Nikita85

Mikä ärsyttää eniten

430 posts in this topic

Voih, niin tuttuja tunteita täällä! En osaa edes valita mikä ärsyttäisi eniten, kun omaan repertuaariin kuuluu jo mainittua kateutta, epätoivoa, odottelua, harmistusta, kivuliaita kuukautisia, "raskausoireita".. Ja mikä valtava suru mielessä kierron ekoina päivinä puhumattakaan siitä pelosta, että tulenko koskaan raskaaksi, saanko koskaan lasta. Välillä kiukuttaa, välillä taas on tosi tyhjä olo. Mielialat vaihtelee aika paljon ääripäästä toiseen, se on ehkä kuitenkin kaikista rasittavinta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin samoja ajatuksia..

Eniten ärsyttää tällä hetkellä se, että olen tässä asiassa HETI liian täysillä mukana, vaikka piti vaan katsoa mitä tapahtuu.. (Vapaa-aika menee raskausasioiden miettimiseen, jännittämiseen, pelkäämiseen, laskelmoimiseen, tuntemusten analysointiin ja toivomiseen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eniten äsyttää jatkuva pettyminen, kun odotuksista huolimatta menkat aina alkaa. Tämä on niin tyhmää välillä! :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eniten ärsyttää tällä hetkellä se, että olen tässä asiassa HETI liian täysillä mukana, vaikka piti vaan katsoa mitä tapahtuu..

 

Mä yhdyn tähän. Mun on ilmeisesti ajatuksissani mahdotonta siirtyä vähitellen tjottailun kautta yrittämiseen; heti pitäis saada asioita tapahtumaan eikä vaan jaksais enää odottaa yhtään kiertoa (saattaa johtua siitäkin että tää mun kuumeilu ei ole ihan tuoretta laatua vaan tuttu tunne jo monen vuoden takaa).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voih, niin tuttuja tunteita täällä! En osaa edes valita mikä ärsyttäisi eniten, kun omaan repertuaariin kuuluu jo mainittua kateutta, epätoivoa, odottelua, harmistusta, kivuliaita kuukautisia, "raskausoireita".. Ja mikä valtava suru mielessä kierron ekoina päivinä puhumattakaan siitä pelosta, että tulenko koskaan raskaaksi, saanko koskaan lasta. Välillä kiukuttaa, välillä taas on tosi tyhjä olo. Mielialat vaihtelee aika paljon ääripäästä toiseen, se on ehkä kuitenkin kaikista rasittavinta?

 

SUURI komppaus!

 

yritystä takana 9 kiertoa tän viikon perjantaina , enkä jaksa uskoa että nyttenkään tärppää. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eniten ärsyttää epävarma tulevaisuus. Lapsi kuitenkin muuttaa kaiken (vaikka meillä yritetään toista). Hakeakko ja pähkäilläkkö esikoisen hoitopaikkaa, hakeakko töitä jnejne..

 

Kuumeiltu on nyt hetki ja yritys aloitettu vasta, mutta ennen esikoista koettu lapsettomuus ja pitkä yritys on kyllä jättänyt niin syvät arvet että ei hirveästi vaadi jotta tunteet nousee pintaan.

 

Isoimmat ärsytykset tulevaisuudessa on varmaan, toivo, pettymys ja oman kropan toimimattomuus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pari vikaa päivää ennen kuukautisten alkamista, kun kuukautiset eivät ala ihan päiväntarkasti. Sitä on tuntevinaan koko ajan, että jotain lorahtaa housuun, ja sitten pitää rynnätä peloissansa vessaan tarkistamaan asia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... se kun mitään ei tapahdu. Ei yhtään mitään. 9 kiertoa eikä MITÄÄN! Tai siis 8, eihän tästä kierrosta vielä tiedä, mutta on kyllä niin normaali olo että ei tässä raskaana voi olla :P (tuo illistys on liian iloisen näköinen...)

Edited by divine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komppaan edellistä^ Yhdeksäs kierto lähtee eikä mitään tulosta. Ärsyttää se että mitään ei tapahdu vaikka kuinka yrittää oikeina päivinä. oireita on joka kierrossa vaikka muille jakaa mutta aina tulee täti lopulta käymään.

 

Lisäksi nyt ärsyttää sekin että perhesuunnitteluneuvolaan voi varata aikaa vain tunnin päivässä. Ajan saa tietysti jonnekin kuukauden päähän kun on yleisen puolen paikasta kyse. Ollapa niin rikas että vois mennä heti yksityiselle ja pysyä siellä puolen. Nyt vaan masentaa tää tuloksettomuus niin paljon että päätin ottaa selvää mitä tuolla mun alakerrassa oikein tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

 

Yleisellä tasolla ärsyttää se että niin monet saa tuloksia aikaan ja plussia testeihin parissa kuukaudessa. Sitten on vielä sekin että kun mies haluaa lasta ja sille olen selittänyt useaan otteeseen että koska sitä lasta pitäis kierrossa tehdä niin silti se ei innostu väsymyksen takia. Sitten kun totean kierron loppupäässä että ei taida nytkään tärpätä kun jäi ne pari viimeistä päivää oviksen jälkeen hyödyntämättä niin sitten ihmetelee mulle että "mikset sanonu?" "mistä mä voin tietää koska pitää harrastaa seksiä?" Pitääkö mun laittaa perkule joku kalenteri jääkaapin oveen missä on korostustussilla ympyröity päivät joina peittoja kannattais heilutella??? jos mä nyt kuitenkin kierron alussa sanon että tästä päivästä reilu viikko pitäis seksiä harrastaa niin eikö se ole tarpeeksi selkeästi esitetty?

