chloe

Gesslein

411 posts in this topic

^ Onpa teillä käynyt ikävästi :/

 

Adimax on ainoa Gessleinin (ja muutaman muun merkin) maahantuoja. Harmi vaan, pikaisen googletuksen perusteella Adimax = Vaunuaitta. Jälleenmyyjillä taas ei taida olla mahkuja auttaa. Voithan sä soittaa johonkin jälkeenmyyjäliikkeeseen ja kysyä. Keravalla Pikkuhurmuri ja Lahdessa Citybaby ainakin myyvät Gessuja.

 

Meidän ystävät oli saaneet Adimaxilta tosi huonoa palvelua Visioneidensa alati rikkoutuvien turvakaukaloadapterien kanssa. Ja Vaunuaitassa muutaman kerran asioineena, en asioi kyllä enää. En tiedä pitäisikö siellä puhua ruotsia, jotta saisi asiallista palvelua. Ja jännä, että maahantuojina puhuivat puppua meidän matkisten takuun pituudessa :huh: Myyjä sanoi, että rattailla on 6kk takuu, kun Gessleinin sivuilla puhutaan maailmanlaajuisesta 24kk takuusta..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Henkilökohtaisesti olen päättänyt, että nämä olivat taatusti viimeiset Gessleinit meillä. Samoin Pingpongia tai Vaunu-Aittaa en suosittele enää kenellekään!! Pyöräkorjaamossa minulle sanottiin, että merkin maahantuojalla (eli Vaunu-Aitalla) on velvollisuus myös huoltaa kyseistä merkkiä riippumatta siitä, mistä vaunut on ostettu. En tiedä tästä, pitäisi selvittää kuluttaja-asiamieheltä. Mietin myös että mitä kautta saisin Pingpongin tai Gessleinin vastuuseen siitä, että takuu ei toimi.

 

Sekaannun kuitenkin ;) Ikävä juttu, jarrut kun kuitenkin ovat melko tärkeä asia.

 

Itse olen vuoden käytön jälkeen todella tyytyväinen meidän Gesslein (en enää muista mikä malli), joka ostettiin Vaunu-Aitasta. Kaksi kertaa olemme huoltaneet etu-pyörät takuuhuoltona heillä, palvelu on ollut nopea ja erittäin ystävällistä. Ensimmäisellä kerralla huoltomies oli tsekannut kaikki ruuvit ja säädöt ja kiristänut pari niistä.

 

Voin uskoa, että ylläoleva pitää paikkaansa mutta miten menee takun kanssa (Ping-Pong tai Gesslein maksaa huollosta Vaunu-Aitalle?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Toi olikin hyvä linkki! Ei muutakuin Vaunuaittaan uudestaan yhteyttä Tikku. Toivottavasti saat pian jarrun kuntoon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^Joo tuossahan se on aika suoraan sanottu että Vaunuaitta on velvollinen korjaamaan jarrun. Kerro Tikku sitten miten kävi.

 

Ketjun aiheesta hieman ohi, mutta mulla on kans huonoja kokemuksia Vaunuaitasta (PingPongista taas pelkästään hyviä). Siellä ei olla yhtään kiinnostuneita palvelemaan jollet ole heti kukkaro auki siinä ostamassa jotain. Olen käynyt siellä muutamaan otteeseen tutustumassa Gessleinin vaunuihin ja kysymässä jotain varaosia (mulla on vanhat Gessleinit jostain 90-luvun alusta) ja eivät ole olleet yhtään halukkaita auttamaan. Ymmärrän ettei noin vanhoja varaosia ole varmaankaan enää saatavissa, mutta osan asioista olen loppujen lopuksi saanut hoidettua suoraan Gessleinin tehtaan kautta. Esim. kun halusin uudet kankaat verhoillakseni vanhat Gesslein vaunut, Vaunuaitta sanoi ettei ole mahdollista ostaa kankaita erikseen Gessleinilta kun ne on kaikki leikattu valmiiksi näihin uusiin malleihin - soitin sitten suoraan Gessleinille kysyäkseni asiaa ja kysyivät multa vaan että mikä värikoodi ja kuinka paljon. Kankaat tuli postissa parin viikon sisällä. Eli Vaunuaitta on ihan turha tuossa välissä. Monta kertaa olen sinne mennyt jotain ostamaan, mutta huonon palvelun tai olemattoman palvelun (eivät ole yksinkertaisesti halunneet myydä jotain kysymääni tuotetta, kun "ei se ole oikeen hyvä") takia olen sieltä joka ikinen kerta lähtenyt tyhin käsin pois (vaikka olisinkin nähnyt hakemani tuotteen heidän liikkeessä). No eiväthän he menetä siinä muuta kuin rahaa ja jos ei raha kiinnosta tällaisena aikana niin ei ole mun murhe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten voi olla näin vaikeaa vaunujen valinta?! Siis A P U A :)! Meillä on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa - Gessleinin Swingit ja Hartanin topline X:t. Onkohan kenelläkään mitään hyvää tai huonoa sanottavaa näistä :)? Josko vähän helpottaisi päätöksen tekoa...

