Guest vieras vaan

Vauva uusperheeseen

72 posts in this topic

Olisin kysellyt muilta, että kuinka on uusperheissä sisarpuolet ja exät suhtautuneet mahdollisesti uuteen tulokkaaseen? Onko tullut positiivisia vai negatiivisia kommentteja tai suhtautumisia?

 

Meillä on suunnitteilla ja haaveissa vauva. Me molemmat (minä ja mieheni) toivomme hartaasti yhteistä lasta eikä siihen muiden mielipiteet juuri vaikuta. Miehelläni on kaksi lasta edellisestä liitosta ja "vähemmän mukava" exä...ollaankin mietitty, että minkämoisia suhtautumisia uuteen tulokkaaseen kohdistuu mikäli sellaisen meille joskus Luoja suo.

 

Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka muissa uusperheissä sisarpuolet tai exät ovat asiaan suhtautuneet ja minkälaisia kokemuksia muilta löytyy!?! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Meille on tulossa vauva, minulla on aiemmasta liitosta yksi tyttö entuudestaan (4v). Tytölle kerrottiin uutinen tässä ihan vasta, ja niin se uutinen oli kiirinyt myös exän korviin :). Hyvin exä otti tiedon vastaan. Meillä on hyvät välit, pystytään puhumaan asioista (välillä tietysti paremmin ja välillä huonommin) ja lapsen asiat hoidetaan kunnialla. Mutta täytyy myöntää, että uutisen kertominen jännitti ja mietitytti, vaikka molemmat ollaan tahoillamme jatkettukin elämää (exälläkin on jo uusi suhde muttei uutta lasta). Tsemppiä, olen huomannut että turhaan sitä yleensä asioita murehtii! Asioilla on tapana järjestyä, toivottavasti teillekin pian tulee vauva jos sitä haluatte :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meilla on 4kk ikäinen yhteinen tyttö, miehellä entisestä liitosta "hirviö-exän" kanssa 8v. tyttö. Isompi tyttö on ottanut vauvan vastaan todella hyvin, eikä exäkään ole mitenkään erityisesti asiaan reagoinut vaan jatkaa samaan tapaan kun ennenkin. Samoin miehen vanhemmille vauva tuntuu olevan ihan yhtä tärkeä kun muutkin lapsenlapset.

 

Ainoa jolla on ongelmaa, olen minä itse. Ongelma on suhtautumisessa miehen tyttäreen, jota en jaksaisi millään enää hoitaa ja katsoa päivittäin vaikka onkin ihan kiltti pieni likka (asuu meillä ja on kyllä melkoisen peräänkatsottava).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin, nyt tietää exäkin, että huhtikuulle odotellaan pikkusisarusta poitsulle.

 

Hyvinhän tuo otti, ihan eri tavalla kun kuvittelin, silmät taisi vähän kostua ja sanoi, että onhan tuo ollut ihan odotettavissakin, onnitteli ja kyseli kuulumisia ja vointeja, ja pyysi pitämään ajan tasalla raskauden etenemisestä. Vähän taisi olla haikeutta ilmassa, mutta ei kyllä tippaakaan katkeruutta tms. Mies oli mukana ja kätteli tämänkin, ja katseltiin yhdessä poitsun vauvamuistolaatikkoa ja olihan siellä minustakin täytetty vauvakirja, jota mies katseli mielellään. Etsittiin äitiyskorttia ja exän kanssa vähän fiilisteltiin vauvajuttuja, taisi mieheni olla hetken aikaa se, joka tunsi olonsa ulkopuoliseksi. Suurin "ongelma" tässä taitaa olla nimenomaan se, että mies on ekaa kertaa asialla, ja välillä harmittelee kun minä olen kaiken jo kokenut kertaalleen, eikä päästä molemmat opettelemaan vanhemmuutta yhtäaikaa. Mutta esikoisen odotusajasta on kyllä sen verran paljon aikaa, että aika ekakertalaiselta minusta kyllä tuntuu :)

 

