Sign in to follow this  
Followers 0
Rhia

Kokemuksia Ferronol ja Ferroforte b-rautajuomista?

11 posts in this topic

Taalla on paljon puhuttu tuosta Krauterblut-saftista matalaan hemoglobiiniin - enta onko kellaan kokemusta Ferronol Ferroforte-juomista? Ymmartaakseni hyvin samankaltaiset ja ilmeisesti kotimaisia tuotteita? En loytanyt ainakaan Yliopiston apteekin sivuilta, joten jain miettimaan, onko nama jotenkin vahemmin tutkittuja / suositeltuja raskauden aikana? Jos on kellaan tietoa / kokemusta... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla laski hemoglobiini raskauden aikana 147 -> 116. Vatsa ei kestänyt rautatabletteja ja ostin luontaistuotekaupasta Ferronol-juomaa. Otin sitä ruokalusikallisen suurin piirtein joka päivä ja hemoglobiini nousu muutamassa viikossa 134:ään. Juomassa ei ole rautaa niin paljon kuin tableteissa, mutta se imeytyy paremmin. Olen kuullut, että muutkin ovat käyttäneet juomaa raskauden aikana ja ainakin mulle se sopi hyvin joten suosittelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmikseni en muista, minkä nimistä Bioteekin rautajuoma on. Siitä kuitenkin kysyin sähköpostitse Bioteekilta ja suosittelivat raskaana oleville. En kuitenkaan voinut käyttää kun maku oli karmiva (mustaherukka mukamas).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni oli Hb laskenut ekaan neuvolakäyntiin mennessä, 8 vkossa, 104:aan ja väsymys-heikotus-hengästys-oireet tosi ikävät. Lähtötasoani en tiedä, mutta kolmisen vuotta sitten oli 127, eli mikään superhemppa tuskin olen ennen raskauttakaan ollut. Aloitin Ferronol-nesteen (n.1rkl) päivää ennen tuota mittausta, ja olo koheni heti seuraavasta päivästä kuin kipparikallella pinaattipurkin jälkeen laugh.gif Mitään muuta en muuttanut, joten päätelmä on minusta selvä. Nyt 3 päivän jälkeen jaksaminen on aivan toista kuin pari viikkoa taaksepäin. Mutta olihan tuo humpsahtanutkin merkillisen alas. Otatan uuden arvon parin viikon sisällä.

 

Edit. Kerroin neuvolassa aloittaneeni ko. tuotteen, eikä th ainakaan mitenkään sitä teilannut eikä rautareseptejä edes tarjonnut. Itse uskoisin, että pelkkä lääketeollinen vahva rautavalmiste ilman mitään imeytymistä edistäviä apuaineita (C, B6, B12 ja foolih.) suuremmalla todennäköisyydellä imeytyy huonommin, riippuen tietenkin odottajan muusta ravitsemustilasta ja kyseisten vitamiinien olemassa olosta.

Edited by Satsuma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on Ferronolista tosi hyvät kokemukset. Olo koheni todella nopeasti ja myöhemmin neuvolan mittauksessakin todettiin sama eli että hemppa oli lähtenyt hienosti nousuun. Maha ei tullut lainkaan kipeäksi, niin kuin joistain rautavalmisteista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulinpa vaan kertomaan, että Ferronolilla Hb nousi parissa vkossa 104->120. Sen jälkeen tuli labraa ja useamman veriputken ottoa, ja muutaman vkon päästä oli taas 112 ja olo huono. Otan nyt Obsidanin kauniiseen käteen ja vetelen sitä suosiolla rinnalla. Mulla on näköjään suurin ongelma tämä hemppa, kun taas muita ikäviä oireita ei juurikaan. Kavereita kuuntelemalla tuntuu, että monilla hb laskee vasta paljon myöhemmin, ja ovat pelkällä Ferronolilla pärjäilleet oikein hyvin. Yksilöllistä tämäKIN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon muistaakseni kerran ennen raskautta testannut yhden pullon tuota Ferrofortea mutta en muista sen kummemmin nostaneen hb:ta niin kuin ei pelkkä Krauterblutsaft:kaan jota olen ottanut jo vuosia. Nestemäiset raudat sopivat vatsalle paremmin ja onhan niissä myös vitamiineja vaikkakin itse rautaa melko vähän. Nyt raskauden aikana ainoastaan Obsidan on nostanut hb:ta edes vähän. Samalla olen ottanut myös nestemäistä Iron Vital:ia (lähes joka päivä).

Edited by mapple

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei auttanut Ferronol (hyi miten pahaakin!) eikä Floravital (parempi maku) nostamaan Hb:tä ylös yhtään 103:sta. 1xObsidankaan ei auttanut, vasta 2xSpartofer-kapselia vuorokaudessa nosti just ja just 120:een ja pysymään siinä.

 

Ferronolissa ja Floravitalissa on rautaa siis n.20mg ja noissa kapseleissa 100mg ja mulla tehosi vastaa 200mg/vrk...

Edited by forgetmenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain vatsan hitaan toiminnan takia neuvolasta vinkin nestemäisestä Iron vital F juomasta. Hemoglobiini ei noussut muttei laskenutkaan, vatsan toimintaan ei myöskään vaikuttanut mitenkään. Hassu juttu, vaikka neuvolassa sanottiin siitä olevan oikein hyviä kokemuksia, mulla ei vaan toiminut millään lailla, harmi!girl_cry2.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla Ferronol vaikuttaa toimivan, hb alkoi nousta heti. Sitä paitsi juoma on mun mielestä kohtuullisen hyvänmakuista, siis verrattuna muutamaan muuhun, joita en saanut yökkimättä alas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin toimi toivotunlaisesti. Hemppa nousi nopsaan ja pysyikin siellä. Maku oli musta karsea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0