Smultron

Kommelluksia väsyneenä

138 posts in this topic

Sitten yks yö mies meni vauvan kanssa nukkumaan ja mä taisin mennä suihkuun. Sit ku tulin pitkän ajan päästä takas, mies nukkui omalla paikallaan ja vauva mun tyynyllä. Nostin hiljaa vauvan omaan sänkyyn ja menin itse nukkumaan. Kohta mies havahtuu ja rupee haromaan mun tyynyä ja huutaa et "pöljä, se vauva oli siinä, sä oot litistäny sen. Sä nukut sen vauvan päällä!!!!!"

Niin ja aamulla ei tosiaan tienny tästä mitään.

Tää oli niin paras :lol:

Edited by KittyDeWille

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuukausi sitten öiden (ja päivien :P ) ollessa vielä aika mahdottomia, pumppasin iltahämärässä maitoa sohvalla telkkaria katsellen. Tovin pumppailtuani huomasin, että pumppu vähän falskaa. Tarkempi syynäys paljasti, että olin unohtanut pullosta pohjaosan kokonaan eli olin pumpannut kaikki maidot syliini ja sohvalle... :rolleyes: Ihanaa.

apua :lol:

 

----

 

Omia kommelluksia..

-Kaakao jäi pariksi päiväksi mikroon

-Aloin nukuttamaan vauvaa omaan sänkyynsä ja ensimmäisenä tälläisenä yönä heräsin 2 kertaa siihen että missä vauva missä vauva, pengoin peittoja ja tyynyjä vähän aikaa paniikissa kunnes muistin..

-joskus yöllä kun normaaliin tapaan vauva herää ja vaatii ruokaa, minä alan vaan hyssyttelemään vauvaa olkapäällä että miksi se nyt itkee kun vastahan se söi.. no, aina hetken kuluttua mies toteaa että Syöttäisitkö sen kun edellisestä on aikaa pari tuntia.. sitten nolona menenkin takaisin makuulleen ja tussi esiin ja suuhun :rolleyes: että sellasta, ei oikein ajataju oo oikee yöllä...

Edited by Olive

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän vajaa vuoden ikäinen tyttö nukkuu omassa huoneessaan. Viime yönä tyttö alkoi itkeä. Mun sängyn vieressä oli vaatekasa ja aloin etsiä tyttöä siitä vaatekasasta. Pengoin vaatteita ja ihmettelin, että miten se vauva siellä vaatteiden keskellä on, kun sitä ei millään löydy. Tässä vaiheessa mies jo heräsi ja meni tytön luo ja minä vaan jatkoin vaatekasan penkomista. Sitten tajusin, että mitäs tässä nyt tapahtuukaan... Jotenkin mulla oli päässä, että olin laskenut tytön siihen vaatekasan päälle juuri ennen kuin se alkoi itkeä. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä voiko syyttää väsynystä vai lahoa päätä... Oltiin viikonloppuna mun äidin luona ja alkoi olla iltapuuron aika. Äidilläni ei ole syöttötuolia eikä sitteriä, joten tytön syöttäminen on tapahtunut niin, että joku pitää häntä sylissä ja toinen syöttää. Olin sitten saanut puuron valmiiksi ja menin olohuoneeseen lautasen kanssa. Tyttö oli vielä lattialla touhuamassa, tarkoituksena oli, että äitini pitää häntä syötön ajan ja minä syötän. Aloin yhtäkkiä pukemaan ruokalappua sohvalla istuvalle äidilleni rolleyes.gif Äitini ilme oli näkemisen arvoinen ja siinä vaiheessa minäkin tajusin mitä olin tekemässä. Saatiin aika makoisat naurut laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä voiko syyttää väsynystä vai lahoa päätä... Oltiin viikonloppuna mun äidin luona ja alkoi olla iltapuuron aika. Äidilläni ei ole syöttötuolia eikä sitteriä, joten tytön syöttäminen on tapahtunut niin, että joku pitää häntä sylissä ja toinen syöttää. Olin sitten saanut puuron valmiiksi ja menin olohuoneeseen lautasen kanssa. Tyttö oli vielä lattialla touhuamassa, tarkoituksena oli, että äitini pitää häntä syötön ajan ja minä syötän. Aloin yhtäkkiä pukemaan ruokalappua sohvalla istuvalle äidilleni rolleyes.gif Äitini ilme oli näkemisen arvoinen ja siinä vaiheessa minäkin tajusin mitä olin tekemässä. Saatiin aika makoisat naurut laugh.gif

Hajosin totaalisesti :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tän aamusia pikku kommelluksia yöllisen imetyssession jälkeen..

