Siona

Brion vaunut

536 posts in this topic

Ruotsin kruunu on nyt aika hyvä meille suomalaisille ostajille. Käytettynä ainakin ja välillä melko uusiakin löytyy (etenkin Brioa) kohtuullisella hinnalla esim. www.allaannonser.se

 

Ja vinkkinä, jos Ruotsista tilaa, niin Bussgods (http://www.bussgods.se/) on varmasti edullisin tapa saada isojakin tavaroita kuljetettua Suomeen. Ovat Matkahuollon kumppani, jotta sujuvasti pitäisi tulla Suomeen tavaroita. Tosin itselläni on vasta kaupat kesken, joten en varsinaisesti käytännöstä osaa kertoa. Postilla on melko kallista, jos meinaa vaunuja ostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brion kääntyvillä etupörillä varustettuihin vaunuihin ei saa seisomalautaa kiinni, mikä kannattaa huomioida jos on haaveissa useampi lapsi melko lyhyellä ikäerolla. Loistavan isot tavarakorit Briolla kyllä on (vrt esim. Teutonia)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niis ei ainakaan Vauvatalo Johannan myyjän mukaan oo mitään mihin sen kiinnittää. Ilmeisesti missään mallis, missä on kääntyvät etupyörät. Siin "takapäässä" on vaan kori eikä mitään muita poikittain meneviä rautoja tms. Siihen korin reunaan ei sit vissiin saa kiinni (mä en ihan tarkalleen tiedä edes, et millaseen rautaan sen seisomalaudan sais).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan siinä se runko, ja noita säädettäviä lautoja (leveyssuunnassa), esim oraa vois koettaa siihen. tai vastaavaa abc:n lautaa :) ne ei käsittääkseni tarvitse poikittaista rautaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voipi olla, että saa siis laudan. Itse en ole oikein vielä perehtynyt erilaisiin lautoihin (enkä lähemmin tutkinut kuin Brion ja Emmaljungan(jonkun mallin) lautojen kiinnitystä). Hyvä, jos saa siis laudan kiinni, mut me taidetaan silti jättää pienipyöräsiet vaihtoehdot pois laskuista :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko olemassa mitään nettikauppaa, joka myisi edukkaasti Brioa ja toimittaisi Suomeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen hylänyt ajatuksen Brion Happyista, sillä en pidä niistä rattaina. Olenkin nyt löytänyt Brion Go:t, ja olen ihan myyty! Kaikenlaisia kommentteja ja kokemuksia otetaan mielellään vastaan, sillä on niin vaikea valita vaunuja, kun ei tarkkaan tiedä, mitä loppujen lopuksi vaunuilta haluaa/tarvitsee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brio Kombit:

 

meillä on semmoiset käytössä 07 mallit. ostin käytettynä ja olen ollut tyytyväinen. ainut että koppa on aika kapea mutta meillä meni tosi kauan silti kun oli sirpakka tyttö. mutta eipä tuo oo kovin paljoa leveämpi muissakaan, varsinkaan brioissa. ratkaisin asian niin että ostin lämpöpussin joten ei tarvinnut ahtaa tytölle paljoa talvivaatetta vaan pussi hoiti lämmön ja tyttö mahtui hieman siellä liikkumaankin.

 

tavarakori on tosi tilava, mutta sinne ison kauppakassin saaminen on hankalaa. muista vaunuista ei ole kokemusta. vaunun runko on loistava, joustaa hyvin ja pyörät ihanat ja isot. todelliset offroad -vaunut rungoltaan, joten voinen suositella liikkuvalle ihmiselle joka liikkuu muuallakin kun asfaltilla. ja varsinkin talvikelissä toimii erinomaisesti, ei juur loskakelit haitanne.

 

ratasosat on tosi isot, ehkä jopa liian isot meidän tytölle (7,5kg 10kk) joten mahtuisi vaikka 2 tyttöä vierekkäin.

 

ostin siksi käytettynä edellisen vuoden mallit kun en tykännyt siitä 08 tikkitakkikuosista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brioa nyt tutkittu ja pohdittu löytyisikö sen tarjoamista vaihtoehdoista meille "se oikea".

Go on kyllä tosi makee, tosin en tykkää valkoisesta rungosta. Jotenkin se pistää liikaa silmään. Harmi vaan, kun se on niin uusi malli, ettei vielä kauheesti löydy kokemusta käyttäjiltä... Mutta mallissa miellytti erityisesti se, että teleskooppiaisan lisäksi kädensija oli tosi mukavan mallinen ja varmasti siitä saa hyvät (ja vaihtelevan) otteen. Itse vähän muissa Brion malleissa jännitän sitä, että jääkö aisa liian korkeaksi ja saanko niskat jumiin, kun olen sen verran lyhyt ja säätövaraa ei niin kauheesti ole.