Poitsu on ihan innoissaan tulevasta isoveljen roolista, ja kyselee paljon kaikenlaista siitä, miten se vauva masussa kasvaa ja miltä se näyttää ja siitä se varsin on ihmeissään että vauva tulee juomaan mun tisseistä maitoa :) Ja selvitteli mielessään sitä, että minun vanhemmat on tulevan siskon (kuulemma tulee pikkusisko, siitä ei ole epäselvyyttä :P) ukki ja mummi samalla tapaa kuin hänellekin, mutta sitten exän vanhemmat ei olekaan, vaan nykyisen mieheni vanhemmat tulee olemaan siskon toinen mummi ja pappa. Voisin kuvitella, että kun vauva syntyy, poitsu on ehkä vähän mustis kun asuu isällään 80% ajasta ja vauva tietty täällä meillä 100%, mutta toisaalta alkaa olemaan varmaan jo siinä vaiheessa sen verran iso että voi kulkea vaikka bussilla tuon 30 kilsaa meille käymään useammin vauvaa ja minua katsomaan kun olen äitiyslomalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä perheeseen kuuluu myös miehen 8-vuotias poika. Poika käy meillä n. joka toinen-kolmas viikonloppu.

Kun aloin esikoista odottamaan, poika suhtautui tähän tosi hyvin. Oli hyvin kiinnostunut ja odotti innolla koska pääsee vauvan kanssa leikkimään.Ja sama on jatkunut nyt pojan synnyttyäkin.

Kun toisesta kerrottiin niin poika ei ihan heti tajunnut sitä.Ihan niin innostunut ei ole ollut,ja luulenkin että tässä on kuitenkin syynä se ettei malta asiaa miettiä kun täällä on paljon muutakin tekemistä pienen kanssa.

Nähtäväksi jää kuinka nyt sitten livenä suhtautuu kun vauva syntyy.

 

Miehen ex..hyvin mielenkiintoinen tapaus. Kun esikoisesta kuuli niin tokasi vauvan olevan miehelle vain korvike. On muutenkin sillon alkuun puhunut kuinka en kestä miestä vuotta kauempaa jne..Sitä mitä nyt ajattelee en tiedä.Kovasti tyrkyttää poikaa tänne aina kun hänelle ei itse sovi töiden takia olla viikonloppua kotona.Ottaa niin päähän että taas mennää niin hänen pillin mukaan...Ja täähän oli nyt ihan OT, sori.

 

Morticia: meillä tuntuu olevan aika samanlainen tilanne, vaikkei miehen poika meillä asukaan.Saanko kysellä kuinka teillä on muuten mennyt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös toivottavasti lähitulevaisuudessa tilanne edessä, että saamme uusperheeseemme uuden jäsenen. (Tämä toki edellyttää sitä, että tulen raskaaksi ensin..) Mutta siis meillä miehelläni on edellisestä liitosta 2 lasta. Tilanteemme onneksi on sinällään oikein hyvä, että miehelläni ja minulla on oikein hyvät välit mieheni exään ja tämän uuteen mieheen.

 

Uskon ja toivon, että miehen lapset ovat asian kanssa ok, jos ja kun jossain vaiheessa meille yhteinen lapsi tulee.

 

jenni81,harmi että miehesi ex on menny tommosia laukomaan. Suututtaa sun puolesta! :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokomuksia, kuinka varhaisteinit/ teinit edellisistä liitoista on suhteutunut uusiin tulokkaisiin?

Meillä on edessä tilanne, jossa (jos kaikki vaan menee hyvin) miehen edellisestä liitosta olevat 12 v. kaksoset

saavat viikonloppuseuraa ensi kesänä.

