pipa

Mutsy

1017 posts in this topic

Missä hinnoissa Mutsyt tuolla pyörivät? Kokeilitte Slidereita, mutta satuitko katsomaan myös Urban Ridereiden hintaa? Vai oliko sitä mallia kaupassa ollenkaan?

 

Ollaan menossa loppukeväästä Tallinnaan, ja sieltä ostamista voisi harkita, jos eivät ole kamalan paljon kalliimpia kuin Saksasta tilattuna.

 

Slider oli ainoa malli mitä Mutsylta löytyi. Hinta oli 8990 EEK eli euroissa n. 575. Värejä oli aika rajoitetusti, tais olla turkoosia ja hiekkaa, mutta kuulemma huhti-toukokuun vaihteessa tulee lisää Mutsyja ja ehkä myös eri värejä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rattaat eivät kyllä ole kovin kevyet kantaa. Ja kun ne kasaa, niin duoseat täytyy mun mielestä ottaa erikseen ja se ei mene kasaan ollenkaan, jos sitä ei pura. Mä en ole juurikaan niitä nostanut enkä kasannut. Voiko rattaita jättää rappuun?

 

Meillä ei siis varsinaisesti ole rappua vaan asutaan luhtitalon toisessa kerroksessa ja portaiden alaosa on kylmää tilaa johon kovemmalla myräkällä kyllä tulee vettä ja lunta. Meidän nykyiset vaunut oon "vetänyt" portaita ylös mutta mietityttää että kestääkö tuo mutsyn kääntyvä taka-akseli moista toimintaa.

 

Yksi vaihtoehto voisi tietenkin olla, että jätän rattaiden rungon alas ja kuskaan istuinosan ylös ja mies sitten kantee rungon sisään töistä tullessaan. Itse vielä jaksan kantaa meidän nykyrattaat + pojan, eli yhteensä varmaan noin 25k-27kg. Mutta tuskin enää vauvaa, poikaa ja rattaita.

 

Nuo mutsyt vaan ois muuten lähimpänä sitä mitä oon etsinyt ja niiden kanssa mahtuisi hyvin bussiinkin. Ja kovin kauaa ei tarvitsisi kakkosenkaan mahtua takaistuimeen, koska esikoinen varmaan siirtyy sitten seisomalaudalle. Mutta onneksi tässä on aikaa miettiä asiaa. Saksasta varmaan tulee nuo kärryt tilattua jos niihin päädytään. Laskeskelin eilen, että koko paketti lisukkeineen maksaisi noin 900€ (runko, duoseat, tavan istuin, koppa, pikkupyörät, seisomalauta, isompi tavarakori, lämpöpussit molempiin istuimiin ja olikohan vielä sadesuojat.)

 

Pitääkö tuohon takaistuimeen muuten olla koppa erikseen vai tuleeko tuossa duoseatiin tarkoitetussa footmuffissa myös se istuimen "mutkan" loiventaja? Erillistä duoseatin koppa kun ei silmiini ping pongissa sattunut.

 

Onko tuonne Tallinnaan muuten tulossa milloin tuota urban rideria? Olisi kiva nähdä rattaat livenä ennen mahdollista ostoa netistä. Ja tulee halvemmaksi matkustaa tallinnaan kuin Raisioon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saako muuten molemmat istuimet nukkuma asentoon yhtäaikaa?

 

Se etummainen istuin ei liiku ollenkaan eli vain takimmaisen saa nukkuma-asentoon.

 

Helea: Mä vähän kyllä epäilen, että taka-akseli ei tykkää tuosta portaita ylös vetämisestä. Se tuplaistuin on kyllä ihan helppo irrottaa rungosta.

 

Se duoseatin pienemmässä lämpöpussissa on se loiventaja jo mukana. Etuistuimelle en kaivannut ollenkaan lämpöpussia, kun esikko oli ja on kuitenkin puettava sen mukaan, että tarkenee ulkovaatteillaan, sillä tykkää kävellä lyhyempiä tai pidempiä pätkiä. Sadesuojaksi suosittelen kahta tavallista sadesuojaa, sillä ymmärtääkseni Mutsyn sadesuoja on sellainen läpinäkyvä muovinen, joka meillä ainakin matkiksissa ei kestä pakkasta.

