Siona

Brion vaunut

536 posts in this topic

Miksei vauvatalo Johannassa ole Brion Go:ta? Ainkin tarjoukset-sivulla Vantaan kohdalla löytyy GO:t.

 

Lastenvaunutukussa ei ole Brion yhdistelmiä, ainoastaan Ponya ja Racea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vuosi sitten kesällä Lastenvaunutukku ei myynyt lainkaan Brioa, nytkö myy?

Nettisivujen mukaan myy ja samoin Brion sivujen mukaan on jälleenmyyjä. Kummassakaan ei tosin ole tarkempaa tietoa, mitkä tuotteet kuuluu valikoimiin.

 

 

Miksei vauvatalo Johannassa ole Brion Go:ta? Ainkin tarjoukset-sivulla Vantaan kohdalla löytyy GO:t.

 

Lastenvaunutukussa ei ole Brion yhdistelmiä, ainoastaan Ponya ja Racea.

Kappas vain, niinpä onkin tarjouksessa. Aika jännä, että tuotteet-osiossa ei Brion kohdalla ole kuin Happy, Kombi ja Sing. :huh:

Ja kiitos tiedosta tuon Lastenvaunutukun suhteen, eipä kannata sinne sitten lähteä. :)

 

 

Muoks. Aika erikoinen tuo Go-"tarjous", kun näyttää olevan sama kuin esim. Vaunuaitan normihinta. :rolleyes:

Edited by Melihiili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Missähän vaiheessa ensi vuoden värit julkaistaan? Toivottavasti Go-vaunuja tulisi joissain kivoissa väreissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Viime vuonna kun ostettiin elokuun alussa vaunuja, oli liikkeessä jo tieto uusista väreistä, mutta nettisivuilla niitä ei ollut. Oiskohan joskus syys-lokakuun tienoilla tullut Brion sivuille uudet värit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eilen kun oltiin vaunuostoksilla, niin yhdessä liikkeessä sanottiin, että elokuun lopussa on tulossa uudet värit. Tarkempaa tietoa uusista väreistä ei ollut, muuta kuin että musta ainakin pysyy valikoimassa. Tuli huomattua, että nyt alkaa olla jo aika huonosti värejä saatavilla, mutta onneksi löydettiin kuin löydettiinkin lopulta ruskeat Go:t. On ne vaan ihanat!

 

Muoks. Tuo väritieto koski siis nimenomaan Go:ta, muista en osaa sanoa.

Edited by Melihiili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävimme tänään testailemassa Brio Go -vaunuja, ja olemme molemmat ihan ihastuneita niihin. Sellaiset meille tulee ihan varmasti! Värinä taitaa olla sitten musta valkoisella rungolla tai musta mustalla rungolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ko. vaunut näyttivät olevan jonkin verran edullisemmat Pramworldissa kuin esim. Vauvatalo Johannassa.

 

 

Muoks. laskuvirhe

Edited by Olivia-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kombia käytiin kaupassa katsomassa ja isothan ne on kasaan laitettuna. Meillä on kuitenkin tarkoitus hommata lisäksi matkarattaat, jotka sopivat kaukalon kanssa yhteen. Kotikulmilla sitten liikuskeltaisiin noilla Kombeilla, jos niihin lopulta päädytään.

 

Me päädyttiin juuri tähän vaihtoehtoon. Eli Brio Kombit vm. 2009 on nyt hankittu ja odottaa että käyttäjänsä saapuu maailmaan. Haluttiin tukevat perusyhdistelmät, koska toiveissa on lenkkeillä aika paljon kotikulmilla. Näitä vaunuja ei ole tarkoitus ottaa matkoille/kauppoihin mukaan ollenkaan, vaan erikseen hankitaan kevyet matkarattaat yhteensopivalla turvakaukalolla. Eli ei haittaa vaikka Kombit on raskaat liikutella. Meillä oli toinen vaihtoehto Brio Sing, mutta se tuntui sitten vähän kompromissilta... Ei kaikkia isojen vaunujen hyviä puolia, eikä kuitenkaan niin näppärät kuin matkarattaat. Ja epäilytti että tulokas kasvaa niistä nopeammin ulos kuin Kombeista. Mutta uskon että ihan kelpo vaihtoehto tuo Singkin kyllä on.

