Nikita85

Mikä ärsyttää eniten

430 posts in this topic

Vähän sama kun Safiralla. Miehen mielestä asia ei ole vielä ajankohtainen. Tuntuu että kaikki kaverit utelevat, muutama asiakas on kysynyt suoraan että olenko raskaana. Exä todnäk kuvittelee että olen jo raskaana. Tiettyyn pisteeseen asti jaksaa ottaa huumorilla, mutta ihan kaikkea ei aina jaksa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muo ärsyttää tosi moni asia.. En edes tiedä miksi, kun ei niillä ole mun kannalta kauheesti merkitystä..

 

Ärsyttää LIIAN AIKAISIN testaaminen! IIKIIIK Nytten on 7 päivää oviksesta ja tositosi herkällä testillä se varmana jo näkyy. Sitten testaillaan negoja putkeen tai sitten joka päivä etitään sitä vahvempaa viivaa.

 

Ärsyttää pitkään yrittäneiden puolesta ihmiset, jotka vinkuu että ei tärppää, miksi ei tärppää? Vaikka jokaisen on käytävä se oma yrityksen kaarensa lävitse.

 

Ihmisten tietämättömyys omasta fysiologiastaan ja samaan muottiin laittaminen, vaikka jokainen on oma persoonansa. Tuntuu, että suurin osa ei tunne omaa kiertoaan/kehoaan jne ollenkaan. Hyi karseeta jotain limoja ja koskee nyt omaan kohdunnapukkaansa.. Anteeksi, mutta se on normaalia ja tapahtuu sinunkin kehossa...

 

Liikaa vauvaa tekevät ihmiset. Ihankuin se enemmän ja enemmän tekemällä ja kaikesta tarkkaa kirjaa pitämällä tulisi nopeammin ja paremmin se vauva....

 

Tyhmät miehet, jotka kuvittelevat, että vauva tulee kun kiskasee rojut ränniin ja 9kk päästä on vauva.

 

Oma kiertojen sekavuus ja kehon toimimattomuus ja kaaos. Kierrot vetelee sairaissa kp lukemissa ja joku itkee, että kamalaa kun kierto venynyt kp 36!

 

Sori tää valitusvirsi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Kurjaa, että sua ketuttaa. :(

 

Mutta kuten itsekin kirjoitit, on jokainen oma persoonansa ja kaikilla meillä eri vaiheet tämän saman aiheen ympärillä. Minusta on vain luonnollista, että eri tilanteissa (yk1 tai yk 21) ihmisten päätä pakottavat erilaiset kysymykset ja toivoisin, että tällä palstalla saisi jutella juuri siitä omasta tilanteestaan mahdollisten kohtalotovereiden kanssa ilman että joutuu pelkäämään ärsyttävänsä muita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mun mielestäni on itsestään selvää (ja jopa toivottavaa), että eri kirjoittajia ärsyttää eri asiat ja niistä ärsytyksistä voi puhua ja ärsyyntyä ihan vapaasti. Ja mitä sitten jos jotain toista sattuu ärsyttämään esimerkiksi toisen kirjoitukset? Eikä mun mielestä tarvitse miettiä ärsyyntyyköhän joku siitä omasta tekstistä, koska mitä todennäköisemmin aina joku ärsyyntyy :P

 

En saa nyt kahvittomilla aivoilla selitettyä oikein mitä ajan takaa muuten kuin ymmärrän Lumousta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, ehkä otin sen vain liian herkästi itseeni. Onhan täällä toisaalta kyllä hyvin näitä eri alaosastoja, joissa voi helpommin kohdata niitä samankaltaisten ongelmien kanssa kamppailevia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös tänne pitänyt vapaasti saada purkaa se mikä ärsyttää? Ei ehkä kannata lukea ketjua, jos tietää, että saattaa ottaa nokkiinsa.

 

En nyt meinannut tuolla mun kirjoituksella, että noi olis jotenkin mun elämääni vaikuttavia tai, että miettisin niitä kun täältä palstalta poistun, mutta monet noista asioista täällä lukiessa ottaa päähän. Moneen noista, kun ei esim. voi millään vaikuttaa. Tuntuu vaan, että ihmisillä on jotenkin kauhean huono asenne ja mentaliteetti, että kaikki tänne heti nyt.