 

Meillä muuten meni rattaiden tilaamisessa 3kk ja seisomalautaa on odotettu nyt reilu 2kk. Mutsyn toimitusajat ovat todella hitaita. Ja nämä eri liikkeistä, rattaat Saksasta ja seisomalauta Ruotsista. Joten kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä, vaikka lupaavat lyhyemmät toimitusajat.

 

Mun kanssa voi sopia treffit, jos haluaa nähdä livenä Mutsyt pk-seudulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko tuonne Tallinnaan muuten tulossa milloin tuota urban rideria? Olisi kiva nähdä rattaat livenä ennen mahdollista ostoa netistä. Ja tulee halvemmaksi matkustaa tallinnaan kuin Raisioon.

 

En osaa tuosta sanoa, myyjä kertoi vain että on tulossa Slideriin lisää värejä, muista malleista ei ollut puhetta. Täältä löytyy Beebicenterin yhteystiedot jos kiinnostaa http://www.beebicenter.ee/ , voihan sitä vaikka kysyä sieltä jos on tänne päin tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt ärsyttää kun toi akselin lukitus on mennyt luultavasti rikki kun ei enää lukitse sitä <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipalta olisin kysynyt sellaista, että onko Urban Riderit kuinka jämäkät verrattuna esim. Emmaljungan City Crosseihin (sullahan oli aiemmin ne)? Tarkoitan lähinnä työntöaisan jämäkkyyttä, että onko se tukevan tuntuinen vai lonksuaako se liitoskohdista niin kuin joissakin vaunumerkeissä olen huomannut.

 

Ja sitten vielä sellaista olisin kysynyt, että kuinka herkkä tuo taka-akseli on kääntymään eli millaisissa tilanteissa olette lukinneet taka-akselin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla tosissaan on ollut nuo Emmaljungat ja Mutsyt niihin verrattuna ovat kyllä yhtä jämäkät. Tietysti Mutsyt tuntuu enemmän jämäkältä kuin Emmaljungat jousituksen takia, eivät ole yhtä heiluvat.

 

Teleskoopin takia siitä kyllä tuntuu semmonen pieni lonksuaminen kun esim heijaa vaunuja eestaas. Mutta se johtuu ihan sen takia, että kun niitä säätää niin loksahtaa tapit omiin reikiinsä ja siihen ilmeisesti jää semmonen pieni liikkumavara. Ei todellakaan ärsytä tai estä jotenkin vaunujen käyttöä.

 

Taka-akselin lukitsen yleensä peruuttaessani pois bussista tai hissistä.Akseli saattaa siis lähteä kääntymään peruuttaessa ja etenkin jos ei hallitse vielä vaunuja niin on hankala muutenkin hallita vaunuja peruuttaessa tai jopa käännöksissä.

 

Mä itse harvoin lukitsen akselia mutta juuri noissa yllämainituissa saatan laittaa lukkoon mutta ei sillekkään enää olis tarvetta kun olen oppinut käyttämään tuota akselia aika taitavasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko tuonne Tallinnaan muuten tulossa milloin tuota urban rideria? Olisi kiva nähdä rattaat livenä ennen mahdollista ostoa netistä. Ja tulee halvemmaksi matkustaa tallinnaan kuin Raisioon.

 

Käytiin taas katselemassa vaunuja ja Beebicenterissä oli myös Urban Rideriä.

 

Meillä on mietintä käynnissä Mutsy Sliderin ja Emmaljungan City Crossin välillä. Saako pipa kysyä mikä sai sut vaihtamaan pois ne Emmaljungat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmaljungat on oikeesti tosi hyvät perusrattaat!! Mutta itse haikailin kuitenkin niin kolmipyöräisten perään ja nojasin Emmaljungissa koko ajan aisaan niin, että etupyörät oli aina ilmassa.

 

Olin kuitenkin epävarma kolmipyöräisestä ja sen toimivuudesta esim talvella tai sen vakaudesta. Aluksi vaihdoin sitten I´coo vaunuihin mutta petyin niihin ja sitten kuulin noista Mutsysta ja niihin sitten vaihdoin ja olen hypertyyytyväinen näihin!