Edited by Mikli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä tilanne on tälläinen! Minulla on kolme lasta edellisestä liitosta joka asuvat kanssani.He viettävät tosi paljon aikaansa ex-mieheni kanssa.Miehelläni on poika joka asuu äidinsä kanssa ja on joka toinen viikonloppu miehelläni.Ja nyt masuasukki ilmoitti tulostaan.Viikkoja on vielä niin vähän että emme ole kertonut asiasta lapsille.Tiedän että omat lapset suhtautuvat asiaan hyvin sillä he ovat tottuneet jakamaan huomiota mutta mieheni poikaa on kysymysmerkki.Hän on ollut ainut perheessä ja saanut kaiken huomion myös isovanhemmilta.Tilanne vähän pelottaa! Onko jollain neuvoja miten toimia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Meillä on vähän sama tilanne!

 

Tosin itsellä ei ole lapsia, mutta siipalla on nelivuotias poika. Me ollaan edetty meidän suhteessa tosi nopeasti ja se on ehkä suurin ongelma. Mies erosi eksästä keväällä ja pojalle kerrottiin asiasta oikeastaan vasta sitten kun me jo seurusteltiin, eli se näytti pojan silmissä siltä, että iskä hyppäsi toisen naisen kelkkaan (todellisuudessa äiti petti ja uusi mies oli kuvioissa hetken jo vanhan rinnalla). Kesällä muutettiin yhteen, suurimmaksi osaksi siksi, että välimatkaa oli 300km ja mulla oli sellainen elämäntilanne, että olisin voinut päivän varoitusajalla muuttaa vaikka Kuubaan.

 

Vauva syntyy siis kesällä. Mua hivittää ihan kamalasti edes kertoa miehen pojalle, sillä tämä on mielestäni todella hemmoteltu. Myös mustasukkaisuus on edelleen erityisen pinnassa. Nyt on "onneksi" äitinsä kanssa muuttamassa lähes 200km:n päähän. Poikaa jää toki ikävä ja mua harmittaa tosi paljon, että ei nähdä enää viikottain, mutta toisaalta on helpompi alottaa vauva-arki ilman mustasukkaista velipuolta.

 

Toinen asia mikä mua huolettaa, on siipan kasvatusmetodit. Mun mielestä ovat kasvattaneet eksän kanssa poikansa tosi huonosti ja haluaisin kasvattaa omani eri tavalla. On vähän vaikeaa ottaa asiaa esille ilman, että se kuulostaa siltä että mies on mielestäni ihan paska isä pojalleen :P Kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasvatusmetodit tulee olemaan meillä myös ongelma.Itse olen kasvattanut lapsia jo pienestä pitäen ottamaan vastuuta asioista.On ollut selkeät rajat ja ajat(ruoka,nukkuminen ym) Miehellä nämä ovat tois-sijaisia asioita.Jos on nälkä niin syödään sitten vaikka sängyssä iltapesun jälkeen.Pinna kiristyy,mut minkäs teet.Kaikki annetaan periksi.Selityksenä on vaan että kun poika on niin vähän hänen kanssa niin silloin pitää olla kivaa.Tämähän on hyvä lähtö kohta elämälle.Olen päättänyt että en puutu tai sano mitään.Vaikeaa on sillä omat lapseni ihmettelevät että miksi toisella on eri vapaus kuin heillä vaikka kaikkien pitäisi olla samalla viivalla.Monta asiaa on vielä selvitettävä ennenkun vauva kesällä syntyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on yhteinen 4kk ikäinen tyttö ja miehellä on seitsemän vuotias poika aiemmasta suhteestaan. Poika on meillä joka toinen viikonloppu suunnilleen. Poitsu ei kauheen kiinnostunut ollut odotusaikana, kun ei oikein tainnut tajuta, mitä tapahtuu. On ottanut pikkusiskon ihan hyvin, vaikkakin on kysynyt, että "asuuks toi aina täällä" ja "eiks tota voi jättää kotiin ku mä en ainakaa jaksa kuunnella huutoa". Noi on ainoot negatiiviseen ees viittaavat jutut, vaikkakaan ei oo kovin kiinnostunutkaan siskostaan, kun tietty on vielä aika tylsää seuraa.

 

Miehen ex otti asian ihan hyvin, mitä ihmettelen, mutta siihen tietty voi vaikuttaa se, että hänelläkin on jo uusi suhde.

