Nikita85

Mikä ärsyttää eniten

430 posts in this topic

Mulla hieman samoja tuntoja kuin Päivikillä. Aina uuden kierron alussa vetää surulliseksi ja pettyneeksi. Lisäksi mua rassaa oma vainoharhasuus, just se että tunnostelee joka mahan nippausta ja väsymystä yms oiretta, jotka voisivat viitata raskaaksi tulemisesta. Onneksi näitä on oppinut sivuuttamaankin ettei heti ole kiljunmassa riemusta vain pettyäkseen myöhemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä varmaan jo jossain vaiheessa tästä olenkin kirjoittanut, mutta nyt kun yk1 on alkamaisillaan niin nousee taas nää fiilikset pintaan. Eli siis ärsyttää tämä fiiliksien kaksipiippuisuus. Ihan todella todella olen odottanut jo yrityksen alkua ja niiiin paljon haluan olla taas raskaana ja saada toisen lapsen. Sitten taas tosaalta pelkään ihan tosissaan sitä arkea kahden lapsen kanssa, että miten me siitä selvitään. Kun yhden kanssa ei mitään ongelmia ole ollut, mutta entäs kahden? Ja mitä jos toinen lapsi ei olekaan yhtä helppo kuin esikko (ja tämähän on todella todennäköistä) ja me ei jaksetakaan kun ollaan totuttu paljon helpompaan jne jne.... :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eniten ärsyttää se, kun joskus keskustelen vauvoista läheisteni kanssa, niin vanhemmat ja ystävät sanoo, että "eihän teillä ole vielä mikään kiire hankkia lapsia, kun ootte niin nuoriakin vielä, niin älkää nyt vielä edes niitä ajatelkokaan. keskittykää töihin ja siihen teidän väliseen suhteeseenne.":skilletgirl:

Aiemmin tuossa heinäkuun tienoilla meillä kyllä oli iso riita ukon kans lapsista, mutta kun saatiin sovittua, selvitettyä väärinkäsitykset, joista riita sai alkunsa ja sovittiin "ehdoista", jotka toteutettava ennen kuin lasta aletaan yrittämäänkään, niin nyt kaikki ihan okei.

 

Paitsi armoton vauvakuume, minkä kanssa ei tietenkään ole helppoa olla.

 

Sekin ärsyttää, että ystävätär joka sai yllätysvauvan, (ei siis tosiaankaan ollut suunniteltu, ja siinä vaiheessa kun raskaus tuli ilmi, oli aborttiin jo liian myöhäistä päästä ja päätti siis pitää älliö poikaystävänsä kanssa sen suloisen tytön) ei tunnu oikein ymmärtävän sitä kuinka paljon itse haluaisin lapsen. Ja tosi monet läheiseni eivät tunnu ymmärtävän pelkoani siitä, että mitäs jos en koskaan voikaan saada lapsia.

 

Onneksi kuitenkin minulla on rakas kumppanini, jonka kanssa voin asioista puhua ja ymmärrämme toisiamme ja hän ymmärtää varsinkin lapsettomuuspelkoni.

Ja ihanaa tietysti, että on tällaisia foorumeja, joissa voi muiden samanlaisissa fiiliksissä olevien kanssa jakaa tuntemuksiaan!!!!!:girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on varmaan typerin ärsytyksen aihe ikinä rolleyes.gif

Mun mies ei vielä ole valmis lapsen saamiseen, enkä varmaan itsekään olisi pitkällä tähtäimellä ajatellen - siis ymmärrän täydellisesti miksi meidän on odotettava vielä vuosia ennen mitään konkreettista (koulutus, työt, asuntoasiat ym).

 

Mutta silti, niin tahtoisin jo nyt pienokaisen, etenkin kun lähipiirissäni tuntuu yhdellä jos toisella olevan jo massu enemmän tai vähemmän pystyssä.

