Rozie

Ihana suku!

47 posts in this topic

Positiivisen ajattelun kannattajana ajattelin aloittaa Anoppi-purnausketjulle vastapainoksi ketjun, jonne voi kertoa mitä ihanaa anoppi/appi/kumminkaimanserkku sai aikaiseksi. :);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olen viettänyt viikon enemmän tai vähemmän kokonaan neljän seinän sisällä ja virkistyksekseni Anoppini vei minut shoppailureissulle Ideaparkiin. :) Pojalle sitten tarttui yhtä ja toista mukavaa, myös Anopin kustannuksella. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saako täällä kehua myös omaa äitiään?

 

Voisin aloittaa kertomalla että mulla on maailman paras äiti <3 Tulee avuksi aina kun olen väsynyt, kipeä tai mies on pitkään töissä... Nyt raskausaikana on monesti porhaltanut avuksi kun olen maannut vessan lattialla oksentamassa, että voin levätä kun hän auttaa esikoisen hoidossa. Äiti tuo välillä ruokaa tai leipomuksia... Kun tyttö oli pienempi eikä nukkunut tuli äiskä avuksi lenkittämään että saatiin nukkua hetki miehen kanssa. Usein kun olen tullut töistä ja olen juuri lähdössä hakemaan tyttöä pk:sta niin äiti soittaa että voiko hän tulla avuksi niin haetaan tyttö autolla ja keitetään kahvit, on ostanut kahvipullaa :)

 

Lähes aina kun on jossain reissussa niin tuo tytölle(ja mulle) jotain kivaa tuliaista. Lisäksi kaikki äiskän tytölle ostamat vaatteet on tosi hyvännäkösiä(Tutta, Lindex) eli äiskällä on hyvä maku lastenvaatteiden suhteen.

 

Näitä ois vaikka millä mitalla mutta mulla on kyllä aivan helmi äiti <3

 

Muoks. Uskomaton anoppi Roziella :o:)

Edited by Neiti.Aurinko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saako täällä kehua myös omaa äitiään?

Totta kai saa! :)

Muoks. Uskomaton anoppi Roziella :o:)

Anopilla on hetkensä. :lol: Mutta täytyy myöntää, että on käynyt hyvä tuuri! Etenkin kun tuota purnausketjua lukee niin ihan kammoksuttaa jotkut anopit... :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos Rozie hyvästä ketjusta, tällaista tänne kaivattiinkin jo :D !

 

Mullekin on sattunut kohdalle molemmat, eli sekä ihana oma äiti että anoppi. Välillä tietty molemmissa on joku juttu mikä ottaa aivoon mut pääosin ovat just samanlaisia kuin mitä Neiti.Aurinko kirjoitteli...

 

- haluavat välillä kauppareissuilla maksaa esim. typylle vaatteita, enkä mä tietty kiellä sitä, lapsenlapsi kun on molemmille niin rakas (anopille ensimmäinen ja mun äidille kolmas)

- kahvipullatkin tulee mukana lähes aina kun tulevat kylään, samoin satunnainen kahvipaketti tai suklaata tai jotain muuta hyvää :lol: .

- molemmat tulee mielellään leikkimään ja ulkoilemaan typyn kanssa, etenkin nyt raskauden loppuaikana oikein kyselevät että saako tulla ja että heti pitää soittaa kun apua tarvitaan. Samoin kun typy oli pieni niin kävivät molemmat juurikin ulkoiluttamassa typyä niin että itse sai nukkua sen parisen tuntia, ja kuulemma nyt saa uuden pienen kanssa pyytää taas.

 

On paljon muitakin (sekä pieniä että isompia) asioita joita tekevät ja ovat sen takia kullanarvoisia mutta nämä on sellaiset suurimmat lapsiin liittyvät ihanuudet... Pitääpä käydä lisäilemässä aina sitä mukaa kun mieleen tulee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullakin on ihana äiti. Alkuraskaus oli minulle painajaismaista ja äitini kävi puolestani kaupassa ja osti minulle erilaisia ruoka-aineita, joita sain kokeilla, josko pysyisivät sisällä. Hän myös tuli seuraksena viikonloppuina, jolloin mieheni oli töissä. Kun oloni parani, hän on tarjoutunut seuraukseni uimaan ja kävelylenkeille sekä tarjonnut myös apuaan lastenhuoneen sisustamisen kanssa. On ihanaa, kun saa apua, mutta myös ihanaa, kun toinen ei hössötä liikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on ihan huippu anoppi!