 

Huh.... Helpotti! Ihanaa kun jonnekin saa purkaa ettei tarvii miehen kanssa asiasta riidellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Allekirjoittanut on joskus suutuksissaan pistänyt miehen puhelimeen muistutuksen; "Ovulaatio lähellä, seksiä harrastamaan HETI". Se muistutus oli iskenyt päälle töissä ollessa ja aiheuttanyt hillittömän hepulin. Ei kuulemma ollut yhtään huono keino.. :D

 

Mikä ärsyttää?? No se, että tulevaisuuden suunnittelu on niin hiivatin hankalaa. Jos nyt suunnittelet tekevästi kesällä hommia a, b ja c, niin tietenkin nousee tie pystyyn. Ja toisaalta kun ei viitsisi suunnitella joitakin juttuja, joista tietää, että mahdollinen raskaus estää ne kokonaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie oon oikeestaan vasta siinä yrittämisen odottamisvaiheessa, mutta mutta... Ärsyttää se, ettei mistään voi olla varma ikinä ennen kuin se lapsi on syntynyt, eikä varmaan sittenkään voi olla varma mistään muusta kuin siitä, että se lapsi on olemassa. Eli ehkä tää onkin vaan jotain yleistä elämä-ärsytystä? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin olen vasta odottelemassa yritystä. Ja mua ärsyttää kun haluaisin sen lapsen niin paljon! Haluaisin olla raskaana ja saada sen vauvan syliin ja seurata kun siitä kasvaa ajatteleva ihminen.

 

Ja mua ärsyttää että nyt on ainakin ihan varmaa, että yritystä ei päästä edes aloittamaan ennen ensi vuoden kesää. Aiemmin oli toiveissa että heinäkuussa tänä vuonna voitaisiin aloittaa yritys, mutta miehen kanssa keskusteltua tulos on että odotetaan ainakin ensi vuoden kesän loppupuolelle.

 

Ja mua ärsyttää, että en edes tiedä voinko saada lapsia, koska mun vanhemmilla on ollut siinä ongelmia. Pelottaa että kun aloitetaan yritys niin sitä lasta ei toiveista huolimatta tule ja sitten saadaan yrittää turhaan!

 

Mä tahtoisin vaan jo odottaa sitä vauvaa.

 

Joo. Taidan lopettaa vaukkareissa pyörimisen ja siirtyä vaan takaisin naikkareihin :D Tulen ehkä kohta hulluksi, ja kun ei tää vuosi sitten kuitenkaan olekaan ajankohtainen asian suhteen. Höh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ärsyttää ylivoimaisesti eniten se, ettei oikein osaa elää normaalielämää haaveiluiltaan, kaikissa suunnitelmissakin on jos-tekijä. Jos raskaudutaan nyt, niin sitten ei ehkä voi nyt tehdä tällaista liikettä työelämässä jne... Yritystä ja epäonnistuminenkin takana jo, nyt vain haluaisi päästä eteenpäin! Yrityksen venyminenkään ei haittaisi, jos vain pystyisi etukäteen näkemään, milloin meille mahdollisesti se pieni suodaan. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ärsyttää eniten se, kun ensimmäisestä haaveillaan, että onko sitä edes kykeneväinen tekemään lasta. Eihän meillä nyt kuitenkaan oo kun puoli vuotta yritystä takana, mutta oon silti ihan varma jo, että me ei pystytä lapsia luonnollisesti saamaan, kun ei oo vielä tullut. Kärsimätönkö? Kyllä! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epävarmuus täälläkin. Kun juuri ensimmäistä koitetaan, eikä voi tietää että pystyykö lapsia saamaan vai ei..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tällä kertaa ärsyttää se että sain plussan testiin ensimmäisen kerran koko yrityksen aikana viime kierrossa 3+1 mutta plussa haihtui pois ja menkat alkoi eilen runsaampina kuin koskaan. Kamalat krampit ja kamalat vuodot. :( Ja harmittaa kun ei se pysynytkään mukana. Noh, yk 10 alkaa ja ehkä tää tästä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menee kai vähän ot, mutta ottaa rankasti kupoliin osuuspankin typerä mainos, joka pyörii ainakin spotifyssa, taitaa olla radiossakin. Tyttö taustalta iloisesti kajauttaa "kultaa, mä oon raskaanaa!", johon mies reagoi päässään kuuluvalle "pam,poks,kukkuu"-äänellä, joka ilmeisesti tarkoittaa että nyt joukolla pankkiin hakemaan asuntolainaa!