 

Mulle itselleni on siis tärkeää, että vaunuja voi muunnella ja ehdottomasti täytyy olla jotain kääntyvää niin en nojaa siihen aisaan ja sit siinä menee tietysti selkä ihan jumiin.

 

Toiset taas menee todella hyvin ihan nelipyöräisellä ilman sitä nojaamista mutta näen myös noita nojaavia äitejäkin usein kaupungilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teleskoopin takia siitä kyllä tuntuu semmonen pieni lonksuaminen kun esim heijaa vaunuja eestaas. Mutta se johtuu ihan sen takia, että kun niitä säätää niin loksahtaa tapit omiin reikiinsä ja siihen ilmeisesti jää semmonen pieni liikkumavara. Ei todellakaan ärsytä tai estä jotenkin vaunujen käyttöä.

 

Meidän aisa ei kyllä yhtään lonksu heijatessakaan (piti ihan tänään kokeilla, kun mulla oli mielikuva, että ei lonksu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, kävinpäs itsekkin kokeilemassa ja ei tosissaan edes lonksu mutta ehkä ihan aavistuksen verran liikkuu. Muistin ihan väärin, varmaankin kun noissa I´coossa lonksui se teleskooppiaisa jonkin verran.

 

 

:D:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään ollut kokeilussa Mutsy spider rattaat? Mua houkuttelisi tollaset mutta en yhtään tiedä onko noi sitten ihan järkevät.

 

Helvetti! Miksi täällä Suomessa ei voi olla jälleenmyyjää <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, mä haluun näääää!!!

 

Muoks: Näytin miehelle myös ton esittelyvideon ja mieskin näytti tykkäävän vaikka ei olekkaan mikään kolmipyöräfani. Nimittäin mies tykkää noista meidän Urbaneista niin ollaan vähän sitä mieltä, että eiköhän noikin toimi yhtä hienosti.

 

Voi olla, että sitten tilataan noi kesällä, jei! Mutta kertokaan nyt ihmeessä jo teillä on jotain kokemusta rattaista.

Edited by pipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis mitä ihmettä,ihan oikeesti. Kyllä täällä Suomessa on katteet kohillaan. Raision liikkeessä myydään Mutsy Urban Riderin pelkkää runkoa yli 300e :o Eli siis pelkkä runko!!!!

 

Spiderissakin tulee aika muhevasti lisää hintaa jos tuolta Raisiosta menisi tilaamaan, ihan älytöntä :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kun on mielipide joka asiaan :rolleyes: niin pitääpä tähänkin tulla kommentoimaan. Hollannissa olen nähnyt Spidereita livenä. Täytyy myöntää että ekaksi noi näyttivät tosi ufoilta mun silmiin, mutta nyt alan jo sulamaan :lol: No mun huomio noissa kolmipyöräisissä on että niiden kanssa on tosi huono mennä katukivetysten yli. Siis siinä vaiheessa kun pitää nostaa peräpää ylös ja olla vaan se pienen etupyörän varassa. Suosittelen siis kokeilemaan muullakin kuin ihan tasaisessa pinnalla. Toi oli yks syy miksi meillä jäi Quinny Zappit kauppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näillä näkymin perjantaina ollaan menossa Tallinnaan tarkoituksena ostaa Urban Riderit. Saksasta tilattaessa tulisi 16€ halvemmaksi mutta haluan testata rattaita ennen ostamista ja Tallinnassa se käy kätevimmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen uhkarohkea ja tilaan noi Spiderit ilman kokeilua. Ainoa mikä tosissaan pelottaa noissa rattaissa on toi taka-akseli joka on aivan tajuttoman leveät ( 68cm) mutta kyllä ne mahtuu hyvin meidän ovesta sisään sekä mahtuu bussiinkin varmasti toisten vaunujen kanssa ellei vastaan satu kaksostenrattaat.

 

Ja tietysti koska pituushan on tollaisissa yleensä kapeet niin kanttareista voi olla pientä sählinkiä mutta siitä en ole yhtään huolissani kun helsingissä asutaan. Ongelmana onkin sitten päästä bussiin kun kuskit ei aina laske sitä pohjaa.

