juni

suosittele kirpparia pääkaupunkiseudulla

47 posts in this topic

Eli suosituksia kaivataan siitä, miltä kirppareilta löytyy hyvin lasten vaatteita ja muita tarvikkeita lähinnä pääkaupunkiseudulta. (vai onko ihan tuurista kiinni?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hirveästi en ole kirppareita vielä lastentarvikkeiden perässä kiertänyt, mutta eilen kävin Villa Lyhdyssä Vantaan Rekolassa. Ihan hirveän iso paikka se ei ole, ja tavaraakin on monentasoista, mutta itse ainakin tein sieltä löytöjä. Ostin esim. ison kasan Fuzzi Bunz-kestovaippoja, itselleni kahdet mammahousut, tukivyön, Ruskovillan villapöksyt ja pari käyttövaatetta tulokkaalle. Sisko löysi myös hyvää vaatetta 5-vuotiaalleen. Muutamia vaunuja, sittereitä ja turvaistuimia siellä oli myös.

 

Muoks. Tosin kai se on monesti tuurista kiinni, löytyykö hyvää ja omiin tarpeisiin sopivaa tavaraa.

Edited by Scarlet

Share this post


Link to post
Share on other sites

mäkin haluisin tietää lastenkirppareita pk-seudulta ja mieluiten juuri Helsingistä kun tuonne vantaalle ei ole hirveesti mitään asiaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä on tykännyt uudesta Kehä 3 kirppiksestä joka on kyllä Vantaalla Jumbon takana os Virkatie 7. Siellä on aika älyttömän paljon lastenvaatetta myynnissä jos vaan jaksaa penkoa ja etsiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Höh, mä olen ihan käsi löytämään tai edes jaksamaan mennä etsimään kirppareita ja sen takia en ikinä löydä mitään.

Tarvitsen jonkun kokeneen ottamaan mua niskasta kiinni ja näyttää mullle kädestä pitäen missä ne hyvät kirppikset oikein on. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helsingistä en osaa sanoa, mutta Espoosta, Mankkaalta löytyy suht iso itsepalvelukirppisAkseli. Tuolla oli ihan hyvin ainakin vauvanvaatteita ja jonkun verran äitiysvaatteita myös. Isommillekin lapsille varmaan oli, mutta niitä ei tullut niin katsottua.

 

Lisäksi Kauniaisissa on Lafkan niminen käytettyjen lastenvaatteiden kauppa. Itse en ole tuota ehtinyt vielä tarkistamaan, vaikka suunnitelmissa on ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myyrmäkihallissa Vantaalla on ollu yleensä keväisin ja syksyisin muutamana viikonloppuna hyvä ja iso kirppis. Systeri, jolla on itellä lapsia, on ostanut sieltä monesti kassikaupalla vaatteita muksuilleen :) Siellä siis myydään kaikkea muutakin kuin lastenvaatteita, mutta niitä siellä on yleensä ollut aika paljon...

 

Nyt keväällä kirppikset on ens viikonloppuna 16.-17.5. ja 23.-24.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lisäksi Kauniaisissa on Lafkan niminen käytettyjen lastenvaatteiden kauppa. Itse en ole tuota ehtinyt vielä tarkistamaan, vaikka suunnitelmissa on ollut.

Me käytiin tuolla Lafkan:issa tällä viikolla. Vaatteita ja muita tarvikkeita oli paljon myynnissä, ja vaikutti olevan tosi hyväkuntoista tavaraa, mutta mun mielestä oli silti aika kallis paikka ottaen huomioon että kaikki vaatteet ovat kuitenkin käytettyjä.. Siellä oli tosin paljon lasten merkkivaatteita, eli varmaan siitä syystä oli vähän hintavampi, mut mitään tavis-merkkejä (H&M, Lindex, Tutta ym) ei löytynyt juuri ollenkaan. Mutta jos kiinnostaa merkkivaatteet niin sinne vaan! Henk.koht mä vaan en oo valmis maksamaan käytetystä Ralph Lauren-bodysta 10 euroa tai Benettonin vauvan tikkitakista 20 euroa.. Mut makuasia.. :)

 

Itse oon tykännyt tuosta adelen mainitsemasta Myyrmäki-hallin kirppiksestä. Siellä tekee joka kerta löytöjä!

Edited by Bamselina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon käynyt pari kertaa Mellunmäessä sellasella lastenvaatekirppiksellä kuin Ketunpoika. Osoite on Varhelantie 3. Tosi pieni paikka se on, mutta mun mielestä siistimpiä vaatteita, kun sellasilla normikirppiksillä, jonne kuka vaan voi mennä pistämään mitä vaan myyntiin. Ja ihan edullista kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myyrmäki-hallin kirppis tulee koluttua joka kevät ja syksy. Sieltä olen saanut paljon lastenvaatteita ja tavaroita. Keravan Oliverin kirppis on siisti itsepalvelukirppis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaukkalan Viirin kirppis on aivan ehdoton, tosin sijaitsee n. 10km päässä Vantaan rajalta. Sieltä olen elämäni parhaimmat kirppislöydöt tehnyt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katos, oliskohan pitänyt aloittaa aikasemmin tälle oma ketju. Koitin tos toises kirppisketjussa kysellä suosituksia, mutta kukaan ei vastannut kysymykseeni.