Berocca-poretabletti sihisi jugurttikulhossa, ja kahvimaito luiskahti suolakurkkupurkkiin... :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toissayönä vauveli heräsi ekan kerran nälkäisenä jo klo22.30 ja itse olin varmaankin vasta nukahtanut. Heräsin ja nousin pinniksen viereen tuijottamaan itkevää vauvaa. Mieskin ehti herätä, kun minä vain tuijotin ja mutisin jotain itsekseni. Tajusin, että olin jotenkin ihan unesta sekaisin ja en muistanut minkä alustan tarvitsen vauvalle, jotta voin imettää sitä. Mies ihmetteli minua. Ja minä ihmettelin itkevää vauvaa ja sitä, ettei minulla ollut sitä imetysalustaa. Tovin kuluttua olin jo kunnolla hereillä ja nostin vauvan pinniksestään vierelleni syömään. En vieläkään oikein tiedä, mitä ihmeen alustaa silloin etsin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä sattui miehelle hauska tapaus, kun hän katsoi kaksospoikia yksin sen aikaa, kun kävin kaupoilla. Toinen poika oli päikkäreillä ja toisella oli ruoka-aika. Lämmitin hereillä olevalle pojalle ruuat ennen lähtöäni ja käskin laittaa pojan unille syönnin jälkeen. Mies jäi syötteleen poikaa. Kerroin myös ohjeet, että syöttää toiselle pojalle sen herättyä samanlaisen setin ruokaa. Kun tulin kotiin, molemmat pojat olivat hereillä ja mies syöttämässä toista. Mies valitteli, että poika ei suostu syömään ja toinen poika vaan kiukuttelee koko ajan. Siinä samassa tajusin, että mies oli taas syöttämässä sitä samaa poikaa kuin lähtiessänikin. Ei ihme, että ei maistunu, kun maha oli jo täynnä. Ja tottakai toinen huutaa ja kiukuttelee, kun on nälissään :girl_crazy:

 

Ja miten tämä kaikki liittyy väsymyksen piikkiin meneviin kommelluksiin: meidän pojat on nukkunut ihan alusta alkaen TOSI huonosti ja väsymys on jatkuvaa. Kommelluksia sattuu siksi muulloinkin kuin öisin :girl_crazy:

Edited by heijo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toissayönä mies väsyneenä onnistui häsläämään. :rolleyes: Otan tytön meidän väliin aina yösyötön yhteydessä ja meidän väliin tyttö jääkin nukkumaan. Noooh, toissayönä heräsin siihen kun mies säpsähti hereille, nappasi tytön syliinsä ja hoki: "Tyttö ei liiku, miksei se liiku!?" Otin tytön miehen sylistä, peittelin tytön uudestaan ja tokaisin miehelle, et ei kai vauvat liiku nukkuessaan. Ei tainnut mies tajuta että oltiin nukkumassa.

Edited by Edwina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joulun alla oltiin tekemässä isompia ostoksia kaupoilla. Oltiin kassoilla ja mä näppäränä ajattelin, että mähän voin laittaa kauppakamat vaunukoppaan ja pakkasin sinne mm. pulkan, vessapaperisäkin ja paljon muuta mukavaa. Mies oli vielä maksamassa, kun mä yhtäkkiä jouduin paniikkiin, että "taivas, miten mä saatoin jättää mun kuukauden vanhan vauvan tonne alle". En nyt tainnut ihan noilla sanoilla ääneen päivitellä, mutta kuitenkin. Onneksi tajusin pian, että vauvahan nukkuu tyytyväisenä mun syissä Manducassa.

 

Tänään laiton päiväruoan uuniin ja pelkän kiertoilman päälle (lämpötilat nollassa). Ei valmistunut ruoka, ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mää nyt olen aina puhunut vähän sellasta omaa kieltä, jossa tahtoo mennä sanat ja joskus asiatkin ihan sekasin.. Mies on sitä oppinut ymmärtämään, kaikki muut ei.

 

Joten jokusen aikaa sitten olin lähdössä ystäväni kanssa ulos. Ulko-ovella pengoin laukkuani tarkistaakseni että kaikki tarpeellinen on mukana .. "avaimet, puhelin ja kännykkä. Enhän mä muuta tartte!" Kaveri katsoi mua kysyvästi ja toisti: "siis avaimet puhelin ja kännykkä?" Minä pienessä mielessäni ihmettelin, että lyökö sillä nyt jotenkin tyhjää, että eikö se tajua mitä mää puhun ja toistin sujuvasti että avaimet puhelin ja kännykkä on mukana. Eiku menoks.

