chloe

Gesslein

411 posts in this topic

^ ainakin noissa F6- ja Future- malleissa on siis vaihdettavat eturenkaat, jolloin voi vaihtaa sellaiset tavalliset kääntymättömät talveksi =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamma2008: Juu, ei mitään haittaa :) Meidän neiti vaan on melko pieni kokoinen ja kun tosiaan on pystyasennossa, niin jää kasvot näkyviin. Kunhan neiti vähän kasvaa ja pää tulee ylemmäksi, niin varmaan suojaa paremmin :)

 

iikku: Mä en kertaakaan tänä talvena vaihtanut isompiin pyöriin. Meillä on tarpeeksi hyvin auratut tiet. Pari kertaa muualla liikkeessä ollessa olisin kaivannut isompia pyöriä. Silloin oli paljon loskaa maassa. Siitä sitten selvisin niin että vedin kärryjä. Paksussa lumihangessa pellolla olen myös lukinut pyörät ja vetänyt vaunuja. Hikihän siitä tuli mutta onnistui hyvin :lol: Hiekkatiet menevät ihan hyvin. Ainoa ongelma on hiekkatiessä, jossa on isoja kiviä. Ei siis perinteinen hiekkatie. Siinä kääntyvät pyörät meinavat mennä jokasuuntaan. Mutta sellaisia teitä on onneksi harvassa. Jossain tilanteissa talvella näppärästi kääntyvät etupyörät ovat etu :) Meillä siis futuret :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon käyttäny meidän Futureissa talvisin niitä isoja pyöriä, kun täällä maalla asutaan ja teitä aurataan välillä vähän huonosti. Hyvin toimivat :). Niillä "tavallisilla pyörillä" vaunut tosin ei oo mun mielestä ihan niin kevyet työntää kuin kääntyvillä, vaan samanlaiset kuin monet muutkin "tavalliset vaunut".

 

Tänä keväänä/kesänä en oo niitä kääntyviä pyöriä laittanu takasin, kun tyttö lähinnä nukkuu hoidossa vaunuissa - muuten ei ehditä kauheesti vaunutteleen enää *snif*. Ihmettelisköhän hoitotäti kovasti, jos ens viikolla oliskin kääntyvät pyörät vaunuissa... Tekis meinaan mieli vaihtaa, koska tosiaan ovat mun makuun kivemmat työntää niillä kääntyvillä pyörillä.

 

Heittoaisaa en oo vielä ikinä kaivannut. En oo muutenkaan sen heittoaisan tarvetta ikinä ymmärtänyt, niin en oo sitä osannut kaivata. Kulkusuuntaa vaihdellaan näppärästi istuinosa kääntämällä (se on kevyt, kääntyy helposti) - tarve lähinnä tulee siitä, että likka haluaa nykyään katsella muutakin kuin äidin naamaa.

 

Pehmeetä (olisko C-lift...?) kantokoppaa käytettiin aika pitkälle viime syksyyn. Kovikkeet kopasta otin pois joskus, kun Vilpsu oli puolivuotias, sen jälkeen tosiaan "lämpöpussi" mahtui vielä ihan kivasti melkein puoli vuotta. Nykyään käytössä on ollut äippäpakkauksen makuupussi, johon tein reiät valjaille.

 

Isoin miinus noissa Futureissa on mun makuun se, että teleskooppi menee sisäänpäin, jos täytyy työntää jotain raskasta vasten. Tosin tämä saattaa olla vaan meidän käytettynä ostettujen vaunujen ongelma ja toikin ongelma olis helposti ratkaistavissa esim. eristysteipillä, mutta oon ollu laiska ja saamaton, enkä oo korjannu. Muuten aivan ihanat vaunut, voin suositella!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nuo Gessleinin F6. Rakastan :wub: Ne on NIIN kevyet työntää! Ei nitise, ei natise. Tilattiin saksasta, makso 600€ kotia tuotuna. En vaihtais noita mihinkään. Menevät maastossa ku maastossa! Etupyöriä en oo ees vaihtanu vielä! Ja on nätit ku mitkä! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä Gesslein Swing-fit enkä vaihtais missään nimessä pois :wub: kevyet ja kulkee maastossa kuin maastossa... Miinusta annan heijastimien puuttumisesta ja siitä, että kuomu ei pysy aina välttämättä kunnolla, mutta kuitenkin tarpeeksi... Remmijousitus on aivan ehdoton koiran kanssa lenkkeillessä B) Nämä on niin ihanat ettei olla niitä hävitetty, vaikka nyt on enemmän tuplille tarvetta...