 

OT. Pakko mainita mun siskonpojat (8 ja 10v), jotka mummilassa olisivat olleet valmiita jakamaan ukin heille säästämästä säästöpossusta rahat nyt kolmeen osaan kun heille on syntynyt serkku. En ois ikinä uskonut, että osaisivat noin pyyteettömästi itse vielä ehdottaa. Saivat kuitenkin massit jakaa kahtia, niinkuin aina ennenkin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kotona esiteini, omasta aiemmasta elämästäni, nykyään 12-vuotias tyttö.

 

Hänelle tieto siitä että saisi VIHDOIN pikkusisaruksen oli onnen täyttymys ja oli tosi innolla odotuksessa mukana ja yleensä vieläkin ryntää ensimmäisenä pikkusiskonsa luo kun meille saapuu, vaikka pikkusisko ei ole enää vauva vaan uhmaiän kynnyksellä oleva taapero. Toki meillä on ollut paljonkin yhteensovittamista, esim. mustasukkaisuus oireili pinnan alla koska ei ollut suoraan mustasukkainen mutta selkeesti vanhempaa tyttöä harmitti kun joutuikin jakamaan mummon ja äidin ajan, eikä ollutkaan enää jakamattoman huomion keskipisteenä. Onneksi tytön kanssa on aina ollut todella hyvät keskusteluvälit ja paljon jouduttiin selvittämään asioita että isosisko osasi nähdä asioita pienemmän silmin.

 

Olen myös useasti sanoittanut ääneen pienemmän kiintymystä ja sen osoituksia isommalle, ja kertonut (totuudenmukaisesti) kuinka ikävä pikkusiskolla on isonsiskon poissa ollessa ja kuinka pienempi käy koputtelemassa siskon huoneen ovea ja selkeästi etsii tätä kun ei ole paikalla vaan isällään.

 

Kyllähän nuo ison ikäeron omaavat usein kyllästyvätkin noihin pieniin mutta tosi usein näille pienille esiteinitkin uskaltavat olla hellämielisiä ja käyttäytyä lapsellisemmin kuin mitä ympäristö vaatii koulussa tms. Paljon se vaatii sitä että pyrkii luomaan sellaisia tilanteita alusta asti että vanhempi lapsi kokee osaavansa hoitaa, tyynnyttää, leikittää tms. pienempää, tulee niitä onnistumisen tunteita jotka lujittavat sisarusten suhdetta.

 

Usein nämä pienemmät osaavat kyllä aika hyvin kietoa vanhemmatkin lapset pikkurillinsä ympäri, harva voi vastustaa loputtomiin pikkuihmistä joka katsoo idoliaan ylöspäin ja ihailee... varsinkaan jos vanhemmat kiinnittävän isomman huomion siihen palvontaan ja ihailuun! :D

 

Muoks niin se exä... välit ovat onneksi olleet hyvät aina, silti jännitti kertoa. Exä suhteutui ihan hyvin vaikka hänellä ei ole 9 erossaolovuodenkaan jälkeen uutta kumppania eikä muita lapsia kuin yhteisemme. Usein meillä nykyään käydessämme koittaa innoissaan ottaa yhteyttä tähän nuorempaan, joka on kovasti vierastanut siskonsa isää, nyt parilla viime kerralla on tapahtunut läpimurto ja Pikkusiskon on halunnut exän syliin tuoden kirjoja joita lukea! :D Mutta kyllä siihen joku aika meni, vaikka exä kuitenkin on useamminkin yrittänyt saada toista tottumaan itseensä...

Edited by Sleeping Sun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on myös jännittävät hetket tulossa. Mun miehellä on entuudestaan kolme lasta, ja meille on nyt tulossa vauva. Lapsille ei olla ajateltu vielä kertoa pitkään aikaan, kun kuitenkin kaikki on vielä epävarmaa. Pelottaa vaan ihan kamalasti, että miten nuo lapset suhtautuvat. Nuorimmainen noista kolmesta on kuitenkin todella mustasukkainen isästään ja välillä silmistä loistaa karmea viha minua kohtaan jos olen isin lähellä. Kaksi vanhempaa lasta eivät niinkään huoleta, vaikka toki heillekin saattaa olla uusi pikkusisar kova paikka.

