Nikita85

Mikä ärsyttää eniten

430 posts in this topic

Mua ärsyttää se, että koko ajan kuulostelen kroppaani ja sillä tavallahan saa kehitettyä jos jonkilaista "oiretta".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä uusi olen! Mua ärsyttää eniten se, että miehen vanhemmat kokoajan kyselee, että noo, koskas teille se vauva tulee. Ehkäsy on jätetty 11/09 ja vieläkään ei oo menkat alkanu. Tässä kohta 2kk ooteltu. Eihän sitä voi tulla raskaaksi, jos kroppa ei toimi. Prkl!Monet kaverit kertoilee, että joo meille tulee vauva. Me ollaan oltu 9 vuotta yhessä ja yks kaveripariskunta ehkä n. vuoden ja niille tulee vauva. ÄRSYTTÄÄ!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää se että me vaan jumitetaan paikallaan ja lähipiirissä muut tulee tuosta vaan raskaaksi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää tää odotus, että pitää taas odottaa että voi ees yrittää...Ja epätietoisuus siitä, ettei voi koskaan tietää varmasti miten lopulta käy. Että ollaanko tässä tilanteessa vielä kauankin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää, kun oma keho toimii kummallisesti. 11 vuoden hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen kierto kerran 49 pv ja muilla kerroilla yli 70 pv. Raskaaksi tulemisen mahdollisuudet 8 kk:n aikana siis aika vähäiset. Mietityttää normalisoituuko kierto missään vaiheessa vai onko tämä normaalitila.

 

Ärsyttää, kun tyhmänä olen tehnyt aikatauluja lapsen syntymän varalta (ja teen edelleenkin) ja kaikki aikataulut menee aina uusiksi. Aikatauluilla tarkoitan siis opiskelujen etenemisen pohtimista, isomman asunnon ostoa, miehen jatko-opintojen vuoksi ulkomaille lähtöä jne.

 

Ärsyttää, kun ei tiedä onko raskaaksi tuleminen mahdollista. Onko kyse siis vain hormonien jäljiltä sekaisin olevasta kehosta vai jostain muusta.

 

Ärsyttää, kun kierto on niin pitkä, ettei ole mitään mahdollisuutta selvittää milloin ovulaatio tapahtuu, jos sitä edes tapahtuu.

 

Tässä näin aluksi ärsyttävät asiat yrityksessä. Yritysaikamme on moneen muuhun verrattuna lyhyt ja ärsyttävät asiat mitättömiä, mutta omaa mieltäni vaivaavia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kestä tätä, että ajattelen koko ajan olevanio raskaana, jos jostain kohti nippaa tai jotain paikkaa särkee. Luulotautisuus on plussan odottamisessa pahinta. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää se että joutuu vielä odottamaan sitä odottamisen odottamista. Mies ei ihan vielä haluaisi lapsia ja itseäni riivaa kamala vauvakuume :(

 

Sanoo, että haluaa ekana saada paperit pihalle koulusta, valmistuminen tosiaan kiinni muutamasta rästikurssista + opinnäytetyöstä, menee ehkä vuos siihen, että töiden ohella saa väännettyä nuo kaikki valmiiks. En vaan millään jaksais odottaa kokonaista vuotta sitä että vasta sitten jätettäis ehkäisy pois.

 

Viime aikoina olen alkanut pelkäämään sitä, että entä jos emme koskaan sitten saakaan lasta kun olemme vetkuttaneet sitä lapsen hankintaa jo monta vuotta. Itse valmistuin amk:sta reilu vuosi sitten, molemmilla vakityöpaikat ja raha-asiat kunnossa ja jotenkin tunnen, että nyt voisi olla oikea aika alkaa tjottailemaan. Mies kun ei tajua sitä, että ei raskaaksi välttämättä heti siitä ekasta kerrasta tule...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luulotautisuus... <_<

Olen huomannut kuinka hyvä olen kehittelemään mahd. oireita... *huoh*

Myös jonkinasteinen (pieni) kateus heitä kohtaan jotka onnistuvat lähestulkoon ensimmäisellä yrityksellä. Typerää ja lapsellista, mutta kait inhimillistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odottaminen, niin hassua kuin se onkin. Yhtenä hetkenä olen varma, että nyt on tärpännyt, sitten olen varma, että ei ole.. Ei vaan millään jaksaisi olla tässä epätietoisuudessa sinne kierron loppuun saakka. Miksei vaan saa tietää heti? Kärsimätön minä.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odottaminen, niin hassua kuin se onkin. Yhtenä hetkenä olen varma, että nyt on tärpännyt, sitten olen varma, että ei ole.. Ei vaan millään jaksaisi olla tässä epätietoisuudessa sinne kierron loppuun saakka. Miksei vaan saa tietää heti? Kärsimätön minä.. <_<

 