Ja Gessleinin valmistajalle annan ison miinuksen siitä ettei oo Gessleinin sisar-/tuplarattaita kehitellyt :angry::rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Gessujen Visiot puolikovalla kopalla.

 

gesslein_vision.jpg

 

Mekin ollaan tykätty ihan älyttömästi näistä! Tässä on yllättävän tukeva toi yksi etupyörä, vaikka sitä etukäteen vähän karsastin, ja kun se kääntyy, niin vaunut menee ympäri ihan paikallaan. Etupyörän voi näissä myös lukita ihan napin painalluksella, ilman renkaiden vaihtelua, ja hyvin on kulkenut sohjossakin. Iso pyörä on vakaa. :)

 

Visionissa ei ole teleskooppi- eikä heittoaisaa, mutta aisan saa käännettyä alas, miten meidän vaunut on menny pieniimpinkin hisseihin ihan hyvin. Mun mies on 185cm ja minä 164cm ja molemmille on löytynyt hyvä työntökorkeus tosta perusportaallisestakin säädöstä.

 

Suosittelen! Appikset oli tosi ennakkoluuloisia kolmipyöräisiä kohtaan (kiikkerät, turvattomat, hankalat) mutta nyt suosittelevat näit Gessuja tutuilleenkin. :lol:

 

Niin ja koppa on ollut meillä käytössä vielä tähän asti, likka nyt 1v5kk ja kenties abaut vähän yli 80cm ja vielä nukkuu päikkärit kopassa, jos on kylmä keli. Jalat ottaa vähän sinne takalaitaan, mut ei oo valittanu. ;) Ei se enää kauan mee, mut oon yllättyny että näinkin pitkään. Meidän likka on tietysti hyvin pienikokoinen, mikä vaikuttaa asiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on Gessujen Visiot puolikovalla kopalla.

Oisinko Alya saanut pyytää sulta pientä palvelusta..? ;) Paljonko Visionin leveys on, kun renkaat otetaan pois? Jostain kuvasta kun päättelin, että renkaiden mukana lähtis tapitkin, eli saattaisko se pikkasen kaventua? Mietin tässä lähinnä, mahtuisko meidän hatchback-peräkonttiin muita kolmipyöräisiä (Teutonian Spirit ja Hartanin Skater) paremmin.

 

Niin ja koppa on ollut meillä käytössä vielä tähän asti, likka nyt 1v5kk ja kenties abaut vähän yli 80cm ja vielä nukkuu päikkärit kopassa, jos on kylmä keli. Jalat ottaa vähän sinne takalaitaan, mut ei oo valittanu. ;) Ei se enää kauan mee, mut oon yllättyny että näinkin pitkään.
Tarkoitatko kopalla tuota ihan kovaa koppaa? Kauhean vaikea päättää noitten S-liftin ja C-liftinkin välillä :huh: .

 

Hitsit, kun ei noita taideta täällä Tampesterissa missään myydä ja haluaisin päästä Gessleineja katsastaan ennen niitten tilaamista. Kun ei ole noista kankaitten laadustakaan mitään hajua. Hartanilla kun näyttäs olevan hyvinkin erilaisia, osa sellaisia liiankin pehmeitä ja herkkiä puuvillaisia, osa taas kestävämmän oloisia ja muutama keinonahkainen. Eikä noita oikein kuvista osaa päätellä. Mietityttää myös, esim. minkälainen jousitus tuossa Visionissa on tai onko ollenkaan. Tosin onhan siinä vissiin ilmakumipyörät takana. Oottekos Visioneitten omistajat kokeneet ne hyväks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alya, mikä noiden värikoodi mahtaa olla? Meillä on melko sama väritys käytettynä ostetuissa Swingeissä, ja ajattelin tilata hoitolaukun samanvärisenä, mutten löydä koodia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmah: laitoin sulle yv:tä

 

Meillä on ollut nyt 2 kk käytössä kolmipyöräiset Gesslein Vision ja ollaan oltu tosi tyytyväiset.