 

No mutta asiaan. Rekolan lastentarvikekirppiksestä olen tykännyt samoin ystäväni. Mutta en ole sieltä löytänyt 68 koosta ylös päin pojalle vaatetta. Tosi harvoin jotain on löytynyt, mutta kuten aiemminkin mainittu niin se on niin tuurista kiinni milloin löytyy mitäkin. Ensimmäisellä kerralla löysin FisherPricen safari leikkimaton 25€ se olis kaupasta uutena 70€.

 

Tässä kuussa olisi tarkoitus käydä Kaisaniemessä yhdellä kirppiksellä ensimmäistä kertaa, samoin Mäkelänkadun lastentarvike kippis. Kummatkin ovat kuulemma vain lasten vaatteille ja tarvikkeille. Voin niistä kertoa sitten kun siellä kerkeen käydä, varmaan kunhan lapsilisät pamahtaa tilille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Missä Mäkelänkadulla on kirppis? Entä Kaisaniemessä?

 

Mä suosittelen myös ainakin Helsingin leikkipuistoissa järjestettäviä kirpputoreja. Niitä on ehkä noin kaksi kertaa vuodessa/puisto ja niitä pitää vähän bongata, mutta niistä olen löytänyt ihan älyttömän edullisesti hyvää tavaraa. Ja kun pöydän vuokra on pari euroa, ei myyjänkään tarvitse myydä paljoa/kalliilla saadakseen omansa takaisin.

Edited by sorellina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä en ole varma. Mun ystävä lupas siellä mua pyöräyttää joku päivä. Mutta jos haluat niin voin kysellä siltä etukäteen tietoja jos haluat itsekkin käydä. Hän tosiaan on noissa kummassakin käynnyt ja ollut tyytyväinen laatuun. Tosin hänellä on tyttö ja tytöille tuppaa löytymään enemmän vaatteita kirppiksiltäkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Hiukan kyselin kaverilta, hän on mäkelänkadulla käynnyt Emmauksessa.

 

Kaisaniemen kirpputoria ei muistanut, mutta google löysi Kruununkirpun jossa myydään vain lastentarvikkeita,merkki lastenvaatteita ja äitiysvaatteita.

 

Mutta kunhan me ollaan käyty noissa niin voin kertoa oliko se Kaisaniemen kirppis oikeesti Kruunukirppu vai joku muu ja mitä mieltä olin Emmauksesta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olikohan kukaan vielä maininnut Mariankadulla sijaitsevaa kirppistä Krunikassa.. Myy aika paljon nimenomaan vanhoja merkkivaatteita! Viime keväänä löysin esim Ralph Laurenia ja Burberryä ja ulkomaisia ihanuuksia... Mut en tiedä onko se vielä samassa osoitteessa enkä muista nimeäkään =) Sijaitsee lähempänä Liisankadun päätä kuin "keskustan"

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Hiukan kyselin kaverilta, hän on mäkelänkadulla käynnyt Emmauksessa.

 

Kaisaniemen kirpputoria ei muistanut, mutta google löysi Kruununkirpun jossa myydään vain lastentarvikkeita,merkki lastenvaatteita ja äitiysvaatteita.

 

Mutta kunhan me ollaan käyty noissa niin voin kertoa oliko se Kaisaniemen kirppis oikeesti Kruunukirppu vai joku muu ja mitä mieltä olin Emmauksesta :)

 

Kaisaniemessä ei sitten käyty vielä. Emmausta en voi vaatteiden suhteen suositella. Tai no löysin yhden Espiritin paidan 2€ mutta kaikki muut olikin sitten aika heikko laatusia. Muutamia tavaralöytöjä sieltä olisin nytkin löytänyt mm vanhan nahkasen matkalaukun ja peilejä ym, eli sellasta löytys suht halvalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Toi on kiva paikka. Kivat pitäjät ja laadukasta tavaraa. Tosin empä ole löytänyt kun yhden toppiksen ja villaliivin tuolta, mutta tykkäsin. Ja sinne on helppo päästäkkin ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei nyt ihan pääkaupunkiseutua, mutta Keravalla on pieni lastentervikkeiden kierrätys- ja työpajamyymälä Lapanen nuorisotyöpaja Jengan tiloissa. Ovesta olen vain kurkannut, mutta näytti olevan ihan kivasti kaikkea. Kestovaippojakin kuulemma tekevät, myös tilauksesta.

 

Santaniitynkatu 1, 04250 Kerava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now