chloe

Gesslein

411 posts in this topic

Mihin perustuu tuo visionit hyvät maalla, mutta F3 hyvät esim. kaupungissa???

 

Samat rattaat paitsi F3:ssa isompi eturengas ja vielä kevyemmät eikös juuri nämä ominaisuudet tee niistä maalle paremmat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

F3:t on Visioneita selvästi pienemmät joten menevät esim ratikoissa ja muissa vastaavissa paremmin. Ja toki koska ne ovat kevyemmät niitä on parempi nostella julkisissa, tässä syy miksi voisin ne ostaa jos asuisin vaikkapa Helsingissä ja käyttäisin paljon julkisia.

 

Mitä tässä on nyt mielipiteitä kuunnellut, niin paljon paremmat työnneltävät noi Visionit on, joten kyllä mä niillä mieluummin pururadalle ja soralle lähtisin kuin F3:lla. :) Ja kyllä se omaankin järkeen menee ettei keveys voi tarkoittaa automaattisesti parempaa kulkevuutta, eihän maalla sitten muilla kannattaisi mennäkään kuin mahdollisimman pienillä ja kevyillä rattailla. Mitä täältä palstalta olen lukenut niin aivan toisinpäin se valinta menee, maalle valitaan ne kenties raskaammat mutta maastossa paremmat.

 

Ominaisuuksista kuten renkaat ja jousitus se kiinni on, ei keveydestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän oikeasti parhaimmat jokapaikan rattaat oli quinnyn speedit. Ilmakumilliset joggerit ja runko alumiinia tms superkevyttä.

Ei ollut kapeimmat muttei turussa ole ratikoita ;) meni kaupungilla ja myös maalla mummolassa hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo Turussa ei tarvitse miettiä mahtuuko ratikkaan. :grin: Me asutaan kuutisen kilsaa Turun keskustasta mutta pääasiassa käytetään autoa liikkumiseen. Tullaan varmasti käyttämään myös linja-autoja varsinkin arkipäivisin keskustaan mennessä, mutta täältä kulkee pelkästään uusia matalia autoja joissa on hyvät tilat keskellä joten sen puoleen ei ole huolta. :)

 

Onhan noissa Visioneissakin alumiinirunko ja ilmakumit, kovin kehuvat että kulkee hyvin muuallakin kuin asvaltilla. Kohtahan se nähdään. :blush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

F3:ssa parempi lukitus eturenkaalle (tiukempi ei aukea itsekseen) ja rengas on isompi. F3:ssa on takana parempi jousitus kuin visioneissa. Eli F3:set ovat paranneltu versio visioneista, mutta jokainen voi onneksi valita mikä itselle tuntuu parhaalta.

 

Mikä on huono asia niin, teutonia mokasi uuden suunnittelussa, joten keskieurooppalaiset teutonian ostajat ostavat kanssa gessleiniä (kolmipyöräisiä) teutonian sijaan ja se on johtanut siihen, että toimitusaika on nytten F3:selle kolme kuukautta eli saa tammikuun lopussa vasta jos nyt tilaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tässä ketjussa on juuri kommentti siitä että F3:t oli paljon heiveröisemmät työnnellä, sanavalinta taisi olla "vaappua" kun taas samaan aikaan työnnellyt Visionit tuntuivat paremmilta. Mutta tosiaan, kukin valitsee sen mikä parhaalle tuntuu.

 

Enkä ole kuullut että Visioneiden eturenkaan lukituksen aukeaminen olisi jokin iso ongelma (itse asiassa tämä oli eka kerta kun kuulin asiasta). Uskon että jollain tämä on voinut olla ongelma, mutta ainoa mitä itse olen kuullut on se että lukituksen käyttö on helppoa. Tuo isompi eturengas on varmasti kiva ja tuo lisävarmuutta huonommille keleille, mutten ole kuullut pahaa Visioneistakaan tuon suhteen. Ei sentään onneksi ole kyseessä sellainen minirengas joita noissa nelipyöräisissä on. :girl_crazy: Ja kun F3-rattaat ovat vielä niin uudet voi sieltä tulla samanlaisia pikkuvikoja ilmi.

 

Toi pienempi koko (myös kasaan laitettaessa) ja käsijarru olivat syyt miksi nuo rattaat kiinnostivat, mutta ei sitten kuitenkaan saanut niin paljon kehuja kokeilleilta että olisin tehnyt täyskäännöksen. Kun kerta Visionitkin menevät ratasosan kanssa meidän sedanin takaluukkuun. :grin: On muuten Suomessa ihan hinnoissaan noi F3:t. :girl_impossible: Täytyy katsella olisiko pikkukakkosen aikaan noita myynnissä käytettynä ja enemmän käyttökokemuksia, eikä pelkästään myyjien hehkutuspuheita. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin asuttiin aikanaan 6km päässä keskustassa, oltiin autottomia koska rattaiden kanssa pääsi kulkemaan ilmaikseksi bussilla.

olikohan niin että uusimmissa (tulevissa?) teutonian spiriteissä ei olisi käännettävää istuinosaa enää, mun ruotsinkieli katoaa täällä maalla kun ei sitä kuule kun kerran vuodessa tms :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaa miten Teutonia on mokannut uuden mallin suunnittelussa? :D Meillä on tällä hetkellä Gesslein Visionit, mutta mua kuumottaisi kokeilla jotain Teutonian pientä ja näppärää mallia :D Eli jos jollain on tarve Visioneille niin täältä löytyisi käytettynä melkeinpä uudenveroiset ja takuutakin on jäljellä ;) Yhtenä vaihtoehtona mietin myös jos vaihtaisi Visionit vaikka Futureihin, kun meillä on tarve ihan maastovaunuille ja sitten pitäisi kuitenkin kaupunkikäyttöön olla kääntyvät pyörät. Eli jos joku suunnittelee future vaunujen myyntiä ja haluaisi visionit niin ottakaa yhteyttä :D Kuinka todennäköistä.. :D

Edited by tietämätön

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain juuri Saksasta tilaamani Gessleinin Swift matkikiset enkä tietenkään saksankielisestä käyttöohjeesta ota tolkkua. Onko kellään vinkata löytyiskö jostain suomen- tai edes, englanninkielinen ohje?

