Extravaganca

Minipillerit

91 posts in this topic

uteliaisuuttani kyselen kuinka nopeasti tulitte raskaaksi pillerien käytön lopettamisen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Heti ekasta kierrosta.

 

^^Ja joo, tota tasaantumista odotellessa täälläkin. Pakko lopettaa kohta noi Cerazettet, kun ei tää tunnu tasaantuvan ikinä. Kohta vuosi odoteltu girl_sigh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu ei enää Cerazettejä tännekään, kiitos.

 

Suunnitelma on nyt syödä nuo jäljellä olevat puolitoista liuskaa loppuun ja sit käydä laittamassa hormonikierukka, reseptikin on jo hommattuna :) . Tähän on nyt reilun vuoden kokemuksella kaksi syytä: tiputtelu (tuhannen rasittavaa!!!) ja se tosiasia, että muisti ei enää pelaa samalla lailla kuin aikaisemmin eli että en tahdo muistaa ottaa pilleriä. Siksi vaihto yhdistelmiinkään ei houkuta (vaikka pelasivat loistavasti...), miten ne muka muistaisi ottaa yhtään sen paremmin kuin nykyisetkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cerazetteja söin melkein vuoden ja olin ihan hirviö. Vaihdoin takaisin yhdistelmiin imetyksen lopetettuani ja olo on normaali(parisuhteen tasaantuminen vielä kesken :girl_haha: ). En kyllä enää ikinä milloinkaan syö noita. Odotin koko ajan että koska olo tasaantuu ja koska kroppa toimii kuten ennen, turhaan odotin.

 

Itselläni myös muisti on kuin kanalla mutta kännykän muistutustoiminto muistuttaa pillereistä ;)

 

Mikä ihme noissa pillereissä on kun en tiedä ketään jolle ne olisi sopineet? :girl_mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä! Olen syönyt näitä pillereitä nyt reilun vuoden verran ja ne on toimineet oikein hyvin. Olen odottanut koko ajan sitä paljon puhuttua tiputteluvuotoa, ja pitkään se pysyikin poissa! Nyt n. 1½ kuukauden ajan vuodan erittäin vähäisesti 2 viikon välein. Tämä ei kaada mun maailmaa, mutta en varmaan jatka näiden pillerien syöntiä sitten kun kaikki liuskat on syöty. Mutta että mä olen yksi, jolle ne on ihan sopineet... girl_smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esikoisen jälkitarkastuksen jälkeen söin näitä 2-3 liuskaa eikä mitäänä ongelmia ollut. Sitten jätettiin ehkäisy ja annettiin kakkoselle lupa tulla. Menkkoja saatiin vaan venailla aika pitkään.

 

No nyt sitten kakkosen jälkitarkastuksesta otin reseptin ja jahkailin, että alanko syödä vaiko en. No pähkäilyn jälkeen aloin. Alkuun tuntu, että ne teki räjädysherkemmän, mutta se meni ohi. Monta kuukautta meni kivasti, kunnes sitten kakkosen ollessa 9-10kk alkoi menkat. No eka kierto oli 30pv normin 28 sijaan. Sitten tuli väliä 2 viikkoa. Sen jälkeen joka toinen päivä ja lopulta tiputtelin oikeestaan joka päivä vähän. Kun olin imetyksen jo lopettanut, niin pyysin samat Melianet, joita olin vedellyt monta vuotta ennen esikoista. Enää ei tiputella. :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin Cerazetteja kaksi vuotta, viimeisen kuukauden aikana tajusin miten paljon pahaa olin saanut niistä itselleni aikaan kun mies sanoi että kannattaiskohan ne pillerit lopettaa ja ihmettelin vain että miksi!? Luotin minipillereiden hormooniin kun aiemmin yhdistelmäehkäisyvalmisteet ei sopineet.

 

Lopulta vain itkin ja kuuntelin kun sain kuulla minkälaiseksi olin näiden pillerien käytön aikana muuttunut niinkuin myös edeltäneiden, jolloin kuitenkin itse huomasin muutoksen! Sanoisinko että näistä pillereistä johtuen sain parisuhteeni melkein pirstaleiksi, nyt lopetettuani menee jo huomattavasti paremmin.

 

Näistä pillereistä johtuen olen ilmeisesti masennukseni myös sairastanut, samoihin aikoihin ilmeni kun aloittelin näitä.

 

Olin vain ihan turtunut en osaa paremmin sanoa.

