Guest miau

Pikkukakkosen kuumeilu....

153 posts in this topic

Luulin tietäväni mitä vauvakuume on, kun odotin esikoista. Jotenkin ajattelin, että se helpottaa sitten kun vauva syntyy. Kun synnytyksen jälkeen pääsin osastolle ja pidin ihanaa vauvaani sylissä tiesin, että haluan lisää lapsia. Siitä on kuume vaan pahentunut.

 

Ihan kuin mun kynästä... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuumeilu alkoi muutama kuukausi sitten, kun esikoinen oli n. 7kk. Meillä on häät tulossa helmikuussa -10 ja sen jälkeen tjot! :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teillä on kyllä vauvakuume tullut todella nopeasti. Meillä esikoinen täytti juuri kolme ja nyt vasta koen kuumeilevani. Meidän esikoinen ei edes ole ollut mikään kovin haastava tapaus, mutta tyydytti kyllä vauvatarpeet pitkäksi aikaa. Ehkä siinä tosin järkisyyt painoi taustalla sen verran, että kuumeelle ei vaan voinut antaa tilaa. Nyt työ- ja talouskuviot on sen verran tasasemmalla pohjalla, että vauvahaaveet ovat nousseet pinnalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen on pian 2 kk. ja ollaan sillä ajatuksella, että kun nyt vähän vielä palaudun synnytyksestä niin tjot. Ensimmäinen ei tullut kovin helpolla, joten siksikin meillä on nyt tällaiset mietteet. Kuukautiset mulla alkoi 5 viikkoa synnytyksestä...ehkä se tietää ihan hyvää ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen on nyt 4kk ja välillä iskee mahdoton vauvakuume - ehkä liittyen odotukseen ja siihen pikkuiseen vastasyntyneeseen. Mutta yritän kovasti pitää kuumeen alhaisena ja nauttia nyt tästä ihanasta pojasta joka meillä jo on. Pikkusisarusta ehkä mietitään sitten parin vuoden päähän. Esikoinen sai alkunsa jo ekalla kierrolla, mutta olen ymmärtänyt että toisen kanssa voi mennä vähän kauemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen kohta 2v, eikä edelleenkään mikään kiire. Mut kai se toinen olis tehtävä, että saa tän vauvarumban kerralla ohi :P Alkaa elämä olemaan jo niin mukavaa, kun neiti päiväkuivakin jo, että kohta ei sit viitsi enää palata alkumetreille...

Share this post


Link to post
Share on other sites

esikoinen on 5v 3kk 3vk 6pv vanha :) ollut haaveissa toinen jo pari vuotta. esikoinen on edellisestä suhteesta. löysin nykyisen ihanan mieheni, parin päivän päästä vuosi sitten :) vuosi ollaan kohta tiiviisti oltu yhdessä, ei olla pahemmin erossa oltu <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen laskettu aika on 4pv päästä ja eilen mies masua taas ihastellessaan alkoi jo miettiä, että milloinkahan seuraava... :rolleyes: Esikoisen odotuksen odotus kesti kauan ja luulin tosiaan, että minä oon/olin meistä se pahempi kuumeilija, mutta näin ne osat vissiin kääntyy :P . Ihana mies mulla :wub: . Pitää nyt kattoa miten arki lähtee tämän ekan kans sujumaan ja omat ja miehen opiskelut vois olla hyvä saada loppuun/pidemmälle...mutta saapa nähdä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse olisin halunnut toisen vauvan heti perään, mutta miehen pään kääntämiseen meni peräti 2,5 vuotta. En kyllä painostanut häntä asialla millään lailla vaan ehkä mielipiteen muuttumiseen *haluan vain yhden lapsen* ---> *olishan se kiva jos tytöllä olisi sisarus* vaikutti eniten perheiden kasvu kaveripiirissä ja esikoisen kasvu vauvasta lapseksi.