 

Mutta enemmän noi tosissaan tarkoitus olla meidän matkarattaat kauppakeskuksissa ja auton takakontiin menevät paljon paremmin kuin nuo Urbanit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipa, mä menetin hermoni lopullisesti Quinnyjen leveähköön taka-akseliin. Oli vaikeuksia kaupoissa hyllyjen välissä ja esim junan käytävälle en mahtunut. Muuten ihanat kiesit mutta tuon takia ei sitten kuitenkaan mitkän shoppailurattaat. IMHO siis...mä en tiiä minkä levynen quinnyjen taka-akseli oli mutta voisin kuvitella että samaa leveyttä noitten mutsyjen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buzzeissa on muutaman sentin kapeampi toi taka-akseli....Muuuuuuttttaaa, mä olen niin turhamainen, että haluan noi :lol::rolleyes: Myyn sitten pois jos ei mielytä, tai ehkä oikeestaan en myy kun mies pisti mut vannomaan etten lähde taas sellaiseen vaihto rumbaan mitä yhdistelmissä.

 

 

Mutta kun mä haluun noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ainoa mikä tosissaan pelottaa noissa rattaissa on toi taka-akseli joka on aivan tajuttoman leveät ( 68cm) mutta kyllä ne mahtuu hyvin meidän ovesta sisään sekä mahtuu bussiinkin varmasti toisten vaunujen kanssa ellei vastaan satu kaksostenrattaat ... kun helsingissä asutaan. Ongelmana onkin sitten päästä bussiin kun kuskit ei aina laske sitä pohjaa.

En tiedä mitä teen Mutsy-keskustelussa, mutta tuota taka-akselin leveyttä on pakko kommentoida, sillä meidän perusvaunut on taka-akseliltaan juurikin tuon 68cm (muistaakseni) ja esim. vanhoihin ratikoihin eivät mahdu sisään. Ja monissa vaatekaupoissa vaaterekit on niin lähekkäin, etteivät mahdu kunnolla kulkemaan.. Ehkä mä pipa harkitsisin vielä, vaikka tiedän, että jos johonkin ihastuu, on vaikea nähdä huonoja puolia ;) Toivottavasti saat parhaat kärryt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ I hear you :lol: turhamaisuutta tääläkin ilmassa rattaiden suhteen ;) paljonko noi spiderit maksaa?

189e maksaisi noi ihanuudet. Mä en ehkä ole hirveän huolissani siitä miten mahdun kapeiden hyllyjen väliin kun jätän nykyisetkin pienen etäisyyden päähän kun turhaan niihin on muutenkaan pakko änkeä vaunujen kanssa ja sit jotai muita ihmisiä yrittäis päästä läpi. Tietysti on vaan pakkoja jossa on pelkästään kapeaa välikköä niin sillä ei voi mitään.

 

Anina, oletko muuten pärjännyt hyvin noilla leveillä vaunuilla?

 

Ainiin! Mä en edes käytä ratikoita kuin tyyliin kerran vuodessa jos silloinkaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ei Buzzeissa niinkään toi taka-akselin leveys ole haitannut vaan se että työntö-aisa on kapeempi kuin se taka-akseli. Se siis hämää tosi paljon, ja sen takia tulee niitä ahtaita hetkiä. Se ei tartte meinaan olla edes hyllyjen välissä, vaan ihan jossain muuten vaan ahtaissa paikoissa. Eikä noi kolmipyöräiset vs. reunakivetys (mistä kirjoitin tossa aikaisemmin) hataa kaupoilla, mutta reissussa kun ollaan paljon oltu niin se on tosi ärsyttävää. Monessakaan maassa ei ole menaan tota esteettömyyttä huomioitu niin hyvin kuin suomessa.