Kuinkahan tuostakin selvitään? Olen kuullut niin paljon kauhutarinoita uusioperheistä...

Kertokaa nyt lisää kokemuksia. Koska olette kertoneet? Pitääkö exää informoida ensin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei.

Itselläni on edellisetä liitosta lokaluussa 3v täyttävä tyttö ja maaliskuussa syntyi uuden mieheni kanssa pieni tyttö myöskin. (Tänään siis 4kk <3) kaikki on mennyt ainakin vielä hyvin eikä ex-mieheni ole mitenkään vihoissaan ollut onnitteli ja iso-siskokin on ollut vain ylpeänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on yhteinen 4kk ikäinen tyttö ja miehellä on seitsemän vuotias poika aiemmasta suhteestaan. Poika on meillä joka toinen viikonloppu suunnilleen. Poitsu ei kauheen kiinnostunut ollut odotusaikana, kun ei oikein tainnut tajuta, mitä tapahtuu. On ottanut pikkusiskon ihan hyvin, vaikkakin on kysynyt, että "asuuks toi aina täällä" ja "eiks tota voi jättää kotiin ku mä en ainakaa jaksa kuunnella huutoa". Noi on ainoot negatiiviseen ees viittaavat jutut, vaikkakaan ei oo kovin kiinnostunutkaan siskostaan, kun tietty on vielä aika tylsää seuraa.

 

Meillä miehen neljävee on aika samoilla linjoilla. Odotusaikana käsitti vauvan vain minun vauvakseni, koska se oli minun mahassani. Nyt se on selvästi hänen mielestään minun ja miehen vauva, muttei välttämättä ihan hänen siskonsa. Kun ollaan lähdetty esim. leikkikentälle poika on joka kerta kysynyt, mihin vauva menee siksi aikaa. Selvästi on kyllä vähän harmittanut kun joka kerta on uudestaan selitetty, että vauva pitää aina ottaa mukaan.

 

Kun poika oli lähdössä meiltä äidilleen miehen vanhempien kyydissä, kävi mummu vielä lähtiessä ihastelemassa tyttöä ja ehdotti, että poika antaisi siskolle vielä lentosuukon. Poika kommentoi sanomalla: " No ei kyllä mummu aina oo pakko antaa jos ei ite halua." laugh.gif

 

Mun mielestä tuo mustasukkaisuus ei mitenkään poikkea siitä millaista se oli itselläni ja sisaruksillani kun nuorempia syntyi (meitä on seitsemän). Voi olla, että on loppuviimeksi jopa lievempääkin kuin normaaliperheessä, kun poika on edelleen kotonaan äitinsä luona ainut lapsi ja saa tarvitsemaansa huomiota siellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän uusperheeseen odotetaan nyt vauvaa. :lipsrsealed: Uusperheeseemme kuuluu minun lisäkseni mieheni ja hänen 10-vuotias tyttärensä (joka asuu meillä). Tämä kokoonpano on ollut kasassa tässä muodossa nyt reipas 4 vuotta, tuolloin tyttö muutti meille. Tyttö on haaveillut pikkusisaresta jo pitkään ja on selvää ettei hänen äitinsä (mieheni exä siis) ole enää aikeissa tehdä lapsia. Näin ollen kun tieto minun raskaudestani tytölle kerrottiin, oli hän aivan suunnattoman onnellinen ja on jo toppuutteluista huolimatta käynyt omilla rahoillaan ostamassa vauvanvaatteita. :lol:

Tyttö halusi kertoa tulevasta pikkusisaresta myös äidilleen joka oli ollut iloinen puolestamme ja todennut tytölle miten ihanaa on, että tämä vihdoin saa sen kauan kaipaamansa sisaren. :)