 

Hintaa oli tarjouksessa 499,-. Tuo tarjous on tällä hetkellä useammassakin liikkeessä pk-seudulla. Mutta noita vaunuja ei ole enää hirveän paljon jäljellä, koska vuoden 2010 mallit saapuu piakkoin, eikä 2009 värejä enää tehdä. Eli jos Kombit haluaa huokeaan hintaan, niin kannattaa ostaa juurikin nyt! Uusissa malleissa ovh. tulee olemaan päälle 700,-.

 

Hyviltä nuo Kombit vaikuttaa, tietysti varsinaista käyttökokemusta ei vielä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko brion vaunuihin saatavissa myös pehmeä koppa? Erityisesti Go:t tai Singit kiinnostaa. Nettisivuilta en ainakaa löytänyt mitään mainintaa pehmeästä kopasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onko brion vaunuihin saatavissa myös pehmeä koppa? Erityisesti Go:t tai Singit kiinnostaa. Nettisivuilta en ainakaa löytänyt mitään mainintaa pehmeästä kopasta.

2009-> Singeihin saa kovan kopan, ratasosan tai turvakaukalon kiinni. Aikaisempiin malleihin ei saa turvakaukaloa. Ratasosa on kuppimainen, enkä usko, että siihen saisi pehmeää koppaa taiteiltua turvallisesti (ei mene kokonaan levysuoraksi). Briollahan on lisävarusteissa pehmeä kantokoppa, en tiedä mahtuisiko tuon kovan kopan sisään.

 

Go:t toimii mun käsittääkseni samalla tavalla.

 

Muihin malleihin taitaa olla vähän enemmän valinnanvaraa. Happyihin ainakin saa pehmeän kopan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^No voi harmi. Taitaa jäädä meillä sitten Briot vallan laskuista pois. Asutaan hissittömässä kerrostalossa, joten ison kopan raahaaminen kellariin ei oikein tulisi onnistumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on kahdet vaunut joista toiset on Singit ja joissa toisissa pehmeä koppa. Singien koppa on todella helppo irroittaa ja kevyt kantaa, on ihan yhtä helppo ellei helpompi kantaa vauvaa siinä kuin pehmeässä kopassa. Pehmeässä kopassa tasapaino ei pysy kannettaessa yhtä hyvin ja vauva helposti luisuu kopan jalkopäähän. Singiä on mukavampi säilyttää kellarikomerossa, kun siihen jää pelkkä runko kun kopan irroittaa. Jos on pehmeä koppa jää vaunuihin myös tekstiiliosat kiinni ja usein pyöräkellarit joissa vunuja säilyettään ovat aika likaisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Mekin asutaan hissittömässä talossa (3krs) ja meillä Singit. Kovan kopan hyvä puoli tässä tilanteessa on ollut se, että siinä tyttö on nukkunut päikkäreitä parvekkeella ilman runkoakin, runko siis asuu meillä aina alakerran vaunuvarastossa. Ratasosaan on ulkokäytössä vaihdettu n. 5kk iässä ja koppa on ollut kotona ja nyt tytön ollessa 10kk rupeaa koppa jäämään pieneksi (ts. tyttö ei mahdu nukkumaan siinä suorassa).

 

Ja tosiaan, kuten Kuunlilja sanoikin, Singien kova koppa on kyllä tosi kevyt ja helppo kantaa yläkertaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ En nyt tiedä, mikä on kuppimaisen istuimen tarkka määritelmä, mutta tämän

mukaan Go:n selkänoja säätyy portaattomasti, mutta ei mene ihan makuuasentoon. Eli en usko, että siihen saa pehmeää koppaa ujutettua!

 

Ihan hyvä video muutenkin, jos ei ole kauppaan vielä ehtinyt tutkailemaan :)

 

edit: Sivupalkista löytyi samanmoiset esittelyvideot myös Singeistä, Happyistä ja Joysta!

edit2: Aika jännä, että Go:ssa vauvakoppa ja turvakaukalo ei käy samaan adapteriin, hassua kanniskella erilaisia lisäosia mukana, jos vaikka sattuisi tarvitsemaan. Uusissa (2009->) Singeissä kaukalokin näyttäisi menevän kiinni ihan suoraan runkoon, ilman mitään väliosia.

Edited by anina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen myös luullut että Go:n istuin on kuppimainen, mutta toi video yllätti. Kumomu on tossa ratasosassa tosi suojaavan oloinen, mutta näyttää tosi matalata. Mahtuuko sinne isompi lapsi? Mä aina kaipailen vauvoja/lapsia noihin esittely videoihin, sillai sais paljon paremman käsityksen koosta kun oikee lapsi istuis kyydissä! Onko tossa kopassa muuten ollenkaan katokahvoja/kahvaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä olen myös luullut että Go:n istuin on kuppimainen, mutta toi video yllätti. Kumomu on tossa ratasosassa tosi suojaavan oloinen, mutta näyttää tosi matalata. Mahtuuko sinne isompi lapsi?