 

Me ollaan katseltu Singiä lähinnä sen vuoksi, että siinä on helppo systeemi kasata ja liikutella osia erikseen. Meillä kun rappusten vuoksi täytyy olla sellaiset vaunut, joiden liikuttaminen on mahdollisimman vaivatonta. Singin koppa myös tuntui kätevältä ja tukevalta kantaa.

 

Tarjouksia tuntui nyt olevan monessa liikkeessä. Vuoden 2008 malleja oli poistomyynnissä alle 400 euroa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GO:ta saa muuten myös mustalla ja harmaalla rungolla, eli ei ainoastaan valkoisena.

 

Singit vm 2008 ovat siksi alessa, että vuoden 2009 malliin ja turvakaukalon kiinni ja vanhaan malliin ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kombeista kaipaisin tietoa! :) Jossain tekstissä oli, että ne olisivat jonkin testin voittajat (en muista minkä?), mutta yllättävän vähän on niistä mitään kokemuksia täällä foorumeilla. Onko ne kuitenkin harvinaisempi valinta?

Miinusta on vissiin ainakin se, että ovat kovin tilaa vievät autossa, pitääkö paikkansa? Muita miinuksia tai plussia? :huh:

Meillä on uutena ostetut vm. 2006 vaunut ja olen tykännyt tosi paljon! Kevyet työntää, kulkevat hyvin vaikka minkälaisessa maastossa (luontopolkuakin kierretty noilla vaunuilla :P ) ja ovat tukevat.

 

Miinuksia tulee mieleen muutama: meidän edellisen sedan mallisen auton konttiin vaunut mahtuivat vain palasina. Koppaosa piti irrottaa, runko erilleen ja vielä renkaatkin irti :o . Nyt farkkuun ne on helppo vaan heittää konttiin, ei tartte purkaa. Kankaathan saa pestyä, mutta nyt huomasin kun niitä ekaa kertaa irrottelin ettei kuomun kangasta saa irti <_< . Siinä oli isoimmat tahrat ja täytyy nyt yrittää jollain kuivapesuaineella tai jotenkin kankaat vaunuissa kiinni pestä. En tosin tiedä että irtoaako muun merkkisistäkään vaunuista tuo kuomun kangas...

 

Mutta kokonaisuutena annan kombeille arvosanan 9+. On hyvät vaunut B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on 2007 -mallin kombit, otettiin käyttöön 2008 keväällä. Olleet kyllä todella hyvät, kulkevat maastossa kuin maastossa, eikä ole edes painavat. Ainut miinus verrattuna esim. Emmaljungaan on selkeästi kapeampi makuutila. Mutta tosi kätevä heittoaisa ja meillä mahtuu kyllä farkkuun heittämällä, ja jopa pituussuunnassa, jos toiset pyörät ottaa pois. EIpä mulla ole hirvittävästi haukkuja antaa..

Edited by Ellis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ota kuomu irti rattaista, ja avaa se ja laita suihkun lattialle. Sitten vaan jotain mietoa saippuaa ja hankaa tiskiharjalla tms, ja huuhtelu. Noin oon tehnyt kaikille kuomuille, kun niissä on jotain likaa aina..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko olemassa mitään nettikauppaa, joka myisi edukkaasti Brioa ja toimittaisi Suomeen?

 

Täältä löytyy ainakin, mutta koska en tiedä suomalaisia hintoja en tiedä onko edullista.

 

Pramwrold Brio Go

 

Tässä olis tosi hyvä tarjous Racesta ja kaupanpäälle saa vielä brion kantokassin!!

 

Pramworld Brio Race

 

Tässä vielä kaikki Brion jutut Pramwordliltä

 

Pramworld

 

Pingponglla on myös Brioa

 

Pingpongiin

 

Sitten vielä muutama linkki josta en ole kyllä varma toimittaako suomeen.

 

Linkki 1

 

Linkki 2

 

Linkki 3

 

Linkki4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brio Go -yhdistelmiin mäkin olen ihan rakastunut. Vaikuttaa tosi näppäriltä ja tykkään, kun etupyörät kääntyy. Hinta vaan vähän harmittaa :mellow: Reilun tonnin näytti josssain suomalaisessa nettikaupassa olevan se paketti, joka me todennäkösesti tarvittaisiin (itse kärryt+turvakaukalo ja autokiinnitin). Yhdessä noista Monalisan laittamista linkeistä sama paketti olisi ollut noin 930 euroa ja siihen päälle vielä toimituskulut, joten taida paljon hyötyä saada ulkomailta tilaamisesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mää täällä aiemmin valittelin kun Brion Happyissa vm 2008 on tosi huonot valjaat. Kävin jokin aika sitten lastentarvikeliikkeessä kyselemässä, mitä asialle voisi tehdä ja kehottivat mua ostamaan uudet valjaat! (:rolleyes:) No sen tein, ja nyt mun Happyissa on samanlaiset valjaat kuin 2009 mallissa, ja on muuten niin paljon paremmat!