 

Olenpa hieman kärsimätön...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytin toissapvänä pyöreitä ja tänään ollaan lähössä mutsin luo joensuuhun kahvittelemaan. Se kysy mitä juomaa otettas siinä illalla sit. Sanoin että ei kehtaa nyt ottaa mitään (muutenki vasta ed. krapulasta toipunu)... Ni eikös alkanu tivaamaan että onko vauva tulossa. Ja ihan saletti että kohta tietää koko suku... :girl_cry2::dash2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää, ku ensin mies oli kovin vauvoja vastaan, tai siis lähinnä että "sitten joskus". Nyt ollaan sovittu, että n 6 kk kuluttuu voitais aloittaa yrittäminen. Nyt vaikka mies alkaa enemmän ja enemmän juttelemaan vauvoista, niin itselle on tullu ajatuksia, että pitäiskö kuitenkin odottaa, et sais opinnot loppuun ja ois muutenkin valmiimpi. Sitten kuitenkin tietää, et jos yrityis alkais ja jopa tulis raskaaksi, niin kyl sitä pärjää. Miehelle en ole näistä uskaltanut puhua, peläten et sen vauvainto laskis. Ja toisaalta taitaapa olla aika tavallisia ajatuksia kuiteski :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiberia ja Chantal, yhdyn ajatuksiinne täysin.

 

Yli kymmenen vuotta tuli pillereitä popsittua ja auta armias sitä paniikkia jos unohtu yksi pilleri ottaa ajoissa. Kun lopettaminen tuli ajankohtaiseksi niin rupesin ensimmäistä kertaa lukemaan mitä mahdollisia haittavaikutuksia jne pillereistä saattaa olla. Ikinä reseptin uusimisen yhteydessä ei mitattu muuta kun paino ja verenpaine (vlillä kävin yksityiselläkin). Kun ne olivat kohdallaan niin uusi resepti oli kädessä. No joo, sehän oli omaa tyhmyyttä, kun ei silloin tullut tutkituksi. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä, että kaikki toimii niin kuin pitääkin näiden pillerinhuuruisten vuosien jälkeen. girl_wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on vasta tjottailu käynnissä, joten ärsytyksen aiheet ei oo kovin vakavia. Tällä hetkellä eniten ärsyttää epäsäännölliset menkat, koska kuvittelen heti olevani raskaana, jos ne on päivänkin myöhässä edellisistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua on varmaan ärsyttänyt tää ennenkin,mutta sanonpahan nyt taas. Ärsyttää kun mies on koko viikon matkoilla ja tällä viikolla on varmasti ovis :girl_cry2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää ihan suunnattomasti tämä pitkittynyt keskenmeno. LOPU JO VUOTO, ovulaatio tänne ja heti!!! :girl_cry2:

 

Lisäksi ärsyttää se, että koko vauvan hankkimisesta on tullu pienoinen pakkomielle eikä mielessä pyöri enää juuri muuta. Koko ajan sitä tarkkailee itseään, vessassa pitää ramppailla ihan vaan tarkistaakseen, että oliskos se vuoto vaikka tunnissa jo loppunut, (puhumattakaan sitten kun ovulaatio oikeasti lähestyy ja sitä miettii, että onko tää nyt sitä oikeata limaa) jatkuvasti miettii mitä sitä uskaltaa laittaa suuhunsa ja mitä tehdä ja lukee kaiken maailman tilastoja ja todennäköisyyksiä ja etsii syitä, että miksi sai keskenmenon tai miksi ei ole vieläkään raskaana. Seksiäkin pitää harrastaa kellontarkkuudella eikä se yleensä just silloin niin kauheasti kiinnosta, mutta eihän hyvää ovulaatiota voi jättää käyttämättä.. Ja ovulaation jälkeen alkaakin sitten se raivostuttava vaihe, kun yrittää olla testaamatta vaikka ihan sairaan paljon tekis mieli ja lopulta alkaa taas se sama testirumba ja aivan liian aikaisin ja sitten sitä testiä tuijotellaan suurin piirtein suurennuslasilla. "kultakulta, olisko tässä nyt kuiteskin ihan pikkusen väriä..", "en mä kyllä huomaa." , "kato nyt vähän tarkemmin, onhan tossa ihan haaleatakin haaleampi viiva". Ja sitten alkaakin menkat ja sama juttu uudestaan.