Ihan sama fiilis! Juuri eilen purnasin miehelle, että mikä siinä nyt on niin vaikeaa ettei tällaista asiaa pysty heti selvittämään! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää kun ärsyttää tämä odottaminen ja toivominen..ja nämä hiton viimeiset kierron piinapäivät! Miksei sitä vaan osaa ottaa rennosti ja antaa sen vauvan tulla jos on tullakseen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä vielä kiukuttaa se odottaminen, että voidaan alkaa yrittämään (jonka jälkeen tulee uudet odottamiset ja kaikki..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just nyt v**uttaa se, että ovistesti näytti aamulla plussaa, mutta sitä ei pysty hyödyntämään kun mies on työmatkalla <_< ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ottaa päähän se että kierto kierron jälkeen käteen jää vain menkat. Joka kierrossa muka jotain "raskausoireita" ja aina vaan tulee menkat. Miksei homma voi mennä niin et lapsi tulee silloin kun se on tehty varta vasten tai sitten tulis ne menkat ilman mitään oireita. Ei niin että aina on jotain ihme tuntemuksia jossain ihme paikoissa ja toivoo ihan sormet, kädet ja jalat ristissä, kavereiden kanssa juttelee et "jokos nyt olis tärpänny plaa plaa plaa.." ja sit aina tulee menkat!

 

Ihanaa kun sai purkaa! =)

 

Ja kaikki myötätunto ja tuki niille jotka jaksavat yrittää vaikeuksista huolimatta kuukaudesta kuukauteen, jopa vuosiin! Itsellä kuitenkin takana vasta puoli vuotta. Nuoria ja terveitä kun ollaan niin ottaa se päähän kun toisilla tulee tärppi parissa kuukaudessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predictor-raskaustestit, jotka näyttävät täysin mielivaltaisesti plussaa, oli sitten pulla uunissa tai not. Tässä tapauksessa not. :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taas täällä purkamassa mieltä, mutta kun ärsyttää

 

...että kuukautisia ei kuulu, kp 79 menossa (enkä oo raskaana). Ja sitten kun ne tulee, en oikeastaan tiedä miksi ärsyttäisi vähemmän.

 

...ettei omassa kehossa tunnu miltään. En oo vielä kertaakaan tuntenut mitään (en tisseissä, vatsassa tai missään muuallakaan), jos ovulaatiota ylipäänsä tapahtuu. (Kierto siis lähes aina yli 70 pv.)

 

...että gynekologi on vasta viikon päästä ja ihan varmasti menkat alkaa siihen mennessä eikä ehdi loppumaan.

 

...että en tiedä saanko gyneltä mitään apua, jotta voisin tulla raskaaksi HETI. En millään malttais odottaa taas yhtä kiertoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää tällä hetkellä eniten se, että eka lapsi sai alkunsa ilman yritystä heti ekasta kierrosta vaikka kaikkien todennäköisyyksien mukaan niin ei olisi pitänyt tapahtua. Ja nyt sitten kun yritettään ja todennäköisyyden pitäisi olla paljon isompi niin MITÄÄN EI TAPAHDU. Tiedän, että yritystä ei ole takana kun kohta 6 kuukautta, mutta jokainen kuukausi on pettymys :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puolessa vuodessa pahentuneet kuukautiskivut. Minulla on siis joka vitun kuukausi "minisynnytys" (kutsun menkkoja nykyään tuolla nimellä, koska tuskat ovat valtavat, en pysty liikkumaan ja kivut ovat kuin supistuksia). Tarttis varmaan tehrä jotai..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ottaa päähän se että kierto kierron jälkeen käteen jää vain menkat. Joka kierrossa muka jotain "raskausoireita" ja aina vaan tulee menkat. Miksei homma voi mennä niin et lapsi tulee silloin kun se on tehty varta vasten tai sitten tulis ne menkat ilman mitään oireita. Ei niin että aina on jotain ihme tuntemuksia jossain ihme paikoissa ja toivoo ihan sormet, kädet ja jalat ristissä, kavereiden kanssa juttelee et "jokos nyt olis tärpänny plaa plaa plaa.." ja sit aina tulee menkat!

 

Ihanaa kun sai purkaa! =)

 

Ja kaikki myötätunto ja tuki niille jotka jaksavat yrittää vaikeuksista huolimatta kuukaudesta kuukauteen, jopa vuosiin! Itsellä kuitenkin takana vasta puoli vuotta. Nuoria ja terveitä kun ollaan niin ottaa se päähän kun toisilla tulee tärppi parissa kuukaudessa.

 

Voisi olla sanasta sanaan mun kirjoittama. :) Vaikka hirveesti kaikki tämä ärsyttääkin, niin myöskin helpottaa, kun tietää, että on olemassa kohtalotovereita. Kyllä se vielä meilläkin tärppää!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää juurikin tuo curlyn mainitsema "Odottelu ja epätoivon tunteet: Tuleeko meistä ikinä vanhempia?" Vaikka tässä nyt oo varsinaisesti vielä ehditty edes yrittää kunnolla... :huh: minäkö muka malttamaton...? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, kiva kuulla :lol: jotenkii vaan tuntuu niin... (no just tää on ärsyttävää :lol: ) ku monilla tutuilla ja kavereilla tärpänny heti, tyyliin 'en uusinu enää pillereitä ja tulinkii raskaaksi heti vaik ei oikeastaa ollu ees tarkotus' ja itte joutuu ootteleen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now