Extravaganca

Minipillerit

91 posts in this topic

Voi perse, nyt menee kyllä hermot noiden Cerazettejen kanssa. Synnytyksestä on 9 kk aikaa ja ehkä ekat puoli vuotta nuo oli tosi hyvät (lue: ei vuotoja), mutta sen jälkeen on alkanut tiputella tai suorastaan vuotaa aina vaan kiihtyvällä tahdilla. Nyt esimerkiks on just kuin menkat päällä kipuineen päivineen (vuodon määrä on paljon enemmän kuin pelkkää tiputtelua), sama juttu vain kaksi viikkoa sitten. Eiköhän nuo vaan potki nyt meikäläisellä vai mikä on. Onko muilla näin? Mikähän miulla on vialla? :rolleyes: Johan tää vaikuttaa veriarvoihinkin...? Imetän edelleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli esikon aikana cerazzette pillerit :angry: Ekat 3 viikkoa vuosin kuin seula ja

sen jälkeen jokapäivästä tiputtelua :angry: Söin niitä muutaman kukauden ja sit

vaihdoin samoihin mitä söin monta vuotta ennen raskautta...Mut nekään ei sitten

enään sopineet mulle :o No onneksi sitten löytys sopivan merkkiset pillerit :)

Nyt tästä kakkosesta en huolinut ollenkaan cerazzettejä vaan mennään pelkän

kumin kanssa nin kauan kuin imetän...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on taas Cerazeteistä vain hyviä kokemuksia. Ei mitään välivuotoja vaan päinvastoin. Jättivät kuukautiset kokonaan pois. Joka sopi oikein hyvin. :D Mielialavaihtelut kuten kaikki muutkin sivuoireet oli pienempiä kuin norm. pillereillä, joten erittäin tyytyväinen olin. Ainut ongelma olikin sitten se kun jatkoin näitä pillereitä imetyksen loputtua kun piti testailla kerran kuukaudessa ettei vaan ole raskaana kun muuten ei asiasta ei sannut varmuutta. Nyt aion myös jatkaa näillä mutta saapi sitten nähdä miten nyt toimivat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon 2 kertaa aikaisemmin alkanu syömään cerazettea ja aina on kuukautiset jääny heti pois. Nyt synnytyksen jälkeen aloin taas syömään syyskuun lopussa ja joulukuun alussa alkoi tiputtelu, joka ei oo edelleenkään loppunu. Välissä saatto olla 1-3 päivän taukoja ja aina alko uudestaan. Mä kävin tästä sitten gynellä ja mut ultrattiin ja lääkäri sano, että mulla ei oo limakalvoja ollenkaan et vuodan pelkkiä seiniä :rolleyes: Että näin ja sanoi, et hormoonit on imettämisestä niin sekaisin, et kun lopetan ni vuoto luultavammin loppuu. Nyt kun imetys on vähentyny, niin saattaa olla jo viikon tauko ettei mitään tule, mut tiedä jatkuuko siitä vai mistä.... Muuten kun olen ollut niin tyytyväinen aiemmilla kerroilla syödessäni!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin myös cerazetteja ja lopetin ne juuri, koska kuukautiset jatkuivat jo toista kuukautta. Ei se vuoto mun mielestä mitään tiputtelua tai välivuotoa ollut, kun kuukautiset vain jäivät päälle yli kuukaudeksi! Nyt mun pitää hakea apteekista joku rautakuuri, kun tuntuu, että hemoglobiinikin on jo niin alhainen, väsyttää ja heikottaa. :angry::(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä alotin kans Cerazetet, ja kuukautiset alko viikon päästä niiden aloittamisesta :angry: . Esikoisella ne alkoi vasta 6 kk synnytyksestä (nyt 2 kk) eli ei kiva. Kestäneet jo viikon eli alkaa jo vtuttamaan, mulla koskaan oo näin pitkään kestäneet. Toivottavasti loppuvat eikä tuu mitään kestomenkkoja :( .

