Guest HelmiQ

Kuinka nopeasti menkat alkoivat ehkäisyn lopettamisen jälkeen?

121 posts in this topic

Vähän yli 3kk.

 

Söin pillereitä n. 5 vuotta sitä ennen. Ennen pillereitä kiertoni oli kohtalaisen säännöllinen, paitsi aina oli menkat myöhässä jos stressasin tai esim. matkustin pidemmän aikaa. Lääkrin mielestä tilanteessani oli ihan odotettavissa, että menkkojen tulo hieman kestää, käski ottaa yhteyttä, jos menee yli 4kk. Toisesta kierrosta sitten plussasin jossain vaiheessa, mutta jälkeenpäin laskettuna sekin kierto olisi ollut yli 40 päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite käytin melkein 10 vuotta Femoden pillereitä ja mulla kierto normalisoitui heti alkuunsa. oli ihan tasan tarkkaan 30 pv monen kierron ajan, sitten rupesi heittelemään... ja vuosi saatiin olla ilman ennenkuin tärppäsi, tosin miehen lääkitykselläkin on suuri merkitys, mutta uskon omien pillerivuosienin tehneen tehtävänsä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdistelmäpillereitä söin n. 10 vuotta, kierto pysyi ihan säännöllisenä niiden lopettamisen jälkeen ja säännöllistä kiertoa saikin sitten ihailla 1,5 v ennen tärppiä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pillereitä tuli syötyä noin 10 vuotta. Ekat luomumenkat tuli 4 kuukautta lopettamisesta. Sen jälkeen suht säännöllisiä kiertoja, mutta pitkähköjä (n. 38 pvä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin pillereitä noin 10 vuotta. Lopettamisen jälkeen kierto oli heti säännöllinen 28 pv ja neljännestä kierrosta sitten tärppäsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin pillereitä 8 vuotta putkeen ja lopetin 09/07. Ekoja luomumenkkoja sai odotella piitkät 81 päivää jonka jälkeen kierrossa on onneksi alkanut näkyä jo tasaantumisen merkkejä. Kierto on vaihdellut 30-45 päivän välillä. Kävin lääkärillä juttelemassa niin hänen mukaansa kierto palautuu yleensä samanlaiseksi kuin ennen pillereitten aloitustakin, joka tarkoittaa minun tapauksessani juuri epäsäännölliseksi... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin pillerien lopettamisen jälkeen kierto jatkuin ihan normi 28 päivänä kunnes jo tokasta kierrosta raskauduin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pilsuja söin useampaa merkkiä reilut seitsemän vuotta, viimeisimpänä merkkinä Femoden. Viimeiset tabut söin heinäkuussa 07 ja tyhjennysvuoto tuli normaalisti, mutta sen jälkeen ei menkkoja näkynyt ei kuulunut... Kolmen kuukauden odotuksen jälkeen sain gyneltä PCOD diagnoosin ja Terolutit. Teroistakaan ei "apua" ollut, sillä kropan oma toiminta oli menkattomuudesta huolimatta käynnistynyt ja raskaana ollaan! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muutama päivä hormonikierukan poiston jälkeen alkoi vuoto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä nyt on normaalia? Mulla ensimmäien pillerien jälkeinen kierto oli sen sama kuin pillereilläkin eli 29 pv. Siitä kierrot alkoivat sitten pidentyä pikkuhiljaa ja olivat lopulta sellaista 70-90 pv pitkiä. Eli mun kierrot palasivat puolessa vuodessa tilaan, jossa olivat ennen pillereiden aloittamista. Mulle siis pitkät kierrot ovat tyyppillisiä. Tosin niitä on nyt yritetty säännöllistää Teroluteilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin Femodenia kymmenisen vuotta, eka kierto niiden lopettamisen jälkeen oli 36 päivän nurkilla, mutta heti sen jälkeen tasaantui 29-30 päivään. Uskon myös ovuloineeni joka kierrossa (kiputuntemukset jne.), mutta siitä huolimatta raskautumiseen meni vähän yli vuosi. Teininä kiertoni oli muistaakseni suunnilleen säännöllinen, mutta hyvin kivulias. Pillerien lopettamisen jälkeen menkkakivut eivät onneksi palanneet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhdistelmäpillerien lopettamisen jälkeen se ensimmäinen tyhjennysvuoto tuli normaalisti muutaman päivän kuluttua viimeisestä pilleristä, mutta ensimmäisiä luomumenkkoja joutui odottelemaan kolmisen kuukautta. Lopetin pillerit viime vuonna elo-syyskuun vaihteessa ja sen jälkeen mulla on ollut kolmet kuukautiset, jos sitä tyhjennysvuotoa ei siis lasketa. Kiertojen pituudet ovat olleet 98, 40 ja 122 päivää. :rolleyes: Voi olla että endometrioosikin sotkee osaltaan noita kiertoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin syksystä asti eli noin 9kk migrogynon pillereitä ja eka kierto lopettamisen jälkeen oli 32 päivää. Sitä ennen olin noin 3 vuotta ilman pillereitä, jolloin kierto oli 27-29 päivää. Ehkä tää toinen kierto ois jo lyhyempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin Femodenia melkein 10 vuotta ja lopetin sitten vihdoin 07/06.