 

Mun mielestä vaunuissa ei ole kovin paljon jousitusta, mutta en ole sitä osannut kaivatakaan. Menee loistavasti sekä hiekkatiellä, pururadalla että kaupassa. Bussiin ei ole ollut vaikeuksia nousta etupyörän varassa. Bussissa on hyvä lukita etupyörä, koska muuten se voi liikkua takapyörien jarrusta huolimatta. On tukevan oloiset. Renkaat on ilmakumirenkaat - yksi syy, miksi nuo halusin enkä esim. Teutonian kolmipyöräisiä

 

Meillä on tuo puolikova koppa eli C-lift, koska oli mun mielestä tyylikkäämpi. Kopan kovikkeet saa myöhemmin poistettua, jos haluaa.

 

Värinä Jazz, muistaakseni tämän vuoden väri. Pääosin tummansininen (melkein musta) ja reunaosat on kirkkaan vihreät.

 

Lisäys: Loistava ominaisuus noissa vaunuissa on se, miten helposti ratasosan saa irroitettua! Me aina kotiin tullessa nostetaan koko ratasosa+koppa vauvoineen päivineen sisälle ja laitetaan runko-osa ulkovarastoon.

Edited by tigru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pääsinkin eilen käymään tuolla Kertun vinkkaamassa Muksutallissa, siitä kiitos - en ollut tietoinen koko paikasta, vaikka täällä näitä lastentarvikekauppoja onkin tullut kierrettyä. Tuolla sai kyllä tosi hyvää palvelua.

 

Visionit mahtuivat meidän auton perään pohjalle vaakatasossa, kun yhden renkaan irroitti. Olivat muutenkin ihan näppärän oloiset. Ainakin liikkeessä rullasivat ilmakumeilla kennopyöriä pehmeämmin, eli jousitusta en jäänyt minäkään kaipaamaan. Tosin eihän tuo testi ihan ulkomaastoja oikealla kuormalla vastaa. Hyvä pointti tigrulta muuten tuosta ratasosan irroittamisesta! Mäkin ajattelin, ettei meillä varmaan tarvetta irroittelulle juuri edes ole, mutta rivarissa kun asutaan niin tolleenhan vois kätevästi välttää sen rungon sisälle roudaamisen kankaiden kuitenkaan kärsimättä.

 

Pienet miinukset tulee aisan väljyydestä - siinä taittomekanismissa on ikäänkuin pientä klappia. Samoin aisan pehmusteet vaikuttivat pehmeydellään muita pehmustettuja aremmilta - kaupan parissa aisassa oli jo pieni nirhauma. Ei tietysti sinänsä vaikuta oleellisesti käyttöön.

 

Valintaa tuli hankaloittamaan myös se, että kaupassa oli kolmipyöräiset Babyweltin Oregon-yhdistelmävaunut, jotka vaikuttivat melkeinpä yhtä hyviltä ja reilu parisataa halvemmilta. Veikkaisin tosin, että tunnetummissa vaunuissa säilyy jälleenmyyntiarvo paremmin. Ratasosan irroitus ei tosin hoitunut yhtä näppärästi ja olivat ilmakennorenkailla, mutta toisaalta niissä oli jonkinmoinen jousitus. Että nyt oiskin 4 kolmipyöräistä, joista koittaa valita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emmah, onneksi sait jo vastauksen -anteeksi, kun täältä suunnalta viivästyi. :) Me ei olla koskaan noita pyöriä irrotettukaan, joten en ois varmaan edes osannu! :D Niin ja koppa-asiasta: Meillä on siis sellainen pehmeä koppa jossa on irrotettavat kovikkeet pohjassa ja reunoilla (en kuolemaksikaan muista, onko S vai C... Sori!). Kovikkeet on koko ajan ollu paikallaan, ja nytkin tyttö nukkuu siellä, kun on niin kylmä.