 

Ja mitä mahtaa olla mukana tulleet tarranauhat? Eivät kiinnity keskenään, joten ei olleetkaan kantokahvaksi tarkoitettu, vaikka niin luulin. Vai onko sittenkin? :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän Future vaunujen mukana tuli yksi osa, jonka käyttötarkoitusta en tajua. Se on kankainen välikappale johonkin, mutta mihin? Koko 14x54 cm ja siinä on vetoketjut pitkillä sivuilla. Vaunuissamme on kova Compact-koppa. Keksin yhden paikan mihin tuo osa kävisi, mutta siinä tapauksessa niitä osia pitäisi olla kaksi, jotta siinä olisi yhtään mitään järkeä. Onkohan meidän vaunupaketista jäänyt puuttumaan toinen?

 

Vaunut on tilattu lähes vuosi sitten Saksasta, joten ihan heti en viitsisi sieltä alkaa kysellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toisessa on se juttu millä vetoketju avataan ja suljetaan, toisessa ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Periaatteessa joo, mutta se on reilut 5cm liian pitkä turvakaareen. Jos kopasta ottaa kannen irti, niin sen saa siihen kannen vetoketjuun kiinni. Mutta kun kannessa on kaksi vetoketjua (molemmilla sivuilla), ja vain yksi tollanen osa, niin en ymmärrä.

 

Eli siis, sen vois kiinnittää tän jalkapussin pohjan ja kannen väliin välikappaleeksi, niin että pussiin tulis lisää korkeutta, mutta niitä osia pitäis olla kaksi.

 

titel-tasche-c2-fusssack.jpg

Edited by Lionne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämmöistä kyselin tuolla turvaistuin-keskustelussa, mutta tietäisivätkö vaunujen omistajat tähän vastausta?

 

Maxi-Cosin adaptereista olisi sitten seuraava kysymys, että Gessleiniin F-sarjan malleihin vuodesta -12 eteenpäin tarvitaan ko. kaukalomerkille adaptereiden lisäksi adapteriteline. Pitääkö silloin turvakaukalon olla myös vuosimallia 2012 tai uudempi vai onko sillä merkitystä?

 

Tilasin sitten varmuuden vuoksi uuden kaukalon, niin ei tarvitse yhteensopivuutta sen tarkemmin pohdiskella. :)

Edited by JRP

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ainakaan hakutoiminnolla huomannut kokemuksia gesslein S4 tai S3 matkarattaista. NÄihin kun ihastuin ulkonäöllisesti, mutta kokeilemaan en vielä ole päässyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten Visioneissa siirretään turvavöitä ylemmäksi? Ne menee siellä selkänojan takana jonkun metalliputken ympäri (selkänojan runko ilmeisesti) eikä ne vyön päät mahdu edes menemään siinä levyssä olevista rei'istä läpi :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, hyvä kysymys muuten. Mä kun olen kyseiset vaunut kyllä riisunut, mutta ne olikin silloin alemmissa koloissa enkä siis koskenut niihin. Käyttöohjeet on kotona joten en voi nyt tarkistaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku sattumalta sanoa, onko Gessleinin F6-rattaista olemassa kaksi hieman erilaista mallia vai onko verkkokauppojen mittatiedoissa vain pientä vaihtelua?

Monissa paikoissa leveydeksi ilmoitetaan 61 cm: http://www.ozbaby.fi/tuote/gesslein-f6-yhdistelm%C3%A4vaunut-2013/GE356C1/

Mutta toisaalta olen törmännyt myös F6-rattaisiin, joiden leveydeksi sanotaan 59 cm ja joissa pituuttakin on pari senttiä vähemmän: http://www.vaunuaitta.fi/gesslein-f6fi-p-2337.html

Ovatko nämä kuitenkin aivan samat kärryt?

Tämä kuulostaa varmaan aivan turhan pikkutarkalta pohdinnalta, mutta meillä on autossa niin pieni takakontti, että vaunujen mahtuminen voi olla kiinni ihan parista sentistä.

Edited by Sinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin Visioneiden kohdalla huomasin, että mitat ja paino poikkeavat kaupasta riippuen. Jos mietityttää mahtuuko vaunut autoon vai ei kannattaa käydä kokeilemassa. Mä luulin että meidän menee heittäen sisään muttei se sitten ollutkaan niin yksinkertaista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Oho, kuulostaapa kummalliselta, jos mitat ja paino poikkeavat kaupasta riippuen.

Meidän täytyy totta kai käydä kokeilemassa vaunuja autoon ennen ostopäätöstä, mutta tähänastiset testailut ovat osoittaneet, että ei varmaan kannata edes vaivautua, jos vaunujen leveys on reilusti yli 60 senttiä. Siksi vaunujen mittatietoja on tullut tiirailtua näin tarkasti. :)

Edited by Sinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Siis meinasin että kauppojen tiedot poikkesivat, vaikka olisikin ollut sama malli. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now