chloe

Gesslein

411 posts in this topic

Mä vähän luulen että F2-mallia ei Suomessa myydä. :( Sen verran tullut kommentteja tästäkin vaunusta vastaan. Nettikaupoista sitten tilaamalla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Joo, siis niin mäkin oon ymmärtänyt. Oon käynyt katselemassa noita saman tyyppisiä malleja kaupassa ja ajattelin sitten vaan tilata Saksasta. Googlaamalla löysin yhden F2-mallin myynnissä jossain lastentarvikeliikkeessä Suomessa, mutta se oli kyllä jossain aivan väärällä suunnalla.

 

Saa nähdä miten monta kertaa mieli ehtii vielä muuttua ennen kun oikeasti pääsee vaunuja hankkimaan. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomasin eilen, että Gessleinilta on tullut uudistunut versio Vision-rattaista. F3 on paljon kevyempi ja kapeampi kuin edeltäjänsä.

Mietin pitäiskö pyydä nuo Emmaljungat pois ja ostaa F3 tilalle. Noihin käy meidän Britaxin kaukalokin travel systeemiksi (oon niin harmitellut kun Britaxi ei käy moneenkaan kärryyn). Vain mun kaipaama kuppi-istuin puuttuu.

 

http://www.gesslein.de/kinderwagen-f3.htm

 

F2 on aika painava ja leveä kärry. Jäi pois mun listalta raskauden aikana, samoin Vision samoista syistä. (Kyllä pikkukauppojen kapeilla käytävillä 57 cm leveät Emmaljungat pelittää)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsekin katselin tuota F3-mallia mutta Gessleinin sivuilla käyttöohje antaa vain erroria. :( Olisi kiva tietää tarkkaan mitkä noiden erot on, heti ensimmäisenä huomaan ainakin käsijarrun lisänä. Noh, nettikaupoissa on tarkempia tietoja, tällä hetkellä käännän saksaa päässäni. :P

 

Haluaisin ainakin tietää paljonko on korkeus istuimesta kuomuun.

Edited by Victoria

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Se on muuten totta, että leveäthän nuo on. Mutta eikö kaikki Gessleinit oo yhtä leveitä? Ainakin mun silmään näytti siltä, kun niitä liikkeessä katselin.

 

Mä katselin aiemmin just tuota F3-mallia. Se oli mun ykkösvaihtoehtona eka, kunnes mies keksi, että me tarvitaan vaunut joissa on neljä pyörää. Mies on toki muuttanut mieltänsä tuossa asiassa jo useampaan kertaan, että ehkä sekään ei oo vielä ihan poissuljettu malli. Mun silmään näytti, että tuo F3 olisi jotenkin ollut tukevamman näköinen, kuin Visionit. Etupyörä ainakin näytti mun mielestä erilaiselta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babyonlineshopista nuo F3 löytyvät. Mun saksa on huono, enkä oikein ymmärrä tuota painoa. 8,5 kg onko se pelkkä runko, ratas sporttikankailla vai tavallisella kankaalla.

 

Mulle kävis kevyet kärryt, joilla ei tarvii keulia aina kääntyessä ja joilla pääsee myös talvella eteenpäin. No onhan Emmaljungiin onneksi tulossa nyt talvipyörät...

Edited by Ataraxia

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Se on pelkkä rungon paino. Mäkin hetken ihmettelin, että onpas ne kevyet, mutta huomasin sitten tosiaan että runkohan se vain olikin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinderwagen.comissa tuon F3:sen painoksi mainitaan 13,4 kg eli ei ne loppujen lopuksi mitkään erityisen keveät ole. Noin muuten sieltä löytyi seuraavanlaiset mitat:

 

Liegefläche: Länge 96 cm x Breite 34 cm

Rückenlehne: 44 cm

Sitzhöhe: 60 cm

Faltmaß: Länge 55 cm x Breite 58 cm x Höhe 41 cm

Gestellbreite: 58 cm

Schieberhöhe: 90 - 113 cm

 

Osaisko joku ihana saksaa taitava kääntää nuo, itsellä kun ei kielitaito oikein riitä noin pitkälle. :P Sen noista mitoista päättelin, että leveys olisi vain 58 cm mikä täällä kaupungissa olisi tosi hyvä (mahtuisivat helposti esim. vanhojen ratikoiden ovista sisään). Kuolasin jo esikoisen odotusaikana Visioneita, mutta ne sitten karsiutuivat pois liian ison koon vuoksi, joten nämä voisi olla meille aika passelit...