 

Ja tää mun valitusvirsi ei tarkoittanut, että ihmisillä ei saisi olla noita tunteita tai niitä täällä purata! Päinvastoin. Miksi maailmassa ei sais olla ärsyttäviä asioita. Ilman ärsytystä ei tapahdu edistystä! Eikä se meinaa, että noi ei millään tavalla koskettais muo tai itse en olisi ärsyttävä :D Odotappas vaan kun taas testaan negan ja masennun ja itken siitä ja ihmettelen miksi ei tärppää. Ja sitten ärsyynnyn itseeni :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää, etten pystynytkään olemaan niin tyyni ja cool, kuin aioin.

 

Ja sitten tällä hetkellä ärsyttää tämä kroppa, joka ei toimi kunnolla. Mulla on aina ollut tosi säännöllinen kierto, mutta eikö se nyt, kun on alettu yritys, ole alkanut reistailla :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ ja ^^ kuulostaa tutulta. Mullakin tuntui silloin alkuun tapahtuvan jotain kummallista kehossa. Mulla sitä outoutta aiheutti osittain greippimehu, joka aiheutti välivuotoja ja kierron lyhentymistä. Toisaalta mä luulen (en todellakaan tiedä), että kroppa alkaa jotenkin valmistautua raskautumiseen ja siksi tulisi noita kummallisuuksia kiertoon. Tai sitten sitä omalla jännityksellä (tahtomattaan, huomaamattaan) saa aikaan jotain hormonaalisia muutoksia, jotka tuon kaiken aiheuttavat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä veikkaan, että tämä jatkuva yrittämisen ajatteleminen ja jännittäminen voisi hyvinkin pistää mun kroppani ihan sekaisin. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun stressi aiheuttaa jotain sellaista.

 

Mua ärsyttää odotuksen odottamisessa eniten se, että alan nähdä itsessäni kaikenlaisia ihan pieniäkin oireita, ja heti herää toivo, että jos nyt vaikka tärppäisi. Ja menossa on vasta eka yk, joten jos ei kovin nopeasti tärppää, niin mä olen tällä menolla psyykkisestikin ihan sekaisin. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Kyllä niitä kaikenlaisia ajatuksia tulee. Tulee itkuja ja suruja. Mutta esimerkiksi tämä palsta on oikein hyvä paikka niiden ajatusten ja tunteiden purkamiseen.

 

Valitettavasti etukäteen stressaaminen ei ainakaan omalla kohdalla onnistunut, vaan paheni vain tiettyyn pisteeseen asti. Tällä hetkellä yritän olla melko turrassa tilassa ja katsoa asioita objektiivisesti. Olla mahdollisimman paljon stressaamatta ja ajattelematta asiaa, mutta kyllä sitä silti tulee kaikenlaista pohdittua. Välillä oikein ärsyttää, kun en osaa pitää ajatuksiani kurissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä ärsyttää aivan suunnattomasti se, että meillä ei tärppää ei sitten millään ja muilla tärppää heti. Tiedän, että on tyhmä ärsytyksen aihe, kun ei sille kukaan voi mitään milloin tärppää. Mutta ihmismieli on niin kummallinen, että pistää ärsyttämään tällainenkin asia.

 

Joo ja kyllä mua ärsyttää paljon muutkin asita, mutta eipä kai se hyödytä mitään niitä vatvoa. Yritän keskittyä niihin positiivisiin asioihin..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epätietoisuus ja elämän arvaamattomuus. Ärsyttää, kun ei voi tietää, toivotaanko ja yritetäänkö ihan turhaan vai tärppääkö meillä jo vaikka tästä kierrosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä ottaa just nyt päähän elämän ironia...

 

Se, että käy lapsettomuushoidoissa vuoden ajan eikä nappaa, ei sitten millään.

Se, että kun aloittaa taas sen lääkehoidon seuraavaa IVFää varten niin kesken hoitoa kuukautisia odotellessa käykin ilmi, että on tullut luomuna raskaaksi estolääkityksen aikana ja lopulta tämä raskaus päättyykin keskenmenoon.