 

Viljatuuli: Tuo ei itseasiassa ole meidän vaunujen väri, ikävä kyllä... Nappasin vaan ekan mallikuvan, jonka löysin. Toivottavasti löydät koodin! Voiskohan joltain myyjältä tai valmistajalta kysyä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jorisin pitkät pätkät Visionista tuonne vaunukeskusteluun ja sitten jollain ilveellä hävitin viestin... :angry:

 

Nyt jorisen lyhyemmät pätkät

+ Hyvä ratasosa: Laadukkaat kankaat, tilava istuinosa, jatkettava jalkatuki, hyvä kuomu (takaosa aukeaa kokonaan "hyttysverkoksi"). Ratasosan etukaaressa ei ole haaratukea, se on hieman ihmetyttänyt, mutta mihin sitä tarvitsee?

+ Loistava helposti käännettävä ratasosa, korvaa myös heittoaisan, koska kääntämisen voi hoitaa ihan lennossa

+ Saa näppärän travel systemin Maxi-cosin kaukalon kera

+ Tilava ja hyvä puolikova kantokoppa

+++ Hyvät ilmakumirenkaat (myös meillä suurin syy, miksi valitsimme Spritien sijaan Visionit). Korvaa jäykkää jousitusta

- Jäykkä jousitus (vastasyntyneellä tuntuu soratiellä turhankin jäykältä, mutta yli 6 kk ikäisellä ihan hyvä), etupyörää ei ole jousitettu lainkaan, mikä tietysti on vähän tylsää. Mutta ilmakumit pehmentävät ja keventävät menoa

- Muoviosat (niiden kestokyky arveluttaa, mutta hyvin ovat kestäneet)

- Jarrut (pitää aina varmistaa, että varmasti napsahtavat kunnolla kiinni)

 

+ Ihanan kevyet ja ketterät rattaat! Mielestäni kulkevat vallan mainiosti lumisohjossakin, ehkä juuri kiitos ilmakumien! Ystäväni isopyöräiset nelipyöräiset olivat mielestäni loskasäässä paljon raskaammat työntää.

 

Kaiken kaikkiaan olemme olleet tyytyväisiä. Etenkin nyt pikkutaaperon kanssa kerrassaan loistavat pelit, niin keveät työntää, kun kyydissä on 10 kiloa lapsostakin. En ottaisi muita kolmipyöräisiä, mutta saattaisin harkita nelipyöräisiä. Lähinnä nimittäin mietin, miten näihin saisi seisomalaudan nimim. vauvakuume.... Kysy lisää, niin kerron...

 

Muokattu: kennorenkaat kumirenkaiksi, kiitos Tigru.

Edited by Mamma2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ainakin Lascalin Kiddy Board ja Buggy Board sopii Visioneihin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on Visionit myös, tosin vasta odottelemassa tulokasta. Ei malttais odottaa että pääsee niitä testailemaan ihan oikeesti. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mä tykkään hirveesti (ainaki ulkonaisesti) noista swingeistä ja visioneista,

kysymys: saako tohon visioniin kaukalon (niinkuin travelsystemeissä) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mä tykkään hirveesti (ainaki ulkonaisesti) noista swingeistä ja visioneista,

kysymys: saako tohon visioniin kaukalon (niinkuin travelsystemeissä) ?