 

Oma haasteensahan tuossa valjaiden vaihdossa oli, kun uusia valjaita varten piti rataskankaaseen ommella kolme uutta napinläpeä valjaiden pujottamista varten. Ja se ei ihan helppoa ollut mun ompelutaidoilla ja noin paksun kankaan kanssa... Mutta lopputuloksesta tuli kyllä ihan siistin näköinen. Voin laittaa kuvia, jos jotakuta kiinnostaa.

 

Jos ompeluhommat ei nappaa, niin liikkeessä sanottiin että ratasosaan voisi myös vaihtaa uudet kankaat uusilla valjailla. Mutta tää olis sitten vähän kalliimpi ratkaisu. Pelkät uudet valjaat kun maksoivat muistaakseni vain noin 12 euroa :D Aika pieni hinta ja vaiva siihen nähden, miten paljon rattaiden käytettävyys parani!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brio Kombit:

 

meillä on semmoiset käytössä 07 mallit. ostin käytettynä ja olen ollut tyytyväinen. ainut että koppa on aika kapea mutta meillä meni tosi kauan silti kun oli sirpakka tyttö. mutta eipä tuo oo kovin paljoa leveämpi muissakaan, varsinkaan brioissa. ratkaisin asian niin että ostin lämpöpussin joten ei tarvinnut ahtaa tytölle paljoa talvivaatetta vaan pussi hoiti lämmön ja tyttö mahtui hieman siellä liikkumaankin.

 

ratasosat on tosi isot, ehkä jopa liian isot meidän tytölle (7,5kg 10kk) joten mahtuisi vaikka 2 tyttöä vierekkäin.

 

ostin siksi käytettynä edellisen vuoden mallit kun en tykännyt siitä 08 tikkitakkikuosista.

 

sorry, ne olikin 06 mallit jotka on otettu käyttöön 5/07.

punaiset mustalla rungolla.

 

- vinkkinä että ne on huutiksessa myynnissä jos jotakuta kiinnostaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös nuo 2008 mallin Happyt ja kun poika oppi itse istumaan, niin valjaat ovat olleet kyllä tosi huonot. Ostinkin ihan vaan Prismasta jotkut perusvaljaat ja kiinnitin ne vaunujen lenkkeihin, missä nuo Brionkin valjaat olivat kiinni. Saimme kaupanpäälle vaunuja ostaessamme istuinosaan päällisen (ilmeisesti Ponyihin tarkoitettu), jossa ei ole valjaille mitään reikiä, joten vanhat valjaat jäivät kätevästi sen alle.

 

Tuossa vielä kuvat vanhoista valjaista ja uudesta virityksestä:

 

valjaat.jpg

 

uudetvaljaat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näin tänään kaupungilla kahdet (!!) mustat Got ja olen entistä enemmän ihastunut niihin. Haluan jo vaunuostoksille! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

allekirjoittanut näki valkoisella rungolla ja mustalla kopalla. harmi kun näitä ei liiku käytettynä.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mäkin näin taannoin mustat Go:t ja tulin kyllä aika vakuuttuneeksi. Ne eturenkaatkin näytti aika jykeviltä, joten luulen, että niillä pääsee hyvin lumessa ja vähän myökkysemmällä tielläkin.

 

Eilen kävin Stockalla siinä toivossa, että seillä olis ollut ne esillä, mutta eipäs ollutkaan <_< Jos np-ultrassa on kaikki hyvin, niin vois koittaa saada miehen puhuttua vähän vaunukauppoihin tutustumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
allekirjoittanut näki valkoisella rungolla ja mustalla kopalla. harmi kun näitä ei liiku käytettynä.. :P

 

Se on kyllä harmi. Taitavat olla vielä niin uusia, että ei ole tarpeettomiksi jääneinä myynnissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku onko Suomen Lastenvaunutukussa (Espoossa) myynnissä Go:ta? Vantaan Vauvatalo Johannan nettisivujen mukaan siellä ei ainakaan ole eli jäljelle jää keskustan Stokka ja Vaunu-aitta sekä mahd. tuo Lastenvaunutukku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now