 

Nyt siis kakkosta toivotaan tulevaksi mahdollisimman pian B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla alkoi raskauskuumeilu ja tosi pian synnytyksen jälkeen. Osittain siihen taisi vaikuttaa myös yllättävän positiivinen synnytyskokemus. Kertaakaan en ehtinyt miettiä, että "tätä en halua enää ikinä kokea!" :)

 

Meillä on nyt lähipiirissä on paljon raskaana olevia ja kyllä sitä niin toivoo, että omassa masussakin olisi pikkuinen kasvamassa.. :wub: Meidän esikoinen on tosin nyt vasta 3,5 kk ja itse olen ollut ajoittain aika uupunut yövalvomisten takia joten ihan vielä en olisi valmis tulemaan uudestaan raskaaksi. Ja toisaalta täysimetyksestä johtuen kuukautisetkaan eivät ole vielä alkaneet, joten tuskinpa sitä raskaaksi voisikaan tulla vaikka kuinka kovasti haluaisi ja yrittäisi :rolleyes: . Kyllä tämä pikkukakkonen on kuitenkin USEIN mielessä -osittain myös ikäni takia (32v) kun toiveissa olisi vielä se pikkukolmonenkin joskus.. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tässä kohta 5 kk ikäinen neitonen, ja noin kuukauden ajan oon vakavissani miettinyt josko toista vois jo alkaa yrittää. Parin viikon ajan on ollut suoranaista vauvakuumetta. Mieskin toisen haluaisi mutta on ehkä vähän kauhuissaan että näinkö pian jo. Itsekin tietyisti mielellään odottaisin että tämä ensimmäinen olisi hieman vanhempi, mutta mulla itselläni ei ole paljon aikaa hukattavana kun oon jo niin vanha. Eli jospa tässä kohta pillerit nurkkaan... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niin paljon haluaisin toisen lapsen, miehelleni se olisi ensimmäinen.. *huoh*

 

edellinen raskaus päätyi tuulimunaan :( olin n. 6viikolla kun yksi maanantai aamu vessassa huomasin että vuodan verta, tajusin heti siinä että kaikki ei ole kunnossa. kävin lääkärillä se oli että kohdunsuu on kiinni, ei osaa sanoa mistä johtuu, joskus tulee verta ilman syytä. yritin uskotella että kaikki on ok, mutta tiesin sisimmässäni että kaikki ei ole kunnossa. sitten launtaina kävikin niin, että aloin vuotamaan kunnolla verta, äkkiä päivystykseen, ultra, todettiin tuulimuna, lääkkeellinen tyhjennys, pillerin otin ja lähdin kotiin "toipumaan", seuraavana aamuna alkoi supistukset ja vuosin verta koko päivän rajusti ja raskausmateriaalia tuli paljon. pari viikkoa myöhemmin jälkitarkastuksessa kaikki oli ok, annettiin lupa jatkaa yrittämistä heti. nyt siitä tapahtumasta on n. 1k ja 1viikko. odottelen kuukautisia, eivät ole vielä tulleet *huoh*

 

kovasti haluamme lasta :/ ilkeeltä tuntuu kun nyt kaikki kaverit ja sukulaiset on ilmoitellu että odotamme lasta ja moni on saanut lapsen tässä puolen vuoden sisällä. laskiskelin vähintään 8 on ilmoittanu lapsen tulosta tai saanut lapsen puolen vuoden sisällä. vähän tulee tunne että miksi me ei saada? miksi kaikki muut..

 