 

En osaa selittää tuota mainosta, mutta se riipii mun tajuntaa tosi raskaasti. ph34r.gif

 

Kunpa raskautuminen olisikin iloinen yllätys, sen sijaan että kalenteri ja ovistikku kädessä yritetään... Ja joo, asuntolainakin löytyy jo, thanks.

Edited by Roxie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää, etten tiedä, mikä tilanne on puolen vuoden päästä. Jos se on a tai b, niin yritys alkaa. Jos se on c, niin yritys saattaa alkaakin vasta vaikka kahden vuoden päästä.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun tahtoisi jo tehdä suunnitelmia vauvan kanssa ja pelottaa ajatella et sit kun meillä on vauva niin tehdä sitä ja sitä, entäs jos meillä ei ikinä olekaan vauvaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohhoh, PMS ruikutus iski ja aika pahasti, vaikka vasta kp 20:n eka tunti meneillään! hysteric.gifdash2.gif

 

äh, ai niin tää ei ollu mikään erityinen ärsytys vaan mikä ärsyttää eniten. Noh, olokoosa tällä kertaa. ..

Edited by divine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komppaan edellistä^ Yhdeksäs kierto lähtee eikä mitään tulosta. Ärsyttää se että mitään ei tapahdu vaikka kuinka yrittää oikeina päivinä. oireita on joka kierrossa vaikka muille jakaa mutta aina tulee täti lopulta käymään.

 

Lisäksi nyt ärsyttää sekin että perhesuunnitteluneuvolaan voi varata aikaa vain tunnin päivässä. Ajan saa tietysti jonnekin kuukauden päähän kun on yleisen puolen paikasta kyse. Ollapa niin rikas että vois mennä heti yksityiselle ja pysyä siellä puolen. Nyt vaan masentaa tää tuloksettomuus niin paljon että päätin ottaa selvää mitä tuolla mun alakerrassa oikein tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

 

Yleisellä tasolla ärsyttää se että niin monet saa tuloksia aikaan ja plussia testeihin parissa kuukaudessa. Sitten on vielä sekin että kun mies haluaa lasta ja sille olen selittänyt useaan otteeseen että koska sitä lasta pitäis kierrossa tehdä niin silti se ei innostu väsymyksen takia. Sitten kun totean kierron loppupäässä että ei taida nytkään tärpätä kun jäi ne pari viimeistä päivää oviksen jälkeen hyödyntämättä niin sitten ihmetelee mulle että "mikset sanonu?" "mistä mä voin tietää koska pitää harrastaa seksiä?" Pitääkö mun laittaa perkule joku kalenteri jääkaapin oveen missä on korostustussilla ympyröity päivät joina peittoja kannattais heilutella??? jos mä nyt kuitenkin kierron alussa sanon että tästä päivästä reilu viikko pitäis seksiä harrastaa niin eikö se ole tarpeeksi selkeästi esitetty?

 

Huh.... Helpotti! Ihanaa kun jonnekin saa purkaa ettei tarvii miehen kanssa asiasta riidellä.

 

^Tämä on juuri kuin minun suusta. Yhdeksäs yk alkamassa tulevana viikkona. Miehen kanssa käyty useampia kehityskeskusteluita aiheesta ovulaatio = silloin harrastetaan seksiä tai ei tule raskaaksi. Vaikka onkin ihanaa, että täällä tulee plussia kanssavaukkareille, niin samalla se masentaa. Miksen myös minä voi tulla raskaaksi ja päästä iloitsemaan siitä.

Sen sijaan joka kuukausi toisen jälkeen tilanne on tämä :dash2:.

 

Mutta toivossa on kai hyvä elää - sitähän se lapamato yritti kaverilleen tolkuttaa...

 

Kata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää tällä hetkellä eniten se, että pitäis kärvistellä vielä pari kuukautta "yrittämisen" alkuun. Ollaan sovittu, että häämatkalla jätetään ehkäisy pois ja annetaan vauvalle lupa tulla. (Pikkuisen kyllä ärsyttää myös se, että mulla on erittäin todennäköisesti menkat häämatkamme aikana. En kuitenkaan edes ajattele niiden siirtämistä nyt, kun olen saanut kiertoni viimein tasaantumaan.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuukautisten odottelu. Pitäisi alkaa ja sitten stressaa ja sitten ne myöhästyy ja alkaa kuitenkin. Ei pysty oikein ajattelemaan muuta. Ennen yrittämistä kuume oli niin paha, että teki mieli ottaa kaikki vastaan tulevat vauvat kainaloon. yrittämisen jälkeen se puoli on rauhoittunut, kun tajuaa, että noin vois käydä mullekin. Tää odottaminen kyllä ottaa koville ja sitten tietää, että jos tärppää, niin pitää odotella taas. Ei jaksa! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se just kun ei tiedä että koska nappaa, vai nappaako koskaan. Jos tietäis että vaikka varmuudella vuoden päästä on raskaana, ni olis paljon helpompaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now