Guest miau

Pikkukakkosen kuumeilu....

153 posts in this topic

Meikäläisellä kuume alkoi jo raskausaikana ja vaikka synnytys meni suoraan sanoen perseelleen niin kyllä sitä jo laitoksella katseli sitä pikkuista siihen malliin, että näitä olisi kiva saada useampikin. :girl_pinkglassesf:

 

Jos synnytys olisi sujunut normaalisti ei ehkäisyä olisi edes mietitty (meillä kun ei uskota sellaiseen - ja tästä ei enää nuorruta kun kohta on 33 lasissa), mutta sektion takia pitää lykätä raskauden mahdollisuutta ensi vuoteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän tuota kuumetta on ilmassa ja mies suostuvainen, tosin vasta ensi vuonna syksyllä aletaan yrittämään. Nyt kaikin keinoin yritän unohtaa kuumeen ja seurata ilolla tämän esikoisen kasvua. Miten voikaan olla niin rakastunut lauseensa?

 

Ps. Käsityöt pitää kuumeiluajatukset mulla loitolla :D virkkaan peittoa niin ei ehdi semmoista miettiä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apua.. kyllä se alko, oikeesti. Oon miettinyt tässä et joku viiraa vaan päässä mut tänään sen oon myöntänyt itselle ja väläytin vähän miehellekin, että olishan se pieni ikäero oikeasti aika kiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä & Mieskin nykyään kuumeillaan kohtuu innokkaasti pikku kakkosta... Mutta meidän perheen todellinen kuumeilija on esikoinen, joka on toivonut pikkusisarusta suunnilleen aikojen alusta asti :rolleyes: Tietoisia tästä olemme olleet siitä asti kun esikko alkoi puhua noin 1, 5 vuoden ikäisenä :o:blink::P Nyt vaan toivotaan, että se neljäs perheenjäsen ilmoittaisi itsestään mahd pian :girl_pinkglassesf::pacifier::lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvakuume iski salakavalasti tuossa vähän ennen kuin esikoinen täytti 9kk. :) Mulla ei kumminkaan ole menkat vielä alkaneet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekan kerran vauvakuume iski kun poika oli noin 5 kk :D Sitten tuli kilpirauhasongelmat ja raskautumiskielto. Tänään sain ns. terveen paperit kilpparista, ja nyt sitten pidetään pientä perhepalaveria miehen kanssa jokos sitä koetettaisiin saada se seuraava pulla uuniin <3 Oon kuumeillut tässä koko kevään enemmän tai vähemmän, mutta viimeinen kuukausi on ollut jo aika mahdotonta :D Nimilistoja kovasti tehty jne :D Miehelle en oo uskaltanut paljastaa, että näin alas on jo vajottu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haluaisin toisen mahdollisimman pian, mutta toisaalta mietityttää, kun esikoinenkin on vielä niin pieni... Että onko toinen lapsi häneltä jotenkin pois? Onhan odotusaika kuitenkin pitkä, joten hänkin olisi sitten jo isompi mutta silti...Vauvakuume on silti kova joten luulen että tokaa aletaan suht piakkoin yrittämään :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täälläkin yksi kuumeilija! Ensimmäinen syntyi sektiolla ja lääkäri sanoi, että olisi hyvä odottaa vuosi ennen kuin raskautuu uudelleen. Sitä vuoden täyttymistä on nyt kiltisti odoteltu ja tuossa loppu kesästä olisi sitten tarkoitus aloittaa toisen yrittäminen :) Toivottavasti saa alkunsa hiukan helpommin kuin ensimmäinen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonni nostetaanpas tätä hieman. Täällä kakkosen lievää kuumeilua ollut jo melkein heti esikoisen syntymän jälkeen, mutta mies on kokoajan sanonut että yksi lapsi riitää (kauheasti tylsiä järkisyitä raha yms.). Olen yrittänyt sellaista linjaa nyt pitää, että en mainitse pikkukakkosta tai sisarusta, vaan yritän antaa ajan ja esikoisen ihanuuden tehdä tehtävänsä. Ettei tulisi ainakaan painostuksen tuntua, jolloin pelkään että asenne muuttuu "ei ikinä toista:ksi". Meilllä kuitenkin tuo tyttö nyt 8kk joten en itsekkä ihan tällä sekunilla lähtisi pikkusisarusta tekemään, vaan ehkä puolen vuoden päästä aikaisintaan. Mutta - en kuitenkaan tiedä onko mies siihen koskaan valmis :girl_to_take_umbrage2: Onko kohtalotovereita? Tai kohtalotovereita joiden mies olisi muutanut mielipidettään?

