Guest miau

Pikkukakkosen kuumeilu....

153 posts in this topic

Ajattelin viritellä keskustelua "pikkukakkosen" kuumeilusta :)

 

Kuinka pian teille on tullut vauvakuume ensimmäisen lapsen synnyttyä?

Entä kuinka pian aloititte toisen lapsen yrittämisen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin minuutti esikoisen syntymästä.

 

Heti alettiin toivomaan toista, eipä ole kuulunut (esikoinen nyt 1,5 vuotta)... :unsure:

Edited by Ninja

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Lähes sama vastaus. Poika yllätti mut täysin ihanuudellaan, ja yllättää edelleen joka päivä! :wub:

 

No, ehkä mulla TOSISSAAN tuli uusi vauvakuume (siis sille tasolle, että olisin valmis ottamaan toisen vauvan kotiin vaikka heti) vasta, kun poika oli 2.5kk ja nukkui yöt hyvin, mutta kyllä mä jo jälkitarkastuksessa selitin silmät kiiluen, et ei mitään ehkäisyjä varmasti, tahtoo pikkusisaren heti kun on tullakseen ...

 

...

 

...

 

... jos on tullakseen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma tilannehan on siis se, että esikoinen on nyt puolivuotias ja myös mulla on ollut enemmän ja vähemmän vauvakuume suurin piirtein hänen syntymästään asti :D

 

Mutta toistaiseksi mun vauvakuume on kyllä tainnut olla lähinnä sellaista "raskauskuumetta" eli sitä ihanaa vauvamahaa on ikävä :rolleyes:

 

Luulisin, että aikaisintaan joskus lähempänä esikoisen 1-vuotissynttäreitä olisin oikeasti valmis siirtymään kuumeilusta "tositoimiin". Mutta toisaalta haluaisin lapsille suht pienen ikäeron... Ja kun ei sitä tosiaan koskaan tiedä kuinka kauan sitä toista lasta pitää yrittää... :mellow:

 

Periaatteessa meillä tjottaillaankin jo nyt, mutta mää osittaisimetän yhä ja mulla ei ole vielä menkat alkaneet, joten aika teoreettiset on toistaiseksi raskautumismahdollisuudet ylipäätään... :rolleyes:

 

Muoks. typot.

Edited by marninkainen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi "raskauskuume" suunnilleen heti tyttöjen synnyttyä. Mutta raskaus jäikin niin kesken ja sitä raskauskuumetta on ollut kokoajan. Varsinaista vauvakuumetta (että olisin valmis ottamaan vauvan meille nyt) alkoi tulla ehkä tuossa vuosi sitten. Mies oli sitten valmis vasta tän vuoden puolella ja nyt toivotaan kolmosta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myöskin jo kova vauvakuume vaikka sylissä istuu piirua vaille 7kk suloinen poika :rolleyes: Miehen kanssa ollaan suunniteltu että yritys alkaisi juhannuksen jälkeen jolloin pikkuisille tulisi ikäeroa vähintään 1,5v. Saapi katsoa kuinka käy. Oma kierto on jo käynnistynyt mutta kovin on vielä epäsäännöllinen <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei varsinaista vauvakuumetta ollut, kun päätettiin, että on lasten aika. Varsinainen vauvakuume alkoikin heti esikoisen synnyttyä. ;) Vauvamahaakin tuli melko pian ikävä ja sitä jännittävää kutkuttavaa tunnetta, joka odotusaikana oli. Nyt, kun oma vauva on jo taapero, niin on tullut kaipuu pieneen nyyttiin. Ikäeroksi toivotaan noin kahta vuotta, joten yritys alkanee ihan pian. Olen ihan yllättynyt, miten musta tuli näin kova kuumeilija. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös kuumeillaan ja kuumeilu taisi alkaa, kun tyttö oli 6 kk vanha. Valitettavasti (ja tietyllä tapaa myös yhteisestä toiveesta) ainakin vuosi pitää vielä kitua haaveillessa ennen kuin yritys alkaa (Näin sisaruksille tulisi ikäeroa sellaiset 3 vuotta). Toki mieskin on alkanut puhumaan entistä enemmän toisesta lapsesta, mutta taloudellinen tilanne pitää taas kohentaa (lue: asuntolainaa täytyy lyhentää), että saa rauhassa olla sitten kotona lasten kanssa, jos vain toinen lapsi päättää saapua meidän iloksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä on poika kans nyt 5 kk ja kuume alko heti kun tajusin taas synnytyksen jälkeen jotain :D (seuraavana päivänä siis) mutta mutta epäsäännölliset kuukautiset ei ehkä oo paras lähtökohta kuumeiluun mut ensimmäinenkin tärppäs ekasta kierrosta... toivotaan toivotaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meikäläisen kuumeilu alkoi lähestulkoon heti, kun esikoinen alkoi nukkua täysiä yöunia eli 1v 4kk ollessaan. Sitä ennen yöt oli niin rikkinäisiä, ettei voinut kuvitellakkaan, että haluais sitä vielä lisää. :) Mutta nyt, kun esikoinen on puolitoistavuotias on kuumeilu jo erittäin pahaa ja onneksi mieskin on sitä mieltä, että yritys alkakoon. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuumeilua Typyn ollessa noin vuosi, kuukausien myötä vaan kovempaa..