 

Tuosta kuppi-istuimesta vielä sen verran, että se on ihan näppärä yhden lapsen kanssa, mutta jos tulevaisuudessa perheessä on vauva ja taapero, jotka käyttävät limittäin samoja vaunuja niin silloin kuppi-istuin on vähän huono kun siihen istuimeen ei oikein voi pientä vauvaa laittaa eikä taaperoa taas siihen kovaan kantokoppaan vaan niitä joutuisi vaihtelemaan aina sen mukaan kumpi lapsista käyttää rattaita. Tuollaisissa normaaleissa istuimissa ei sitä ongelmaa ole kun vauva voi laittaa vaunuihin pehmeässä kantokopassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Makuutila (vai mikä tää nyt onkaan suomeks): Pituus 96 cm x Leveys 34 cm

Selkänoja: 44 cm

Istuinkorkeus: 60 cm

Mitat taitettuna: Pituus 55 cm x Leveys 58 cm x Korkeus 41 cm

Rungon levyes: 58 cm

Työntöaisan korkeus: 90 - 113 cm

 

Bitte sehr :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hauskaa, etta taalla keskustellaan Visioneista ja F3:sta - ma just iskin silmani noihin F3 ja kovasti mietin itekin, mita eroa niissa on Visioneihin.

 

Babyonelineshop.de kertoo F3:n painoksi 8,5 kg - mene ja tieda kumpi nyt sit on oikein, kun Gessleinin omilla sivuilla ei sanota mitaan.

Edited by Chiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ääh nyt alkaa vaikuttaa ihan liian hyviltä noi F3:t. Harmi ettei niistä ole vielä kokemusta että joku osaisi verrata kuinka kulkevat lumessa verrattuna Visioneihin. Jos paino on tuo 13,4 kg ratasosan kanssa niin se olisi painavampi kuin Vision?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos suzy suomennoksesta! Voi vitsi, kyllä noi näyttäisi noiden mittojenkin perusteella ihan liian hyviltä. :girl_sigh: Tulisispa nuo nyt johonkin liikkeeseen myyntiin niin pääsisi livenä näkemään ja testailemaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, juuri toi tukevuus pitää olla kunnossa jne. Ei taida tulla Suomeen ennen syksyä ainakaan jolloin itse tarvitsen vaunut. Nimenomaan toi talvikäyttöön sopivuus on tärkeä asia josta pitäisi saada varmuus ennen rahojen tuhlaamista, saksalaiset kun ei talvesta mitään tiedä. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

F3 kiinnostaa täälläkin. Erityisesti kiinnostaa siksi (verrattuna Visioniin), että siinä on isompi etupyörä. Saahan tuon etupyörän lukittua? Katsoin, että tähän saa myös tuon Buggysetin, eli ilmeisesti tällä tarkoitetaan erillistä istuinta (about 80€). En kyllä oikein ymmärrä, miten tuo on parempi kuin normaali mukana tuleva isuin (ratasosa).

 

Runko on tyylikkäämpi Visionissa, mm tuon paksun takapalkin takia.

 

Joko näitä on suomessa jossain? Kyselin saksasta muutamasta kaupasta jo toimitusaikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole Suomessa ja tuskin ihan pian tuleekaan. :) Jos ikinä. Kyllä noissakin käsittääkseni on lukittava etupyörä.

 

Edit. Ja jos päädyt tilaamaan niin heti tänne infoa! :grin: Ja vertailua Visioniin (jos mahdollista).

Edited by Victoria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuomuongelmissa päädyin tänne itsekin, mukava huomata, että täällä on käyty keskustelua ruuvien kiristämisestä :) Meillä on ns. perintövaunut eli viitisen vuotta sitten ostetut Gessleinit, kahdella lapsella tätä ennen ja kuomu ei pysy ylhäällä millään. Täytyy syynätä ruuvien tilanne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko jollain tietoa saako F2 malliin ratasosaan jalkapeitettä tms? Oon ihastunut noihin, mutta näissä Suomen sääolosuhteissa kaipais jotain suojaa tohon avonaiseen ratasosaan. Tiedän, että sen kuomun saa vedettyä kokonaan ratasosan yli, mutta kaipaisin myös ihan sellasta jalkojen päälle tulevaa suojaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaanpa omaan kysymykseeni :) Löysin Brion Sing jalkapeitteen, joka on tarrakiinnitteinen, joten voi yhdistää muihinkin malleihin. Singin ratasosa on aika samantyylinen/ mallinen kuin F2:sen, mahtaisiko se käydä noihin? Tässä linkki: http://verkkokauppa....peite.jpg&w=220

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä en nyt ihan vastaa sun kysymykseen, mutta vihjaan, että toisena vaihtoehtona jalkapeitteelle voisi olla lämpöpussi. Esim. tämä, ja noita nyt löytyy, talvisempia ja kesäksikin käypiä.

