pipa

Mutsy

1017 posts in this topic

Hyvä, hyvä! Toivottavasti vaihtavat rungon tai löytävät sen vian joka aiheuttaa nää toistuvat viat. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Transportereista? Haaveilen (taistelumalli)yhdistelmien vaihtamisesta näppärämpiin rattaisiin ja transporterit vaikuttais justiinsa meille passeleilta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ On ja ollaan tykätty erittäin paljon! Maksettiin noista (ratasosa+koppa) City Shopparin alennuksen kanssa 400€, ja ollaan monesti mietitty miten hyvät vaunut tolla rahalla on saatu. Alkuun kun katsottiin niitä 800€-1000€ vaunuja. Erittäin tukevat mutta silti näppärät, taiteilen usein kotiin ostoksilta kahvi yhdessä kädessä ja toinen hoitaa helposti ohjaamisen. Kokoontaitettuna on ainakin toistaiseksi mahtunut jokaikiseen autoon johon on ollut tarve mennä, ilman että on tarvinnut mitään pyöriä yms irrotella. Tykkään myös ulkonäöllisesti kovasti. Ainut miinus minusta on tuo ettei rattaissa saa lasta kasvot työntäjään päin. Meidän tyttö rakastaa katsella menoa ja meininkiä, joten sinänsä ok, mutta väsyneenä uskon että saattaisi viihtyä rattaissa vähän pitempään jos näkisi meidät.

 

lisäys. niin ja se piti vielä sanoa että lisää kehuja irtoaisi jos värivaihtoehtoja olisi ollut enemmän, olisin halunnut jotain värikästä. Oon nyt tosin korvannut sen värikkäällä lämpöpussilla grin.gif

Edited by limelime

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on 4riderit, mutta jo muutaman kuukauden jälkeen on ilmennyt pieniä vikoja..

 

-Toinen etupyörä vispaa

-Työntöaisan pehmusteet on valuneet tosi pahasti (joo ja myyjä jo kaupassa sanoi, että niin tulee käymään, mutta silti se ärsyttää..)

-Nitisee, natisee. Kuinka usein näitä oikein pitäis rasvailla?

-Työntäaisa tuntuu muutenkin "löysältä" eikä ole niin jämäkkä kuin uutena.. En tiedä johtuuko se siitä, että vaunuja on kasattu autoon monta kertaa..

 

Onko nämä ihan pikkuvikoja vai kannattaisiko viedä takaisin liikkeeseen, jos näille voisi jotain tehdä? Vaikka kuinka yritän ajatella, että ei nyt pari pikkuvikaa haittaa niin KYLLÄ SE HAITTAA kun väsyneenä ulkona työntelee vaunuja ;) Siinä tallustellessa alkaa kyllä pienemmätkin nitinät häiritsemään :D

 

Liikkuvuus on kyllä tosi hyvä, kääntyviä etupyöriä en enää pois vaihtaisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehdottomasti takaisin liikkeeseen vaunut! Pikkuvikoja jotka voi mennä vielä pahemmaksi ajan kuluessa ja sit ärsyttää, kun ei ole enää takuuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

-Nitisee, natisee. Kuinka usein näitä oikein pitäis rasvailla?

 

 

Meillä oli sama vaiva, siis tuo natina. Vein liikkeeseen huoltoon ja tulivat takaisin ruuvit kiristettynä girl_crazy.gif Tuntuuhan se vähän hupsulta, mutta natina loppui siihen ja mielestäni ovat sen hintaluokan vaunut että käytän huollossa aina kun jokin epäilyttää.

 

Silti vieläkin tykkään lipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin selasin koko ketjun läpi, sillä olen aikeissa ostaa urban riderit ja siihen ratasistuimen ja duo seatin. Osaako joku kertoa sopiiko jalkapeite duo seatiin, siis siihen etuistuimeen?

Lisäksi minua kiinnostaisi oletteko saaneet suomalaisista lastentarvikeliikkeista kuinka hyviä tarjouksia mutsyseteistänne? Mielelläni ostaisin Suomesta, mutta kyllä se hinta on aika merkittävä tekijä.

Mitkä kaikki suomalaiset liikkeet myyvät mutsyn vaunuja? Netistä olen löytänyt baby1, lastenturva, Baby Style ja Bella Bambina. Onko vielä muita? Ja osaako joku kertoa saako kaikkien näiden liikkeiden kautta tilattua kaikkia lisäosia, vai onko myynnissä lähinnä vaan ne, mitä nettisivuilla on esillä?