päivystyksessä hoitaja yritti lohduttaa että ajattele että sulla on kuitenkin yksi lapsi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiseen kuukauteen esikoisen syntymän jälkeen en olisi voinut kuvitellakaan haluavani toista lasta, mutta pian ajatukset kääntyivät takaisin siihen haaveeseen, että kaksi tai kolme lasta meidän perheeseen toivotaan. Nyt poika on 8 kk ja kova kuume on päällä. Kuitenkin oelmme päättäneet että yritys aloitetaan vasta ensi helmikuussa eli sit kun poika on reilun vuoden ikäinen. En malta odottaa että saisin olla taas raskaana ja kokea sen kaiken uudelleen, pikkuvauva-ajankin, josta en silloin niin kauheasti nauttinut. Mies on jo "suostunut" mahdollisesti kolmanteenkin lapseen, mut sen näkee sit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen täyttää tammikuussa neljä. Nyt on ilmassa "lievää" kuumeilua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kait tämä nyt on sitä kuumeilua, kun tänne tulee muiden kuulumisia tiirailemaan B) Esikoinen täytti vuoden ja nyt ajatus kakkosesta on kehittymässä. Öiden rikkonaisuuden ja ahkeran imettämisen vuoksi ei toiselle ole annettu edes ajatuksissa tilaa ennen tätä. Vauva masua alkaakin olla ikävä. Loppuvuodelle 2010 on pikkukakkonen tervetullut:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kyllähän tota haaveilua on ollut kokoajan esikoisen jälkeen, mutta nyt kun esikoinen on 1v 8kk on alkanu olee aika kuumeilut. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen on 8kk ja täytyy myöntää, että vauvakuume nostaa päätään... :rolleyes: Miehellä kuume on kyllä kovempi ja itse ehkä vielä vähän jarruttelen..ehkä? :P Imetän tosin edelleen ja kierto ei ole käynnistynyt, joten sen puoleen saadaankin vielä vain kuumeilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tosiaan kuumeillaan kakkosta ja esikoisella on ikää 8,5 kk. Haluisin ehdottomasti pienen ajan sisällä Pikku-veljen/siskon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaahans, kai se on pakko tunnustaa, että pienoista kuumeilua on täälläkin ilmassa :) Esikoinen nyt 11 kk ja toinen olisi enemmän kuin tervetullut. Ehkä siis ensi vuoden aikana, jos hyvin käy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin pientä kuumeilua ilmassa, pakko kait se on myöntää kun vähän väliä eksyn tälle puolelle lukemaan... :rolleyes: Tarkoitus olisi kuitenkin ehtiä tässä välissä käymään vähän töissäkin (sain vakkarin samaan aikaan kuin plussasin esikoisen) ja mies haluaisi ensi syksynä ulkomaanreissulle ilman lapsia, edes maha-asukkia... Toisaalta tuo on jo vähän puhunut että jos nyt edes ensi kevääseen odotettaisiin eikä ole hirveän tarkka ollut ehkäisynkään suhteen joten saas nähdä milloin päästään yrittämään. ;) Luulin jo olevani raskaana kun menkat olivat muutaman viikon myöhässä ja mahdollisuus olisi ollutkin mutta taitaa vaan kierto heitellä raskauden jäljiltä... Nega oli vähän sellainen huh ja höh, olisi ollut niin helppoa kun olisi ollut raskaana niin ei tarvitsisi miettiä työkuvioita ja muuta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yritys aloitettu, esikoinen kymmenen kuun. Aika lailla samoihin aikoihin aloiteltiin kuin mitä arveltiinkin...osaamme ennustaa kuumeen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle iski vauvakuume esikoisen ollessa noin vuoden ikäinen. Sitten tuli keskenmeno, ja vauvahaaveet jäi taka-alalle muun sairastumisen myötä. Nyt on syksystä lähtien ns. lupa tulla raskaaksi, kun kaikki lääkitykset on lopetettu. Huomaan että sama vauvakuume se siellä mielessä pyörii ;) Mies miellä on kuumeillu myös ihan koko ajan, ja ajoittain vielä enemän kuin minä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hih, minäkin hipsin tänne tuolta Toukokusista, kuten muutama muukin näköjään ;) Vauvakuumetta on ollut jo ties miten kauan ilmassa edes hiukan..mutta uskoisin sen olleen (ja ehkä edelleen olevan) enemmänkin raskauskuumetta. On niin ikävä raskausaikaa, se kun oli jotenkin niin ihanaa. Toisen pienen ehdottomasti haluan, myös mies, mutta haluaisin kuitenkin nyt rauhassa keskittyä tähän esikkoon. Puheissa on ollut, että jos nyt ensi kesästä nautitaan ilman uutta tulijaa ja sitten alettaisiin yrittämään, ehkä joskus loppukesästä. Mutta kun vähän väliuä tämä vauvakuume ihan tosissaan nostaa päätään niin saa nyt nähdä kuin meitin käy :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mullekin on iskeny vauvakuume ihan kunnolla, esikoinen 10,5kk. Ennen esikoista vauvakuumetta oli jonkinasteisena lähes kymmenen vuotta (viimeset puoli vuotta itkin kuulin, että monta tuttua oli raskaana eikä meillä ollu vielä yritystäkään :rolleyes: esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta). Esikoisen ollessa noin puolivuotias kuume alkoi nousta uudelleen, tosin raskaus/mahakuumeena. Nyt voi jo puhua puhtaasta vauvakuumeesta :) Mulla on kuitenkin vielä opinnot kesken, nyt keväällä pitäis valmistua. Alustavasti ollaan puhuttu, että kesällä annetaan kakkoselle lupa tulla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now