Guest miau

Pikkukakkosen kuumeilu....

153 posts in this topic

Mulle on iskenyt jonkinmoinen vauvakuume, kun esikko lähestyy vuoden ikää. Itse asiassa on ollut ehkä kuukauden verran.... Aika jännä sinänsä, kun mulla ei ole ollut ensimmäisestä oikein minkäänlaista kuumetta, niin nytpä tiedän sitten senkin, miltä tämä olotila tuntuu. Ensi vuonna yritetään, tarkemmasta ajankohdasta ei ole ollut vielä puhetta. Aion saada nyt hoitovapaalla hiukan lisäopintoja eteenpäin tulevaisuutta ajatellen, ja sitten on toisen vauvan vuoro. Painoakin pitäisi hiukan saada pudotettua, mutta eiköhän kilot tässä karise tuon vipeltäjän perässä painellessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mullakin pientä kuumeilua esikoisen täytettyä vuoden :) ja ehkä hiukan varomatonta temppuilua miehen kanssa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä allekirjoitetaan edellisten jutut. Esikoinen täyttää siis pian vuoden ja nyt huomaan, että vauvakuume nostaa päätään. Ei kyllä vielä vähään aikaan aloiteta yritystä, kun halutaan ensin nauttia rauhassa siitä, että vauvavuosi on takana ja voi eri tavalla tehdä kaikkea tytön kanssa. Mutta toisesta vauvasta on kiva haaveilla! :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyttö on vajaat 3,5kk ja vauvakuumetta ilmassa. Kierto ei ole vielä käynnistynyt ja täysimetän, joten kuumeena toistaiseksi pysyykin. Ensimmäistä odotimme epäonnistumisineen lähes 2 vuotta, joten mietityttää jo valmiiksi, kuinka kauan toisella kertaa menee ja voiko kaikki sitten mennä kerralla hyvin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei sinällään ehtinyt kuumetta pukkaamaan, mutta toive toisesta lapsesta heräsi kun tyttö oli 7 kk ikäinen. Sillon jätimme ehkäsynkin pois. Esikoinen on niin vauva, että vauva-kuumetta ei ole, mutta toisen lapsen kuume on suuri girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

mulla kakkoskuume ja tällä hetkellä oleva kolmoskuume alkoivat jo kun vauva alko kieriä tai muutoin osoittaa, et hei äiti, kyl mä jo pärjään hetken ilman suakin :). Ikä pikkusilla tais olla se 5kk. Harmikseni/onnekseni menkat alkoi vasta vähän myöhemmin ja pikkuset kerkis vähän kasvaa lisää... Nyt kyl se kolmonen jo syyhyttää kovin,kun kuopuksen kans tuleva ikäero menee pian yli 2 vuoden, iiks paniikki ;) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä jo kova vauvakuume. Alkoi esikon ollessa 4-5 kk ikäinen kun katselin kaverin pientä vauvaa. :girl_in_love:

Suunnitelmissa olisi, että ensi vuonna alkaisi yritys :lipsrsealed::lipsrsealed:

Katsotaan käykö samoin kuin esikon kanssa, että heti ekasta kierrosta onnistui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pientä kuumetta on ollut ilmassa koko ajan, kun olen aina halunnut useamman lapsen. Esikoinen on nyt puoli vuotias, ja menkkoja ei ole näkynyt, joten saas nähdä, koska päästään yrittämään. Esikoisen tärppäämiseen meni useampi vuosi, joten ehkä siksi uskallan kuumeilla jo nyt, kun en usko, että toinenkaan tärppää välttämättä sen nopeammin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oltais haluttu aloittaa kakkosen tjottailtu melko pian ekan synnytyksen jälkeen. Mutta neiti syntyi suunnitelulla sektiolla perätilan vuoksi. Ihan vuotta ei jaksettu odottaa kun lopetettiin ehkäisy, vaan lopetettiin ehkäisy kun neiti oli noin 10kk ikäinen. Tiedettiin jo että tuskin nopeaa plussaamista tukee, koska neitiäkin jouduttiin odottamaan reilu vuosi ennen kun ilmoitti tulostaan. Nyt on menossa kuudes kierto ilman ehkäsyä. Kolmas kierto jolloin olen käyttänyt ovistestejä oviksen bongailuun. Saa nähdä koska meille suodaan toinen plussa ja pieni ihme :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi kakkosen kuumeilija, kun tyttö on kohta 11 kk. Oon aina halunnut monta lasta, mutten voinut ennen tätä kuvitella tähän toista vauvaa, jos sattuu samanmoinen kuin tyttö on :grin: Neiti on ollut todella haastava tapaus ja on nukkunut vasta nyt ensimmäiset kokinaiset yöt. Mutta kuinkasollakaan, kun meillä elämä vähän helpottui, niin johan toive toisesta lapsesta heräsi molemmilla :girl_sigh:Edellinen tärppäsi aika nopeasti, mutta eihän tuota koskaan voi tietää. Yrittäminen ajateltiin aloittaa piakkoin!