Istuttiin autoon ja kaveri vieläkin toisteli että avaimet puhelin ja kännykkä ja minä vimmatusti nyökyttelin että no niin niin!! Ja mielessäni ajattelin että kyllä nyt on kaverilla pari kuppia kaapista pudonnut kun ei niin yksinkertasta asiaa ymmärrä. kaikki on mukana, mitäs sitä enää vatvomaan!

 

noh, aikamme siinä kun toisteltiin tätä pyhää kolminaisuutta, niin kaveri hienovarasesti kysyi, että jos mä jotain ostan, niin millä oon ajatellut ostokseni maksaa.. "No onhan mulla se puhelin--kännykkä----avaimet--" Siinä vaiheessa sitten tajusin, että rahapussista onkin puheissa tullut puhelin!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä voiko syyttää väsynystä vai lahoa päätä... Oltiin viikonloppuna mun äidin luona ja alkoi olla iltapuuron aika. Äidilläni ei ole syöttötuolia eikä sitteriä, joten tytön syöttäminen on tapahtunut niin, että joku pitää häntä sylissä ja toinen syöttää. Olin sitten saanut puuron valmiiksi ja menin olohuoneeseen lautasen kanssa. Tyttö oli vielä lattialla touhuamassa, tarkoituksena oli, että äitini pitää häntä syötön ajan ja minä syötän. Aloin yhtäkkiä pukemaan ruokalappua sohvalla istuvalle äidilleni rolleyes.gif Äitini ilme oli näkemisen arvoinen ja siinä vaiheessa minäkin tajusin mitä olin tekemässä. Saatiin aika makoisat naurut laugh.gif

 

Meillä tapahtui tänään samalla tavalla miehen kanssa, mutta kyseessä ei ollut ruokalapun laitto vaan tutin antaminen. Kirjahyllylle oltiin jätetty tytön tutti ja mies piti sohvalla tyttöä sylissä. Tyttö alkoi kitisemään väsymystä ja aina ennen nukahtamista annetaan tutti, jotenka käy helpommin nukkumaan. Otin tutin ja kävelin miehen eteen ja aloin tunkemaan tuttia miehen suuhun ihan vakavissani. Tajusin miehen hölmistyneestä ilmeestä, että mitä ihmettä olin tekemässä. En oo varmaan pitkään aikaan nauranut niin paljon :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ heh, repesin niin täysin! :D

 

Ehkä osittain sen takia, että tuli mieleen samankaltainen sähläys tutin kanssa. Mutta kyseessä ei ollut äiti eikä mies, vaan esikoinen. Esikoinen kohta 3v ottaa jatkuvasti pikkuveljen tuttia, jos se on jäänyt pöydänkulmalle tms. Ja ollaan kielletty tästä varmaan tuhat ja yks kertaa. Sit yhtenä päivänä kun pojat kitisivät jotakin yhtä aikaa, tökkäsin tutin ajatuksissani esikoisen suuhun. Toinen jäi pikkasen hölmönä kattomaan, et eikös äiti oo juuri tästä kieltäny sen tuhat kertaa..? :rolleyes: Enkä edes itse heti tajunnut koko tilannetta. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämän voi pistää ihan tyhmyyden piikkiin tai jotain.... Mutta, kun liittyy edes jotenkin vauvaan niin pakko kirjoittaa. grin.gif

 

Olin kerran tytön kanssa siskoni luona. Oltiin siinä jo aikamme juteltu ja ihasteltu molemmat siskon iloisena leikkivää kissaa.. Se niin iloisena leikki.... TUTILLA! Se oli jo varmaan vartin ainakin siinä juossut edestakaisin tutin kanssa ja me oltiin molemmat suupielet korvissa vaan katseltu. girl_crazy.gif Molemmat oli kyllä tajunnut, että millä se leikkii, mutta jotenkin ei vaan ollut mennyt ihan perille asti... :rolleyes:

 

edit. Sama on välillä pikkusiskon (1v8kk) kanssa, joka ei oo ikinä tuttia syönyt, mutta kiinnostunut kamalasti meidän tytön tutista. Jatkuvasti äidin kanssa kielletään sitä ottamasta sitä, mutta välillä sitten molemmat vaan unohtuu katsomaan, kun se sitä räplää ja pistää suuhunsa.. girl_sigh.gif

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun meidän Tyttö oli aivan pieni vauva, heräsin yöllä unesta tai jotenkin ajatuksesta, että olin juuri Tytön sängyssä vieressäni syöttänyt ja sanoin tämän miehelleni. Hän heräsi, pomppasi pystyyn ja tuli etsimään vauvaa minun puolelta peiton alta. Aikansa vauvaa etsittyään tajusimme viimein molemmat, että vauva on omassa sängyssä kuten pitääkin. Tässä kaikista hulluinta oli se, että minulla ei silloinkaan koskaan ollut tapana syöttää Tyttöä sängyssä vaan olohuoneen nojatuolissa. :girl_crazy:

 

Samoin alkuaikoina joskus heräsin aivan hysteerisesti itkien, että missä Tyttö on. No sieltä omasta sängystäänhän se sitten löytyi eli juuri sieltä, minne hänet oli jätettykin.

