chloe

Gesslein

411 posts in this topic

^ Tuo oli hyvä vinkki. Munkin mielestä on mielenkiintoista ettei nykyvaunut kestä portaissa vetämistä <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon semmosta miettiny, kun la on loppuvuodesta eli pakkasilla ja liukkailla keleillä mennäään..

Niin miten noi visionit/yleensäkkin 3-pyöräset toimii liukkaalla?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Munkin mielestä on mielenkiintoista ettei nykyvaunut kestä portaissa vetämistä <_<

No on kyllä outoa... Luulis että vaunut vaan kehittyy parempaan suuntaan. Mulla on Gesslein Compact -yhdistelmävaunut 90-luvun alusta ja ne on niin uskomattoman hyvässä kunnossa ja kestää kyllä portaissa vetämisen helposti. Meidän rapussa on pari porrasta ennen hissiä kun tullaan ulko-ovesta sisään, eli siinä on pakko vetää ne vaunut, niin ei tulis kyllä mitään jos olis semmoset mitkä ei kestä vetämistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
^ Tuo oli hyvä vinkki. Munkin mielestä on mielenkiintoista ettei nykyvaunut kestä portaissa vetämistä <_<

 

Mä uskon että tää johtuu ihan siitä että runkoihin on tullut niin paljon erilaisia säätöjä. Vanhoissa vaunuissa ei ollut mitään aisan säätö mahdollisuuksia. Ne on ne nivel kohdat jotka ei kestä sitä portaissa vetämistä tai ryskyttämistä alaspäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä oon semmosta miettiny, kun la on loppuvuodesta eli pakkasilla ja liukkailla keleillä mennäään..

Niin miten noi visionit/yleensäkkin 3-pyöräset toimii liukkaalla?

 

Meillä ei ainakaan oo ollu mitään valittamista. Kaksi talvea nyt työnnelty, ja lähinnä semmoisella oikein lasiseksi tamppautuneella lumisella tiellä lähtee joskus "perä" vetämään jos tie viettää vähänkään. Mut se varmaan olis nelipyöräisissäkin, etupyörä menee ihan mallikkaasti ja tosiaan Visioneissa sen saa helposti lukittua jolloin kai kulkee vielä vakaammin. Mä en kyllä ole varmaan ikinä joutunut lukitsemaan talvellakaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kolmipyöräiset Gessleinit, joissa kääntymätön etufillari. Kulkee todella hyvin kesät talvet, eikä ole sohjossakaan ongelmia, kun niin isot pyörät! Pehmeässä kantokopassa on vauva nukkunut nyt 6kk ja toiminut tosi hyvin.

Aion vaihtaa (vielä) pienempiin nyt pian, joten jos kiinnostaa niin viestiä voi laittaa. Myyn pois, kun ei ole tilaa kaksille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me päädyttiin Gessleinin Swingeihin puolikovalla kantokopalla. Onhan ne aika matalat vaunut, mutta meille ihan sopivat, kun ollaan molemmat miehen kans keskivertoa lyhyempiä :) Meillä oli toisena vaihtoehtona Emmaljungan paritkin vaunut, mutta Gessleinit vei voiton pitkälti senkin perusteella, että ne mahtui Saabin takakonttiin näppärimmin, niin pitkittäin kuin poikittainkin. Mies tykkäsi nimenomaan myös pumpattavista ilmakumipyöristä. Ostohetkellä lupaavan oloiset vaunut, toivottavasti jo kohta pääsee sitten käytännössäkin testaileen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tarkentaisin, että visioneissa on nimenomaan ilmakumirenkaat (eli pumpattavat), ei ilmakennorenkaat. Ainakin meillä...?

 

Meillä on ainakin EI pumpattavat. Tilaamalla saksasta sai päättää haluaako ilmakennorenkaat vai pumpattavat. Ja noi ilmakennot on kyllä loistavat! Aina kevyt työntää!