 

Ensin olin ihan sitä mieltä, että Hartanit, mutta nyt oonkin kallistumassa Gessleinien suuntaan. Ne vaan on niiiiiiin kevyet työntää ja jousituksen aivan mielettömät koiralenkkejä ajatellen... Ne ei mene yhtä hyvin = helpost kasaan kuin HArtanit, joka on tälle rähmäkäpälälle miinus. Lisäksi työntöaisa kapenee ylöspäin ja pelkään että kädet on työntäessä ihan sumpussa. Tämä siis myös miinusta. Onko teillä Swingien omistajilla näistä kokemusta?! Mukavaa loppuviikkoa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ mulla ei ole kokemusta noista Hartaneista, mutta Swingit on nyt olleet kohta puoli vuotta käytössä ja tykätään :) Ainoa huono puoli noissa on pieni tavarakori, sinne ei mahdu paljon mitään. Kasaaminen on ihan kätevä kun sen oppii, ei yhtään vaikea. Työntöaisa myös hyvä. Mä rakastan noiden keveyttä, niitä on niin näppärä työntää vaikka ovatkin nelipyöräiset. Aika paljon ollaan kuljettu pururadalla ja metsäautoteillä, niilläkin noilla pääsee hyvin, se jousitus on ihan huippu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahtaakohan swingien kasaus olla erilainen kuin F1? Ainakin F1:ssä kasaus on tosi helppoa kunhan sen oppi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
^^Joo tuossahan se on aika suoraan sanottu että Vaunuaitta on velvollinen korjaamaan jarrun. Kerro Tikku sitten miten kävi.

Beibin pyynnöstä tulin kertomaan miten kävi!

 

Ensinnäkin kiitos teille linkeistä ja vinkeistä! Soitin Vaunu-Aittaan kolmannen kerran ja kerroin mitä kuluttajaviraston ohjeissa sanotaan ulkomailta ostettujen vaunujen korjaamisesta. Nainen puhelimen toisessa päässä oli jälleen kerran erittäin töykeä ja totesi jo useaan otteeseen ettei voi (=halua) auttaa. Olin kuitenkin päättänyt, etten luovuta. ;) Niinpä sitten paljastui pitkän kädenväännön jälkeen, että heillä on liikkeessä valmiina tuota jarrua!! Heidän ei siis tarvinnut edes tilata sitä Gessleinilta!! Käsittämätöntä, että jarrun ostaminen heiltä oli tästä huolimatta työn ja tuskan sekä kolmen puhelun ja yhden käynnin takana!! :huh: Sain hakea jarrun vielä samana päivänä, mutta he eivät suostuneet asentamaan sitä. En jaksanut alkaa tästä kinaamaan, vaan vein vaunun jarruineen suosiolla viereiseen pyöräkorjaamoon ja nyt jarru on pakoillaan ja vaunut jälleen käyttökunnossa. Jarrulle hintaa tuli 39 euroa ja asennukselle 35 euroa. Aion lähettää kuitit Pingpongiin ja vaatia maksua heiltä: meillähän on edelleen takuu voimassa!! Kovin luottavainen rahojen saamisen suhteen en ole, sillä he eivät ole edes vastanneet sähköposteihini. :angry: Nyt vain toivon että jarru pysyisi jatkossa kunnossa, sillä jarrua lukuunottamatta nuo ovat kivat vaunut enkä haluaisi hankkia uusia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Swingit ja iso koira. Aika hyvät lenkkeilyvaunut, paitsi, että jarrun kiinnittäminen äkkiä ei onnistu, kun pitää vähän tähdätä. Tolle ominaisuudelle ei onneksi ole tullut vielä tarvetta, mutta koiran nykäistessä pahasti tms. olisi hyvä saada vaunut paikoilleen. Käytän vyötalutinta, jolloin on vähän enemmän käsillä vapaata, mutta toisaalta riskit suuremmat, kun tarvittaessa koirasta ei pääsekään irti, vaan se voi vetäistä nurin. Jääkeleille pitää varmaan hankkia kunnon piikkipohjalliset.

