chloe

Gesslein

411 posts in this topic

Tuossa aiemmin kysyttiin Gessleinien jousituksen säädöstä ja koska vastausta en nähnyt, kysytäänpä uudelleen. Eli onko joku saanut käännettyä takajousituksen toiseen asentoon? Omat voimat eivät riitä ainakaan 180 asteen kääntämiseen. Uskaltaisiko käyttää työkaluja apuna vai meneeköhän vielä rikki...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eilen tuli postissa gesslein f4 buddy matkarattaat.. ovat ihan sika hienot :D ja osasin itse laittaa pyörät paikalleen. ja kevyet ovat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne on kyllä kuvissakin hienot! kuinka paljon menee makuuasentoon? onko jousitusta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne on kyllä kuvissakin hienot! kuinka paljon menee makuuasentoon? onko jousitusta?

 

siinä takana on sellainen remmisysteemi jolla saa portaattomasti säädellä selkänojan kaltevuutta ja menevät ihan kokonaan makuuasentoonkin. jousitusta ei ole.

 

ja meidän pojalle ovat vielä vähän liian isot, kun ei se oikein osa vielä istua ilman tukea niin on noissa rattaissa aina jossain hassussa asennossa puoliistumassa :) joten en ehkä suosittelisi noin pienelle :) mutta on ne luonoossakin yhtä hienot. ainakin mun mielestä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei osaako joku neuvoa missä pääsis kokeilemaan Vision vaunuja pääkaupunkiseudulla? Yritin pikaisesti etsiä tietoa jälleenmyyjistä mutta löysin nopeasti vain nettikauppoja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse itselleni vastaten Vaunuaitta Lauttasaaressa myy Gessleiniä eli täytynee lähteä sinne käymään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten futuren jalkapeite kiinnitetään ja mihin? Vihdoinkin pitäisi pikkuhiljaa siirtyä kantokopasra kokonaan pois ja ilman mitään rattaat ovat kovin avoimen oloiset.. en vain oikein ymmärrä, mihin tuo jalkapeite kiinnitetään. (onkohan vaunujen/rattaiden käyttöohjeita netissä missään?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^olisikohan tuolta löytynyt myös suomen jälleenmyyntipaikkoja? eli onkohan esim kuopiossa missään livenä nähtävissä...lastentarvikkeessa en oo kerenny viel käymään, mutta nettisivujen perusteella ei tainnut olla...

 

ja missä hintaluokassa gessut on? lähinnä noi yhdistelmät, joihin saa kääntyvät etupyörät...

Share this post


Link to post
Share on other sites

saksassa oli just jokin tarjous.. lisään sen kohta tähän kun löydän!

 

http://babyonlineshop.de/shopart/1001010911-1.htm

http://babyonlineshop.de/shopart/1005010031.htm

http://babyonlineshop.de/shopart/1003031034.htm

 

saksasta on helppoa, laitat vaikka gesslein kinderwagen vaan gooleen =) mua houkuttaisi noi futuret, mutta rattaita ei ole työnnetty viikkoon ovesta ulos :( tarviin uuden vauvan..

Edited by Kirppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän f6:set makso jotain 700e (tais olla jotain vielä päälle). Ei kauheasti vertailtu ja etsitty eri liikkeistä. Vaunut vastasi meidän kriteerejä ja käytössä ollaan tykätty todella paljon. Meillä on lisäksi se Britaxin kaukalo, jonka saa adaptereilla kiinni ratasosaan. Ja niihin f6 tulee mukaan isot ja pienet (kääntyvät) rattaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koetin katsella että f6 ja futuren ero on vaan heittoaisa? mitat yms vastaa ainakin gessleinin sivujen mukaan toisiaan täysin. harmaat pinkkinä, tai ruskeat kukilla kiitos, haluaisin vielä toisen tytön ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JOs pitäisi valita F6:n ja Futuren väliltä, itse ottaisin Futuret. F6:det ovat mielestäni raskaammat työntää ja varsinkin ratasvaiheessa eivät niin ketterät. Istuinosat jne. Gessleinin vaunuissa ovat kaikissa samat. Futureissa, kuten meidän Visioneissakin, työntösuuntaa saa kyllä tarvittaessa lennosta vaihdettua ihan vaan nappaamalla istuimen syliin ja kääntämällä sen toiseen suuntaan. Olen harrastanut sitä ihan tämän mahankin kanssa siten, että kaksivuotias on kyydissä ;) Toimii! Voisin vaihtaa meidän Visionit Futureen :) Vaikka ihan hyvät nuo Visionitkin ovat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

aika jännä ero, kun mitat on kuitenkin ihan samat noissa.. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aika jännä ero, kun mitat on kuitenkin ihan samat noissa.. =)

 

 