 

Ja ristiäisissä meinasin unohtaa ensin pukea vauvalle kastemekon ja sitten meinasi kastemaljakin unohtua. Sanoin papille, että voidaan tässä pikkuhiljaa aloitella, kun on tuo kastemekkokin nyt päällä, niin mies tai joku vieraista huomautti, että kai se kastemalja- ja vesikin tieten laittaa siihen pöydälle... Meinas tulla kuiva kastetilaisuus. :girl_crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi taivas, eksyin tänne ekaa kertaa ja meinaan tikahtua nauruun sekä herättää nukkuvan vauvan tällä hirnumisella. Nämä on ihan huippuja. Aika moni napsahtaa kyllä omaan nilkkaan. Tosi monena yönä olen ottanut vauvan syliin ja ihmetellyt miksi se itkee kunnes mies sanoo vierestä, että kannattaa varmaan syöttää se.. Ja ikinä herätessäni en tiedä onko vauva vieressä vai sivuvaunussa olevassa pinniksessä. Yleensä vieressä ja minä tissi paljaana eikä mitään hajua miten kauan siinä on oltu. En välttämättä osaa aamulla sanoa kuinka monta kertaa vauva on yöllä syönyt, sen verran pöhnässä toimin.

 

Minä aloin yhtenä yönä vääntämään itkua, että meidän imetys on nyt tuhoon tuomittu, kun vauva ei suostu imemään tissiä ei millään. Aikaa meni tosi kauan ennenkuin tajusin syöttäväni vauvaa väärästä eli ylempänä olevasta tissistä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä muuten muistin yhden, jonka voi pistää sekä väsymyksen, että synnytyksen jälkeisten hormonien piikkiin... girl_haha.gif

 

Oltiin vielä sairaalassa, kun vaihdoin tytölle vaippaa. Olin sen sitten jo vaihtanut ja saanut tytölle housut jalkaan, kunnes rupesin ihmettelemään.. Onpa jotenkin väljät housut. Unohdinkohan mä jotain... Hetken siinä meni kunnes tajusin. Niin joo, se vaippa olisi hyvä laittaa myös.. Nolona riisutin housut hätäisesti ja laitoin vaipan. En tiedä miksi olin ihan paniikissa, että jos joku näkee.. girl_crazy.gif Olisin varmaan itkenyt jos hoitsu olis tullut paikalle ihmettelemään.. Hormonit. girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahtavia juttuja! :girl_haha:

 

Ite ollaan tää viikko vasta nukuttu tytön kanssa erillään joten minäkin öisin välillä herään siihen että etsin tyttöä hädissäni peiton välistä ja huomaan että omassa sängyssähän se rauhallisesti nukkuu :girl_haha:

 

Mutta kyllä siinä kerkiää säikähtää että minne mä sen oon unissani laittanu :girl_impossible:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lapsi juo NANnia puolen litran tönikästä. Äiti juo hylamaitoa puolen litran tönikästä. Ne oli vierekkäin jääkaapissa. Arvatkaapas, kumpaa kaadoin sinne tytön nokkikseen :girl_sigh: Ja arvatkaapas, huomasinko asiaa, ennenkuin ihmettelin maidon huonoa menekkiä. Toisin päin on mennyt monet kerrat, olen kaatanut nannia kahviin ja ihmetellyt kokkareistumista. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun(kin) sähläykset tuntuu liittyvän keittiöön.. Niiden koneiden ja kaappien funktioita on joskus niiiiiiiiiiin vaikea muistaa!

 

Tässä eräänä aamuna seisoin jääkaapin edessä toisessa kädessä kahvikuppi, toisessa voiveitsi, johon olin vedellyt jo kunnon köntin oivariinia. En kuitenkaan ehtinyt upottaa sitä kahvikuppiin, vaan kaivoin esiin sen maitotölkin, jota olin alun perin mennyt hakemaankin. Että pisteet mulle!

 

Miehen likaiset sukat ja erinäisen satsin pojan vaatteita olen sen sijaan joutunut kaivamaan roskiksesta, kun eivät "ihan" osuneet pesukoneeseen. Se on seuraava ovi oikealle. Ja jääkaapista seuraava ovi ylöspäin on kuppikaappi, jouduin tästäkin itseäni muistuttamaan sen kerran, kun laitoin tiskatut kupit jääkaappiin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now