 

Me soitellaan päivittäin. Me voidaan jutella kaikesta maan ja taivaan välillä, ikinä ei tule hiljaista hetkeä. Meilläkin on ollut erimielisyyksiä joskus, mutta ollaan osattu niistäkin jutella. Anoppi on aina valmis hoitamaan lasta ja valmis yölläkin tarvittaessa tulemaan esim. päivystykseen naperon kanssa (kun miestä ei voi pyytää). Tulevat aina vaikka viiden minuutin varoitusajalla, jos jotain yllättävää tapahtuu. Anoppi tekee meille usein hyvää ruokaa ja kuskaa meille luomukaupasta terveysherkkuja. Anoppi ei ikinä neuvo ellen kysy. Anoppi ei tule koskaan pyytämättä kylään. Anoppi ei koskaan meillä siivoa paikkoja tai mene kaapeille ellen ole nimenomaan kehoittanut/pyytänyt.

 

Anoppi on maailman paras mummu. Anoppi leikkii lapsen kanssa lattialla yleensä koko vierailun ajan, vaikka juoruileekin mun kanssa samalla. Anoppi jaksaa lukea kaikki hyllystä löytyvät kirjat. Anoppi on kova keksimään leikkejä, kuten pahvilaatikosta tehtyjä junia ja lakanoista kehitettyjä tunneleita. Anoppi on tehnyt kodistaan lapsiystävällisen porrasportteineen, matkasänkyineen ja syöttötuoleineen. Anoppi ei koskaan anna itse lapselle herkkuja, ellei vanhemmat ole antaneet siihen lupaa.

 

Ennenkaikkea anoppi kunnoittaa meidän perheen tapoja, rauhaa ja yksilöllisyyttä. On silti aina valmis auttamaan ja tukemaan.

Edited by Agatha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ennenkaikkea anoppi kunnoittaa meidän perheen tapoja, rauhaa ja yksilöllisyyttä. On silti aina valmis auttamaan ja tukemaan.

Tää on kyllä hieno juttu, koska sehän ei oo itsestäänselvyys ollenkaan. Äidistäni voisin sanoa samaa. Just viikonloppuna juteltiin mun hieman ongelmallisesta anoppisuhteesta äidin kanssa ja moneen kertaan mietin miten mulla on ollu onnea saada niin ihana äiti. Tiedän, että tapahtuipa mitä tahansa niin voin aina kääntyä äitini puoleen. Äiti on aina valmis auttamaan kaikin mahdollisin tavoin ja tekee edelleen kaikkensa lapsiensa eteen vaikka ollaan jo vuosia eletty omaa elämäämme. Mutta siitä huolimatta äiti kunnioittaa meidän elämää ja ratkaisuja. Äiti on semmoinen vakaa tukipilari taustalla, jonka olemassaolon tietää aina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana anoppi ottaa lapset hoitoon kesällä viikoksi, mikä säästää meille kuukauden tarhamaksun. :)

 

Tarvitaan siis koko kesänä vain viikko hoitoa kiitos hyvin ajoitettujen lomien, ja tuon yhden viikon takia ois jouduttu maksamaan koko kuun tarhamaksu. Nyt kun anoppi ottaa lapset, voidaan perua tarhapaikka kokonaan kesäkuun alusta alkaen ja säästetään sekin 233 euroa johonkin muuhun. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja omia vanhempiani voisin kiittää siitä, että viettävät niin paljon aikaa lastenlastensa kanssa, vievät välillä jopa viikoksi lomalle etelään tai Lappiin - omalla kustannuksellaan. Mun tarttee vain pakata lapsille tavarat kassiin ja pistää matkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veljeni vaimo osaa olla todella hyvä tyyppi. Olen saanut häneltä paljon hyviä neuvoja raskauteen ja vauvoihin liittyen. Heillä on jo yksi lapsi ja on kovasti helpottanut, kun toinen on kertonut omia kokemuksiaan. Hän ei kerro mitään yksityiskohtaisia kertomuksia synnytyksestä tai paikkojen repeämisestä (yök...) vaan arjen kulumiseen liittyviä juttuja. Hän ei esitä kaikkitietävää vaan kertoo nimenomaan heille sopivista ratkaisuista eri tilanteisiin. Sovellan niitä sitten parin kuukauden päästä sen mukaan, kun meidän vauvalle sopii.