 

Mä kokeilin noita meidän kuopuksen kanssa, joka silloin oli vähän päälle vuoden ja noin 75cm. Hänellä ei montaa senttiä jäänyt pään ja kuomun välille eli tosiaan on matala kuomu. Muuten vaikuttivat hyviltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään tuossa läheisessä lastentarvikeliikkeessä vähän tutkailemassa vaunuvalikoimaa ja siellä oli myös Brion 2003 mallit alennettu, kombi 499e, happu 499e ja Joyful 450e.

 

Tähän asti olen ajatellut että ehdottomasti tuollaiset kombi-malliset mutta nyt taisin tulla toisiin ajatuksiin. Pitäisi mahtua sedanin perään ja taitaa olla mahdotonta :) Mutta joyfulit sen sijaan menevät todella pieneen tilaan ja ainakin näytti silmämääräisesti että menisivät heittämällä autoni perään. Niissä ei nykyään ole kääntyviä etupyöriä kuten joku jo oli todennutkin. vaikuttivat aika jämäköiltä ja ei-kääntyvät etupyörät ovat vain plussaa, pitää saada hallittua vaunuja yhdellä kädellä kun toisessa on koirat.

 

On kyllä puhuttu että ostettaisiin vaunut käytettynä mutta tuota mallia ei ole missään osunut silmään. Ja aika suolaisia hintoja monet pyytävät käytetyistä vaunuista ainakin huutonetissä.. Pitää ehkä isäntää alkaa lämmittelemään josko sittenkin ostettaisiin uudet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä olen myös luullut että Go:n istuin on kuppimainen, mutta toi video yllätti. Kumomu on tossa ratasosassa tosi suojaavan oloinen, mutta näyttää tosi matalata. Mahtuuko sinne isompi lapsi? Mä aina kaipailen vauvoja/lapsia noihin esittely videoihin, sillai sais paljon paremman käsityksen koosta kun oikee lapsi istuis kyydissä! Onko tossa kopassa muuten ollenkaan katokahvoja/kahvaa?

Ei se ratasosa tosiaan ole kuppimainen eikä myöskään mene ihan makuuasentoon.

Kopassa on kantokahvat, ne vaan on piilossa siellä sisällä eikä niitä jostain syystä näytetä esittelyvideoissa. Aika outoa, koska ainakin mun mielestä kantokahvat on aika oleellinen juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään Brion lämpöpussia? Meillä on Brion Kombit enkä tajua miten saan sen pussin pujotettua valjaisiin - pussissa on kolme reikää, mutta valjaat on viisipisteiset. Siihen on ilmeisesti joku tosi simppeli ratkaisu, mutta mä en vain tajua :blink: Kaikkialla mainostetaan, että valmiina aukot 5-pistevöille, joten joku juju siinä on oltava.

 

Tällainen pussi siis kyseessä:

Pussi08musta.jpg

 

Olisi ehkä paremmin sopinut jonnekin muualle, mutta ajattelin kysyä ensin täällä :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä vuoden vaunut teillä on? Briohan on muuttanut valjaita tässä muutaman vuoden sisällä. Ainakin vuoden 2008 vanuissa valjaat ovat ikään kuin irrallaan vaunuista joten ne varmaan sopii noihin kolmeen reikään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2008 vuoden ne on. Pitää mennä tutkailemaan tarkemmin, kunhan poika herää... Pitäisiköhän ne irrottaa ylhäältä ja pujotella jotenkin sitten läpi, tää on mulle ihan suunnaton mysteeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2008 vuoden ne on. Pitää mennä tutkailemaan tarkemmin, kunhan poika herää... Pitäisiköhän ne irrottaa ylhäältä ja pujotella jotenkin sitten läpi, tää on mulle ihan suunnaton mysteeri.

 

Mä uskon että oot oikeilla jäljillä :lol: Meillä on vaan kerran ollut 2008 happyt lainassa, joten ihan tarkkaa muistikuvaa noista mulla ei ole. Mutta toi Brion pussi on varmaan tehty universsaliksi että sopii myös muiden merkkien valjaiden kanssa!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now