 

Kiitos jo etukäteen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En osaa sanoa noista hinnoista tms. mutta ainakin Baby1 ja Baby Style muistaakseni tilaavat myös muita, kuin heidän valikoimaansa kuuluvia lisäosia. Näin ainakin kun itse viime keväänä asiaa tiedustelin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bella Bambinassa ei ollut ostoskoria Mutsyihin, ja eivät sitä myöskään tilaamalla hanki. Tämä siis pari kuukautta vanhaa tietoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liityn todella tyytyväisten Mutsyjen omistajien joukkoon!

 

Meidän 4riderit ostettu AT lastenturvasta, toimitus jne sujui moitteettomasti. Ostimme siis ratasosan nahkaisella työntöaisalla (aivan ihana ja tyylikäs!), single-spoke alumiinivanteet, ilmakumipyörät ja vauvankoppana Brion pehmeä kantokassi ratasosan päällä. Kantokassin kiinnitin aina kassin nauhoilla, joissa nepparit. Sai kätevästi kiinni runkoon, niin ei tarvinnut miettiä sen putoamista :) Hyvä, että valitsimme kantokassin vauvakopan sijasta, koska vauvamme ei viihtynyt siinä kuin 4 kk vanhaksi ja sitten siirryimme ratasosaan. Eikä todellakaan haitannut missään vaiheessa, ettei ratasosa mene täysin makuuasentoon, päinvastoin!

 

Meillä tällä hetkellä käytössä ratasosassa Ticketin untuvamakuupussi, joka tosi kiva! Ja Kurtisin vaunusuoja. Hyttyssuoja ja sadesuoja ihan perus pikku-piiat.

 

Vaunut ovat ihanan kevyet, pienet ja ketterät. Kääntyvät isot etupyörät loistavat kaupassa ja muutenkin. Yhdellä kädellä niitä helposti pyörittelen. Olen työnnellyt kavereiden "jättiläisemmaljungia ja -brioja" enkä vaihtaisi Mutsyjani niihin mistään hinnasta. Bussissa, metrossa ja ratikassa on niin kiva kun työntöaisan saa helposti napsautettua pienimmälle asennolle, enkä ole yhtään tiellä käytävällä. Mutsyillä mahtuu kivasti ahtaisiin paikkoihin. Itse työnnän vaunuja 1 asennolla (168 cm) ja mies (180 cm) 2-3 asennolla.

 

Lisäksi ostimme Cybexin kaukalon ja Maxi-Cosi adapterit, joten kaukalon saa kiinni runkoon helposti. Eli tiedoksenne: Cybexin kaukalot käyvät Maxi-cosin adaptereihin (ainakin ne mallit, jotka meillä on - en tiedä muista) ja sitäpaitsi Cybexin kaukalot on huomattavasti halvempia kuin Cosit ja yhtä turvallisia testien mukaan :)

Matkustamme paljon, joten ostimme kuitenkin Quinnyn matkarattaat käytettynä ja niihin saa myös Cosin adapterit, joten Cybexin saa Quinnyihinkin kiinni! Emme "raaski" laittaa Mutsyjä ruumaan, etteivät hajoa.

 

Toivottavasti renkaat pelittävät hangessäkin. Luulen niin sen perusteella mitä olen muilta kuullut.

Hinta-laatusuhde erinomainen ja mielestämme todella trendikkäät ja tyylikkäät vaunut!

Suosittelemme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos nopeista vastauksista!!:)

 

Lähettelin tarjouspyyntöjä noihin suomalaisiin liikkeisiin ja ainakin baby1 vastasi heti. Tarjouskin ihan kohtuullinen, mutta siltikin n.100€ kalliimpi kuin Saksasta tilattaessa. No, katsellaan mitä muut liikkeet tarjoavat:)

 

Sitten jos joku osaisi vielä vastata tuohon jalkapeite+duo seat -asiaan? Erilaisilta nuo istuimet kuvissa ainakin näyttää, mutta jos joku tietää saako sen jotenkin päin viritettyä myös duo seatiin, niin olisin kiitollinen tiedosta! Pitää noita värijuttujakin sitten miettiä, jos onkin mahdollista käyttää jalkapeitettä myös duo seatissa!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ollut duoseatissa jalkapeittoa eikä ratasosassakaan, enkä sellaista kaivannut. Kävelevä lapsi kuitenkin puetaan niin, että tarkenee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Citronella vastauksesta, vaikka ei kyllä ihan liittynyt siihen mitä kysyin...