 

Miten ennen niin normaali ihminen on tullut tämmöiseksi höyrypääksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä onko se ärsytystä vai jännitystä, mutta mua vaivaa kun aika menee niin hitaasti! Yritys vasta aluillaan, ja haluaisin jo kokea plussauksen, raskauden ja saada sen lapsen :) Tiedostan silti, ettei se välttämättä tule tilauksesta ja saattaa mennä kauankin, mutta kun on hetikaikkimullenyt -tyyppi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olet ihana kkarpalo lipsrsealed.gif

 

Mulla on yk1 menossa ja tunnistan, että musta on tulossa sinä. Menkkoihin aikaa 8 päivää ja raskaustesti on ollut ostettuna jo pari päivää... Kai se on ihan luonnollista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt yk2 ja ensimmäisen kierron jälkeiset menkat oli jotain aivan kamalaa. Siis jotenkin naiivin varmasti olin jopa kyennyt kehittämään itselleni raskausoireita.

 

Jos jokainen kierto ennen raskautumista on henkisesti yhtä raskaita, niin tuskallista tulee. Joten todellakin toivon pikaista onnistumista ja mitä enemmän sitä toivoo ja odottaa, niin sitä varmemmin niin kait ei tule käymään.. Mutta toivoa aina saa :girl_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä ärsyttää eniten tädin odottaminen. Siis en uskalla vielä testata ja juoksen vessassa tarkastassa pikkareita, että joko on täti tullut kylään. Siis kauheaa. Tuleeko täti vai uskallanko mennä ostamaan testin. Tuntuu, että jos pistän apteekin ovesta jalkani sisään niin negaa tulee heti. Toisaalta sitten saisin tietöö eikä tarttis arvuutella. Eli hieman positiivisempaa asennetta minulle, kiitos!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaah! Mulla räjähtää pää siihen, että tääkään asia ei voinut mennä niin, että päättää aloittaa yrityksen, ja sitten vaan aloittaa. Ei, saatana, mutkaa ja mutkaa ja mutkaa matkassa vaan. Revitään siitä.:girl_cry2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama juttu kuin heksalla :D Yritän olla miettimättä ja tarkkailematta kaikkia mahdollisia "oireita", mutta ärsyttävästi rekisteröin jokaikisen "tuntemuksen", vaikka yritin psyykata itseni huolettomaksi tjottailijaksi :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se ärsyttää kun tämä kaikki vie mukanaan :grin: En kooooskaan olisi voinut kuvitella, että tilaisin ovulaatiotestejä, mutta niin siinä vain mukamas kävi ja minä menin tilaamaan ovulaatiotestejä 14kpl + raskaustestejä 6kpl :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää kans lähinnä oma kärsimättömyys ja se, ettei pysty suhtautumaan loogisesti ja järjellisesti asioihin (kuten että kuvittelee, että on raskaana, vaikka ei mitenkään VOI olla raskaana).

Share this post


Link to post
Share on other sites

eniten tällä hetkellä ärsyttää se, että nyt on ovuaika (yk2) ja siihen plussan/negan odotteluun menee se n. 2 vkoa, ennekun viittii ruveta testailemaan..... ei jaksais millään oottaa.... ja kaapissa raskaustestit huutaa mun nimee jo nyt!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan sama täällä kuin muillakin; ärsyttää odottelu ja oma kärsimättömyys. Miksi ei osaa vaan TJOT:tailla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

On kyllä käsittämätöntä, miten TJOT voikin kuulostaa niin helpolta ja hauskalta, mutta on käytännössä niin kovin vaikeaa toteuttaa. :girl_to_take_umbrage2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now