 

Ja nuo meidän F6 on kyllä ihan normaalin korkuiset. Liikkeessä katottiin kans Futurea(!?) ja se oli matala malli. Muutenkin suomessa on aivan ryöstöhinnat nuissa rattaissa. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heippa kaikki! Rahtitaksi toi tänään odotetun paketin: Gessleinin yhdistelmävaunut! :D ja kotiovelle. Nyt ollaan niitä tuossa tutkittu ja kasattu mieheni kanssa: meillä on siis puolikova koppa nuissa. Pitääkö se kiinnittää myös muuten, kuin "nipsauttamalla" niillä liittimillä sieltä sivusta? Siis laitetaanko esim. valjaat jotenkin sieltä pohjasta läpi tms? Meillä mukana ei ole, kuin saksankielistä materiaalia ja se ei ei oikein taivu.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meillä on ainakin EI pumpattavat. Tilaamalla saksasta sai päättää haluaako ilmakennorenkaat vai pumpattavat. Ja noi ilmakennot on kyllä loistavat! Aina kevyt työntää!

 

okei, sorry, mun moka, en tiennyt tästä vaihtoehdosta. Mä oon tykännyt pumpattavista renkaista.

 

^Ei meidän koppa ainakaan ole kiinni muulla kuin niillä sivussa olevilla systeemeillä (eikä aina niilläkään) Hyvin on paikoillaan pysynyt.

Edited by tigru

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Ei meidän koppa ainakaan ole kiinni muulla kuin niillä sivussa olevilla systeemeillä (eikä aina niilläkään) Hyvin on paikoillaan pysynyt.

 

 

Kiitos vastauksesta! ;) Me jatketaan muiden osien ihmettelyä.. Sadesuoja lienee se kirkassysteemi? Aika järkky.. :mellow: Mut hyttysverkko oli kätsä. Meillä on mallina Trend ja värinä "metsä". Mä tyksin kyllä kovasti! Pumpattavat ilmakumit on alla ja jousia riittää. :D Se oli meille ykkösjuttu: metsäteitä kun kärräillään. Nyt sit pitää opetella kasaaminen.

 

Onko mitään saumaa saada suomenkielisiä ohjeita mistään? Osaako joku neuvoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne kantokopan nipsut laitetaan turvakaaren koloihin, kun se otetaan pois. Tai jos laittaa kopan+turvakaaren, tuskin se koppa mihinkään sieltä lähtee liikkeelle.

menet jonnekin paikalliseen liikkeeseen, ja sanot että koira söi sun ohjeet :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirde: Meillä taitaa olla samat vaunut kuin teillä, ainoastaa fi-versiona. Ohjeet löytyvät suomeksi, mutta sen ainoan kerran kuin yritin saada tietoa niistä totesin, että heikollakin saksankielentaidolla saa enemmän aikaiseksi. Kannattaa rohkeasti vain kokeilla eri säätöjä ja vetskareita ja kattoa miten se muuttaa ulkonäköä.

 

Meidän myyjä kertoi meille, että mukaan tullut sadensuoja ei kestä pakkasta vaan suositteli brion sadensuoja pakkaskelille. Vaunut olivat koko viimetalven aikan käytössä mutta en tarvinnut brioa ikinä. Eilen sensijaan tuli kauppareissulla käytetty kun Gessleinin omat oli jo märät ja oli kiirus saada sadesuojaa.

 

Kopan nipsut ovat aina olleet kaaren koloissa (onneksi olen ollut tarkka, muuten olisi kerran voinut käydän huonosti kun lähdin ulos citybussista.)