 

Mulla ei silti ole sellaista vauvakuumetta, että haaveilisin ihan sitä pikkuvauva-aikaa, vaan ennemminkin haaveilen toisesta lapsesta, jos ymmärrätte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on alusta asti ollut selvää, että lisää lapsia, jos luoja suo. Ja synnytyssalissa / vuodeosastolla jo tiesin, että tänne toivottavasti tullaan vielä uudelleen. Kuume toisesta lapsesta ei ole laantunut mihinkään, mutta vielä vähän kysymysmerkkinä otetaanko jälkitarkastuksen yhteydessä ehkäisy vai ei. Haluttaisiin kyllä toinen suht pienellä ikäerolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä myös yksi kakkosen kuumeilija :) Esikoisella ikää vasta 4,5kk ja järki sanoo että vielä ei ole kakkosen aika, mutta kuumeilen silti ;) Mies on myös vielä suostuttelematta pikkukakkoseen, alunperin kun oltiin molemmat samaa mieltä siitä että meille tulee vain yksi lapsi. Mutta heti synnärillä minä muutin mieltäni ja siitä lähtien olen kuumeillut enemmän ja vähemmän. Mies on miettivällä kannalla ja toivoisin että meillä alkais tjottailu ehkä keväällä/kesällä tai sitten viimeistään syksyllä :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No itse vitsailin, että voisin heti toisen tähän perään synnyttää.. oli meinaan niin helppo ja nopea ensisynnytys. Oikeestaan vauvakuume alkoi siinä tytön oltua 3kk:den iässä.. Ja nyt se on aivan mahdoton!! Ja toista alettiinkin viikko sitten yrittämään, toivottavati tärppää nopeasti :) Tyttö on nyt 1,2 vuotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kanssa vähän pikkukakkosen kuumeilua, vaikkakin esikko on vasta puolivuotias. Saahan sitä haaveilla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä kuumeillaan ja yritellään! Esikoinen pian vuoden, kakkonen on tervetullut ja tulee jos on tullakseen. Ei nyt ihan herran haltuun tätäkään jätetä, vaan laskeskelen, kuulostelen ja mietiskelen (lue: vehnikset, foolihapot ja kalenteri kourassa :) ) mutta hauskaahan tämä on. Ei sitä niin kamalasti ehdi miettimään kun yksi melkein-taapero pörrää jaloissa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kauhian aikaisin teillä muilla alkanut kuumeilu. Täällä alkoi kuumeilu, kun tyttö täytti vuoden. Menkat alkoi, kun tyttö oli alle 5 kuukautta, joten periaatteessa olisi ollut mahdollisuus jo aloittaa toisen yritys. Mutta jos nyt ensi kesän yli saisi odotettua ennen kuin aloittaa yrityksen. Mies sanoi, että kiva olisi jos ikäeroa olisi alle 3 vuotta. Saa nähdä miten käy. Voi mennä paaaljon pitempäänkin, ennen kuin yritys palkitaan. Jos palkitaan. Kova kuumeilu itsellä, täytyy yrittää pitää kurissa. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle iski kova vauvakuume, kun esikoinen oli n. 9kk vanha. Menkat alkoivat 5kk synnytyksen jälkeen, mutta sektion takia odotettiin vuosi ja sitten vielä muiden asioiden takia pari kuukautta päälle. Yritys aloitettiin siis nyt tässä kuussa, kun esikoinen on 1v 2kk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla (ja miehellä!) nousi halu saada toinen lapsi jo ennen synnytystä :grin: Varsinaisesti kyse ei oo niinkään vauvakuumeesta vaan siitä, et haluaisin pojalle sisaruksen.

 

Nyt jäpikkä on 4,5 kk ja alko tjottailu :wub: Mä olisin aloittanut jo aikasemminki mut mies ei ollut valmis. Esikko antoi odotuttaa itseään 14 kk joten en oo kovin toiveikas et ihan äkkiä tärppäis. Kierto mulla normalisoitui melkein heti, 6 viikkoo synnytyksestä alkoi menkat ja ne alkoi lauantaina, mun "normi"kierron mukaan ne olis tullu maanantaina (siis laskeskelin kierroista ennen raskautta ja sillai :D). Lupa on annettu, saas nähdä koska herra haikara haluaa tulla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla vauvakuume taisi alkaa esikoisen ollessa siinä vuoden kieppeillä tai vähän ennen. Alkuun tjottailtiin ja nyt minä jo vähän laskeskelenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoinen täytti juuri 2vuotta ja itselläni kuumeilua (etenkin raskaus sellaista) ollut sellaiset puolisen vuotta enempi ja vähempi. Tällä hetkellä muu ei mielessä pyörikään, mies ei vielä ole asialle niin lämmennyt :P Tosin itsekin olen tjottailua ajatellut alkavaksi vasta ensi syksynä, jotta lapsille tulisi reilut 3vuotta ikäeroa, eiköhän se mieskin siihen mennessä asialle lämpene <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi vauvakuume nostaa päätään (lähinnä ajatuksena siitä, että sisarus pienellä ikäerolla olisi esikoiselle kiva juttu) kun epparitikit olivat sulaneet ja jälkivuoto loppunut, eli olisikohan neiti ollut viiden viikon ikäinen noin suunnilleen. Tässä viime päivinä teimme sitten päätöksen, että alamme tjottailla ja katsomme miten käy. Toivon kovasti raskautuvani vielä tämän vuoden puolella. :girl_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

täälä kans kuumeillaan kakkosesta. Neiti tais olla 8kk, kun kuumeilu nosti päätään ja mies ei ole myöskää lämmennyt idealle. Haluaa odottaa vielä ja että ite olisin ollu ensin työelämässä. Saa nähä miten käy :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me kuumeillaan myös pikkukakkosta, mutta odotellaan vielä ainakin tämä kuukausi, ennen kuin jätetään ehkäisy pois. Esikoinen on nyt kaksivuotias, ja meille on ollut jo esikoisen syntymästä saakka selvää, että kovin pienellä ikäerolla ei lapsia haluta. Kolmen vuoden ikäero tuntuisi sopivalta.

Edited by Dandelion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now