 

No, onneks kuulemma imetyksen alkaessa loppumaan voi vaihtaa taas yhdistelmiin, eli jos tässä nyt jokusen kuukauden sinnittelis. Kumit kun on niin vietävän inhottavia kapistuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Määrääkö lääkärit ihan oletuksena tota Cerazetteä, vai onko joku saanut reseptin Mini-Pill:eihin? Itse käytin noita ennen raskautta, sopivat tosi hyvin ja ovat paljon Cerazetteä halvempiakin (Cerazette 32€/3kk, Mini-Pill 9€/3kk). Tiedä sit, miten kroppa toimii raskauden jälkeen, mutta Mini-Pill:eistä mulla ei ole ainakaan koskaan aiemmin mitään tiputtelua tullut. Suosittelisin ainakin ehdottamaan tätä vaihtoehtoa lääkärille, jos Cerazette ei ole sopinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mini-Pill on kuulemma vanhempi tuote, jossa unohdusaika on 3h, kun toisissa se on 12 h. Mulla tää painoi eniten vaakakupissa kun valitsin kummat otan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Ok. Omien kokemusten perusteella unohdusaika on saanut olla kyllä reilustikin pidempi, eikä silti ole "napsahtanut", eikä myöskään mitään tiputtelua tullut, mitä saattaa kuulemma myös ottovälien muutoksesta johtua. Yleensä kun otin nuo iltaisin, mutta joskus jäi ottaminen aamuun. Tosin niinhän se on, että kertakin riittää, jos huono/hyvä tsägä käy... ^_^

 

Edit. itsellä harkinnassa myös kuparikierukka synnytyksen jälkeen, mutta jos ja kun minipillereillä luultavasti paluu arkeen aloitetaan, niin ehkäpä sitten tulee panostettua tarkemmin tuohon pillerin muistamiseen. Toisaalta eihän se toinen raskauskaan välttämäti mikään pommi ois, mutta jos tuon yhteisten lapsiluvun rajoittais tähän yhteen (jollei sitten pahasti iske vauvakuume joskus uudelleen).

Edited by Emmah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen syönyt sekä Cerazetteä ja Mini-pillejä. Cerazette jätti menkat aluksi kokonaan pois vuodeksi, jonka jälkeen kierto oli melko säännöllinen. Mini-pillien kanssa kierto oli ihan mitä sattuu. Eilen jälkitarkastuksessa lääkäri kysyi kumpia haluan. Sanoi, että Cerazette monesti pitää kierron säännöllisempänä ja kun mulla ne vei menkat niin pitkäksi aikaa pois, niin otin sitten niitä. Vaikka nuo Mini-pillit ois tosiaan halvempia.

 

Ainoa vika menkkojen poisjäämisessä on, että viimeksi ainakin tuli jokunen raskaustesti tehtyä, kun menkkoja ei ollut ja pillereiden ottaminenkin saattoi joskus unohtua. Unohteluista huolimatta raskaaksi tulin vasta pillerit lopetettua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mistä tietää, onko vuoto kuukautisista johtuvaa vai onko se minipillereiden aikaansaamaa tiputtelua? Mulla on kuukautisetkin olleet aina melko niukat, joten vuodon määrästäkään en pysty päättelemään mitään. Toisaalta mulla on synnytyksestä vasta 2 kk ja täysimetän, ja kun vuoto alkoi 10 päivää minipillereiden (Cerazette) aloittamisen jälkeen, niin todennäköisemmin kyseessä taitaa olla tiputteluvuoto? On muuten tosi kurja sivuvaikutus, toivottavasti menee pian ohi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun gyne sanoi, että pillereitä kannattaa syödä puoli vuotta ennen kuin päättelee mitään niiden sopimisesta/sopimattomuudesta.