Ei minullakaan esikoisella ole koskaan missään rattaissa ollut jalkapeitettä, enkä sitä myöskään kummemmin ole kaivannut, mutta mun mielestä tuo mutsyjen jalkapeite olisi kivan näköinen lisä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä voin testata kunhan vaan ehdin tota jalkapeitettä duoseatiin :) En ole sitä siinä tarvinnut, sillä esikoinen on sen verran iso ja istuu siis siinä edessä. Esikoisella on aina ollut sään mukaiset vaatteet siinä niin ei viitsi kurasten tms kenkien päälle sitä jalkapeitettä edes laittaa. Taakse sellasita ei tartte kun on niin suojaisa muutenkin se paikka :) Mutta testaan kunhan ehdin ja muistan! :girl_smile:

 

 

 

Mulla siis 4ridereiden kanssa duoseat ja toimii tosi hyvin! Vaikkei siinä sitä säädösten mukaan siis saisi kai käyttää (EU säädösten, Jenkeissä saa). EI ole yhtään kiikkerä, vaikka etupenkillä istuu 15kg neiti. SIlloin jos esikoinen ite siihen kiipeää niin pikkasen on epävarman oloinen että keikkaako vaunut, mutta ei ole keikanneet silti. Työntäessä bussiin tms ei ole ollut mitään ongelmaa kaatumisen kanssa. Isoin ongelma on se, miten saan vauvan kunnolla mahtumaan takaistuimelle lämpöpussin ja toppavaatteiden kanssa.... Se onnistuu nyt just ja just, mutta onnistuukohan enää kun vauva kasvaa.... Ainakaan makuuasennossa, istualteen varmaan paremmin kun tulee jaloille enempi tilaa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainiin, lisäkysymys!

 

Mihin ootte kiinnittäneet jalkapeiton tossa ratasosassa? Mulla se on kuomun kiinnikkeissä, mutta jää jotenkin liian alas... haluisin sen ylemmäs, niin että suojaisikin sitten paremmin. Enlöytänyt mitään muuta paikkaa sille kiinnittää kun kuomun.. Ei tullut sillon liikkeessäkään kysyttyä siitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohjeen mukaanhan se kiinnitetään runkoon. Toimii silloin kun istuin on kasvot menosuuntaan. Mä käytin jalkapeitettä vain silloin, kun työnsin muksua selkä menosuuntaan, joten kiinnitin sen jalkapeitteen kuomuun, siihen rautaan joka lähtee kiinikkeestä "ylöspäin" sinne kuomun kankaan sisään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onko kellään kokemusta sliderista? siinä kun on kuppi-istuin, niin kiinnostaisi... onko istuin miten reilun kokoinen vai ennemminkin pieni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohjeen mukaanhan se kiinnitetään runkoon. Toimii silloin kun istuin on kasvot menosuuntaan. Mä käytin jalkapeitettä vain silloin, kun työnsin muksua selkä menosuuntaan, joten kiinnitin sen jalkapeitteen kuomuun, siihen rautaan joka lähtee kiinikkeestä "ylöspäin" sinne kuomun kankaan sisään.

 

 

No sehän selittää miksi tuntuu ettei kunnolla istu :) Meillä vauva naama työntäjään päin ja silloinhan ei saa runkoon kiinni... :) Sitten kun joskus käännän niin sitten tiedän mihin laittaa kiinni :) Kiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sliderit vai 4 riderit? siinäpä pulma... kummassahan on isompi istumatila?

 

slidereissä on NIIIIN paljon kivemmat kankaat ( ei kiiltävät), mutta sitten taas 4 ridereihin saisi fun seatia, shopping basketia jne...

 

käyttäjänä 2v 4kk ISOkokoinen poika (lähemmäs metrin mittainen), mahtuuko kumpiinkaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

käyttäjänä 2v 4kk ISOkokoinen poika (lähemmäs metrin mittainen), mahtuuko kumpiinkaan?

 

Ketjun hengen vastaisesti (:grin:) mainostaisin EasyWalkeria. Niissä on korkeutta tosi hyvin, mahtuu todella pitkäkin lapsi vielä mukavasti kuomun alle. Ja ovat mielestäni laadukkaat kärryt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, Easywalkerit on olleet listalla myös, mutta kun niissä on kuomu niin onneton ja lisäksi seisomalautailijalle huono tila. Niin joo ja siis jätkä nukkuu päikkärit ulkona, Easywalkereissa einole säädettävää jalkatukea...

 

Niin ja last but not least; niitä ei saa mun duunista. :D

Edited by sikkaralla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seisomalauta ja 4riderit ei ole paras mahdollinen yhdistelmä. Työntöaisa on pakko pitää korkeimmassa asennossa ja silti siihen alle mahtuu vain reilu 90-senttinen lapsi (meidän poika mahtuu juuri ja juuri). Tai sitten lapsi joutuu olemaan työntöaisan ulkopuolella, mikä ei ole kovinkaan suositeltavaa tai turvallista. Myöskään työntäjälle asento ei ole erityisen ergonominen. Sliderista mulla ei ole kokemusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.