 

Mutta todellakin tiedän että kun vaan on pakko saada jotkut ihanat kärrit, niin ne on sitten vaan ostettava :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ei Buzzeissa niinkään toi taka-akselin leveys ole haitannut vaan se että työntö-aisa on kapeempi kuin se taka-akseli. Se siis hämää tosi paljon, ja sen takia tulee niitä ahtaita hetkiä. Se ei tartte meinaan olla edes hyllyjen välissä, vaan ihan jossain muuten vaan ahtaissa paikoissa. Eikä noi kolmipyöräiset vs. reunakivetys (mistä kirjoitin tossa aikaisemmin) hataa kaupoilla, mutta reissussa kun ollaan paljon oltu niin se on tosi ärsyttävää. Monessakaan maassa ei ole menaan tota esteettömyyttä huomioitu niin hyvin kuin suomessa.

 

Mutta todellakin tiedän että kun vaan on pakko saada jotkut ihanat kärrit, niin ne on sitten vaan ostettava :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos Monalisa noista Buzz-kommenteista, meillä on juurikin nuo harkinnassa matka- ja shoppailurattaiksi. Mä en myöskään hirveästi tykkää hyllyjen väliin tunkea, joten tuo leveys ei varmaan tule olemaan ongelma meille, mutten ollut tullut ajatelleeksi tuota kolmipyöräisyyttä ja kanttareiden ylitystä. Hmmm, eli pitääkin miettiä Quinnyille jotain muuta vaihtoehtoa (vaikka 99% todennäköisyydellä ne kuitenkin hommataan, varsinkin kun tuo 2009 malli on niin ihku, ja mä vaan haluun sen :D )

 

 

Sitten itse asiaan eli Mutsyihin:

 

Kävin Tarton Beebicenterissä, ja siellä oli hienosti rivissä Urban Riderit, 4riderit, 3riderit ja Sliderit. Oli ihana päästä testailemaan ja vertailemaan kaikkia kerralla, sekä hypistelemään lisätarvikkeita. Meillehän oli ensin tulossa Urban Riderit (joita olin jo päässyt testailemaan Pipalla :) ), mutta tuon kokeilun perusteella taisi mieli muuttua. Ihastuin ihan täysillä 4Rider single spokeihin! Ne etupyörät on vain hieman pienemmät kuin takapyörät, joten maasto-ominaisuudet on tosi hyvät verrattuna muiden vaunumerkkien pieni- ja kapeapyöräisiin malleihin .(No joo, itse olen testannut vain Brion Go:ta ja singiä, Bugaboita ja erilaisia matkarattaita, mutta niihin kaikkiin verrattuna 4riderit olivat ylivoimaisesti jämäkimmän ja tukevimman oloiset). Isohkosta koostaan huolimatta etupyörät pyörii todella näppärästi, joten vaunut on kevyet ja näppärät työnnellä ja kääntää. Ulkoinen olemus on muotoilun ja etenkin etupyörien takia huomattavasti vähemmän "hyökkäysvaunumainen" kuin Urban ridereissa, ja parin kilon kevyempi paino tuntuu oikeasti helpotukselta, kun niitä nostelee.

 

Tarvikepuolella se iso ostoskori vakuutti. Siinä on kätevä kantokahva, ja sen saa helposti napsautettua paikalleen runkoon, kun ostokset on tehty. En ole muissa ostoskoreissa tuollaiseen irroitus- ja kanto-ominaisuuteen törmännyt, ja tuo vaikutti tosi näppärältä. Perusjalkapussi sen sijaan vaikutti aika ohuelta plirulta, ja sisäpuolen fleece vaikutti sellaiselta, että saattaisi nukkaantua nopeasti. Eli en tilaa sitä meille (vaikka mätsäävät värit houkuttelisivatkin) vaan taidan luottaa vanhaan kunnon Eisbärchenin pussiin.

 

Työntöaisan päällysvaihtoehdot tuottivat ongelman. Se nahkapäällinen näytti kaikissa jotenkin kököltä, saumat meni vinoon ja sellaista, se vaahtokumipäälinen oli paljon paremman näköinen. Tosin se nahka tuntui paremmalta käteen, ja on varmasti myös kestävämpi vaihtoehto. Menee kyllä vikeeks :rolleyes:

 

Hintaa tuolla Beebicenterissä oli Mutsyille 6500-7000 EEK (n. 400-450 eur) välillä, tosin en katsonut kauhean tarkkaan, mitä kaikkea noihin paketteihin kuului. Ymmärsin, että runko ja ratasosa nyt ainakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.