 

Imetysaikana mulla oli koko ajan Cerazeten kanssa tiputtelua, mutta se väheni huomattavasti (ja yleensä pysyy poissa) nyt kun en enää imetä. Mutta mä syönkin minipilsuja sen takia, että yhdistelmät ei sovi - aika monethan niitä tuntuu käyttävän imetyksen vuoksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin Cerazetteja puolisen vuotta ja nyt lopetin. Sain kamalia raivareita, kuukautiset kahdesti kuussa, hiukset alkoivat ohenemaan ja finnejä tuli epätavallisen paljon.. Ei kiitos enää hormonaalista ehkäisyä, tulee vaan hullunlehmäntauti tuommosista :P:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

6kk cerazetteja syönyt, kerran on vaan niukat menkat tullu, siitä tosi hyvät, mutta nuo pillerit tekee mut raivohulluks niin täytyy vähän miettiä jos lopettas nuo, minipillereitä syön koska on migreeniä niin muut ei käy..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooooh! Olipas hyvä kuulla. Mä kävin kyllä hakemassa Carazettit kiltista apteekista, mutta jätin ihan puhtaasta intuitiosta ne koskemattomana kaappiin. Mulla on aina ollut ongelmia e-pillereiden sisältämien hormonien kanssa: joku itkettää ja joku kiristää hermoja jne.

 

Meillä mennään nyt tuurilla ja uskolla siihen, että täysimetys toimii ehkäisynä. Onneksi imetyksen loputtua voin taas palata vanhoihin Diane Nova - yhdistelmäpillereihin, ne on tuntuneet olevan ainoat sopivat mulle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goomba; kuulostaa liiankin tutulta. Minä aloitin pillerit tammikussa 2009 ja lopetin heinäkuussa kun mitta tuli täyteen ja esikoisen yrittäminen ajankohtaiseksi :) Minulla oli välivuotoja vähän väliä ja kuuklautiset olivat normaalia runsaammat ja siitä syystä hemoglobiinitkin huiteli missä sattuu. Itkuraivareita alkoi tulla vasta jonkun 3 kk:n käytön jälkeen ja mies huomasi heti käytökseni muuttuneen (kertoi tosin vasta jälkenpäin). Pillerit keräsivät myö nestettä elimistöön ja kun lopetin ne, niin viikossa lähti 2-3kg pois ilman että muutin mitenkääbn normaaleja ruokatottumuksiani..

Ainoa hyvä puoli mikä noissa oli, niin minulla jäi migreeni pois noiden ajaksi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä söin Cerazett minipillereitä lähes kaksi vuotta. En voi syödä estrogeeniä sisältäviä pillereitä, jonka vuoksi minipillereitä kokeiltiin. Ensimmäiset puoli vuotta vuosin milloin sattuu, etenkin silloin jos pillerin ottaminen unohtui vähänkin. Tämän jälkeen kuukautiset jäivät pois, enkä ole vuotanut pisaran pisaraa sen jälkeen. Sivuvaikutuksia ei laisinkaan, pelkkää hyötyä vaan :) Eli lämpimästi suosittelen kokeilemaan. Nyt pillerit heitetty romukoppaan vauvahaaveen vuoksi <3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mä oon 2 kertaa aikaisemmin alkanu syömään cerazettea ja aina on kuukautiset jääny heti pois. Nyt synnytyksen jälkeen aloin taas syömään syyskuun lopussa ja joulukuun alussa alkoi tiputtelu, joka ei oo edelleenkään loppunu. Välissä saatto olla 1-3 päivän taukoja ja aina alko uudestaan. Mä kävin tästä sitten gynellä ja mut ultrattiin ja lääkäri sano, että mulla ei oo limakalvoja ollenkaan et vuodan pelkkiä seiniä :rolleyes: Että näin ja sanoi, et hormoonit on imettämisestä niin sekaisin, et kun lopetan ni vuoto luultavammin loppuu. Nyt kun imetys on vähentyny, niin saattaa olla jo viikon tauko ettei mitään tule, mut tiedä jatkuuko siitä vai mistä.... Muuten kun olen ollut niin tyytyväinen aiemmilla kerroilla syödessäni!!