 

Vasta keväällä kun muutimme kopan lämpöpussiksi rattaita varteen huomasin, että kopan alla oleva istuinpehmike olisi kannattanut laittaa koppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Pitää mennä koirien kanssa myymälän eteen surkeena, ni voi osotella potentiaalisia ohjeenjärsijöitä.. :D

 

Vielä yks kyssä: tilasin putoamissuojan: se ei kuulu saksanmaalla FI:n lailla vakioon: mihin ihmeeseen se kiinnitetään ja laitetaan? :rolleyes: (ai miten niin oon nolo) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaipaisin kokemuksia F2:sta. Niitä ei ilmeisesti Suomesta saa mistään? Mistä olette niitä tilannut ja minkä hintaisiksi on tulleet toimituskulujen kanssa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vielä yks kyssä: tilasin putoamissuojan: se ei kuulu saksanmaalla FI:n lailla vakioon: mihin ihmeeseen se kiinnitetään ja laitetaan? :rolleyes: (ai miten niin oon nolo) :P

Meillä on Futuret, mutta varmaan Trendeissä on sama systeemi, eli sieltä kuomun takaosasta avataan pitkä vetoketju ja se osa otetaan irti. Sitten vaan verkko samaan vetskariin kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaipaisin kokemuksia F2:sta. Niitä ei ilmeisesti Suomesta saa mistään? Mistä olette niitä tilannut ja minkä hintaisiksi on tulleet toimituskulujen kanssa?

Tuolla vaunukeskustelussa kerroin kokemuksiani F2:sta, joten kopioin tekstin tänne.

 

^Taitaa olla mun F2:set :lol:.

 

3305513597_9215711f97.jpg

 

Musta tuo pesä on todella fiksu keksintö, saa kätevästi pienen suojaan sinne tarvittaessa ja lippaa saa säädettyä auringon mukaan, eikä tarvitse räpeltää harsojen tms kanssa.

 

Nyt on jo vähän käyttökokemustakin vaunuista, jotka tilasin siis ihan sokkona saksalaisesta nettikaupasta kuvien perusteella, kun mitkään muut vaunut ei miellyttäneet (testattua tuli Bugat, Mutsyt, Quinnyt jne) ja noihin iskin silmäni. Vauva on vielä niin pieni, että pääosin ollaan käytetty vaunukoppaa, joka on mukavan tilava ja uskon, että se menee vielä monen monta kuukautta. Lisäksi kauppareissuilla ollaan käytetty adaptereitten kanssa MaxiCosia. Liikkuminen noitten kanssa on ihan älyttömän kätevää ja bonuksena on tosiaan ne vaihdettavat etupyörät, jotka tulee paketin mukana.

 

Huonoselkäisenä positiivista on myös se, että vaunukoppa on korkeammalla kuin esimerkiksi Bugiksissa.

 

Tää kuulostaa nyt ihan mainospuheelta, mutta olen ollut ostokseeni tyytyväinen ja noita vaunuja kun ei jostain syystä Suomessa myydä, niin kaikki eivät niistä ole tietoisia ;).

 

Mä tilasin vaununi täältä ja ne tuli kotiovelle viikossa (asun tosin Belgiassa) ja hintaa oli reilu 500e. Nyt hinta näyttää olevan vähän korkeampi tuolla. Paketti siis sisältää vaunukopan, rungon ja istuimen. Tilasin tuolta myös lisäksi adapterit MaxiCosiin ja kaikki meni loistavasti. Gessleinin nettisivuilta löytyy myös linkkejä verkkokauppoihin, jotka myyvät heidän vaunujaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä toi F2 vaan olis niin hyvän näkönen! On se harmi, ettei niitä myydä Suomessa eikä pääse yhtään testaileen. Onneks meillä on hyvin aikaa miettiä, mitä tehdään :)

 

Muoks. Tuli tässä vielä pari kysymystä mieleen? tamtam, menevätkö nuo mielestäsi pieneen tilaan kasattaessa? Meillä kun on ihan tavallinen (ei farmari) auto ja kärryjen pitäisi olla sellaiset, jotka sinne hyvin mahtuvat. Ei aiota siis ostaa erikseen matkarattaita. Entä onko noissa millaiset jousitukset? Onko niillä mahdollista mennä vähän möykkysemmällä tielläkin ja lumihangessa?

