikseen "Versand"-kohdasta, toimittaako ko. myyjä tuotetta Suomeen. Itse oon valinnut valmiiksi siitä hinnan alapuolelta oletustoimitusmaaksi Suomen, se kantsii myös sun tehdä.

 

Niin joo, mies antoi vinkin, että kannattaa pitää vaikka Englannin Ebayta auki siinä rinnalla, koska valikot on kuitenkin suunnilleen samat, niin näet, mitä mikäkin kohta tarkoittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon! Mä olen aika arka tilaamaan tollasista paikoista mitään. Mutta toisaalta niin moni on noista tilannut jotain niin kait munkin on yritettävä. Mua harmittaa, kun täällä Suomessa pyydetään niin mahdottomia summia käytetystä tavarasta, kun taas muiden maiden myyntihinta on aivan hulvattoman halpaa, niin kuin pitäisikin olla käytetystä tavarasta <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juoksemisesta, ainakaan 4R ei sovellu juoksemiseen jos etupyöriä ei lukita. Mä olen itse juossut lukittujen etupyörien kanssa ja sit menee ihan ok, mut jos ne on vapaana, niin pienikin kivenmurikka saa ne pyörät vipattamaan ihan villeinä ja sit on pakko pysähtyä.

 

Travel systemistä, meilläkin on Britaxin kaukalo, ja sen voi laittaa ratasosaan, siis siihen penkin päälle ja pysyy tosi tukevasti. Eli vauvan kasvot rattaiden selkänojaa kohden ja kaukalon takaosaa tukee rattaiden turvakaari. Sit kuomu vaan päälle niin on suojaisa koppa, ja pysyy hyvin. Tätä meillä on käytetty nyt viime aikoina jos jätkä on nukahtanut kaukaloon enkä oo halunnut siirtää rattaisiin.

 

Tietääkö joku täällä saako muiden merkkien kaukalot samalla tavalla laitettua ratasosaan kiinni? Toi vaikuttaa mun mielestä (jostain syystä) kaikista näppärimmältä tavalta, voi pitää ratasosaa koko ajan kiinni eikä tarvis adaptereita erikseen, ja vauvan saa tosi suojaisaan luolaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

piiku78: Meidän vaunut tilattiin Saksan Ebaysta.

Kannattaa sieltä ainakin katsella, kunhan huomaa sen, että kaikki myyjät ei toimita Saksan ulkopuolelle.

Meidän paketti (Mutsy Urban Rider runko, koppa, ratasosa, Maxi-Cosin kaukalo, adapterit, sadesuoja, jalkasuoja) maksoi toimituksineen Suomeen 471 euroa. Kaikki osat oli tosi hyvässä kunnossa. Sama myyjä näyttää pistävän joka viikko tuonne aina samanmoisen paketin tai pari myyntiin (esim. tämä paketti vastaa meidän tilaamaamme http://tinyurl.com/373q3sv).

 

Mielettömän hyvän diilin teitte :girl_smile:! Oliko toi siis käytetty setti? Kurkkasin tota linkkiä minkä laitoit ja noi tavarat näyttää ihan uusilta! Täytyy pitää tää mielessä, kiitti vinkistä! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainiin ja vielä yksi viesti samaan putkeen, minkälainen toi Mutsyn hoitolaukku on? Onko toimiva, helposti vaunuihin kiinnitettävä ja kiva kantaa? Jos jollain löytyy kuvia sisäpuolesta, taskuista ja muutenkin useammasta kulmasta kuin Mutsyn sivuilla niin ois ihanaa jos joku viittis vilauttaa! :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iivi: Ekaan kysymykseen en osaa vastata, kun olen vielä ihan noviisi näissä asioissa. Esikoinenkin vielä masussa :)

Laukun toimivuuteenkaan en osaa kommentoida, koska en ole päässyt vielä sitä käyttämään. Kuvia sen sijaan voin kyllä ottaa, kunhan pääsen illalla kotiin.