 

Lisäksi itkeskelin ja raivoilin tämän tästä, välillä olin aika agressiivinenkin ja vaikka mitä muuta.. Näppyjä oli alussa selkä ja otsa täynnä ja paino taisi vähän nousta..

 

Kuukautiset olivat n. kerran vuodessa, lopetettuani tulivat entisellä normaalilla 28/29 kierrolla jota hieman ihmettelin..

 

Yksinkertaisesti nämä pillerit lopetettuani `Kustannussyistä sammutettu valo tunnelin päässä` syttyi jälleen ja luulempa että hormoniehkäisy on taakse jäänyttä elämää! :)

 

Nyt odotellaan varmistusta onko massussa elämää :lipsrsealed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulle Cerazzetet on toimineet mukavasti (syöty heinäkuusta alkaen). :girl_sigh: Tiputteli viikon verran mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään vuotoja. :girl_dance: Olen toki kärttyinen ja ailahtelevainen - mutta olen sellainen ilman hormonivalmisteitakin, joten taitaa valitettavasti kuulua ihan perusluonteeseen eikä liity pillereihin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cerazetteja syön myös ja oon kiukkuinen.... En oo osannut yhdistää niitä noihin, mutta en sitten tiedä. Kuten Armadillo sanoi, taitaa mullakin kuulua ihan perusluonteeseen. Oon kyllä ollut normaalia kiukkuisempi ja itkuisempi, mutta toisaalta tässä on kuitenkin tämä ensimmäinen väsyttävä vauva-arki, niin en sitten tiedä?! Hankala sanoa mistä johtuu.. Menkat toki oli kolme viikkoa sitten, reilu viikko ja alkoi uudestaan.. girl_mad.gif Mutta tiedä nyt sitten tuostakin, että onko vaan synnytyksen jälkeisiä sekaannuksia vai mitä? Kun alkoi vasta ekan kerran synnytyksen jälkeen tuolloin 3vk sitten.

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Puhuin näköjään turhan aikaisin. Nyt alkoi kolmannet menkat kuukauden sisällä girl_cry2.gif Ja vuoto ei oo edes mitään tiputtelua... Vaan runsaampaa kuitenkin kun tiputtelu. Argh!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä kokeilin minipillereitä tasan yhden kuukauden, koska ne vei kaikki vähäisimmätkin halut samantien. Lisäksi olin kuin perseeseen ammuttu karhu koko ajan. Lopettamisen jälkeen halut palasivat kohtuullisessa ajassa mutta kierron normalisoituminen keskti neljä kuukautta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin Cerazettea vuosikaudet ennen raskautta ja ne sopivat mulle loistavasti. Menkat jäivät heti pois eikä ollut missään vaiheessa tiputtelua. En tiedä onko eri asia sitten jo synnyttäneille.

 

Kun sitten lopetin pillerit, menkat alkoivat muutaman kuukuden kuluttua ja olivat hyvin säännölliset, vaikkei menkkoja ollut ollut vuosiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cerazetteja popsittu tässä nyt reilu puoli vuotta, eikä minkään sortin oiretta, eikä vuotoa ole ollut ollenkaan! Ihan tyytyväinen kyllä näihin olen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Sama juttu, cerazetteja olen käyttänyt nyt toisen synnytyksen jälkeen eikä menkkoja ole ollut oikeestaan kertaakaan. Ihan jees. Minipill-merkkiä käytin vuosia aikaisemmin eikä siitäkään ole pahaa sanottavaa. Ilmeisesti näissä cerazetteissa pitäs olla vähemmän hormonia, niin ainakin lääkäri sanoi.

 

En tiedä vaikuttaisko nää haluihin pienentävästi kylläkin. Tosin varmaan kaikki pillerit on sellaisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samalla merkillä kuin muutkin mennyt tässä yli vuoden eikä mitään tiputteluja ollut. *koputtaa puuta*

Ja sitä just mietin että kun lopettaa niin kuinka kauan menee että alkaa menkat että voi raskautta ruveta kokeilee.. Mutta onneksi siihen oli jo joku vastannutkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ennen raskautta söin cerazettea 3 vuotta putkeen, ilman yhden yhtään vuotoa. Pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiset palasin 29 pv jälkeen ja sen jälkeen kierto oli tarkalleen 28pv. En itse huomannut olevani erityisen kiukkuinen tai herkkä noiden aikana, tuntuu että ennemminkin lopetuksen jälkeen olin itkupussi.