Edited by Lintu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kyllä toi F2 vaan olis niin hyvän näkönen! menevätkö nuo mielestäsi pieneen tilaan kasattaessa? Meillä kun on ihan tavallinen (ei farmari) auto ja kärryjen pitäisi olla sellaiset, jotka sinne hyvin mahtuvat. Ei aiota siis ostaa erikseen matkarattaita.

 

Tässä on video futuren rungon kasauksesta. Tässä taitaa olla F1 mutta runko on sama.

 

Klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan noin niinku uteliaisuudesta (itsekin Gessut omistavana) kyselisin, että miten tuommoisessa "munassa" saa happea, tai lähinnä raitista ilmaa? Eikö siitä tule turkasen kuuma kesällä? Vai onko tää vaan niitä loistavia ominaisuuksia, joiden hyödyllisyyttä minä en vain omassa pikku päässäni sisäistä kunnolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eihän se alareuna ole täysin ilmatiivis, mutta on varmasti kuuma :D Tuulisena päivänä tai pienellä sateella varmasti loistava, jossei ole vaikka sadesuojaa muistanut ottaa mukaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Enkä usko, että sitä "muna-modea" on tarkoitus/pakko käyttää koko ajan, vaan vain silloin, kun pyryttää tai tuulee kovasti. Ja luulisin, että säätövaraa on koko kuomun verran, jotta voi olla vähemmänkin muna? tamtamhan tähän varmaan osaa parhaiten vastata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo muna ei ole täysin tiivis alareunasta, joten en usko, että hapensaanti on ongelma ja tosiaan tuon saa säädettyä esim. puoliväliin auringonsuojaksi. Belgiassa missä asumme tuo on kätevä juuri maan tuulisuuden vuoksi ja sadekuurotkin yllättävät usein. Jousitus on Gessuissa musta aina ollut todella hyvä, ollaan menty hiekkatiellä ilman ongelmia jopa pienillä renkailla. Paketissahan tulee mukana vaihdettavat etupyörät, eli samanlaiset kuin nuo takapyörät. Niillä pääsee varmasti lumessakin hyvin.

 

muoks. löysin hyvän kuvan tuosta kuvusta.

titel-f2-verdeck-gross.jpg

 

Kasattavuudesta, musta nuo menevät aika kätevästi kasaan. Mulla on autona Volvon S40 ja ne mahtuvat sinne pitkittäinkin kasattuna, eli kova koppa mahtuu vielä viereen, ovat sen verran kapeat. Vievät sitten kyllä noin lähes koko takakontin. Nyt Suomeen ajaessa nuo mahtuivat suksiboksiin, joka on ehkä vähän normaalia boksia korkeampi. Meilläkään ei ole matkiksia, enkä ole kokenut matkiksia tarpeelliseksi. Vaunukopassa on kantohihnatkin ja sen irrotus käy tosi kätevästi. Mä pohdin pitkään F6sten ja noitten välillä ja olen todella tyytyväinen, että uskalsin ottaa riskin ja tilata nuo kokeilematta. Mä tykkään siitä, että varsinkin nyt kesällä vauva voi kölliä kopassa ja koppa on korkealla, joten vauvan nostaminen on helpompaa.

Edited by tamtam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tilattiin pojalle pingpongista suklaanruskeat Gessleinin visionit, vaunut on olleet ihan unelmat käytössä! Kääntyy todella näppärästi ja on kaikin puolin muutenkin toimivat. Ja ihanat tietysti ulkonäöllisestikin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt tulee vali-valitusta Gesslein F6-mallista, Pinpong-nettikaupasta ja Vaunu-Aitasta! Älkää ihmeessä sekaantuko, on minun vinkkini! <_<

 