Meillä esikoinen kuitenkin ollut ihan helppo ja iloinen tapaus. Ja iskäkin tietysti tykkää kovasti pienokaisestaan :give_heart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Meillä oli mies sitä mieltä aluksi, että tämä yksi on hyvä ja ainoa. No mitäs me tehdään nyt? Yritetään toista. :D Kerroin mun ajatuksista ja annoin aikaa miettiä. Lopulta tuli itsekin siihen tulokseen että toinen on ihan hyvä ajatus. Alunperin piti aloittaa aikaisintaan ensi syksynä mutta mitenkäs kävi. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tiitiainen, kuinka kauan miehesi tarvitsi sitten sitä miettimisaikaa? Voipi olla että tuollain kävisi meillekin, koska tiedän että mieheni niin oli toivonut poikaa - vaikka tottakai rakastaa tytärtään, mutta sillä voisi ajatella että ehkä suostuisikin kerran vielä "yrittämään sitä poikaa". Ja vaikka toinen tyttö tulisi, niin olisi varmasti yhtä rakastettu kuitenkin.. mitenköhän tämän nyt ilmaisisi niin ettei kuulosta ihan höpöltä.

 

Ja mantelille kommenttina vielä, että mietin ihan samaa kakkosen kanssa, että riittääkö toisellekin lapselle kaikki rakkaus mitä on olemassa? Mutta ehkä sitä jotenkin tulee sitten lapsen verran lisää.. :give_heart:

