pipa

Mutsy

1017 posts in this topic

Mirdja, mulle kävi sama homma :) Eon ollut ennen kuullutkaan vaunuista kun ne viikko sitten liikkeessä näin ja nyt ne on sitten jo ostettuna :D SInänsä outoa etten ollut niihin törmännyt kun olin kuitnekin tollaisia etsinyt! Lastenturvan sivuilla kun ei ole kuin kuva, ei hintaakaan niin en sitten niihin sen enempää tutustunut.. Mutta nyt olen tyytyväinen että tuli hommattua! :girl_dance:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain kokemuksia seisomalaudasta 4riderin kanssa? Onko Buggy Board paras vai onko muita mahdollisia?

 

Entä sattuuko joku muistamaan, kuinka paljon Rider-vaunukopat maksaa A-T Lastenturvassa? Nettisivuilla ei kerrota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku onko AT-Lastenturvassa Duo-seatia "näytillä"? Baby1:ssa ei enää nykyään ole (eivätkä aio myöskään tilata mallikappaletta lähiaikoina myymälään) ja mä haluaisin kyllä nähdä tuon duo-seatin livenä, jos sille vaikka tulis tarvetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastenturvassa duoseat oli ainakin esillä, jos pk-seudulla asuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei asuta sielläpäinkään, mutta ollaan tulossa sinne parin viikon sisällä. Käydään siis Lastenturvassa vilkaisemassa duoseatia nyt samantein, vaikkei sille mitään tarvetta (vielä?) ole. Kiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa Mutsyn oma seisomalauta, se ainakin liikkeessä näytti oikeen näppärältä! Siinä on yksi iso pyörä, joka kääntyy 360 astetta. Se on meille jo ostettu mutta ei ollut varastossa niin ei vielä saatu mukaan..

 

Niin ja ne kopat makso 4rideriin muistaakseni n. 150€... en nyt mene kyllä vannomaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en taas hirveesti suosittele mutsyn seisomalautaa. Yksi iso rengas häiritsee kävelyä ja joutuu työntää vaunuja silloin sivusta. Muuten kulkevat hyvin yhdellä renkaalla vähän huonommassakin maastossa ja talvellakin auratulla teillä menee. Mutta iso miinus siitä, että ei voi työntää vaunuja normaalisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin kokeilin Mutsyn omaa seisomalautaa enkä tykännyt. Jos vaunuja työntää normisti seisomalaudan kanssa, saa kävellä ankkamaisesti. Me ostettiin Lascalin lauta mutta siitä ei ole vielä käyttökokemusta.

 

Mullakaan ei ole ihan tarkkaa mielikuvaa koppien hinnoista. Meidän Joey Silver oli joku 230e, olisko muut ollu 170-180e.

 

Onko Duoseatissa numeroidut tuolit? Ihan siinä muiden Mytsyjen rivissä en muista sitä nähneeni mutta jonkun tuplaistuimisen näin laikkipaikan vieressä ja mielestäni se oli kiinnitetty Mutsyn runkoon. Korjatkaa jos olen väärässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Joo etuistuin on 01 ja takaistuin 02.

 

Kiitos vastauksista. Jostain syystä Lascalin Buggy Board näyttää sopivan huonommin 4rideriin kuin UR:iin. Miksiköhän? Täällä siis tiedot yhteensopivuuksista.

Edited by Siona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin huomasin jälkeenpäin että 4Raidereitten sopivuus oli vain vitosen luokkaa. AT-lastenturvassa ei saanut kokeilla lautaa (jotkun välikappaleet oli kadoksissa) ja siksi en osaa kommentoida asiaa tarkemmin. Jos kootaan vaunut lähipäivinä ja testataan lautaa niin raportoin tänne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me käytiin eilen ihan huvikseen parissa liikkeessä vaunuja katselemassa, näin siis ekaa kertaa Mutsytkin livenä ja voi ei... Nyt mä en sit muuta enää harkitsekaan! :grin: Pikainen perehtyminen aiheeseen kertoi, että meille ne Urban Riderit ois parhaat, kun asutaan pienellä paikkakunnalla, eikä juurikaan liikuta missään kaupoissa tms vaunujen kanssa.