Nyt jos onnistui, tulee olemaan tasan 2,5v ikäeroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jälkitarkastuksen jälkeen vedin yhden 3 laatan seti Cerazettea, sen jälkeen jätin pillerit pois, kun meinattiin, että saa tärpätä heti uudelleen. Imetin eikä menkkoja kuulunut, joten ihan tosissaan ei mitään raskautumista edes ajateltu (eikä yritetty).

 

Äitiysloman huvetessa ja menkkoja odotellessa alkoi kuitenkin tulla pieni pelko, että hitto, kauanko pitää odottaa vielä. Kun esikoinen oli n. 10kk, niin menkat alkoi taas ja siitä alkoi lähes kellon tarkka yritys, joka onneksi suht nopsaan palkittiin (mitä nyt yksi inhottava km välissä. tämän tyypin la olis 12 päivän päästä...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuumeilua on ollut ilmassa jo useamman kuukauden, toiveena olisi saada toinen suht pienellä ikäerolla :) mutta toivoahan aina saa...

Nyt oli miehen kanssa puhetta jos jättäisi taas lääkityksensä pois kesän ajaksi joitta kokeillaan tärppäisikö taas silläkeinolla...

Kovin suurta intoa mulla ei ole palata takaisin työelämään, mutta työt kutsuu taas tammikuussa... sitä ennen olisi toivottavaa olla taas odottajan asemassa B) (jotta pääsisi siis taas takaisin kotiin mahd.pian)

Esikoinen on nyt 8kk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miehellä on ollut varmaan aina vauvakuume mutta minun pehmittelyyn on mennyt tovi. Esikoinen täyttää kohta kolme ja nyt olen myöntynyt siihen, että toinenkin voisi olla ihan kiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla vauvakuume alkoi kans heti pojan syntymän jälkeen ja nyt kun on puoli vuotias, olisin ihan valmis yrittämään toista. Oon heittäny asian miehen harteille, ilmoittaa sit kun on valmis. Mutta luulenpa ettei kovin kauaa tarvi odotella, mieskin jo välillä kuumeilee ja toivoo lapsille pientä ikäeroa ;) (mikäli siis tällä kertaa tärppäisi nopeammin kuin edellinen!) Kierto on jo suht säännöllinen, mutteipä se vielä mitään takaa..

 

No, täytyy toivoa, että kesä saa miehen hormoonit jylläämään :lol: ja päästäisiin pikkukakkoshaaveilemaan tosissaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuumeillut olen pari vuotta, esikoinen on nyt 7v. Mahdollisesti vielä pari vuotta menee ennen yrityksen aloitusta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi ihan tosissaan vauvakuume kun esikoinen oli 2-3kk:n vanha ja oltiin sitä mieltä että toinen saa tulla kun on tullakseen ja näin ollen ikäeroa 1v 1kk 1vk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli aika hankalaa esikoisen syntymän aikaan/jälkeen. Jälkikäteen olen tajunnut, että mulla oli synnytyksen jälkeinen masennus, jota en silloin tunnistanut enkä tietenkään osannut hakea apua. Muistan, kuinka kauhulla ajattelin, miten ikinä selviävät äidit, joilla on vauvan lisäksi sisaruksia hoidettavana. Sitten yhtäkkiä, kun esikoinen oli reilu 1-vuotias, iski vauvakuume, joka oli paljon pahempaa laatua kuin kuume ennen esikoista. Tuumasta ryhdyttiin myös toimeen, koska mies oli jo paljon pidempään halunnut toisen lapsen. :)