 

Nyt mietinnässä on olisiko ne edelleen meidän ehkäisymuoto vai mitä ihmettä sitä käyttäisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä syön cerazette-minipillereitä. Nyt mulla on ollut viikon tauko niiden ottamisessa, kun en ollut tajunnut, että pillerit on loppu ja en oo vaan ehtinyt/muistanut käydä apteekissa... :rolleyes: Voinko aloittaa ne nyt ihan normaalisti uudestaan? Jos esim. maanantaina haen ne niin aloitan ihan normaalisti vaan maanantaina syömään? Eikös minipillereissä oo juuri se plussana synnytyksenkin jälkeen ettei tarvitse mitään menkkoja aloitella eli kai mä sitten voisin nyt vaan ruveta niitä taas popsimaan, vai?

 

edit. Mulla on nyt ihan ihmeelliset alavatsakivut, johtuiskohan tuosta tauosta? Jostain luin, että jollain tullut lopetuksen jälkeen kipuja..

Edited by pinkdream

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä lopetin ne Cerazzetet nyt jouluna, ja vieläkään ei ole tullut kuukautisia. mellow.gif Eipä mikään kiire sen suhteen ole, koska lopetettiin muista syistä kuin että alettaisiin yrittää lisääntyä, mutta vähän vainoharhaisesti kuvittelen koko ajan että olen raskaana/ovuloin/kuukautiset alkaa.

 

Pakko sanoa että vaikka itse en pillereitä syödessäni kauheasti huomannut eroa fiiliksissä niin nyt pillereiden lopetuksen jälkeen yleinen fiilis on ollut parempi. happy.gif Ei varmaan pelkästään johdu hormoneista, mutta luultavasti sillä on osansa asiaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mites te jotka ootte yhdistelmiä syöny ja ne toimi, niin onko minit samalla lailla? mulle noi ekat sopi hyvin joten voisin ehkä uskaltaa kokeilla cerazettejakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molemmat kävi yhtä lailla. Ennen raskautta söin Mercilonia (ja sitä ennen Harmonetteja, jotka pisti nupin sekaisin) ja sinänsä minipillerit sopi paremmin, että ei tullut ollenkaan vuotoja (alussa tiputteli tosi minimaalisesti n. 5 päivää) ja sitten oli mukavan tasaista. En huomannut pillereissä muuten kauheesti eroa, ja nyt kun elämä on aika säännöllistä niin muistaa ne minipilleritkin ottaa suht täsmällisesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oon syöny nyt vajaan 6kk cerazzetteja ja ne saa mut välillä ihan raivohulluksi..

+ kestomenkat jotka ei tunnu laantuvan...

 

nyt odottaa aika kuparikierukan laittoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Söin joitakin vuosia sitten minipillereitä ja huh, se oli hirveää. Olin tosi ailahtelevainen, iho meni huonoksi, paino nousi, kuukautiset oli pitkät ja runsaat... Ei sopinut mulle :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä olen syönyt vuoden cerazetteja ja nyt jos aloitetaan joskus viidettä tekemään, niin mua suorastaan pelottaa noiden pillereiden lopetus!

Toimineet on hyvin, ei menkkoja näy ollenkaan, MUTTA kerran oli täs välillä 3kk syömättä niitä, ja ekat menkkakivut oli järkyttävät :girl_cry2: muuten normisti mulla mitää menkkakipuja ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä söin myös cerazetteja toisen lapseni kohdalla kun imetin häntä.. kuukautiset tuli kerran suht normaalisti, seuraava kuukausi oli ilman kuukautisia, seuraavassa kuussa kuukautiset KOLME VIIKKOA YHTEEN MENOON! soitin neuvolaan ja sain samana päivänä lääkäriltä reseptin vanhoihin tuttuihin pillereihini joita olin käyttänyt ennen lapsia.. ja imettäminen oli loppu siinä kuussa sattumoisin kun ei tullu kuukautisia joten pillereiden vaihto onnistui. Mielialavaihteluista en osaa sanoa mitään, aina oon ollu peruskiukkuinen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

semmonen kysymys noista cerazeteista, että voiko jo yhden pillerin ottaminen "keskeyttää" menkat? oletin että mulla alko pe menkat, ja otin ekan pilsun, ja siihen ne sitten jäikin...nyt mietityttää jopa raskaana olo, vaikka kumia ollaan käytetty, koska tuo minimaalinen vuotohan saattoi olla vaikka kiinnittymisvuoto :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now