 

Nyt on sit ihan pää pyörällä noiden kaikenmaailman lisävarusteiden yms kanssa!! :girl_impossible: Mut onneksi alkuun selviää rungolla ja vaunukopalla ja voi perehtyä niihin ratasistuimiin ja jalkapeittoihin yms sitten myöhemmin... :D Ymmärsinkö mä täältä nyt oikein, että Helsingin suunnalla toi AT-Lastenturva on ainoa, joka myy Mutsyja? Tampereella niitä oli BabyStylessä, mut tietty ois kiva nähdä enemmän noita kangasvaihtoehtoja ihan livenä ennen tilausta...

 

Onko joku tilannut Mutsyt ulkomailta??? Katsoin, että ainakin täältä koko setti irtois noin reilua satasta halvemmalla kuin Suomesta, mut kuinkahan pahat postikulut siihen sit tulee päälle..?? Toisaalta noissa on hyvä puoli se, ettei koko settiä tarvii ostaa kerralla, vaan tosiaan alkuun koppa+runko ja sit kopan jäädessä pieneksi voi sen myydä ja ostaa tilalle sen ratasosan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eppa: mä siis olen käyttänyt tuota nettikauppaa ja sieltä toimituskulut on aina 40e. Tuotiin kotiovelle. Tilasin mutsyihin lisäosia ja bloomin fresco-tuolin ja coco-sitterin sekä maxi-cosin jalustan autoon, joten lähetyksen paino ja koko olivat paljon suuremmat kuin mitä vaunuille tulee, eli senkään puolesta ei pitäis toimituskulut olla suuremmat. Mun omat mutsyt on käytettynä ostetut, joten niitä en sieltä ole hankkinut. Jos ei ole kovin tarkka tuon värin suhteen, että minkä haluaisi, niin monet kaupat näyttävät myyvän aina joitain värejä koppaa ja ratasistuinta poistona, niistä näköjään saattaa saada huomattavastikin edullisemmin...

 

Ja jos joku haluaa ostaa tummanruskean jalkapeiton niin voisin myydä, se olikin eri väriä kuin meidän ratasosa. Voi pistää yksäriä niin tarkistan värin koodin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen ulkomailta tilaamista kannattaa ehkä kysyä mailitse tarjousta kotimaankin Mutsyistä. Itse kysyin toisesta liikkeestä mailitse tarjousta ja AT-lastenturvassa käytiin paikanpäällä. Me emme ainakaan joutuneet maksamaan listahintaa. AT-lastenturvasta saa myös Cityshopparilla 60e hinnasta pois ostaessaan yhdistelmät.

 

Meidän runko meni heti vaihtoon sillä siitä puuttui jo paketista avattaessa jalkatuen kumiset liukuesteet. Liimat ja mustat rippeet oli vaan jäljellä. Huokaistiin miehen kanssa että onneksi ei tarvinnut lähettää ulkomaille vaan autoilu Vantaalle riitti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^

Joo, pitää ehdottomasti ekana kysellä suomalaisten liikkeiden tarjoukset. Meinaan just tuota takuuasiaa mietin, et jos niissä sit onkin jotain vikaa, niin helpompi sellaiset on suomalaisen yrityksen kanssa hoitaa...

 

Ja mulle kelpais hyväkuntoiset käytetytkin, kun tod.näk. tämä masukki jää meidän viimeiseksi vaunujen käyttäjäksi... :girl_sigh: Että vinkvink vaan Mutsyjen omistajille! :grin:

 

BabyCare -nettikaupassa näytti olevan kolmea väriä (mustat, harmaat ja punaiset) Mutsy-yhdistelmiä aika hyvässä tarjouksessa (517e setti).. Onko kenelläkään tietoa tuosta nettikaupasta? Millaset on kulut yms? Noissa on jo 200e ero Suomen kauppojen listahintoihin... :girl_sigh:

Edited by Eppa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auttakaa vauva toisessa kainalossa -nettisurffaajaa! Miten Transporterit eroaa 4Riderista? Pystyykö noissa kääntää ratasosan myös selkä menosuuntaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ei pysty.. siksi mm. meillä jäi ne hankkimatta. Renkaat on myös erilaiset. Transportereihin ei saa kaikkia ilmakumirenkaita vaan muistaakseni erikseen ostamalla vain takarenkaat saa ilmakumiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oisko kellään kiinnostusta duoseatiin? mulla on kaupat tekeillä yksistä kärryistä, mutta meillä ei tarvetta tuolle, eikä myyjä myy ilman sitä.