 

Meillä on ihan muut rattaat, joissa jalkapeite tuli mukana, mutta sitä ei talvellakaan käytetty, kun käytössä oli jääkarhupussi. Lämpöpussi suojaa hyvin tuulelta ja kylmältä samoin kuin jalkapeite, tai paremminkin kuin huonosti istuva jalkapeite. Itse tykkäsin siitä myös siksi, että sillä saatiin helposti vähän värivaihtelua meidän mustiin rattaisiin. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on nyt ollut käytössä kolmisen kuukautta Gessleinin F1-vaunut kovalla kantokopalla. Tähän mennessä vaunut ovat palvelleet todella hyvin ja vastanneet odotuksia. Tilasi vaunut saksasta babyonlineshop.de:stä. Meidän toiveet oli ettei tarvitisi ostaa matkarattaita ainakaan vauva-aikana. Meillä on myös Britax-Römerin kaukalo ja siihen adapterit, joten vaunujen rungon kanssa toimii myös travelsysteminä.

Suuri plussa vaihdettavista eturenkaista, isojen pyörien kanssa on hyvä käydä kävelyllä ja pienet pyörät on ihan parhaat kaupungilla! Vaunut on kevyet työntää ja ne rullaa hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Miten leveät nuo F1-vaunut on? Mä olin jo melkein päätynyt tuohon F2-malliin, mutta sen leveyden takia oon luopumassa ajatuksesta. Kävin jo testailemass Mutsyja, mutta mä en saanut niiden työntöaisaa ollenkaan sopivalle korkeudelle itselleni, niin että se ei mennyt vaunukopan päälle. Päädyin siis takaisin katselemaan Gessleinin malleja. Myös F3 on edelleen yksi vaihtoehto, mutta oon vähän epävarma siitä, onko kolmipyöräinen malli kuitenkaan meille hyvä.

Edited by pirpsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

F1 vaunujen runkohan on sama kuin F2:sen. Mua jäi mietityttämään noissa F2:ssa se, ettei ratasosassa selkänojaa saa makuuasentoon. Pystyykö lapsi silti nukkumaan siinä? Eikö se istuin ole sellainen kuppimainen? Mä oon niin ihastunut noihin kovakoppaisiin vaunuihin, mutta asutaan toisessa kerroksessa ja portaita täytyy kulkea, joten onko se ihan mahdoton yhtälö? Vaunut voi kyllä jättää alas, mutta vauva pitäisi saada ylös. Pehmeän kopanhan voi kantaa sisälle, mutta onko kovassa kopassa ainut vaihtoehto nostaa vauva vaan vaunuista pois? F1:set on mulla toisena vaihtoehtona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arvaas montako tuntia lapset nukkuu esim turvakaukalossa+turvaistuimessa, ja ne on kuppimaisia. ja jotkut sitteritkin.. :girl_crazy:

mwillä on kahdella lapsella nyt ollut kuppimallinen istuinosa, ja kuopuksen enkat on 5h etupihalla unta :) eli siis meillä ainakaan häiritse unta. plus sen 6kk ikäisen on helpompi harjoitella istumista kuppimallisessa penkissä, kun aika jossain isossa ratasosassa esim emmaljungalla ja briolla, missä kaikki aina vaan valuu eikä pysy istumassa..

meillä siis 3½v saakka on istunut vanhempi, ja hyvin mahtui, ja nuorempi on nyt 1v1kk,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö turvakaukalossa saa pitää vauvaa max pari tuntia kerrallaan? Tuo on ihan hyvä pointti, että pienen puolivuotiaan voi olla helpompi istua kuppimaisessa istuimessa, mutta isommalle lapselle se ei varmaan ole niin tilava kuin juuri nuo emmaljungat tms. Pitäisi nähdä nuo F2:set livenä jossain, niin saisi vähän paremmin käsitystä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mun mielestä tuo 2h on kans se, mitä suositellaan maksimissaan. sen takia pitkillä automatkoillaki pitää pitää riittäviä taukoja riittävän usein, ettei pienen selkä väsy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now