 

Meillä ei siis mitään ongelmia, tosin hyvissä väleissä ollaan koko porukka muutenkin joten en odottanutkaan, että tästä uutisesta mitään katastrofia syntyisi, ennemminkin päinvastoin. :girl_sigh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meidän uusperheeseen kuumeillaan nyt ensimmäistä yhteistä lasta. Meillä on molemmilla kaksi lasta edellisistä suhteista. Mua jännittää ihan hirveästi, miten miehen ex tulee suhtautumaan, koska tuntuu olevan kovin katkera vielä erosta (erosta alle vuosi). Oma exäni todennäköisesti ottaa ihan hyvin, ollaan keskusteluväleissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä ei oo vielä vauvaa tulossa mutta kuumetta on miulla kovasti :girl_sigh:

Nyt vaan oottelen että mies kunnolla lämpee ajatukselle että tulisi yhteinen lapsi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh huh, tekipä pahaa lukea tuolta yhtä vanhaa viestiä, jossa "onneksi" puolison lapsi muuttaa kauas! Että tuli paha mieli sen lapsen puolesta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun nykyisellä miehellä on täysin selvää että poikani kuuluu elämäämme hyvässä ja pahassa ja tulevat lapset ovat vain lisä perheeseemme johon kuuluu minä, poikani, hän ja hänen koira. lisäksi ex-mieheni pojan myötä.

 

Olemme keskustelleet että poikaani ja tulevalla lapsella on sama asema ja säännöt jne. ja tämä on tullut aloitteena mieheltä. Hän haluaa toteuttaa tätä ajatusta ja toivoisi jopa että poikani asuisi kokoajan luonamme girl_in_love.gif musta se on ihanaa että hän voi rakastua poikaani niin paljon että olisi valmis ottamaan hänet kokonaan.... kun nyt poika on puolet ja puolet mulla ja isällään.

 

 

lipsrsealed.giflipsrsealed.giflipsrsealed.giflipsrsealed.giflipsrsealed.giflipsrsealed.giflipsrsealed.giflipsrsealed.giflipsrsealed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä asuu neljä lasta miehen aiemmasta liitosta, ja meillä on mennyt kaikki niin hyvin että joskus ihan hirvittää. Lapsille kerrottiin tulevasta vauvasta rv10 tienoilla, ja innoissaan olivat kaikki. Nuorin on 3v, ja hän sitten tuli hetken pohdittuaan ilmoittamaan, että "mutta minun polkupyörää se vauva ei kyllä saa!". :girl_haha:

 

Nyt kun maha alkaa näkyä, varsinkin nuorimmainen sille kovasti juttelee ja kyselee, ja välillä harmittelee kun ei se vauva vielä osaa vastata. ;) Hän on myös tohkeissaan nyt pari viikkoa ilmoittanut harvase päivä ettei ole enää kenenkään pikkusisko vaan isosisko! Piirtää kovasti kuvia missä on "koko meidän perhe": hän itse, muut 3 lasta, vauva, minä ja mies.

 