 

Tulen valittamaan tilanteestani, eli nyt on imetyksen lopetuksesta reilu 2 kk ja ei muutoksia eli kuukautiset/tiputtelua tulee edelleen 1-2 viikon välein. Koskahan tän hormoonin pitäs tasoittua vai jatkuuko tätä vuotoa loputtomiin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prkele mää näitä syö. Olo on kuin perseeseen ammutulla karhulla pienimmästäkin asiasta, ja tuntuu että mä en osaa enää ollenkaan nauttia elämästä ja lapsistani. Jos isompi neiti vaikka läikyttää pöydässä maitoa muutamaan kertaan niin mä vedän hirveet koiskeet siitä, vaikka tiedän ihan hyvin että se kuuluu asiaan/ikään. Mut en vaan mahda sille mitään. Sama on pienemmän kanssa, vaikka se vielä vähemmän tekee mitään tahallaan.

 

:( :( :(

 

Ja ainoo tekijä minkä mä keksin tälle olotilalle on noi pillerit, tää alkoi meinaan aika pian niiden aloittamisen jälkeen... Ne ei nyt vaan sovi mulle, piste.

 

... Eipä tässä kyllä mitään himoja petipuuhiinkaan ole, eli turhaanhan mä noita nyt sit syön muutenkin. Kaks pientä lasta tuntuu olevan se paras ehkäisykeino :D ...

Edited by Katz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin pari liuskaa cerazettea ja alusta asti oli pientä tiputtelua. Toka liuskan puolivälissä alkoi vuoto, joka ei sitten loppunutkaan ja päätin lopettaa tämän kokeilun ajatuksella, että kohta voin käyttää yhdistelmäpillereitäkin. Mutta vuoto ei suinkaan loppunut pillereitten lopetukseen, vaan nyt reilu viikko lopettamisen jälkeen vuotoa on edelleen (ei onneksi niin runsasta). Miten muilla on vuodot menneet lopettamisen jälkeen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten kauan näitä himputin pillereitä pitäisi popsia, että kroppa ehtii ns. tottumaan niihin?

 

Mulla on ollut ne nyt pari viikkoa käytössä, ja pinna senkun kiristyy <_< Eli mitenkähän pitkään pitäisi jaksaa odottaa "parempaa", vai voiskohan suosiolla lopettaa ne jo nyt pinnan kiristymisen takia?!

 

Kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Mä soin kolme liuskallista cerazettea ja tuosta ajasta vuodotonta oli reilu viikko. Vieläkin ärsyttää kun ajattelinkin asiaa. :angry: Tosiaan siis koko ajan tiputteli/tuli vuotoa aika paljonkin.

 

Mulla kesti joku 1,5-2 viikkoa pillereiden lopetuksen jälkeen, että vuoto loppui. Nyt onkin tilalla ihan järkyt limat, eli varmaan olisi ollut ovis. No eiköhän tää tästä taas tasaannu.

Edited by shh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi cerazzetet käytössä täälläkin ja ovat aivan hanurista. Jatkuvasti on menkat tai tiputtaa tai muuten vaan sattuu sit mahaan. Papa otettiin, ettei pitäs siinä olla mitään ja hormoonien tasaantumiseen voi mennä noiden kanssa viel vaikka kuinka kauan kuulemma. Tietty imetyskin voi vaikuttaa. Ei viittis noita lopettaa, kun kumit on karmeita ja toista ei nyt toivota.

 

Hyvä ehkäsykeino kyllä on, ku aina vuotaa ni ei paljoo viitti peittoo heilutella :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
^Mä soin kolme liuskallista cerazettea ja tuosta ajasta vuodotonta oli reilu viikko. Vieläkin ärsyttää kun ajattelinkin asiaa. :angry: Tosiaan siis koko ajan tiputteli/tuli vuotoa aika paljonkin.

 

Mulla kesti joku 1,5-2 viikkoa pillereiden lopetuksen jälkeen, että vuoto loppui. Nyt onkin tilalla ihan järkyt limat, eli varmaan olisi ollut ovis. No eiköhän tää tästä taas tasaannu.

 

Ihan sama kokemus. En jaksanut ootella mahdollista tasaantumista vaan lopetin mokomat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now