Tilasimme siis F6-mallin Pingpongista. Sitä ennen olimme tutustuneet vaunuihin Helsingin Vaunu-Aitassa. Epäröimme F6-mallin käsijarrua, mutta Vaunu-aitassa myyjä vakuutteli, että hän on myynyt lukuisia ja lukuisia F6-vaunuja ja yksissäkään ei ole käsijarru pettänyt. Koska vaunut vaikuttivat muuten tarpeitamme vastaavilta, tilasimme ne Pingpong-nettikaupasta. Vaunut ehtivät olla käytössä alle 4 kuukautta kun käsijarru hajosi. Olin yhteydessä Pingpongiin, vaunuissahan on 2 vuoden takuu. Ensin sähköposteihini ei vastattu. Muutaman viikon jälkeen vastattiin ja pyydettiin lähettämään valokuvia hajonneesta jarrusta. No, otin kuvia ja lähetin Pingpongiin. Tämän jälkeen he vastasivat, että ovat yhteydessä Gessleinin tehtaalle, mutta tehtaan koko henkilökunta on lomalla vielä 2 viikkoa... Odotin ja odotin, mitään ei kuulunut. 2 viikkoa tuli ja meni, mitään ei edelleenkään kuulunut. Nyt olen laittanut Pingpongiin neljä sähköpostia ja kysellyt missä mennään, vastausta en ole saanut. Soitin Vaunu-Aittaan ja selitin tilanteemme ja kysyin, josko he voisivat korjata jarrun. Minulle vastattiin erittäin epäystävälliseen sävyyn, etteivät he ole kiinnostuneita ongelmastamme, koska emme ostaneet vaunua heiltä. Ok, ymmärrän suuttumuksen ja soitin pyöräkorjaamoita läpi. (Tuo käsijarruhan muistuttaa pyörän käsijarrua.) Käytimme vaunua muutamissa pyöräliikkeissä ja he totesivat pahoitellen, etteivät pysty korjaamaan jarrua. Siihen on saatava kokonaan uusi jarru, vanhaa ei voi korjata. Soitin sitten jälleen Vaunu-Aittaan ja kysyin ystävällisesti, josko voisimme heidän kauttaa tilata uuden jarrun suoraan Gessleinin tehtaalta. Vastaus oli jälleen erittäin epäystävällinen ja epäasiallinen. Mainittakoon vielä, että vaikka emme vaunua Vaunu-Aitasta ostaneetkaan, olemme ostaneet heiltä runsaasti muuta tavaraa, mm. turvakaukalon, isofix-alustan, adapterin, imetystyynyn, tutteja, tuttipulloja, rintakumeja, ammeen, sadesuojan, hyttyssuojan, leluja jne. Eli olemme kyllä tuoneet heille rahaa! Myyjä ei suostunut edes neuvomaan mistä voisin uutta jarrua alkaa kysellä. :(

 

Olemme nyt olleet noin 1,5 kuukautta rikkinäisen jarrun kanssa. Pingpong tai Gessleinin tehdas ei vastaa, Vaunu-Aittaa ei kiinnosta. Tekisi mieli ostaa uudet vaunut, mutta rahatilanne ei tykkäisi tästä vaihtoehdosta. :(

 

Henkilökohtaisesti olen päättänyt, että nämä olivat taatusti viimeiset Gessleinit meillä. Samoin Pingpongia tai Vaunu-Aittaa en suosittele enää kenellekään!! Pyöräkorjaamossa minulle sanottiin, että merkin maahantuojalla (eli Vaunu-Aitalla) on velvollisuus myös huoltaa kyseistä merkkiä riippumatta siitä, mistä vaunut on ostettu. En tiedä tästä, pitäisi selvittää kuluttaja-asiamieheltä. Mietin myös että mitä kautta saisin Pingpongin tai Gessleinin vastuuseen siitä, että takuu ei toimi.

 

Niin ja jos joku osaa vinkata muita Gessleinin maahantuojia Suomessa (itse en ole löytänyt muita kuin Vaunu-Aitan) niin ottaisin vinkkejä kiitollisena vastaan! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now