Edited by emäntä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä terkka kommentoi mun rakkauspohdintoihin, että se rakkaus on kumma juttu kun se vaan lisääntyy ja kasvaa kun perhe lisääntyy. :girl_sigh: Pohdin siellä siis ääneen mun pelkoja siitä, että mitä jos en rakastakaan uutta vauvaa kun se tulee syrjäyttämään esikoisen tai apua mitäs jos rakastankin vauvaa enemmän kuin mun maailman rakkainta esikoistani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on vauvakuume nostanut vähän päätään. Huomasin kyllä, että osittain tämä vauvakuume on hormonaalista, sillä n. 2 viikkoa sitten kuume iski ja dadaa nyt on ekat menkat menossa sitten pojan syntymän! :girl_haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emäntä: mies mietti ehkä kuukauden pari ja sitten oli myötyväinen kakkoseen mut aika oli epäselvä. Nyt kuukausi sit suunnilleen tultiin tulokseen että heitetään ehkäisy mäkeen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauvakuume iski melkein heti esikoisen syntymän jälkeen. Yritys aloitetaan vasta nyt, koska ennen esikoista sain kaksi keskenmenoa. Esikoinen on nyt 2v3kk. En henkisesti ole ollut valmis aloittamaan yritystä ennen tätä hetkeä. Mies olisi ollut valmis aiemminkin, mutta kunnioitti mun tahtoa ja odotti että minä olin valmis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, luulin jo että tämä olisi mahdotonta, mutta melkein voisin kuvitella että mulla on pienenpieni vauvakuumeen alku. Esikoinen on jo yli 4-vuotias. Synnytys ja vauva-aika oli mulle raskaita ja lapsi ollut ehkä vähän vaativa, joten kuvittelin jo pitkään että tämä jää meidän ainoaksi. Puolisen vuotta sitten tuli ekaa kertaa sellainen olo että ehkä sittenkin joskus toinen lapsi, joskin silloin mietin lähinnä adoptiota. Mutta nyt on ollut ekaa kertaa sellainen olo että haluaisin vielä joskus saada vauvan. Saa nähdä onko tämä joku ohimenevä hormonaalinen juttu vai koveneeko kuume tästä. Oon varma että mies on heti valmis toiseen lapseen jos vaan minä ilmaisen sellaista haluavani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raskaus- ja synnytyskuume (joo sekin, vaikka oli pitkä ja rankka) iski alle puoli vuotta esikoisen syntymän jälkeen. Vähän sen jälkeen vauvakuumekin, joka on aaltoillut välillä voimakkaampana ja välillä lievempänä. Mies ei kuitenkaan ollut valmis uuteen kierrokseen vielä vuosi sitten, tytön ollessa reilun vuoden, kun aloin asiasta puhua. Oli yövalvomiset ja sairastelut liian hyvässä muistissa. Nyt molemmat jo haaveilee kakkosesta, mutta odotetaan ensin häät alta pois, ennen kuin aletaan yrittämään. Ikäeroa tulee noin 3,5v jos kaikki menee putkeen. Tällä hetkellä tuntuu, että juuri näin tämän kuuluikin mennä. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on tavallaan ollut vauvakuume, koskien mahdollisia seuraavia lapsia, jo ennen esikoisen syntymää (tai ennenkuin edes saatiin esikoinen alulle). Esikoinen on nyt vajaa 7kk ja vielä odotellaan kierron alkamista. Seuraava saa tulla heti, kun on tullakseen :) Toivottavasti edes hieman lyhyemmällä yrittämisellä kuin esikoinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen on nyt pari vuotta. Kuumeilua on ollut jo hetken ja nyt on ihan toimittukin asian edistämiseksi... Saas nähdä tärppääkö... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoinen on 1,4kk, kovasti kyllä toistakin tahdottaisiin. Aina välillä  :D

Se tuo esikoinen kun on semmonen äitin oma vauva  :give_heart: niin mitenkäs sitten kun tulisi toinenkin vauva!

Ei sen puoleen, tytön kanssa oli niin ihana vauva-aika, että huh huhh, samanlaista toivoisin kyllä toisenkin kohdalle.

 

... 9 kuukautta on kyllä tavallaan aika pitkä aika, siinä ajassa kerkeää kasvaa itse kukin  :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä esikoinen on reilun vuoden. Vauvakuume alkoi heti sairaalassa saatuani lapsen rinnalle heräämöstä päästyäni. Leikkauksen jälkeen tulee kuitenkin odottamista vähintään vuosi. No, se kuume laantui kyllä tehokkaasti siitä, mutta nyt on taas nousussa. Ei tuosta taaperosta enää vauvaksi ole. :-) Hidasteena on nyt kierrottomuus ja toisaalta tehtiinhän tuota ekaakin kaks vuotta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melkein heti synnytyksen jälkeen. Yritys aloitettiin vasta esikoisen ollessa reilu 1v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varsinaista vauvakuumetta ei ole, mutta juuri tähän elämäntilanteeseen plussa sopisi kuin nenä päähän, kun esikoinen on 1 v 4 kk. Esikoista tehdessä oli ajatus vain yhdestä lapsesta, mutta mieli on hieman muuttunut, kun asiaa on miehen kanssa järkeilty. Valmistun kesällä ja pitäisi alkaa katsella koulutusta vastaavaa työtä. Nyt olisi hyvä jäädä vielä äitiyslomalle nykytyöstä ja sen jälkeen aloittaa uudet työt puhtaalta pöydältä. Pelottaa vain, että toisen lapsen teossa menee yhtä kauan kuin ensimmäisenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now