Alkuun kun lapsille oli kerrottu, tälle nuorimmalle oli hankalaa tottua ajatukseen että minä olen vauvalle äiti, vaikka heille olen "zinae". "Sitten on kaksi äitiä" oli usein pohdinnan tulos, mutta nyt ainakin vaikuttaisi että on sisäistänyt asian, että hänen äitinsä on yhä hänen äitinsä ja minä vauvan äiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulossa uusperheeseen vauva elokuussa, jos vain kaikki menee hyvin. Nyt menossa rv 7+3 vasta, eikä olla vielä lapsille kerrottu. Miehellä on kaksi lasta ja minulla 4-vuotias poika. Lapset tulevat hyvin toimeen keskenään, ja vauhtia riittää kun ovat kaikki paikalla. Hiukan jännittää lasten suhtautuminen. Miehen exä ei jännitä niinkään, mutta oman exäni kanssa välit ovat viileät. Hän saattaa ottaa asiasta nokkiinsa, vaikka asia ei hänelle sinäänsä millään tavalla kuulu. Kerrotaan varmaankin np-ultran jälkeen. Alkuraskauden ultrassa ollaan jo käyty tulokasta kurkkaamassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa tilkkutäkkiperheeseemme vauva, molemmilla meillä on teini-ikäiset lapset edellisistä liitoista. Yhdessä olemme olleet kuusi vuotta ja molempien eroista on kymmenen vuotta. Lapset ovat ottaneet vauvauutisen ihan hyvin vastaan, teini-ikäinen tyttäreni puhuu asiasta luontevasti, mieheni yläasteikäinen poika ei oikein noteeraa asiaa mitenkään, enintään pitää asiaa nolona että isä vielä ryhtyi SIIHEN puuhaan. Mutta huonoimmat kommentit ovat tulleet miehen exältä: toi ei oo totta, se on varmasti joku vitsi. Ei tullut onnitteluja. Ei vaikka erosta on kauan ja siihen päädyttiin melkoisen vahvasti hänen aloitteestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin oma exäni on ottanut ihan hyvin sen että meille tulee vauva. Itse olen kyllä hänen avioliittoaikeitaan kritisoinut, vaikkei asia minulle kuuluisi, mutta kun se kuuluu lasten suista, eikä hyvällä. Mainittakoon, että jos pariskunta on viimeisen 8kk:n aikana eronnut kahdesti ja exällä on ollut jopa uusi nainen arjessa ja sitten toisella kertaa molemmilla oli uudet, onkohan se ihan oikeasti avioliitolla korjattavissa oleva tilanne. Exä kuitenkaan ei koskaan ole ollut yhden naisen mies. Ja tälläiset aiheuttaa sitten kuitenkin tappelua kotona niin että astiat lentelee ja lapset laulaa siitä sitten meillä (ja valitettavasti yrittää matkia (3v) joka sitten koituu sille itselleen ongelmaksi, kun meillä ei sitten edes huudeta..)

 

Tulipas asian vierestä. No, mutta, exä kuitenkin tuntui tiedostavan tilannetta hyvinkin, kaikki kun ei oo ihan normaalisti ja hänen kesävapaansa lyheni hujahtamalla. Kyllähän me sovitellaan lapsia isovanhemmille ja tädeille, että exä voi sitten puuhata omat juttunsa ja matkansa, jotka oli jo varannut alkuperäissuunnitelman mukaan.

 

Meillä miehen kanssa on hyvin samantapaiset tyylit kasvattaa ja omat lapseni on taas niin vauvamyönteisiä, että ongelmia tulee kun sylitysvuoroja jaetaan tai hoitopuuhia. Isoimmat on jo saaneet riidat pystyyn kaverin vauvan huomiosta "tuo omii ton, ihan epäreiluu".

 

Meillä on kuitenkin miehen kanssa tänä vuonna jo 3v päivä ja pienin lapsistani ei edes muista ajasta jolloin mieheni ei ois ollut olemassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on aiemmasta elämästä 2 lasta (5v ja 8v), miehellä myös kaksi lasta (10v ja 7v), heinäkuussa syntyy meidän yhteinen vauva. Lapset ovat ottaneet asian tosi hyvin, innolla odottavat kaikki pikkusisaren syntymistä. Jopa miehen esikoinen, jonka odotin suhtautuvan HYVIN nihkeästi uuteen tulokkaaseen. Itse olen omalta exältäni saanut hyvin omituisen puhelun, enkä nyt oikein tiedä liittyikö se tähän vauvaan vai johonkin muuhun, joten se on edelleen kysymysmerkki. Mieheni exä oli suhtautunut nihkeästi kun lapset olivat siellä kertoneet saavansa pikkusisaren, oli töksäyttänyt "Niillä on jo ihan liikaa lapsia!" Höpö höpö, sehän on vasta kolmas meille molemmille ;) Saa nähdä kuinka pahasti asia vielä räjähtää käsiin, kyseessä on todella hankala tapaus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now