 

Kakkosen synnyttyä uusi kuume alkoi oikeastaan heti, ja mun on vaikea pitää itseni kasassa, kun näen pieniä vauvoja tai söpöjä raskausvatsoja. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

meillä toista vauvaa haluttiin heti syntymän jälkeen mutta sectioni esti sen joten yritys aloitettiin vasta 4kk päästä. 6kk päästä olinkin raskaana mutta se meni kesken. sen jälkeen kierto ollut sekaisin, johon sain terot sitä tasoittamaan. nyt mennyt 8kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikko oli 7kk kun miehellä alkoi tosi kova vauvakuume :D Mulle sit tuli pieni kuume esikon

ollessa 8-9kk..Mutta kun likka täytti vuoden ja pillerit loppus niin iski sitten kunnon kuume

tännekkin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä pikku kakkosen kuumeiluun vaikuttivat niin kiireellinen sektio kuin se, että Pikku-Alla oli todella paha "koliikki", joka kesti pahana aina puoli vuotiaaksi asti. Sitä ennen ei olisi voinut ajatellakaan toista lasta, kun yhdessäkin oli niin kovasti työtä. ;)

Oikeastaan vauvakuume nousi vasta kun esikoinen alkoi olla siinä vuoden korvilla, lähti kävelemään ja näin muuttui yllättävän nopeasti "isoksi pojaksi". :rolleyes:

Lisäksi kaveripiirissä on monta perhettä, joiden pienillä on noin kahden vuoden ikäero ja sitä touhua seuranneena miehen kanssa päädyttiin, että se olisi meistäkin sopiva väli, isompi kun on jo sitten hieman itsenäisempi ja ymmärtää jo paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä on sellaista on/off kuumeilua kakkosesta. Mutta selvästi pahenemaan päin, kun serkku ja kaveri sai juuri lapsen ja pari kaveria kasvattelee vauvamasujaan. Mutta selvästi on taas kuumetta ilmassa, kun kaikki lapset ja masut tuntuvat olevan koko ajan silmissä ihailtavana. :rolleyes: Mies ei ole vielä kovin innokas ajatuksesta, mutta pientä myönnytystä on jo ehkä ilmassa, tosin tulee sitä ehkä vähän lupailtua, kun toinen painostaa ihan hulluna. :D

 

Ai niin ja esikoistyttö on tällä hetkellä 1,5v.

 

-Kuppeli ja Jane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon kuumeillut kakkosta jo ennen ekan syntymää :rolleyes: Mutta päätettiin että mennään eka naimisiin ja sit alotetaan oikeen urakalla yrittäminen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäisen kerran ajatus toisesta käväisi mielessä jo synnytyspöydällä. :rolleyes: Mutta se jäi aika hetkelliseksi, sillä Pikku-Ukko valloitti niin täydellisesti sydämen. :wub: Rikkonaiset yöt ovat olleet meillä ainoa harmi vauvaelämässä ja nekin jäivät pois 9kk iässä, jolloin minuun iski kuume. :) Nyt täytyy vielä saada Siippa suostuteltua asian taakse... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulin tietäväni mitä vauvakuume on, kun odotin esikoista. Jotenkin ajattelin, että se helpottaa sitten kun vauva syntyy. Kun synnytyksen jälkeen pääsin osastolle ja pidin ihanaa vauvaani sylissä tiesin, että haluan lisää lapsia. Siitä on kuume vaan pahentunut.

 

Vauva-arki ei ole ollut mitään helpointa, mutta jokaikinen päivä tuo tyttö osaa yllättää ja tekee meidät niin onnellisiksi. Nyt kun pahin vauvakuumeilu on helpottanut, niin mies on aivan tokkurassa ja toivoo myös toista pientä. <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now