 

Omassa raskaudessani on ollut paljon huonoja hetkiä ja hän on yrittänyt keksiä erilaisia keinoja helpottaa oloani, niin fyysistä kuin henkistäkin. Puhelimessa puhumme joka viikko, joskus tiheämminkin ja hän tuli lomallani tytsyn kanssa kyläilemään meillä ja piristämään päivääni, vaikkei tiennyt minun valittaneen yksinäisyyttäni siipalleni.

 

Kiitollisena olen myös ottanut vastaan heidän neitinsä käyttämiä vaatteita ja muuta vauvalle tarpeellista.

 

Onhan toki veljenikin ollut kuuntelevana korvana ja yrittänyt piristää huonoina hetkinäni, mutta on tietenkin eri asia keskustella näistä asioista naisen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Mulla on käynyt yhtä hyvä tsäkä kälyni kanssa (eli veljeni vaimon). Heillä tosin on jo 2 poikaa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on kanssa aivan ihana äiti ja anoppi. Molemmat auttavat aina kun on tarvetta eivätkä tuputa neuvojaan, mutta antavat neuvoja pyydettäessä. Eilen oli esimerkiksi aivan ihana päivä. Miehen ollessa töissä anoppi tulil hoitamaan tyttöä ja mä lähdin kaupungille tuulettumaan. Kävin syömässä hyvin ja tein hieman ostoksia. Tyttö oli nukkunut kiltisti ja näin ollen kotiin tullessani oli anoppi kerinnyt tiskaamaan paistinpannut, tyhjentämään mun pesemän tiskikoneen ja imuroimaan. Mies kun oli vielä pessyt lattiat, niin kyllä siinä kelpasi tulla siistiin kotiin. Meillä anoppi siis on ennenkin auttanut siivouksessa esimerkiksi remonttien jälkeen ja mun raskauden aikana, joten tietää etten pane pahakseni vaan arvostan hänen tekemäänsä työtä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minun Siskoni on kyllä maailman paras sisko! :wub: Hän jaksaa kuunnella arjen iloista ja suruista, vollotusta, valitusta ja ihan kaikenlaisia juttuja. (Myös vastavuoroisesti Sisko saa purkaa mieltään minulle. ;)) Tukea saa aina kun tarvitsee! Hän on minulle puolijumala myös äitiydessä, luotan häneen välillä enemmän kuin neuvolaan. :lol: Harmi vain ettei asuta lähekkäin... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minun Siskoni on kyllä maailman paras sisko! :wub: Hän jaksaa kuunnella arjen iloista ja suruista, vollotusta, valitusta ja ihan kaikenlaisia juttuja. (Myös vastavuoroisesti Sisko saa purkaa mieltään minulle. ;)) Tukea saa aina kun tarvitsee! Hän on minulle puolijumala myös äitiydessä, luotan häneen välillä enemmän kuin neuvolaan. :lol: Harmi vain ettei asuta lähekkäin... :(

 

Tää on ihan suoraan mun näppikseltä! Meillä myös liikaa välimatkaa, kun asumme eri maissa ja näemme 1-2 kertaa vuodessa :( Muutaman viikon päästä pääsee taas onneksi viikoksi siskon kanssa turisemaan! :)

 

Myös mulle on sattunut ihanat vanhemmat ja appivanhemmat. Harmi vaan, että välimatkaa heihinkin parisataa kilometriä, joten arkipäivän apuja ei meille ole saatavilla.

Edited by Nuppu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana lukea näitä positiivisia ajatuksia läheisistä. :) Liian usein tulee vain valitettua.

 

Mulla on mukavia läheisiä, mutta kun vauva ei ole vielä syntynyt vaikea tietää minkälaiseksi arki sitten muotoutuu. Oma äiti on valitettavasti kuollut, joten hänen tukeaan en surukseni vauvanhoitoon saa. Anopin kanssa tullaan toimeen, mutta ei olla kovin läheisiä. En kuitenkaan usko, että mitään kummallisia ongelmia tulisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana Anoppi taas kerran pelasti! :) Saadaan sieltä matkasänky (kahteenkin) reissuun lainaan, tarjoutui lapsenlikaksi huolimatta siitä että on käsipuoli ja kuunteli minun purnausta Siipasta ja olipa asiassa jopa minun puolellani! ;):P Ovat kuskaamassa meille polttopuitakin... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Äiti :wub:

 

joka lupasi majoittaa mut ja tytöt yhdeksi yöksi. Saadaan molemmat isännän kans vähän univelkoja nukuttua pois, mies kotona ja minä sitten kun mummi vahtii tyttöjen päiväunta (toinen nukkuu sisällä ja toinen ulkona, siks en itse uskalla kotosalla käydä samaan aikaan nukkumaan...).