 

Meidän setti tosiaan on käytetty. Osat on tosi hyvässä kunnossa ja ainoat, mistä kulumaa huomaa, on renkaiden vanneosissa kolhuja ja ratasosan kurkistusluukun muovissa on pieni halkeama. Aina kannattaa ostaessa katsoa ne kuvat tosi huolella. Ja jos herää epäilyksiä ja kysymyksiä, niin myyjäänhän voi olla yhteydessä ja pyytää lisäkuvia ja -selvitystä.

 

Yksi, mitä olisin oman Mutsy-settini mukana kaivannut, on manuaali.

Kysynkin teiltä kokeneet Mutsy-käyttäjät:

Mitkä ovat kopan pohjassa olevat kaksi vedintä?

Mihin tarkoitukseen ovat kopan pohjan reunoilla olevat urat?

post-633-128939208924_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vetimiä ei löydy mun vaunukopan alta. Urat löytyy, mutta mitään käyttöä niille ei ole ollut.

Edited by alannee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mutsyn manuaalin saa muistaakseni ladattua heidän nettisivuilta. Mulla ei uusienkaan yhdistelmien mukana tullut mitään ohjekirjaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latasin Mutsyn sivuilta manuaalin, tai oikeammin jätin yhteystietoni johonkin lomakkeeseen ja manuaali tuli sähköpostiin. Se oli lähinnä sellainen mainoslehtinen, jossa esiteltiin Mutsyn vaunumalleja. Ei siinä varsinaisia käyttöohjeita ollut.

 

Onpa hassua, ettei noita vetimiä ole kaikkien koppien pohjassa. Sen verran testasin, että kun niistä vetää, niin toinen pohjassa näkyvistä ohuista mustista poikkiputkista vapautuu ja koppa menee ikään kuin suorempaan. Tosin ei pysy tuossa asennossa, vaan kun painaa kopan päältä, niin napsahtaa takaisin alas.

 

Oon siis huomannut, että meillä tuo koppaosa ei ole sivusta katsottuna ihan vaakasuorassa vaan kopan jalkapää on alempana kuin toinen pää. En sitten tiedä onko tuo normaalia. Ehkä ne vetimet liittyvät jotenkin siihen, mutta en ole vielä keksinyt, miten kopan saisi lukittua tuohon vaakasuoraan asentoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ilmeisesti näin sitten on. Jatkan ihmettelyäni, eiköhän käyttöohjeet jossain vaiheessa selkiydy :)

 

iivi: En ehtinyt vielä lataamaan kuvia sulle tänne, mutta ehdin jo kuvata laukun. Eli kuvia tulossa, todennäköisesti en viikonloppuna ehdi, mutta alkuviikosta on aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos unanna, mä kyllä jaksan odottaa :) kävin tosin tänään AT-lastenturvassa kattelemassa Mutsyja mutta unohdin kokonaan kysyä onko siellä noita laukkuja ollenkaan. Joten asia on edelleen erittäin ajankohtainen :) Ja jes, mieskin vihdoin vakuuttui näistä vaunuista ja UrbanRiderit mekin hankitaan! :dancegirl:

Edited by iivi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei ne ketkä on tilanneet uudet mutsyt ulkomailta, niin minkä nettikauppan kautta olette kaupat tehneet? Mä oon melkein koko päivän googlettanut ja lukenut ties kuinka monta keskustelupalstaa ja -ketjua enkä oikeastaan löydä muita nettikauppoja kuin pingpongin, baby1:n ja babycare.nl:n (josta en ole yhtään varma toimittavatko edes Suomeen)... Turhauttavaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Oletko käynyt läpi tuon ketjun "Lastentarvikkeiden tilaaminen ulkomailta", mielestäni joku oli tuolta babycaresta tilannut menestyksekkäästi vaunut Suomeen (ei tainnut kylläkään olla Mutsyt, mutta kuitenkin).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.