 

punainen, kahdella lämpöpussilla (käsittääkseni se toinen ainakin on sellanen, josta saa ihan pienelle vauvalle takaistuimeen laitettua), muutaman vuoden vanha, ilmeisen hyväkuntoinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin käytiin pari päivää sitten AT-lastenturvassa Mutseja työntelemässä. 4riderit kieppui tosi näppärästi, Urbaneita taas ei onnistuttu pyörittelemään kaupan käytävillä yhtä kätevästi. Suunnittelin ensin hommata rungon lisäksi vain kopan, ja testailla vähän miten kangas hylkii likaa. Istuinosan värin voisi valita sitten sen perusteella, vaaleana näytti aika kivalta. Huomattiin muuten noista kankaista, että joissakin pinta vähän vipisee silmissä. Että jos on migreenialttiutta niin kannattaa käydä katsomassa miltä ne näyttää.

 

Autossa tulee kyllä tilaongelmia viikonloppureissuille lähdettäessä, kun sinne pitäisi nykyisten kamojen ja koiran lisäksi mahtua runko, koppa ja vauva kaukalossaan. girl_sigh.gif Vaikka runko pieneen tilaan meneekin, mut se koppa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mun kokemuksen mukaan kangas hylkii likaa tosi tehokkaasti, eipä noissa mitään tahroja näy, vaikka suht vaaleat ovatkin (active champagne on väri). Ja siis nimenomaan istuinosa, reilun vuoden ollut käytössä eli kurakelit ja kaikki on koettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suskinin uudet mutsyt on kyl päheet! Tykkään kopasta.

 

Eilen tapasin erään äidin joka omisti urban riderit. Ensimmäistä kertaa tutustuin sellaiseen äitiin joka ei ollut tyytyväinen vaunujensa laatuun ja näytti, ettei ihan muutenkaan ollut tyytyväinen työnnettävyyteen jne. Mua harmitti, että äiti sai selkeesti jonkun maanataikappaleen itselleen kun muutama vääntynyt osa vaunuista löytyi. Muutenkin mä ihan järkytyn jos joku ei tykkää Mutseista! :grin::girl_impossible: Muhun iskee sellainen voimakas halu käännyttää ne äidit ja väkisin opettaa, että ne tykkäis mahtavista vaunuistaan :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Hyvä juttu, ne kankaat tosiaan näytti aika helppohoitoisilta, mutta myyjä ei ollut ihan varma miten pysyvät puhtaana, ja ehdotti jotain tekstiilisuojauksen suihkuttelua. Mua ei kyllä innosta suihkutella mitään kemikaaleja noihin. Saatiin muuten hyvää palvelua lastenturvassa, kun siitä aiemmin oli täällä huonojakin kokemuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Brie! Me ihastuttiin kovasti tuohon Joey silver koppaan.

 

Meidän neljäs käynti AT:ssa oli ihan hyvä. Hyvässä yhteisymmärryksessä ihmeteltiin puuttuvia stoppareita ja vuorossa olleet myyjät olivat todella pahoillaan kaikesta tapahtuneesta. Yhdessä naurettiin että toivottavasti ei palata ko liikkeeseen enää näiden vaunujen kanssa.

 

Mä en ole raaskinyt viedä vaunuja vaunuvarastoon vaan käyn hipelöimässä niitä monta kertaa päivässä:girl_haha:.

 

Maxi Cosin adapterit puuttuvat vielä ja ratasosan sadesuoja. Koppa päätyy varmaan myyntiin kunhan kakkonen kasvaa siitä ulos.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.