Edited by Katz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on uskomattoman hyvät tukijoukot. Molempien vanhemmat ottaisi lapsen aina hoitoon, samoin miehen täti. Ei olla muille tuota 4,5 vuotiasta jätettykään hoitoon, ovat niin loistavasti hommansa hoitaneet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Appivanhempien jotkut tavat joskus ärsyttää, eivätkä ajatusmaailmamme kaikilta osin kohtaa, mutta kuitenkin kaiken kaikkiaan he ovat meille aivan kullanarvoisia tukihenkilöitä. Omat vanhemmat ovat vielä työelämässä kiireisinä, vaikka poikaamme yrittävätkin tavata mahdollisimman usein. Mutta appivanhemmat ovat jo eläkkeellä ja ovat pelastaneet meidän tiukkoja tilanteitamme monta monituista kertaa. Hoitavat poikaa aina kun tulee satunnainen tarve, ja välillä pidempiäkin aikoja. Jos mennään työ- ja hoitopäivän jälkeen väsyneinä kylään niin aina on ruoka pöydässä. Ovat lähteneet lyhyille viikonloppureissuille mukaan niin että olemme saaneet miehen kanssa myös kahdenkeskistä aikaa. Anoppi ostelee pojalle vaatteita (no, ei aivan oman makuni mukaisia aina mutta ei viitsi turhaan nirsoilla). Aika kiitollinen olen heistä ja siitä että asuvat samassa kaupungissa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on maailman paras äiti! :wub: Mietimme välillä miehen kanssa, että miten ikinä pärjäisimme ilman häntä. :rolleyes: Mummu hoitaa typyä kolme kertaa viikossa, kun olen töissä mieheni yrityksessä. Nyt näyttää siltä, että mun täytyy lisätä työpäiviä, ja kun puhuin äidilleni, että kai sitä täytyy hoitopaikkaa alkaa katselemaan, hän ilmoitti heti että hoitaa kyllä viitenäkin päivänä. :) Mummu kantaa meille lisäksi poimimiaan marjoja selkä vääränä, tuo milloin mitäkin herkkuja/ruokaa. Ja myös tekee minulle ja miehelleni ruoan valmiiksi kun tulemme töistä. Ja hän vielä kulkee meille pyörällä (suuntaansa n. 10 km). En kyllä tajua mistä hänellä tuota virtaa riittää... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihana Sisko! :wub: Olin hänen luonaan viettämässä tyttöjen viikonloppua. Hyvää seuraa, shoppailua, (järkyttävän hyvää!) ravintolaruokaa, hauskaa teatteria ja pisteenä i:n päälle yö hotellissa. Kuinkahan pian kehtaisi ottaa uusiksi! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voisin aloittaa kertomalla että mulla on maailman paras äiti <3 Tulee avuksi aina kun olen väsynyt, kipeä tai mies on pitkään töissä... Nyt raskausaikana on monesti porhaltanut avuksi kun olen maannut vessan lattialla oksentamassa, että voin levätä kun hän auttaa esikoisen hoidossa. Äiti tuo välillä ruokaa tai leipomuksia... Kun tyttö oli pienempi eikä nukkunut tuli äiskä avuksi lenkittämään että saatiin nukkua hetki miehen kanssa. Usein kun olen tullut töistä ja olen juuri lähdössä hakemaan tyttöä pk:sta niin äiti soittaa että voiko hän tulla avuksi niin haetaan tyttö autolla ja keitetään kahvit, on ostanut kahvipullaa :)

 

Toi koko pätkä vois olla mun kirjoittama.

 

Anoppi on kans maailman ihanin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun äiti on paras ja koko perhe muutenkin ihana. Aina, kun tarvitaan apua mihin tahansa, koko perhe on aina mukana auttamassa. Jos ja kun vauva syntyy niin saa kyllä olla onnellinen, koska on saanut ympärilleen niin ihanan ja mahtavan, rakastavan perheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä tulin myös kehumaan omaa äitiä. On se kyllä vaan niin paras. :wub: Aina kun ollaan käymässä siellä tytön kanssa, äiti ottaa tytön syliinsä ja käskyttää mut päiväunille. Aina kun ollaan käymässä siellä, äiti on väsännyt mulle valmiiksi ruuan ja hemmottelee mut piloille. Mieltä lämmittää myös katsoa tyttöä ja äitiä yhdessä, en olisi voinut parempaa isoäitiä (miehen äidin lisäksi) meidän tytölle toivoakaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now