Se, että siinä keskenmenossa on kuollut pikkuinen ollut kohdussa jo pari viikkoa ennen kuin koko asia tulee ilmi ja koko sen ajan on luullut olevansa raskaana, oireidenkin perusteella.

Se, että kun vuoto alkaa luonnollisesti, sen täytyy tapahtua juuri Äitienpäivänä.

Se, että kun lopulta lääkkeellinen tyhjennys aloitetaan, koska luonnollinen tyhjennys ei toimi riittävästi, niin lääkkeetkään eivät auta.

Se, että ensin yritetään niin kovasti saada raskautuminen aikaiseksi ja sitten yritetään niin kovasti saada sikiötä pois.

 

Se, että koko homma täytyy aloittaa taas alusta ja lapsettomuuspeikko on ilmestynyt takaisin elämään :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poplar, olen ihan sanaton. Olen kovin pahoillani. :( Teillä on kyllä ollut todella raskas yritys. Voimia selviytymiseen ja toivottavasti uuden raskauden alkaminen ei olisi ihan yhtä hankalaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Se, että miehen mielipide asiasta vaihtelee melkeinpä päivittäin :(

 

 

Mua ärsyttää tämä myös. Ja surettaa ja pelottaa. Siis se, että olenko pakottanut miestä liikaa, tai eikö mies uskalla sanoa omaa mielipidettään, vaan myötäilee mua vauvakuumeessani.. Me ei siis vielä yritetä, vaan odotan odottamisen odottamista.

 

Mies haluaa olla ihan varma, ja se on hyvä, mutta tässä sovittua syksyä odotellessa (syksyllä aletaan yrittämään, toivottavasti, mies halusi vielä miettimisaikaa) mieleen tulee vaan pelkoja siitä, olenko kuitenkaan hedelmällinen ja entäs jos mies peruu lupauksensa.. Olisi hirveetä joutua miettimään, kuinka kovasti vauvaa haluan, siis mies vs.vauva.. :mellow:

 

Tämä kauhee vauvakuume on vaihtanut mun aivojen tilalle valtavat määrät hormooneita, en osaa ajatella kuin vauvaa ja odotuksen odotuksen odotusta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää, että olen taas täällä, vaikka mun kuuluisi olla jollain ihan muulla osastolla. Masentaa, että juuri kun uskoi kaiken menevän hyvin, niin kaikki menikin huonosti. Masentaa olla taas lähtöruudussa, kun niin monilla muilla samassa tilanteessa olleella menee hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inhottavaa tulla siristiinan jälkeen valittamaan yhtän mistään, mutta mäkin pelkään miehen alati vaihtuvan mielipiteen takia. Aloitetaanko yritys neljän kuukauden vai viiden vuoden kuluttua... Ja mitään se ei saa sanottua. Tietää kyllä haluavansa lapsia ja vaikka jo eilen, muttakunpitääsaadapaljonpaljonrahaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinpä! Vähän aikaa sitten olin ihan satavarma, että oon raskaana, vaikka ehkäisykin oli käytössä. Rintoja aristi, aamuisin oksetti, kuukautiset jäi pois ja vatsan pohjassa tuntui ihan erilaiselta jotenkin.. Vaikka se olis ehkäisyn takia ollutkin tosi epätodennäköistä, niin testin tein kuitenki. Olin kyllä ihan rehellisesti pettynyt negasta, vaikkei mitään todellista mahdollisuutta ollutkaan. Eli siis nää valeraskaudet ärsyttää myös..

 

Voiko ihmiselle tulla valeraskauksia, vai onko mulla vaan kiivas mielikuvitus ja sen mukaan hyppivä keho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua myös siristiinan lailla ärsyttää olla tällä osastolla, enkä ole pystynyt käymään vanhassa odotusketjussani lukemassa kuulumisia. Mua myös ärsyttää se, että vaikka toivon raskaaksi tulemista mahdollisimman pian, mua myös pelottaa kaikki ne pelot joita uusi raskaus väkisinkin tuo pintaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää juurikin se odottamisen odottaminen. Ja epävarmuus siitä, toimiiko kroppa niin kuin pitäisi (sekä mun että miehen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää se, kun ei tiedä tuleeko ikinä raskaaksi, ja onko kaikki toiveet ja odotukset turhia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now