Luulen, että se työntämisen raskaus tulee erilaisesta jousituksesta: Futuressa on mielestäni sporttisempi jousitus. Lisäksi olen siihen saa ilmakumipyörät, mikä tekee minun mielestäni työntämisestä kevyempää, mutta nämä kaikkihan ovat täysin makuasioita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulen, että se työntämisen raskaus tulee erilaisesta jousituksesta: Futuressa on mielestäni sporttisempi jousitus. Lisäksi olen siihen saa ilmakumipyörät, mikä tekee minun mielestäni työntämisestä kevyempää, mutta nämä kaikkihan ovat täysin makuasioita smile.gif

 

 

eli sen *100e eron noiden välillä ei tee pelkkä heittoaisa :D oonkin miettinyt tätä.. mutta eikö f6 saa myös erilaiset pyörät? (pakko kohta etsiä se nettikauppa missä oli 3 vaithoehtoa renkaille mitä en lukenut)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä ryhdyn nyt Gesslein-neuvojaksi (pitäisi pyytää bonusta jostain wink.gif ). Siis Suomessa myytäviin F6-vaunuihin ei käsittääkseni saa ilmakumipyöriä, mutta hyvin mahdollista, että muualla saa. Sen lisäksi siinä F6:ssa on sellainen (pilipali...) käsijarru - itse siis tykkään rehellisestä jalkajarrusta, jollainen löytyy Futureista. Tavarakori F6:ssa on isompi, tai ainakin erilainen kuin Futureissa. Mutta istumatilathan ovat kaikissa näissä Gessleinin vaunuissa samat ja itse ainakin olen niistä kovin tykännyt: kuomu on mm. paljon korkeammalla kuin Teutoniassa ja esim. Emmaljungassa, mahtuu pitkäkin taapero kuomun alle (jos siellä suostuu istumaan..) Ja tosiaan sen istuinosan irrotus/kääntäminen on tosi näppärä. Jatkettava jalkatuki on myös hyvä ja nythän 2010 malleissa on mukana näköjään myös tuo turvakaaren haaralenkki, sitä on kaivannut, kun ei aina jaksaisi vyöttää enää 2-vuotiasta. Pitäisiköhän hommata uudet Gessleinit tulokkaalle girl_crazy.gif Mies varmaan hommaisi uuden vaimon.... grin.gif

 

Vaunuaitan mukaan kokoeroa löytyy, kun vaunut laittaa kasaan:

 

http://www.vaunuaitt...efi-p-1292.html

Edited by Mamabarba

Share this post


Link to post
Share on other sites

tää meni ja innostu gesslein futureista :D saadaan jonkin verran avustusta vaunuhankinnassa (tuleva vaari innoissaan ;)), joten voisin jopa hankkia nuo....eniten innostaisi noissa vaihdettavat etupyörät, sillä haluan kääntyvät etupyörät, mutta talvivauvalle toisaalta olis hyvä olla myös jämäkämmät isot pyörät...;) eli jos vaan ukko ja appi suostuu, gessleinit meille voipi siis tulla. baby stylessa niitä juurikin on, eli pitää vaan käydä vielä testaamassa ens viikolla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eli ne isommat pyörät ei sit tosiaan käänny edessä (korjatkaa jos nyt oon väärässä). Me mietittiin kans näitä ja käytiin livenä katsomassakin. Mutta lähinnä mietin käytännössä että vaihtaako niitä renkaita oikeasti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

juu, ei tarviikaan :) kuhan ne pienet kääntyy. toki olis kiva jos löytyis kärryt jossa olis isot kääntyvät pyörät mutta niin pitkälle en oo päässy enkä tiedä pääsenkökään...paitsi kolmipyöräisissä. eli vision vois olla yks vaihtoehto myös :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä päädyin Visioneihin aikanaan siitä syystä, että ajattelin ison kääntyvän etupyörän olevan kätevämpi kuin pienet. Nyt kun kakkosta odotellaan, toivoisin, että olisin ottanut Futuret (tai F6), koska nelipyöräisiin on paljon kivempi laittaa seisomalauta. Lisäksi meidän taapero kiipeää itse rattaisiin, mikä kolmipyöräisillä on välillä aika hurjaa hommaa... Uskon, että ne pienet pyörät tulisi vaihdettua kesäaikaan (kesärenkaat alle ;) ). Voi olla, että pelkkää ostosreissua varten niitä ei aina jaksaisi vaihtaa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Eli ne isommat pyörät ei sit tosiaan käänny edessä (korjatkaa jos nyt oon väärässä). Me mietittiin kans näitä ja käytiin livenä katsomassakin. Mutta lähinnä mietin käytännössä että vaihtaako niitä renkaita oikeasti...

 

 

vaihtaa kun ekaa kertaa menee hangessa pikkupyörillä, tai kaupungilla kiroaa kun pyörät ei käänny :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now