 

Toinen harmittava juttu ovat ilmakumipyörät. Ne ovat ihan loistavat työntää, mutta apropoo kun ne puhkeavat. Meiltä meni just rengas eikä ole toivoakaan ehtiä kauppaan ennen kuin miehellä on 7-21 työviikko ja auto koko ajan menossa. Joten paikkaussarja tai varapyörä olisi hyvä olla. Mä olisin ollut pulassa ensi viikon lenkkien kanssa, jollen olisi ostanut huutiksesta matkarattaita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kysymys f6:n pehmeästä kopasta:

Elikkäs kun sen vetskarin avaa, niin miten ihmeessä sen "kannen" saa kokonaan pois? tai onko jotain ideaa miten sen laittaa, esim jossain sisällä lämpimässä paikassahan olisi kiva avata se kantokassi avonaiseksi.

oliko liian sekava kysymys :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Vedät vaan ne vetoketjut ihan loppuun asti, niin kyllä pitäis vetoketjun puolikkaiden irrota toisistaan ja koko kannen saa pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Onnistuu vai? Täytyy kokeilla uudestaan ---->

Ja juu, onnistuuhan se :rolleyes:

Edited by Olive

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaako joku sanoa mikä seisomalauta kävisi Gesslein Futureihin?

Entä tuo taka-akselin jousituksen säätö? En kyllä saanut niitä nuppeja kääntymään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myös minulla on huonoja palvelukokemuksia vaunujen hankinnasta Vaunuaitasta. Harmittaa vain, että todella ostimme vaunut sieltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mekin kävimme kerran Vaunuaitassa ja yksikään myyjistä ei edes vilkaissut meihin päin.. :( Olen myös muualta kuullut huonosta palvelusta, joten ei varmasti osteta sieltä mitään. Kävimme sitten katsomassa Gessleineja Keravan Pikku Hurmurissa ja tätä putiikkia voin suositella lämpimästi. Palvelu oli hyvää ja työntekijät hymyileväisiä ja mukavia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellän gessleinin omaa hoitolaukkua? Ja saitteko samalla sävyllä/kankaalla kuin vaunut? Ja minkalainen tämä laukku on käytännössä?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko kellän gessleinin omaa hoitolaukkua? Ja saitteko samalla sävyllä/kankaalla kuin vaunut? Ja minkalainen tämä laukku on käytännössä?!

Mulla on! Ihan hyvä hoitolaukku onkin (tosin tämä on ainoa mikä mulla on joten ei ole vertailukohdettakaan :)). Hoitolaukku on samoilla kankailla kuin vaunut ja käsitääkseni se on mahdollista saada kaikilla Gessleinin vaunukankailla. Laukussa tulee mukana hoitoalusta, lämpöpussi pullolle (pitää siis juoman lämpinä vähän pidempään) ja erillinen vetoketjullinen pikkupussi (mä olen säilyttänyt siinä topsipuikkoja ja septidinin pullon). Paljon on lokeroita ja vetoketjullisia taskuja - ainakin mulle on ollut riittävästi, kaikkia en edes ole käyttänyt. Tässä kuva hoitolaukusta (meillä on mustavalkoisella raitakankaalla mitä tuossakin laukussa näkyy):

 

uebersicht-wickeltasche.jpg

 

Heidän nykyiset kangasvaihtoehdot näkyy täällä.

Edited by Beibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni on kanssa käytössä ja on todella käytännöllinen. Moni osa saa otettua pois joten sitä on helppo muokata omien tarpeiden ja tilanteiden mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on Gessujen Swingit ja vielä pehmeä vaunukoppa käytössä. Joudutaan säilyttään vaunuja ulkovarastossa, joten heti alkuun irrotettiin kaikki irrotettavat pehmusteet. Myös se kuomun lippa otettiin heti alkuun pois ja oon nyt pidemmän aikaa miettinyt, että mikä virka sillä ylipäätään on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin no, jos se sitten se aurinkolippa on :) Se lippa mikä on parilla nepparilla kiinni sivuista ja ylhäällä on "tarranauha". Musta se on vaan vaan tosi huono siihen hommaan, ei siis kyllä paljoakaan auringon pääsyä estä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now