 

Siihen saa ainakin Maxi-cosin kaukalon ja Britaxin. Jälkimmäisestä en ole aivan sata varma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä saa myös Britaxin kaukalon Visioneihin, sillä meillä on sellanen myös odottelemassa. :)

 

Baby Stylen sivuilta kopsattua:

 

Gesslein Travelsystem: Lisävarusteena myytävien Gesslein Adapterien avulla Visionin runkoon voidaan kiinnittää joko Britax BabySafe Plus tai Maxi-Cosi CaprioFix-turvakaukalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jorisin pitkät pätkät Visionista tuonne vaunukeskusteluun ja sitten jollain ilveellä hävitin viestin... :angry:

 

+++ Hyvät ilmakennorenkaat (myös meillä suurin syy, miksi valitsimme Spritien sijaan Visionit). Korvaa jäykkää jousitusta

 

Tarkentaisin, että visioneissa on nimenomaan ilmakumirenkaat (eli pumpattavat), ei ilmakennorenkaat. Ainakin meillä...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytiin tänään katsomassa Gesslein Swingejä Vaunuaitassa ja niiden mataluus oli mulle yllätys (ja pettymys). Oli myös mun makuun vähän turhankin joustavat, vaikka maastossa varmaan hyvin kulkeekin. Teutonian Prestiget vei meidän vertailussa kuitenkin voiton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Gessleinit ovat pikkaisen matalammat kuin moni muu vaunu. Mutta ei se meillä ole mitenkään haitannut. Minä olen siis alle 160 cm ja mies yli 180 cm. Futureissa kun on säädettävä työntöaisa, niin saa juuri sopivan korkeudelle työntöaisan. Pitkälle miehelle on ihan sama, onko koppa viisi senttiä alempana kun joutuu kuitenkin kumartumaan. Minulle lyhyelle ihmiselle koppa on juuri sopivalla korkeudella B)

 

Strutsi valitti työntöaisan löysyyttä. Epäilen, että teidän vaunuja on aikaisemmin vedetty portaissa tms mitä ei millään nykyvaunuilla saa tehdä. Meillä tosiaan joka päivä vaihdetaan useampaan kertaan aisan korkeutta, eikä aisa lukittuna liiku mihinkään.

 

Mua niin harmittaa, ettei ostettu Gessleinin matkiksia. Meillä on matkiksina Carenan Easyt. Ne kääntyy niin huonosti Olen tottunut, että vaunut kääntyvät pienessä tilassa helposti yhtä kättä käyttäen. Meillä siis neiti kulkee välillä sylissäni ja mä työnnän yhdellä kädellä vaunuja :lol: Pohdittiin jopa miehen kanssa että otettaisiin matkalle mukaan futuret kun easyt on niin huonot. Ikävä kyllä tilaa ei ollut futureille täydessä autossa. Ei kyllä raaskisi ostaa uusia matkiksia :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kavereille, joilla on myös Gessleinin Visionit oli myyjä liikkeessä sanonut siitä työntöaisan pienestä "väljyydestä", että ei niin pakkasilmalla napsahda rikki joku sieltä. Siis että siksi on sitä väljyyttä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ok. Hyvä tietää :) Täytyypi joskus liikkeessä testata, onko se väljempi kuin Futuren. Kun ei minusta Futuressa ole kauheasi ylimääräistä väljyyttä. Tai sitten en vain miellä sitä siksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strutsi valitti työntöaisan löysyyttä. Epäilen, että teidän vaunuja on aikaisemmin vedetty portaissa tms mitä ei millään nykyvaunuilla saa tehdä. Meillä tosiaan joka päivä vaihdetaan useampaan kertaan aisan korkeutta, eikä aisa lukittuna liiku mihinkään.

 

Mä olen myös huomannut, että "sarana"-kohdassa on väljyyttä ja miettinyt, että saakohan sitä kiristettyä, jos se ajan myötä löystyy lisää. Mutta mitenkäs niistä portaista pääsee, jos ei vetämällä!? Meidän kotiin on 2 porrasta ja niissäkin aina vedän vaunut ylös... En mä ainakaan jaksa kantaa... Aika kurjaa jos nykyään vaunut tehdään niin heikoiksi, ettei kestä portaita... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jostain luin, että vaunuja tulisi vetää rapuissa aisan "saranan" ja teleskooppikohdan alapuolelta. Eli näin ollen aisaan ei kohdistu rasitusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now