Sen jälkeen meni 42pv ja tuli elämäni kivuiliaimmat menkat ever.

Seuraavasta kierrosta plussasinkin sitten kp43, eli pitkä oli sekin setti.

 

Nyt olen perjantaina menossa Mirenan poistoon ja mielenkiinnolla odottelen mitä tulee tapahtumaan sen jälkeen, sillä synnytyksen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut kun Mirena laitettiin synnytyksen jälkitarkastuksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahdeksan vuotta söin yhdistelmäpillereitä ja menkat alkoivat muistaakseni 29 päivän kuluttua. Toinen kierto oli muistaakseni 30 päivää ja seuraava 32 päivää. Toivottavasti jatkuvat samalla linjalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin ensin yhdistelmäpillereitä n. 7 vuotta ja sen jälkeen minipillereitä pari vuotta, jolloin kuukautiset jäi kokonaan pois. Tuossa jo kovasti menkkoja (tai plussaa ^_^ ) kaipailin, ja 35 päivää pillereiden lopettamisesta ne sitten alkoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin pillereitä melkein kahdeksan vuotta, eka luomukierto oli 23 päivää ja sen jälkeen tasaisesti 27 päivää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin pillereitä noin 10 vuotta, lopetin popsimisen 27.7 (kesken liuskan, viikon söin). Mitään vuotoa ei ole ollut sen jälkeen, jollei lasketa kahtena päivänä tullutta veristä valkovuotoa. Se tuskin oli tyhjennysvuotoa, eikä tullut edes peräkkäisinä päivinä.

Nyt on kp38 ja tänään tein raskaustestin --> nega, eli raskaudestakaan ei taida olla kyse???

Mulla ei ole mitään muistikuvaa millaiset kierrot on ollu ennen pillereitä.

 

Kuinka kauan kuukautisia pitäisi odotella ennen kuin lääkäriltä saisi jotain nappuloita niiden käynnistämiseksi?

 

Ärsyttävää odotella kun haluaisi että vehkeet olisivat heti pelikunnossa.... :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin pillereitä lähes 20 vuotta. Kun pillerit jäivät pois oli kierto normaali ilmeisesti alusta pitäen, koska yksiäkään kuukautisia ei tullut vaan 2 viikkoa lopetuksesta olin raskaana. Olin tällöin 36-vuotias. Ja raskaus oli yllätys koska mun ei pitänyt pystyä saamaan lapsia ilman leikkausta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ärsyttävää odotella kun haluaisi että vehkeet olisivat heti pelikunnossa.... :angry:

 

No niin taitaa ne vehkeet sittenkin pelittää. Tänään kp43:sta tuli kp1. Ja lopetin siis pillerit kesken liuskan viime kierron aikana. Se ehkä venytti tuota kiertoa?? Nyt odotan mielenkiinnolla mihin kierto tästä asettuu. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 vuotta söin pillereitä (tosin välissä oli n. puolen vuoden tauko) ja tyhjennysvuodon jälkeen ensimmäinen kierto oli 29 päivää. Nyt siis menossa vasta toinen kierto, toivottavasti pysyy yhtä tasaisena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin pillereitä 9vuotta ja menkat alko aika normaaliin aikaan eli kierto ei juuri muuttunut. Lähikuukausina kierrossa oli yks lyhyempi (4päivää lyhyempi) ja yks pidempi (1päivä pidempi) kierto eli siis ei mainittavasti häirinny mun normaalikiertoa. Ja ennen pillereiden alkamista mulla oli säännöllinen kierto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla meni viisi kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen ennen kuin menkat alko. Olin varannu gyneltä jo ajan käynnistykseen mutta sain sitten sen perua. Ekojen menkkojen jälkeen oli yksi aika pitkä kierto mutta nyt on jo tasaantunut, kun pillereiden lopettamisesta alkaa olla vuosi.

 

Enää en pillereitä huoli..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now